De Williams van LotuzClioWilliams

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

MENNO :lol:
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Ik rij nu al een tijdje williams, hiervoor had ik een clio 16v met aangepaste chip op 7400 rpm, en het gebeurt me gewoon af en toe nog steeds dat ik em de begrenzer injaag, en nee... das nie fijn :)
Don't walk the grass... smoke it
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Zou wel prettig zijn als de toerenbegrenzer iets hoger zou liggen. Maar ik hoef geen extra vermogen. Ben nu al diep onder de indruk namelijk. Hoe kan ik in contact komen met Menno? Er staan namelijk twee Menno's in de ledenlijst vermeld.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Merci beaucoup! :)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Zijn de originele vloermatten trouwens nog te bestellen (bij Renault of Veban bijvoorbeeld)? Er liggen nu van die aluminium platen in en ook nog alleen voor de voorstoelen. Op zich niet verkeerd, maar ik wil wat dit soort dingen betreft graag de wagen zover mogelijk terugbrengen naar zoals hij hoort te zijn.
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Robert dB. schreef:
SToRM666 schreef:Onder de hoedenplank zat wel zo'n zak die volgens mij alleen bij een fase1 zit en bij het nummerplaatje was er een klinknagel weg.
bij phase 2 zit ook een zak onder de hoedenplank, en heeft geen type nummer op het dashboard.
Bij mij ontbreekt die zak, dus wederom de vraag of deze nog te bestellen is.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die is nog te bestellen, voor het schitterende bedrag van 250 euro... (N)
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

ja, misschien overweeg ik hem wel te verkopen voor 200 euro :lol:
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Kolere! Wat is er zo bijzonder aan die zak dan? :(

En de vloermatten?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Geen idee of die vloermatten nog te krijgen zijn. :S
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

antoine schreef:MENNO :lol:
Prima chippie :D , Bij mij grijpt de begrenzer in bij
7250,schakel meestal bij 7000 (Y) .
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Ik vind het op zich niet erg om al tussen de 6000 en 6500 te schakelen, maar het moet niet zo zijn dat als ik een keer iets te ver gaat de begrenzer dan meteen zo ingrijpt. Maar eerst de wagen goed leren kennen en de mogelijke mankementen die tijdens de proefrit niet geconstateerd zijn, laten verhelpen. Dan pas ga ik kijken of ik zo'n chippie en andere extra's aanschaf. Ik wil niet dezelfde fout maken als met de Rallye door te hard van stapel te lopen.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mijn ervaring is dat je een chip absoluut niet nodig hebt. Een Williams heeft meer dan voldoende vermogen en koppel om het leven van menig ander GTi/GSi-rijder zuur te maken. ;)

En wanneer heeft het nu echt nut om na 6500 rpm te schakelen? :S
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar bij welk toerental schakel jij dan door? Z'n maximale vermogen heeft hij rond de 6100 toeren, heb ik begrepen. Je krijgt altijd een terugval in toeren wanneer je doorschakelt, dus probeer je 'em zoveel mogelijk om en nabij de 6100 toeren te houden, toch?
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Hmmm....ik dacht bij 4000 toeren :s
Vanaf dan begint ie echt te gaan, dus moet je m daar boven houden he :p
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Maximum power 108 Kw ISO 150 bhp DIN (at 6100 rpm)
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

en het koppel dan?
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Maximum torque 175 Nm ISO 18.2 mkg DIN (at 4500 rpm)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Is het trouwens mogelijk om 195/50/15 banden te monteren i.p.v. 185/55/15? De tellerafwijking is acceptabel, maar de bandenprijzen zijn een stuk aantrekkelijker en het aanbod is veel groter.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik denk dat bijna iedereen die bandenmaat heeft
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Wat voor banden raden jullie trouwens aan? Ik heb goede ervaring met Uniroyal RainSport 1 banden, maar de Michelins die op deze wagen zitten, vind ik niks. Ik heb het type nog niet bekeken, maar duidelijk is dat ze het behoorlijke gewicht op de voorwielen niet goed aankunnen bij het korte bochtenwerk.
:s
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb Dunlop SP Sport 2000E en 8000 gehad (205/45/15) en was daar allerminst over te spreken. Zoekerig gedrag, op droog erg goede grip, maar bij nat weer echt slecht, en in 1 jaar tijd 3 keer lekgereden. :S
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

In 195/50/15 zou ik persoonlijk gaan voor de Bridgestone Potenza S-03 pole position. (Y)
Maar die Uniroyal Rainsports hoor ik ook veel goede verhalen over.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb nog wel een mooi setje nieuwe Bridgestones waar Rob het over heeft liggen. :D
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Merijn schreef:Ik heb Dunlop SP Sport 2000E en 8000 gehad (205/45/15) en was daar allerminst over te spreken. Zoekerig gedrag, op droog erg goede grip, maar bij nat weer echt slecht, en in 1 jaar tijd 3 keer lekgereden. :S
ik vind et ook nix :)
Don't walk the grass... smoke it
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Volgens http://www.autobandenmarkt.nl zijn de Uniroyals en Bridgestones praktisch even goed, maar ze schelen wel aardig qua prijs. Dan ga ik liever voor Uniroyals. Vind ik ook nog een mooiere band. Of ik moet die Bridgestones van Merijn voor een hele gunstige prijs kunnen overnemen. 8)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Dan komen de Uniroyals er nog steeds gunstiger uit. Helaas Merijn. ;)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hehe... maakt mij niet uit! :) Mij liggen ze niet in de weg. Er kan overigens nog wel iets van die prijs af. :)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Ik begin een beetje verslaafd te raken aan het mooie motorgeluid en zit nu te denken aan een tussendempervervanger. De katalysator wil ik laten zitten. Nu zijn Devil en Supersprint veel genoemde merken. Welke raden jullie aan?

Edit: Ik zie net op de site van Platimex de prijs van de Devil tussendempervervanger. Waarom is die zo krankzinnig duur?!? :s
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

Ga gewoon voor Peco , zijn ook goed en scheelt een hoop geld!

Edit: dacht dat je het over een einddemper had (S)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Ik kan idd geen tussendempervervanger van Peco vinden.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik zou voor Supersprint gaan. :)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Als ik m'n Rallye nog zou hebben, zou er inmiddels sowieso een Supersprint pijp onder gehangen hebben. En aangezien die van Supersprint ook nog een stuk minder kost dan die van Devil, zal het ook wel die gaan worden. Eens kijken of ik daar de clubkorting van de Peugeot GTI Club NL nog voor kan misbruiken. 8)
Plaats reactie