De Williams van LotuzClioWilliams
@ Lotuz106Rallye
Deze staat sinds vandaag te koop op Seat-Online:
te koop seat ibiza cupra2
2.0 16v 150pk
kleur: ovni geel
rs voorbumper
volledige uitlaat in inox
verlaagd met regelbare koni's
electrische ramen
m3 spiegels (electrisch)
125.000km
onderhoudsboekje aanwezig
bouwjaar: 1998
vraagprijs: 7000 euro
Deze staat sinds vandaag te koop op Seat-Online:
te koop seat ibiza cupra2
2.0 16v 150pk
kleur: ovni geel
rs voorbumper
volledige uitlaat in inox
verlaagd met regelbare koni's
electrische ramen
m3 spiegels (electrisch)
125.000km
onderhoudsboekje aanwezig
bouwjaar: 1998
vraagprijs: 7000 euro
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Die had ik al zien staan, maar de eigenaar woont in België. En ik ga eerst kijken voor een mooie Williams. Lukt dat niet, dan komt de Cupra weer in beeld. 

-
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
- Locatie: Den Bosch, The Netherlands
Invoeren brengt dan ook weer de nodige kosten en complicaties met zich mee. Totale kosten zullen dan weer ruim over die 7000 euro heengaan.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Komende dagen zal duidelijk worden of de Williams een wagen voor mij is. Als ik erin gereden heb dus. Eerder zal ik echt niet kiezen voor of de Williams of de Cupra. En mijn eigen wagen zal pas te koop aangeboden worden na de apk (2 augustus), dus ik ga de boel niet overhaasten.
Het verbaast mij toch wel een klein beetje dat de Williams niet zo zeldzaam is als ik had verwacht. Alleen het feit al dat ik vandaag hoorde dat Veban er zelfs 7 heeft staan ipv 5 zegt al genoeg. En dan nog die wagens die door andere autobedrijven en particulieren worden aangeboden.
Het verbaast mij toch wel een klein beetje dat de Williams niet zo zeldzaam is als ik had verwacht. Alleen het feit al dat ik vandaag hoorde dat Veban er zelfs 7 heeft staan ipv 5 zegt al genoeg. En dan nog die wagens die door andere autobedrijven en particulieren worden aangeboden.
Geloof me, dat ding is zeker speciaal. Veelal worden natuurlijk ook blauwe 16V's aangeboden als zijnde Williams, let daar voor op! Dat Veban een specialist is en ze heeft staan, tja, niet zo gek toch?!
Vraag anders eens aan P@TB@D hoeveel er ongeveer rondrijden, die weet dat wel.
Vraag anders eens aan P@TB@D hoeveel er ongeveer rondrijden, die weet dat wel.
Er stonden een tijd geleden 114 Williams'en op kenteken in Nederland. Dat was nagegaan aan de hand van het kenteken van mijn oude Williams (93'er ph.1). Of dat dan betekend dat er 114 genummerde Willies rondrijden in Nederland, of dat dat alle Willies zijn weet ik niet.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Okee, dan rijden er toevallig aardig wat rond in Zuid-Holland. Maar er kan er altijd nog eentje bij. 

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Nog een vraagje. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het gemiddelde verbruik van een Williams. Met m'n Rallye rij ik zo'n 1 op 12,5 bij wisselende omstandigheden, dus doordeweeks korte ritjes met veel stoplichten en in het weekend de langere snelwegritten. Wat drinkt zo'n 2 liter motor? 

Ik reed met de mijne gemiddeld 1 op 12, ongeveer. Ik reed de auto wel elke dag warm (30km naar mijn werk, constante snelheid van ongeveer 80). Buiten werktijd eigenlijk alleen langere afstanden en dan van tijd tot tijd toch wel effe tot op de bodem intrappen. 
Ik denk dat de gemiddelde Williams-rijder ongeveer aan de 1 op 10 à 1 op 11 rijdt.

Ik denk dat de gemiddelde Williams-rijder ongeveer aan de 1 op 10 à 1 op 11 rijdt.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
En wat voor benzine tanken jullie? Moet er Euro98 in of is Euro95 ook in orde?
Ongechipt is Euro95 voldoende, zegt men. Ik ben na een tijdje overgestapt op Super98. Ik vond 'm daar gewoon beter op lopen... In ieder geval een stuk zuiniger en iets pittiger. Kan ook tussen de oren zitten... 

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Is momenteel wel behoorlijk prijzig, maar dat is weer een andere discussie.
Ik heb trouwens vanmiddag vrijgenomen. Ik denk dat ik maar naar Rijswijk ga. De nieuwsgierigheid begint behoorlijk te groeien namelijk.
Ik heb trouwens vanmiddag vrijgenomen. Ik denk dat ik maar naar Rijswijk ga. De nieuwsgierigheid begint behoorlijk te groeien namelijk.

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ja, heb ik gevonden. En het kost de nodige moeite om niet verliefd te worden, maar ik ben nuchter genoeg om me niet zomaar te laten verleiden. 
Dat dacht ik ook, ja... 
Maar goed, ga eens kijken, stukkie rijden en als het even kan, ga dan ook in een andere Williams rijden. Er schijnt onderling nogal wat verschil tussen te zitten, heb ik begrepen.

Maar goed, ga eens kijken, stukkie rijden en als het even kan, ga dan ook in een andere Williams rijden. Er schijnt onderling nogal wat verschil tussen te zitten, heb ik begrepen.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Zo, ik ben net terug uit Rijswijk. Een tijd gepraat met Henk (meer geluisterd dan gesproken eigenlijk
) en ik heb daarna nog een proefrit mogen maken in een Williams van één van de monteurs. Of moet ik zeggen monteuse? Het fluitende geluid dat door haar openluchtfilter geproduceerd werd, vond ik eerlijk gezegd niks, maar voor de rest was ik behoorlijk onder de indruk. Het motorgeluid was lekker, mede door de katvervanger heb ik begrepen. Het vermogenverloop deed me denken aan m'n eigen wagen, dus vrij rustig onderin de toeren en hoe hoger de toeren steeds krachtiger. Uiteraard wel in het begin de motor netjes op temperatuur laten komen en daardoor kon ik ook ervaren dat er prima rustig mee te rijden valt als je onder de 3000 toeren blijft. Deze wagen had trouwens slechts 114.000 kilometers op de teller en een vrij nieuwe versnellingsbak en koppeling. Dat was duidelijk merkbaar. Was even wennen aanvankelijk zoals je altijd hebt wanneer je in een onbekende wagen stapt, maar het schakelde lekker. Behoorlijk wat veerkracht achter het koppelingspedaal, maar absoluut niet stroef lopend. Het bochtenwerk heb ik helaas niet zo kunnen uitproberen, want het was best druk op de weg en aangezien ik ook niet zo bekend ben daar in de buurt, heb ik ook niet veel leuke bochtjes en rotondes kunnen opzoeken. Maar het lag wel als een blok op de weg. Ik ben aardig wat gewend met mijn wagen, want de 106 Rallye en GTI staan ook bekend om hun goede wegligging, maar ook al heb ik het voorzichtig aan gedaan, het heeft wel een goed gevoel bij me achtergelaten. Over goed gevoel gesproken, eerste en laatste gedachte toen ik in en uit de wagen stapte: Wat een geweldige stoelen! Het valt niet mee om eruit te komen, maar als je erin zit, dan wil je eigenlijk ook niet meer uitstappen.
Jullie begrijpen het al. Ik ben zo goed als verkocht. Het is alleen dat deze wagen ongeveer 10.000 moet kosten, anders was ik er misschien wel mee naar huis gereden.
Nu ben ik dus gewoon in m'n Rallye naar huis gereden en toen viel pas echt het verschil op. Ik had aardig wat tijd nodig om weer te settlen. [img]http://smile.smilies.nl/1808.gif[/img]
Ik ga het even laten bezinken...


Jullie begrijpen het al. Ik ben zo goed als verkocht. Het is alleen dat deze wagen ongeveer 10.000 moet kosten, anders was ik er misschien wel mee naar huis gereden.
Nu ben ik dus gewoon in m'n Rallye naar huis gereden en toen viel pas echt het verschil op. Ik had aardig wat tijd nodig om weer te settlen. [img]http://smile.smilies.nl/1808.gif[/img]
Ik ga het even laten bezinken...

Laatst gewijzigd door LotuzClioWilliams op do 15 jul 2004 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
hahah...
Leuk om te lezen! 
Die stoelen inderdaad, die mis ik ook heel erg! Heerlijk zitten ze. Jammer dat je geen bochtjes hebt kunnen maken, want dan wordt de Williams pas echt leuk. Overigens moet je 'm daarvoor wel een beetje beter leren kennen.
Qua wegligging denk ik dat je met de 106 misschien wel beter af bent, want sjees wat liggen die bakken lekker!
En nu een testrit in een Cupra!


Die stoelen inderdaad, die mis ik ook heel erg! Heerlijk zitten ze. Jammer dat je geen bochtjes hebt kunnen maken, want dan wordt de Williams pas echt leuk. Overigens moet je 'm daarvoor wel een beetje beter leren kennen.

En nu een testrit in een Cupra!

is de williams nou te duur en doe je het zeker niet, of ga je er nu nog ff thuis over nadenken en pik je hem dus morgen op
in ieder geval succes met je beslissing!

in ieder geval succes met je beslissing!
GTT
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
De verkoopprijs is ook wat aan de hoge kant. Misschien is hij het wel waard, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het zo kan ophoesten en ik weet nu nog niet of het ervoor over heb. Ik ga zeker geen overhaaste beslissing nemen met zulke bedragen.
Meteen ophalen gaat sowieso niet, omdat ik eerst m'n eigen wagen nog moet zien te verkopen voor een redelijk bedrag. En idd wil ik ook nog een proefritje maken in een Cupra.
En komende zaterdag ga ik nog naar een andere Williams kijken die gunstiger geprijsd is en ongeveer evenveel kilometers op de teller heeft staan. Kleven natuurlijk wel nadelen aan, omdat het de wagen van een particulier betreft. Maar ook daarbij zal ik niet meteen het geld op tafel smijten.
Maar verdomme, wat een gave wagen!
Meteen ophalen gaat sowieso niet, omdat ik eerst m'n eigen wagen nog moet zien te verkopen voor een redelijk bedrag. En idd wil ik ook nog een proefritje maken in een Cupra.
En komende zaterdag ga ik nog naar een andere Williams kijken die gunstiger geprijsd is en ongeveer evenveel kilometers op de teller heeft staan. Kleven natuurlijk wel nadelen aan, omdat het de wagen van een particulier betreft. Maar ook daarbij zal ik niet meteen het geld op tafel smijten.
Maar verdomme, wat een gave wagen!

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ehm... Helemaal vergeten te vragen. [img]http://www.peugeotgticlub.nl/forum/imag ... edface.gif[/img]
Jammer... 
Een open luchtfilter is overigens op zo'n blok zonder aanpassingen niet echt een goed idee. Het filter zit te dicht op het blok en kan te weinig koele lucht aanzuigen daardoor. Met als gevolg dat je alleen maar vermogen verliest.

Een open luchtfilter is overigens op zo'n blok zonder aanpassingen niet echt een goed idee. Het filter zit te dicht op het blok en kan te weinig koele lucht aanzuigen daardoor. Met als gevolg dat je alleen maar vermogen verliest.

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ik heb in m'n Rallye ook een openluchtfilter gehad (K&N) en dat leverde een heel ander geluid op dan bij haar wagen. Bij mij was het echt een diepe brom. Zelfs zo diep dat ik op een gegeven moment weer gekozen heb voor het originele systeem met K&N vervangingsfilter. Trekt beter onderin de toeren waar het bij het openluchtfilter bovenin beter trok. Ik kan me echter voorstellen dat het bij zo'n volgepakt motorcompartiment van de Williams niet zo'n goed idee is.
dat had een vriend van mij ook. in zijn 8v saxo klinkt die openlucht filter echt heel goed. flinke brom. in mijn 16v gti klinkt ie een stuk bedeesder, maar wel weer echt racy.
GTT
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
In de Rallye klinkt het nog een tikkie zwaarder vanwege de beperkte geluidsisolatie. Maar na een tijdje zonder gereden te hebben, vind ik het weer wat stilletjes eigenlijk. Dus nu heb ik een maand oude Supersprint pijp (kat + mid vervanger) in de berging liggen. Die zou ik na de apk gaan monteren, maar nu weet ik dat nog niet zo zeker. 

Ik weet niet wat voor uitlaat er onder die Willi zat waar jij in gereden hebt hoor, maar als je een Willi met een Devil uitlaat hoort ben je helemaal verkocht.
Dat geeft echt zo'n supermooi geluid
Dat geeft echt zo'n supermooi geluid

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Nou, vergeleken met m'n Rallye waar ik voor m'n bezoek aan Veban de getunede chip weer uit gehaald had, was het natuurlijk wel indrukwekkend. Maar vergeleken met mijn gechiptunede Rallye viel dat wel mee.Jasper16v schreef:Wat vond je eigenlijk van de acceleratie en/of het doortrekken? Volgens mij lees ik dat nergens
Ik loop maar te geinen, hoor. Die paar keer dat ik even door kon trekken (zoals ik al zei was het al vrij druk rond die tijd), voelde het snel aan. Of het ook zo had overgekomen met een standaard, geluidsdempende uitlaat weet ik niet. Hoewel het duwtje in de rug natuurlijk wel voelbaar blijft. Inhalen ging iig vrij makkelijk. Daar hoefde ik niet eens voor terug te schakelen.

Moet je deze zien:
klik
Als dit een echte is dan is het wel heel goedkoop lijkt mij. Staat wel in België...
klik
Als dit een echte is dan is het wel heel goedkoop lijkt mij. Staat wel in België...
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Wat vinden jullie trouwens van optisch tunen van de Williams? Heiligschennis of geen probleem?
[img]http://www.morette.com/photos/RENAULT/Clio%2002.jpg[/img]
[img]http://www.morette.com/photos/RENAULT/Clio%2002.jpg[/img]