De Williams van LotuzClioWilliams

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
LotuzClioWilliams

Hi iedereen,

Zoals jullie kunnen zien aan mijn forumnaam ben ik geen Renault maar een Peugeot rijder (106 1.6 8v Rallye). Ik ben echter van plan een andere wagen te kopen en er zijn maar weinig wagens die mij direct aanspreken. M'n verstand zegt dat ik een nieuwere wagen moet kopen en dat ik voor de Seat Ibiza Cupra2 uit '99 moet gaan. M'n gevoel zegt echter dat ik voor de Williams moet gaan. Probleem is echter dat een betaalbare Williams ook vaak veel kilometers op de teller hebben staan (zo'n 180.000). Aangezien ik in iets meer dan een jaar al een hoop geld in m'n Rallye heb gestoken aan onderhoud, wil ik eigenlijk zien te voorkomen dat dit me ook overkomt wanneer ik een andere wagen koop. En een Williams zal, denk ik, onderhoudsgevoeliger zijn dan een wagen uit '99.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

En ja, ik ben al bij Veban wezen kijken. Was wel gisteren toen ze gesloten waren, maar ik heb die vijf Willies wel kunnen bekijken. Mooi gezicht! :)
Laatst gewijzigd door LotuzClioWilliams op za 21 jan 2006 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
SMILLIAW

Ik rij anderhalf jaar een Willie en stap nog steeds met een BIG smile in die bak. om de 10.000 km's gaat ie naar Veban voor een beurt, voor de rest mankeert er weinig aan. Ik rij er elke dag in, wel altijd netjes warmrijden.
1 minpunt heeft mijn Willie wel en dat is roest.
ga ik binnenkort wat aan doen.
ik zie de laatste tijd best wat leuk geprijsde willie's voorbijkomen met niet al te veel km's erop.
luister naar je gevoel (~)
frank_williams

SMILLIAW schreef:Ik rij anderhalf jaar een Willie en stap nog steeds met een BIG smile in die bak.
same here. hiervoor een nieuwere megane coupe 2.016v gehad (1996) die ik heb ingeruild voor mn willy (93) en nog geen moment spijt van gehad. t'is een auto waar je rustig mee op vakantie zou kunnen, boodschappen doen, of met illegale bochtsnelheden de weg onveilig maken :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Maar zoals hij al aangeeft, is 'ie op zoek naar een auto waar je relatief weinig onderhoudskosten aan hebt, en dan zou ik gewoon niet voor de Williams gaan. Als je een Willie uit 96 koopt, dan is 'ie al 8 jaar oud! En dan kun je verwachten dat er grotere onkosten aan kunnen komen. Daarbij is een 96'er nog erg prijzig...

Het is een afweging die je moet maken, maar als ik je verhaal zo lees, dan zou ik voor de nieuwere gaan.
LotuzClioWilliams

Ik zit idd niet op grote kosten te wachten, maar ik weet dan ook niet hoe onderhoudsgevoelig ze over het algemeen zijn. Vandaar dat de zes maanden garantie van Veban plus hun reputatie op het gebied van Willies mij zeer aanspreekt. Alleen vraag ik mij af in wat voor staat Veban de auto's verkoopt. Kun je er vanuit gaan dat al hun wagens grondig gecontroleerd zijn en dat ieder onderdeel dat tegen vervanging aanzit ook idd vervangen is? Niet dat je net na de garantieperiode al meteen het één en ander kan laten doen. Ik wil nu wel graag een jaar probleemloos rijden en gewoon kunnen genieten van m'n wagen. Had dat namelijk bij m'n Rallye ook het geval geweest, dan had ik niet eens naar andere wagens gaan kijken. Want qua uiterlijk ben ik hardstikke trots op m'n wagen. Ik denk dat ik zonder kapsones kan zeggen dat ik één van de mooiste Rallyes van Nederland bezit namelijk. En ook al is hij binnenkort weer technisch prima in orde (of ik 'em nu verkoop of zelf hou, hij moet gewoon goed zijn), dan nog is het plezier er bij mij af. Dus het komt erop neer dat ik heel graag weer verliefd wil worden op een andere wagen, maar het moet nu wel gaan resulteren in een langdurige relatie. :)
Ollie

Laat eens zien die Peug van je dan :D
Robke
Car: Lexus IS250

Je moet natuurlijk geluk hebben met elke auto, het ligt er ook maar net aan hoe de voorgaande eigenaar er mee om is gesprongen.
Zo lang je een auto goed onderhoud zal je weinig problemen hebben met de betrouwbaarheid ervan.
Wat ik van de occasions van Veban weet is dat ze vaak in een goede staat verkeren en die 6 maanden garantie is natuurlijk ook nooit weg. :)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

hoeveel km's per jaar ben je van plan te gaan maken.
Merijn
Über-Spammer

Ik heb zelf een Williams gehad (93'er) en die dingen zijn bij normaal gebruik niet echt onderhoudsgevoelig. Probleem zit 'm er gewoon in dat ze oud zijn, simple as that.

En over Veban: Nee, die vervangt echt niet alles wat tegen de 'vervangingsdatum' zit. Voor dat soort dingen kun je natuurlijk wel terecht tijdens de garantieperiode. Als je niet in de buurt woont, kan dat nogal eens een prijzige aangelegenheid worden. ;)
Johan
Contacteer:

en met dit soort auto's moet je gewoon een beetje geluk hebben. je kan van te voren echt niet alles zien wat er aan zit te komen qua onderhoud of problemen.
Ollie

En laten we eerlijk zijn, onderhoud heb je met iedere auto, dus ook met een oude snelle auto :wink: Daar moet je gewoon rekening mee houden. Niemand die kan voorspellen of je jaren probleemloos rond rijdt of dat je binnen 2 maanden dikke reparaties hebt!
LotuzClioWilliams

Merijn
Über-Spammer

Strakke bak! (Y)
Ollie

Zeer strak (Y)
Johan
Contacteer:

mooi (Y)
Ollie

Als je zo'n strakke bak hebt en hij is in orde, dan gewoon houden toch!
Je krijgt anders misschien de ellende van iemand anders...
LotuzClioWilliams

Bedankt voor de complimenten. Doet me wel weer goed. :)

Maar zoals ik al aangaf, is de liefde een beetje over. (U)

En mijn voorkeur gaat uit naar een wagen dat qua uiterlijk van zichzelf al een eigen karakter heeft. Dus vandaar dat de Williams en de Cupra2 op mijn lijstje staan. Wagens die optisch ook niet meer getuned hoeven te worden.

Ik denk dat ik gewoon maar een keer bij Veban langs ga om een praatje te maken en eventueel een proefritje te maken om te kijken of de Williams in de praktijk mij ook zo bevalt als het uiterlijk.
Menno

ik heb van Henk Veban begrepen dat ie elke clio voorziet van nieuwe distributie en koppeling, das toch een aardige afleverbeurt lijkt me.
Gewoon doen, zo'n williams (Y)
rev it like a rental
LotuzClioWilliams

Dat is idd netjes afleveren van een wagen. :)
Florus

Ik rij nu ook zo'n 1.5 jaar williams,en wil niks anders meer die auto heeft gewoon iets,wat m'n vorige auto's(o.a. 206 gti) mistte.
En verders moet je het toch treffen net als met elke auto.

'K zou in ieder geval eerder een willy bij veban :worship: kopen dan bij de dealer (N) .

Maar wil je dan je 106 inruilen?
LotuzClioWilliams

M'n 106 verkoop ik wel particulier. Inruilen levert toch geen klap op.
Roy
Moderator

Hoelang heb je die peugeot al? :)
5 GT Turbo '88 GT5
LotuzClioWilliams

Ik heb 'em 14 maanden. Was geheel standaard toen ik 'em kocht.
Tri$16v

Eeey Lotuz106Rallye jij was eerst ook op het Seat-online forum toch (ik ben daar scream!)?

je zocht toen een cupra2?
Als ik jou was zou ik een williams kopen veel toffer!!!! (Y)
LotuzClioWilliams

Dat klopt. Zoals ik ook hier al aangaf, heb ik zowel belangstelling voor de Williams als de Cupra2. Dus zolang ik mijn wagen nog heb, heb ik de tijd om me goed te laten informeren.
Tri$16v

Anders ga je toch voor een clio 16v?

niks mis mee :wink: (Y)
Merijn
Über-Spammer

Als je ooit een goed stuk hebt gereden in een Williams, dan weet je dat dat geen vergelijking is. :)
Tri$16v

Heb ik wel eens gedaan! :worship: , maar ik bedoel het komt in de buurt kwa uiterlijk enzo en zijn makkelijker te vinden met een lage kilometerstand ( wat voor hem een probleem leek)
LotuzClioWilliams

Ik heb afgelopen zaterdag nog een 1.8 16v zien staan bij de PCRCW meeting in Scheveningen. Mooie wagen, hoor! En hij zal zich aardig kunnen meten aan de 106 GTI bijvoorbeeld. Maar de enige Clio uit die periode die ik zou kopen, is een Williams. En een "16v" die er als een Williams uitziet, hoef ik al helemaal niet. Wat ik overigens wel weer heel mooi zou vinden, is als het vollederen interieur vanuit de "16v" in een Williams zou zitten. Zolang de stoelen maar goed het lichaam ondersteunen in de bochten. Ik merk met mijn vollederen interieur namelijk dat dat niet het geval is en dan moet je je op de één of andere manier schrap gaan zetten voordat je met een lekker vaartje een bocht induikt.
LotuzClioWilliams

Vraagje: klopt het dat de "2.0" aanduiding bij de fase 1 Williams bij het knipperlicht zit en bij de fase 2 in de stootstrip?

Waar kan ik trouwens een lijst vinden met verschillen tussen de fase 1 en 2 Willies? Is deze lijst correct?
Maarten GTT

yups dat klopt :wink: bij mijn clio zit hij bij het kniperlichtje ph1 en bij gilles zit hij op de stoot strip ph2
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
ramon16V
Contacteer:

als je nou toch zit te twijfelen entussen een willy of een cupra en toch iets wilt hebben wat snel is en er leuk uit kijk eens naar de clio RS
LotuzClioWilliams

Supermooie wagen, die RS. Maar m'n budget laat die helaas niet toe. [img]http://smile.smilies.nl/1804.gif[/img]
ramon16V
Contacteer:

zal niet veel schelen met de cupra2 denk ik
LotuzClioWilliams

Jawel. De Cupra2 is het model uit '99 (2.0 16v) en deze kun je wel voor zo'n € 9000,- krijgen. Niet te verwarren met de nieuwere 1.8 turbo die aanzienlijk duurder is en in ongeveer dezelfde prijsklasse komt als de RS.
Plaats reactie