Thursday Nightmeeting Maastricht. I

Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gesloten
205 Turbo
Contacteer:

Riël schreef: Ja... als het de zuigerveren waren zou het bij hoge toeren net uitkomen. Het is i.e.g. blauw, dus wel olie.

Te weinig tegendruk is onzin. Hoe minder tegendruk hoe beter (in principe). Dat het met olieverbruik te maken heeft vind ik een nog raarder verhaal.

Anders zou het de turbo nog kunnen zijn, maar met doorschakelen enzo geen rook, en alleen stationair, dan verdenk ik die rubbertjes toch wel. Er loopt ergens een topic, van die gast met zijn volvo 340, die heeft hetzelfde gehad.
Alla, mzzls :p
Frank heeft me op een topic van een ander forum gewezen, waar toevallig een bekende 205 rijder met turbo hetzelfde probleem had. Hij is bij C&E turbo geweest. En het blijkt bij hem dus ook te weinig tegendruk van de uitlaat te zijn.
De keeringen( van de turbo) kunnen bij stationair draaien de olie druk niet goed verdragen. Hoe en wat precies weet ik ook niet, ben geen turbo expert (helaas).

Ik heb wel al contact gehad met iemand die me een tip heeft gegeven. Er schijnt namelijk olie in de racerij te zijn welke iets dikker is maar niet slechter als de iets dunnere smeert en koelt. Kost alleen wat en is niet via de normale handel te verkrijgen. Maar aan gezien die nog al wat ervaring heeft met tunen en vooral turbo's vertrouwen we erop :D

Dus die gaan we eens proberen.

Gr Stefan
Laatst gewijzigd door 205 Turbo op di 8 jun 2004 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob

Ik wil iedereen bedanken die mee is gaan karten. Ik vond het een fantastische avond! We waren met juist genoeg mensen, om het net druk genoeg op de baan te houden. Ook al was de een wat sneller als de ander...He Ollie! :wink: maar het gaat niet om de medailles maar om de fun.

Wat mij betreft is het voor herhaling vatbaar! (alleen dan ergens anders :wink: ) Dus als jullie weer zin hebben...

Ik wil voor de rest Marcel en Pat B nog ff bedanken :worship:
Marcel J.

Oke mensen er is weer een 5 minder in ons midden (voorlopig dan :wink: ) Mijn wagen is afgekeurd door onze Wilco. Volkomen terecht trouwens, beetje roest zeg maar. De komende jaren zal die geen asfalt meer onder zich voelen :@ Dus als we nu op donderdag komen zal het de TATA wel worden...

@Pat21T: PM
marco

mischien is er binnenkort nog een gt minder op de weg :evil:

greetz marco
Bram (vospower)

Vaagheid is niet gewenst marco :) nu komen er vragen.....
MRSUNSHINE

Ruud schreef:
MRSUNSHINE schreef:eey mensen. ik was toch bezig met een project. oeps ben tegen een boom aangereden. hebben ze me uit de clio moeten knippen. :( . week in t ziekenhuis gelegen, o.a. op de intencive care en t enige wat ik vroeg was hoe t met m'n auto ging!!!!!! maar goed alles is goed gekomen, alleen is er weer een renault minder op de weg :@

Ben je toevallig Remco uit heel/thorn of uit die buurt.
uit Heel ja, ken je mij dan???? 8) en waar moet ik jou van kennen???
Ollie

Gaat lekker hier met de GT's :(

Marcel en Marco...wat meer details was niet verkeerd natuurlijk.

En Remco, had over je verhaal heen gelezen, maar dat klinkt behoorlijk heavy zeg! Je doet er nogal licht over, maar lijkt me toch redelijk ernstig te noemen. Maar gelukkig alles goed verder zo te horen (Y)
Marcel J.

Ollie schreef:Gaat lekker hier met de GT's :(

Marcel en Marco...wat meer details was niet verkeerd natuurlijk.
Tsja die van mij is gewoon rot, dat wisten we al jaren, maar nu is het te erûg voor de APK. Kwil Wilco en R. de Hoen niet in problemen brengen door een of andere k*toplossing te maken, dus gaatie van de weg af...

helaas geen auto meer.... :evil:
Ollie

Das balen man :(
Patrick L.

Jongens, niet te snel zo negatief doen. Die wagens zullen heus niet zo rot zijn dat het niet met een beetje eenvoudig beun-laswerk te maken is. Ik heb eventueel een adresje in Hoensbroek voor las reparaties en die man is echt niet duur, of zelf wat proberen natuurlijk :)
Marcel J.

Patrick L. schreef:Jongens, niet te snel zo negatief doen. Die wagens zullen heus niet zo rot zijn dat het niet met een beetje eenvoudig beun-laswerk te maken is. Ik heb eventueel een adresje in Hoensbroek voor las reparaties en die man is echt niet duur, of zelf wat proberen natuurlijk :)
In princible klopt dat ja, in een weekeindje heb je de dorpels wel vervangen. Alleen wil ik het liever fatsoenlijk doen en dan ook meteen alles. kbedoel rondom de voorruit, achterklep, deuren enz daarbij heeft die maaskei toch meer schade aangericht dan ik dacht, voorbrug scheef enkele scheurtjes in bodemplaat. Dus als ik de dorpels zou maken is het uitstel van executie. En als ik het provisorisch zou maken, zou ik het toch weer tegenkomen als ik de wagen opknap, das dubbelwerk en daarbij loopt Wilco en de Hoen dan het risico bij een steekproef wat het mij niet waard is :D .

Dus de 21T zal nu snel gemaakt moeten worden, wat op zich natuurlijk ook geen schande is… :p

Dus kben niet negatief tis gewoon realistisch, kweet dat de wagen al een (paar) keer door de keuring is geduwd, vandaar ook dat ik eigenlijk nu al 21 wou rijden…

BTW Pat hoe werkt de dumpvalve?!
Patrick L.

BTW Pat hoe werkt de dumpvalve?!
geen idee,
de GTT staat in de garage. ben em beetje aan het strippen, achterklep, bumper, bijwerken en spuiten, moet klaar zijn voor Zolder, hopelijk gaat het lukken.

maar wat betreft je GTT,
ik zou em oplappen voor de apk en dan op je gemak de 21 afmaken,
succes[/quote]
Bram (vospower)

@ MJ: tis net wat je wilt he. Gewoon karren met het idee dat de auto rot is maar wel loopt, of je wilt alles perfect hebben. Ik zou hem idd in een keer goed behandelen ipv steeds beetje klote. Maar opzich kun je hem best wel even apk-klaar maken, hoeft ie niet zolang stil te staan :)
Marcel J.

Vospower schreef:Maar opzich kun je hem best wel even apk-klaar maken, hoeft ie niet zolang stil te staan :)
Tis eigenlijk niet een kwestie van ff :wink: en daarbij weggegooid geld...

BTW iemand interesse in 2 nieuwe Uni's maat 195 55 R 13 voor een opzich erûg scherp prijsie...
Bram (vospower)

MJ schreef:
Vospower schreef:Maar opzich kun je hem best wel even apk-klaar maken, hoeft ie niet zolang stil te staan :)

BTW iemand interesse in 2 nieuwe Uni's maat 195 55 R 13 voor een opzich erûg scherp prijsie...
Weggegooid geld ist niet, je kunt toch weer een tijdje (jaar?) rondkarren...
Marcel J.

Vospower schreef:Weggegooid geld ist niet, je kunt toch weer een tijdje (jaar?) rondkarren...
Tis hoe je het bekijkt, tijdelijke optie die erna toch weer fatsoenlijk gemaakt dient te worden. Daarbij nog eens dingen maken die ik eigenlijk anders wil hebben, maar nu ff niet kunnnen. Nee ze gaat de garage in en bespaar me het geld voor het fatsoenlijk en op mijn manier te maken >-)

daarbij is één rijdende GTT in Eijsden genoeg...
voske

MJ schreef:

welke erge scherpe prijs??
Bram (vospower)

MJ schreef:
Vospower schreef:Weggegooid geld ist niet, je kunt toch weer een tijdje (jaar?) rondkarren...
Tis hoe je het bekijkt, tijdelijke optie die erna toch weer fatsoenlijk gemaakt dient te worden. Daarbij nog eens dingen maken die ik eigenlijk anders wil hebben, maar nu ff niet kunnnen. Nee ze gaat de garage in en bespaar me het geld voor het fatsoenlijk en op mijn manier te maken >-)

daarbij is één rijdende GTT in Eijsden genoeg...
Dus je gunt wilco het niet? :lol:
Ollie

Is er trouwens al weer een rijdende Clio bij? :p
Rob.H

Nee morgen avond word ie in elkaar gezet!
Rob

Hoera!!! Femke heeft dr rijbewijs gehaald! (D)
Nu heb ik m'n eigen chaffeuse :D
Ollie

Rob.H schreef:Nee morgen avond word ie in elkaar gezet!
Cool, komen we met z'n allen ff kijken :p

Rob schreef:Hoera!!! Femke heeft dr rijbewijs gehaald! (D)
Proficiat zeg, good job (Y)
marco

Patrick L. schreef:Ik heb eventueel een adresje in Hoensbroek voor las reparaties en die man is echt niet duur, of zelf wat proberen natuurlijk :)

geef dat adresje maar eens patrick :s

greetz marc
marco

Rob schreef:Hoera!!! Femke heeft dr rijbewijs gehaald! (D) :D

van harte gefeliciteerd femke,veel rij plezier toegewenst en vele schade vrije jaren :)

greetz marco
Ollie

Marco blijft vaag :D
Riël
Über-Spammer

Volgens mij ook de roestduivel gezien :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rob

Tja wie niet he :lol:
Zelfs die van Ollie roest, alleen zie je dat niet omdat er een dikke cm plamuur overheen zit :lol: :p
Rob

Ollie schreef:
Rob.H schreef:Nee morgen avond word ie in elkaar gezet!
Cool, komen we met z'n allen ff kijken :p
Jaa, maken we dr een TNE van. Lekkr buurten bij Wilco. Kunnen we meteen nog wat tips geven :wink:
Patrick L.

Goed man, euh ..meid,
Proficiat! :)
Ollie

Rob schreef:Tja wie niet he :lol:
Zelfs die van Ollie roest, alleen zie je dat niet omdat er een dikke cm plamuur overheen zit :lol: :p
Ja, helaas roest dat ding ook ja :(

En Marco...ga je nog precies vertellen wat aan de hand is, of is ie gewoon zo rot dat je het liever niet kwijt wilt :p
Rob.H

Proficiat Femke, krijgen we nu ook nog een Renault erbij? (Y) :worship:
Marcel J.

Femke gefeliciteerd meid (Y)

@Ollie: lach er maar mee :evil:

:wink:
Riël
Über-Spammer

Ik heb nog een goede GTX voor een strak prijsje... :P
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Werner

hmm gaat een beetje kut hier met de renaultjes jammer genoeg. :(

@ hermans: wat is er nu allemaal aan je auto gebeurd dat ie nu pas klaar is??
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

he mensen vanavond geen tne vorige keer al wat gezeur uit de wijk gehoord dus blijf maar lekker in mestreech anders heb ik dadelijk nog zeik en wouten enzo kan ik niet gebruiken bij mijn garage.
Gesloten