watvoor oliekoeler?
Als je nou gewoon even goed informeert bij JL Tuning, dan zal je zien dat een Mocal oliekoeler (zonder RVS aansluitslangen) een stuk voordeliger uitpakt.......!!!
Owja, ik heb pas gehoord ergens, dat een Olep Kadett GSI ook een passende oliekoeler heeft doe je kan gebruiken.....
Owja, ik heb pas gehoord ergens, dat een Olep Kadett GSI ook een passende oliekoeler heeft doe je kan gebruiken.....

Denk dat je 250 betaald voor een volledige oliekoeler met aansluitset, dus slangen en andere sandwidchplate met thermostaat? Dan is dat een hele nette prijs.
De aansluitingen op de originele warmtewisselaar zijn nogal apart, dus daar vind je niet zo snel 2 passende slangetjes voor die ook op je oliekoeler passen. Of je moet dat speciaal laten maken, maja das ook weer ...
En uiteraard kan je em ook van een andere auto pakken, maar je zit puur weer met aansluitingen.
De aansluitingen op de originele warmtewisselaar zijn nogal apart, dus daar vind je niet zo snel 2 passende slangetjes voor die ook op je oliekoeler passen. Of je moet dat speciaal laten maken, maja das ook weer ...
En uiteraard kan je em ook van een andere auto pakken, maar je zit puur weer met aansluitingen.
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Hier heb je ze al van onder de 200 euro van Mocal helemaal compleet;
http://www.dutchpowertrading.nl/Mocal/mocal_index.htm
http://www.dutchpowertrading.nl/Mocal/mocal_index.htm
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
[img]http://www.earlscourt.co.jp/parts/image/oil_cooler.jpg[/img]
Hoogte 100mm
Rijen 13
Inhoud 0,26 Liter
Gewicht 0,88 kg
Best.-Nr. 200552
[img]http://www.dutchpowertrading.nl/Mocal/f ... ouwset.jpg[/img]
Montageset 560, echter staalgevlochten slangen en adapterplaat met geintegreerde thermostaat. De 560 is voor alle Renault modellen.
Staalgevlochten leidingen zijn veiliger en staat ook nog mooier.
Geintegreerde thermostaat zorgt ervoor dat het pas mee gaat werken boven een bepaalde temperatuur. Dan wordt je motor gewoon warm in de winter.
Dit kost je totaal net geen 200 Euro (bij DPT). Gelijk een nieuw oliefilter en nieuwe olie erin.
Al met al dus makkelijk zelf te doen!
Hoogte 100mm
Rijen 13
Inhoud 0,26 Liter
Gewicht 0,88 kg
Best.-Nr. 200552
[img]http://www.dutchpowertrading.nl/Mocal/f ... ouwset.jpg[/img]
Montageset 560, echter staalgevlochten slangen en adapterplaat met geintegreerde thermostaat. De 560 is voor alle Renault modellen.
Staalgevlochten leidingen zijn veiliger en staat ook nog mooier.
Geintegreerde thermostaat zorgt ervoor dat het pas mee gaat werken boven een bepaalde temperatuur. Dan wordt je motor gewoon warm in de winter.
Dit kost je totaal net geen 200 Euro (bij DPT). Gelijk een nieuw oliefilter en nieuwe olie erin.
Al met al dus makkelijk zelf te doen!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Wat zijn eigenlijk normale waardes voor de olietemperatuur? Hij wordt nu op normale wegen (veel buiten bebouwde kom) 100 graden, op de snelweg (120 km/u) 110/120 graden en als ik lang achter elkaar hard rij (snelweg) zo'n 125 graden.
Past dit setje hierboven ook in een clio 16v? Zoja, waar kan je hem dan het beste monteren, als je je mistlichten wilt houden?
Gr, Frits.
Past dit setje hierboven ook in een clio 16v? Zoja, waar kan je hem dan het beste monteren, als je je mistlichten wilt houden?
Gr, Frits.
[quote="slash maar een van 250 euro gaat mij te ver, [/quote]
En een chargecooler waar een leuke discussie over is of het nu wel rendabel is of niet is niet TE duur dus.
Je krijgt bijna het verhaal weer...... Hard voor weinig of wat net kan en veel kapot door bezuiniging op onderhoud.
Ik snap sommige 5 rijders niet
En een chargecooler waar een leuke discussie over is of het nu wel rendabel is of niet is niet TE duur dus.
Je krijgt bijna het verhaal weer...... Hard voor weinig of wat net kan en veel kapot door bezuiniging op onderhoud.
Ik snap sommige 5 rijders niet

Koppeling met draad op een stuk slang laten persen? Niet meer dan 15 euro per slang, dat is echt niet zo duur.Steven schreef: De aansluitingen op de originele warmtewisselaar zijn nogal apart, dus daar vind je niet zo snel 2 passende slangetjes voor die ook op je oliekoeler passen. Of je moet dat speciaal laten maken, maja das ook weer ...
Thermostaatje erin fixen is lastiger, als je met sloopspul gaat werken.
Matthijs schreef:En een chargecooler waar een leuke discussie over is of het nu wel rendabel is of niet is niet TE duur dus.slash schreef: maar een van 250 euro gaat mij te ver,
Je krijgt bijna het verhaal weer...... Hard voor weinig of wat net kan en veel kapot door bezuiniging op onderhoud.
Ik snap sommige 5 rijders niet

Waarvan akte;
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQCZAlQU ... 86_IMG.JPG[/img]
ja maar welke moet ik dan bestellen (thermostaat) voor een auto (lees gtt) die eigenlijk alleen maar voor circuitdoeleinden gebruikt gaat worden?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Voor het circuit gelden wat mij betreft de zelfde eisen als voor op straat. Betrouwbaarheid op 1 dus...mark 5t schreef:ja maar welke moet ik dan bestellen (thermostaat) voor een auto (lees gtt) die eigenlijk alleen maar voor circuitdoeleinden gebruikt gaat worden?
Dus geïntegreerde thermostaat en gewapende slangen. Maar dat spreekt voor zich. Ik zou alleen het koelblok c.q. radiateur wat groter nemen als de gebruikelijke 13-rijen.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Misschien kan iemand het me vertellen?Clio Baccara 16v schreef:Wat zijn eigenlijk normale waardes voor de olietemperatuur (clio 16v)? Hij wordt nu op normale wegen (veel buiten bebouwde kom) 100 graden, op de snelweg (120 km/u) 110/120 graden en als ik lang achter elkaar hard rij (snelweg) zo'n 125 graden.

Sja 110 is meestal wel redleijk normaal, boven de 120 is niet goed voor je olie en gaat de kwaliteit ervan sterk achteruit. Staat ook vaak op je oliefles achterop.
Maar zo rond de 100-110 graden bij stevig doorrijden is normaal.
Dus als jouw meter zou kloppen (kun je aardig aan twijfelen uiteraard) dan zou een oliekoeler een verstandige optie zijn. Is uberhaupt geen slechte uiteraard
Maar zo rond de 100-110 graden bij stevig doorrijden is normaal.
Dus als jouw meter zou kloppen (kun je aardig aan twijfelen uiteraard) dan zou een oliekoeler een verstandige optie zijn. Is uberhaupt geen slechte uiteraard

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ga maar eens kijken bij Rob16v (Fno) als ie zn auto terug heeft. zit bij hem rechtsvoor en met mistlichten.Clio Baccara 16v schreef:Past dit setje hierboven ook in een clio 16v? Zoja, waar kan je hem dan het beste monteren, als je je mistlichten wilt houden?
Gr.Frits

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
@ Steven: dankje
@ Frits:
Gr, Frits.
@ Frits:


Gr, Frits.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zit ik mis dan?? En trouwens bij jou kan je beter vragen. Welke auto????robclio16V schreef:Welke mistlichten??Frits schreef: Ga maar eens kijken bij Rob16v (Fno) als ie zn auto terug heeft. zit bij hem rechtsvoor en met mistlichten.![]()

Project: GTT Blue Sport
Lees net van een olietemperatuur van 110 graden bij hard rijden in een Clio16V...woon naast de grens en maak regelmatig een paar testruns. Bij mij wordt ie na een halfuurtje "sporten (=190)" 145 graden...misschien nog ietsje heter. De motor loopt daarna bij optrekken
op een oprit wel retesoepel! Maar 110 wordt ie alleen als ik boodschappen ga doen bij de AH.
Is er iets mis of moet ie toch gewoon heet worden? 145 graden bij 190 per uur

Is er iets mis of moet ie toch gewoon heet worden? 145 graden bij 190 per uur
145 graden is wel heel erg warm.
Maar het is natuurlijk wel zo dat de meters van een Clio nog wel eens willen verschillen.
Ik heb bijvoorbeeld een oliekoeler met 80 graden thermostaat, alleen blijft hij volgens mijn meter op de 65 graden hangen als ik rustig blijf rijden, dus dat zou dan volgens de thermostaat 80 graden zijn, want dan laat hij al olie door de koeler heen gaan.
Maar het is natuurlijk wel zo dat de meters van een Clio nog wel eens willen verschillen.
Ik heb bijvoorbeeld een oliekoeler met 80 graden thermostaat, alleen blijft hij volgens mijn meter op de 65 graden hangen als ik rustig blijf rijden, dus dat zou dan volgens de thermostaat 80 graden zijn, want dan laat hij al olie door de koeler heen gaan.
Hey top Rob, dus je monteert op een 16V ook een oliekoeler.
Veel werk om deze aan te sluiten?
Oliepomp kan gewoon de oude blijven? (Deze zijn nogal prijzig).
Veel werk om deze aan te sluiten?
Oliepomp kan gewoon de oude blijven? (Deze zijn nogal prijzig).

Het is niet echt veel werk, ik denk dat je er een uurtje of 2 mee bezig zal zijn. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je een paar koelslangetjes anders moet aansluiten, maar dat wijst zichzelf.
Okidoki...bij K-Tec hebben ze een koeler voor op de 5. Maar ik denk dat die dingen toch wel universeel (dus ook op 16v) inzetbaar zijn of vergis ik mij?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Eentje die werkt !
Veel meer kriteria zijn er niet jochem? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
oke , een kopen bij jl met rvs slangen 13 rijen en een thermostaat op je oliefilter .
geloof mij hij werkt ik test hem nu uit in frankrijk en hij werkt alles blijft mooi koel .
geloof mij hij werkt ik test hem nu uit in frankrijk en hij werkt alles blijft mooi koel .
Jammer, ik ga nu naar Greece met die skelter maar ik denk niet dat ik het nog red om zo'n koeler te kunnen bezorgen...was een mooie test geweest. En in Italie wordt het ook vervloekte heet...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
euh nee dat denk ik niet .
ik ging ook alleen ff mijn koeler monteren en was vervolgens 2 dagen bezig . ( heb wel de koppakking vevangen preventief )
ik ging ook alleen ff mijn koeler monteren en was vervolgens 2 dagen bezig . ( heb wel de koppakking vevangen preventief )