De Williams van LotuzClioWilliams

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het past wel mooi bij de rest van de auto, maar ik vind 'm zelf wat te groot.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

ik ook, daarom heb k nu ook een ander :)
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

@ Lotuz106Rallye

Deze staat sinds vandaag te koop op Seat-Online:

te koop seat ibiza cupra2
2.0 16v 150pk
kleur: ovni geel
rs voorbumper
volledige uitlaat in inox
verlaagd met regelbare koni's
electrische ramen
m3 spiegels (electrisch)
125.000km
onderhoudsboekje aanwezig
bouwjaar: 1998
vraagprijs: 7000 euro
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik vind het de overweging wel waard, hoor. Een Williams van 1996 moet veel meer dan 7000 opbrengen. Zeker als je bij Veban gaat shoppen! Hij zal wel langer zijn waarde houden, dat wel.
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Die had ik al zien staan, maar de eigenaar woont in België. En ik ga eerst kijken voor een mooie Williams. Lukt dat niet, dan komt de Cupra weer in beeld. 8)
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

Invoeren brengt dan ook weer de nodige kosten en complicaties met zich mee. Totale kosten zullen dan weer ruim over die 7000 euro heengaan.
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Komende dagen zal duidelijk worden of de Williams een wagen voor mij is. Als ik erin gereden heb dus. Eerder zal ik echt niet kiezen voor of de Williams of de Cupra. En mijn eigen wagen zal pas te koop aangeboden worden na de apk (2 augustus), dus ik ga de boel niet overhaasten.

Het verbaast mij toch wel een klein beetje dat de Williams niet zo zeldzaam is als ik had verwacht. Alleen het feit al dat ik vandaag hoorde dat Veban er zelfs 7 heeft staan ipv 5 zegt al genoeg. En dan nog die wagens die door andere autobedrijven en particulieren worden aangeboden.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Geloof me, dat ding is zeker speciaal. Veelal worden natuurlijk ook blauwe 16V's aangeboden als zijnde Williams, let daar voor op! Dat Veban een specialist is en ze heeft staan, tja, niet zo gek toch?!
Vraag anders eens aan P@TB@D hoeveel er ongeveer rondrijden, die weet dat wel.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Er stonden een tijd geleden 114 Williams'en op kenteken in Nederland. Dat was nagegaan aan de hand van het kenteken van mijn oude Williams (93'er ph.1). Of dat dan betekend dat er 114 genummerde Willies rondrijden in Nederland, of dat dat alle Willies zijn weet ik niet.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

114 maar, dat is dus echt wel speciaal, duidelijk toch :p
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Okee, dan rijden er toevallig aardig wat rond in Zuid-Holland. Maar er kan er altijd nog eentje bij. :)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Nog een vraagje. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het gemiddelde verbruik van een Williams. Met m'n Rallye rij ik zo'n 1 op 12,5 bij wisselende omstandigheden, dus doordeweeks korte ritjes met veel stoplichten en in het weekend de langere snelwegritten. Wat drinkt zo'n 2 liter motor? :beer:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik reed met de mijne gemiddeld 1 op 12, ongeveer. Ik reed de auto wel elke dag warm (30km naar mijn werk, constante snelheid van ongeveer 80). Buiten werktijd eigenlijk alleen langere afstanden en dan van tijd tot tijd toch wel effe tot op de bodem intrappen. :)

Ik denk dat de gemiddelde Williams-rijder ongeveer aan de 1 op 10 à 1 op 11 rijdt.
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

En wat voor benzine tanken jullie? Moet er Euro98 in of is Euro95 ook in orde?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ongechipt is Euro95 voldoende, zegt men. Ik ben na een tijdje overgestapt op Super98. Ik vond 'm daar gewoon beter op lopen... In ieder geval een stuk zuiniger en iets pittiger. Kan ook tussen de oren zitten... ;)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Is momenteel wel behoorlijk prijzig, maar dat is weer een andere discussie.

Ik heb trouwens vanmiddag vrijgenomen. Ik denk dat ik maar naar Rijswijk ga. De nieuwsgierigheid begint behoorlijk te groeien namelijk. :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Niet verliefd worden, he!!!

Heb je de checklist al gevonden waar je op moet letten bij 16V's en Willies?
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Ja, heb ik gevonden. En het kost de nodige moeite om niet verliefd te worden, maar ik ben nuchter genoeg om me niet zomaar te laten verleiden. :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat dacht ik ook, ja... :lol:

Maar goed, ga eens kijken, stukkie rijden en als het even kan, ga dan ook in een andere Williams rijden. Er schijnt onderling nogal wat verschil tussen te zitten, heb ik begrepen.
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Zo, ik ben net terug uit Rijswijk. Een tijd gepraat met Henk (meer geluisterd dan gesproken eigenlijk :lol: ) en ik heb daarna nog een proefrit mogen maken in een Williams van één van de monteurs. Of moet ik zeggen monteuse? Het fluitende geluid dat door haar openluchtfilter geproduceerd werd, vond ik eerlijk gezegd niks, maar voor de rest was ik behoorlijk onder de indruk. Het motorgeluid was lekker, mede door de katvervanger heb ik begrepen. Het vermogenverloop deed me denken aan m'n eigen wagen, dus vrij rustig onderin de toeren en hoe hoger de toeren steeds krachtiger. Uiteraard wel in het begin de motor netjes op temperatuur laten komen en daardoor kon ik ook ervaren dat er prima rustig mee te rijden valt als je onder de 3000 toeren blijft. Deze wagen had trouwens slechts 114.000 kilometers op de teller en een vrij nieuwe versnellingsbak en koppeling. Dat was duidelijk merkbaar. Was even wennen aanvankelijk zoals je altijd hebt wanneer je in een onbekende wagen stapt, maar het schakelde lekker. Behoorlijk wat veerkracht achter het koppelingspedaal, maar absoluut niet stroef lopend. Het bochtenwerk heb ik helaas niet zo kunnen uitproberen, want het was best druk op de weg en aangezien ik ook niet zo bekend ben daar in de buurt, heb ik ook niet veel leuke bochtjes en rotondes kunnen opzoeken. Maar het lag wel als een blok op de weg. Ik ben aardig wat gewend met mijn wagen, want de 106 Rallye en GTI staan ook bekend om hun goede wegligging, maar ook al heb ik het voorzichtig aan gedaan, het heeft wel een goed gevoel bij me achtergelaten. Over goed gevoel gesproken, eerste en laatste gedachte toen ik in en uit de wagen stapte: Wat een geweldige stoelen! Het valt niet mee om eruit te komen, maar als je erin zit, dan wil je eigenlijk ook niet meer uitstappen. :)

Jullie begrijpen het al. Ik ben zo goed als verkocht. Het is alleen dat deze wagen ongeveer 10.000 moet kosten, anders was ik er misschien wel mee naar huis gereden. :wink:

Nu ben ik dus gewoon in m'n Rallye naar huis gereden en toen viel pas echt het verschil op. Ik had aardig wat tijd nodig om weer te settlen. [img]http://smile.smilies.nl/1808.gif[/img]

Ik ga het even laten bezinken... 8)
Laatst gewijzigd door LotuzClioWilliams op do 15 jul 2004 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hahah... :) Leuk om te lezen! (Y)

Die stoelen inderdaad, die mis ik ook heel erg! Heerlijk zitten ze. Jammer dat je geen bochtjes hebt kunnen maken, want dan wordt de Williams pas echt leuk. Overigens moet je 'm daarvoor wel een beetje beter leren kennen. :D Qua wegligging denk ik dat je met de 106 misschien wel beter af bent, want sjees wat liggen die bakken lekker!

En nu een testrit in een Cupra! :D
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Go Willy :D
jshock
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mei 2004 21:25
Locatie: zaandam
Contacteer:

is de williams nou te duur en doe je het zeker niet, of ga je er nu nog ff thuis over nadenken en pik je hem dus morgen op :)

in ieder geval succes met je beslissing!
GTT
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

De verkoopprijs is ook wat aan de hoge kant. Misschien is hij het wel waard, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het zo kan ophoesten en ik weet nu nog niet of het ervoor over heb. Ik ga zeker geen overhaaste beslissing nemen met zulke bedragen.

Meteen ophalen gaat sowieso niet, omdat ik eerst m'n eigen wagen nog moet zien te verkopen voor een redelijk bedrag. En idd wil ik ook nog een proefritje maken in een Cupra.

En komende zaterdag ga ik nog naar een andere Williams kijken die gunstiger geprijsd is en ongeveer evenveel kilometers op de teller heeft staan. Kleven natuurlijk wel nadelen aan, omdat het de wagen van een particulier betreft. Maar ook daarbij zal ik niet meteen het geld op tafel smijten.

Maar verdomme, wat een gave wagen! 8)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Was de auto qua onderstel en dergelijke wel standaard?
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Ehm... Helemaal vergeten te vragen. [img]http://www.peugeotgticlub.nl/forum/imag ... edface.gif[/img]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jammer... :)

Een open luchtfilter is overigens op zo'n blok zonder aanpassingen niet echt een goed idee. Het filter zit te dicht op het blok en kan te weinig koele lucht aanzuigen daardoor. Met als gevolg dat je alleen maar vermogen verliest. (N)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Ik heb in m'n Rallye ook een openluchtfilter gehad (K&N) en dat leverde een heel ander geluid op dan bij haar wagen. Bij mij was het echt een diepe brom. Zelfs zo diep dat ik op een gegeven moment weer gekozen heb voor het originele systeem met K&N vervangingsfilter. Trekt beter onderin de toeren waar het bij het openluchtfilter bovenin beter trok. Ik kan me echter voorstellen dat het bij zo'n volgepakt motorcompartiment van de Williams niet zo'n goed idee is.
jshock
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mei 2004 21:25
Locatie: zaandam
Contacteer:

dat had een vriend van mij ook. in zijn 8v saxo klinkt die openlucht filter echt heel goed. flinke brom. in mijn 16v gti klinkt ie een stuk bedeesder, maar wel weer echt racy.
GTT
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

In de Rallye klinkt het nog een tikkie zwaarder vanwege de beperkte geluidsisolatie. Maar na een tijdje zonder gereden te hebben, vind ik het weer wat stilletjes eigenlijk. Dus nu heb ik een maand oude Supersprint pijp (kat + mid vervanger) in de berging liggen. Die zou ik na de apk gaan monteren, maar nu weet ik dat nog niet zo zeker. 8)
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Wat vond je eigenlijk van de acceleratie en/of het doortrekken? Volgens mij lees ik dat nergens :)
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Ik weet niet wat voor uitlaat er onder die Willi zat waar jij in gereden hebt hoor, maar als je een Willi met een Devil uitlaat hoort ben je helemaal verkocht.
Dat geeft echt zo'n supermooi geluid :worship:
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Jasper16v schreef:Wat vond je eigenlijk van de acceleratie en/of het doortrekken? Volgens mij lees ik dat nergens :)
Nou, vergeleken met m'n Rallye waar ik voor m'n bezoek aan Veban de getunede chip weer uit gehaald had, was het natuurlijk wel indrukwekkend. Maar vergeleken met mijn gechiptunede Rallye viel dat wel mee. :wink:

Ik loop maar te geinen, hoor. Die paar keer dat ik even door kon trekken (zoals ik al zei was het al vrij druk rond die tijd), voelde het snel aan. Of het ook zo had overgekomen met een standaard, geluidsdempende uitlaat weet ik niet. Hoewel het duwtje in de rug natuurlijk wel voelbaar blijft. Inhalen ging iig vrij makkelijk. Daar hoefde ik niet eens voor terug te schakelen. :)
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Moet je deze zien:
klik

Als dit een echte is dan is het wel heel goedkoop lijkt mij. Staat wel in België...
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Wat vinden jullie trouwens van optisch tunen van de Williams? Heiligschennis of geen probleem?

[img]http://www.morette.com/photos/RENAULT/Clio%2002.jpg[/img]
Plaats reactie