Frank heeft me op een topic van een ander forum gewezen, waar toevallig een bekende 205 rijder met turbo hetzelfde probleem had. Hij is bij C&E turbo geweest. En het blijkt bij hem dus ook te weinig tegendruk van de uitlaat te zijn.Riël schreef: Ja... als het de zuigerveren waren zou het bij hoge toeren net uitkomen. Het is i.e.g. blauw, dus wel olie.
Te weinig tegendruk is onzin. Hoe minder tegendruk hoe beter (in principe). Dat het met olieverbruik te maken heeft vind ik een nog raarder verhaal.
Anders zou het de turbo nog kunnen zijn, maar met doorschakelen enzo geen rook, en alleen stationair, dan verdenk ik die rubbertjes toch wel. Er loopt ergens een topic, van die gast met zijn volvo 340, die heeft hetzelfde gehad.
Alla, mzzls
De keeringen( van de turbo) kunnen bij stationair draaien de olie druk niet goed verdragen. Hoe en wat precies weet ik ook niet, ben geen turbo expert (helaas).
Ik heb wel al contact gehad met iemand die me een tip heeft gegeven. Er schijnt namelijk olie in de racerij te zijn welke iets dikker is maar niet slechter als de iets dunnere smeert en koelt. Kost alleen wat en is niet via de normale handel te verkrijgen. Maar aan gezien die nog al wat ervaring heeft met tunen en vooral turbo's vertrouwen we erop

Dus die gaan we eens proberen.
Gr Stefan