
De Williams van LotuzClioWilliams
Ik rij nu al een tijdje williams, hiervoor had ik een clio 16v met aangepaste chip op 7400 rpm, en het gebeurt me gewoon af en toe nog steeds dat ik em de begrenzer injaag, en nee... das nie fijn 

Don't walk the grass... smoke it
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Zou wel prettig zijn als de toerenbegrenzer iets hoger zou liggen. Maar ik hoef geen extra vermogen. Ben nu al diep onder de indruk namelijk. Hoe kan ik in contact komen met Menno? Er staan namelijk twee Menno's in de ledenlijst vermeld.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Merci beaucoup! 

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Zijn de originele vloermatten trouwens nog te bestellen (bij Renault of Veban bijvoorbeeld)? Er liggen nu van die aluminium platen in en ook nog alleen voor de voorstoelen. Op zich niet verkeerd, maar ik wil wat dit soort dingen betreft graag de wagen zover mogelijk terugbrengen naar zoals hij hoort te zijn.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Bij mij ontbreekt die zak, dus wederom de vraag of deze nog te bestellen is.Robert dB. schreef:bij phase 2 zit ook een zak onder de hoedenplank, en heeft geen type nummer op het dashboard.SToRM666 schreef:Onder de hoedenplank zat wel zo'n zak die volgens mij alleen bij een fase1 zit en bij het nummerplaatje was er een klinknagel weg.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
ja, misschien overweeg ik hem wel te verkopen voor 200 euro 

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Kolere! Wat is er zo bijzonder aan die zak dan?
En de vloermatten?

En de vloermatten?
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ik vind het op zich niet erg om al tussen de 6000 en 6500 te schakelen, maar het moet niet zo zijn dat als ik een keer iets te ver gaat de begrenzer dan meteen zo ingrijpt. Maar eerst de wagen goed leren kennen en de mogelijke mankementen die tijdens de proefrit niet geconstateerd zijn, laten verhelpen. Dan pas ga ik kijken of ik zo'n chippie en andere extra's aanschaf. Ik wil niet dezelfde fout maken als met de Rallye door te hard van stapel te lopen.
Mijn ervaring is dat je een chip absoluut niet nodig hebt. Een Williams heeft meer dan voldoende vermogen en koppel om het leven van menig ander GTi/GSi-rijder zuur te maken. 
En wanneer heeft het nu echt nut om na 6500 rpm te schakelen?

En wanneer heeft het nu echt nut om na 6500 rpm te schakelen?

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar bij welk toerental schakel jij dan door? Z'n maximale vermogen heeft hij rond de 6100 toeren, heb ik begrepen. Je krijgt altijd een terugval in toeren wanneer je doorschakelt, dus probeer je 'em zoveel mogelijk om en nabij de 6100 toeren te houden, toch?
Hmmm....ik dacht bij 4000 toeren 
Vanaf dan begint ie echt te gaan, dus moet je m daar boven houden he

Vanaf dan begint ie echt te gaan, dus moet je m daar boven houden he

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Maximum power 108 Kw ISO 150 bhp DIN (at 6100 rpm)
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Maximum torque 175 Nm ISO 18.2 mkg DIN (at 4500 rpm)
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Is het trouwens mogelijk om 195/50/15 banden te monteren i.p.v. 185/55/15? De tellerafwijking is acceptabel, maar de bandenprijzen zijn een stuk aantrekkelijker en het aanbod is veel groter.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Wat voor banden raden jullie trouwens aan? Ik heb goede ervaring met Uniroyal RainSport 1 banden, maar de Michelins die op deze wagen zitten, vind ik niks. Ik heb het type nog niet bekeken, maar duidelijk is dat ze het behoorlijke gewicht op de voorwielen niet goed aankunnen bij het korte bochtenwerk.


Ik heb Dunlop SP Sport 2000E en 8000 gehad (205/45/15) en was daar allerminst over te spreken. Zoekerig gedrag, op droog erg goede grip, maar bij nat weer echt slecht, en in 1 jaar tijd 3 keer lekgereden. 

ik vind et ook nixMerijn schreef:Ik heb Dunlop SP Sport 2000E en 8000 gehad (205/45/15) en was daar allerminst over te spreken. Zoekerig gedrag, op droog erg goede grip, maar bij nat weer echt slecht, en in 1 jaar tijd 3 keer lekgereden.

Don't walk the grass... smoke it
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Volgens http://www.autobandenmarkt.nl zijn de Uniroyals en Bridgestones praktisch even goed, maar ze schelen wel aardig qua prijs. Dan ga ik liever voor Uniroyals. Vind ik ook nog een mooiere band. Of ik moet die Bridgestones van Merijn voor een hele gunstige prijs kunnen overnemen. 

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Dan komen de Uniroyals er nog steeds gunstiger uit. Helaas Merijn. 

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ik begin een beetje verslaafd te raken aan het mooie motorgeluid en zit nu te denken aan een tussendempervervanger. De katalysator wil ik laten zitten. Nu zijn Devil en Supersprint veel genoemde merken. Welke raden jullie aan?
Edit: Ik zie net op de site van Platimex de prijs van de Devil tussendempervervanger. Waarom is die zo krankzinnig duur?!?
Edit: Ik zie net op de site van Platimex de prijs van de Devil tussendempervervanger. Waarom is die zo krankzinnig duur?!?

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ik kan idd geen tussendempervervanger van Peco vinden.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Als ik m'n Rallye nog zou hebben, zou er inmiddels sowieso een Supersprint pijp onder gehangen hebben. En aangezien die van Supersprint ook nog een stuk minder kost dan die van Devil, zal het ook wel die gaan worden. Eens kijken of ik daar de clubkorting van de Peugeot GTI Club NL nog voor kan misbruiken. 
