Welk brandstof en bougies bij chiptuning???

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Wat zou ik moeten tanken als ik mijn auto zou chippen?
1.6 16v uit 2002 met katalysator....
Cleaned Style
Projecttopic
speedline

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Wat zou ik moeten tanken als ik mijn auto zou chippen?
Fastchip "chip" (eigenlijk re-flash) -> 98 octaan ongelood (uiteraard)

€ 325,-

Zijn bezig met performance pack voor de K4M en de K4J waaronder een snelle chip... >-)
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Bedankt Speedline (Y)
Maar is dit niet schadelijk voor de katalysator dan?
Cleaned Style
Projecttopic
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

b.t.w. Een vermogenswinst van 5 pk lijkt me heel reëel bij een 1600 motor :p
Cleaned Style
Projecttopic
RO 16v

RO 16v schreef:Weet iemand misschien een adres in Nederland waar je vp-C18 of vp-C16 brandstof kan kopen?

Mvg, Ro
Niemand die C16 of C18 brandstof weet te vinden in Nederland??
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

RO 16v schreef:
RO 16v schreef:Weet iemand misschien een adres in Nederland waar je vp-C18 of vp-C16 brandstof kan kopen?

Mvg, Ro
Niemand die C16 of C18 brandstof weet te vinden in Nederland??
Wat is dat voor brandstoff?? EN wat moet je er mee?? Gewoon benieuwd.

GR.Frits
RO 16v

Race brandstof, is voor een motor die erg pingel gevoelig is op hoge toeren en met deze brandstof genereert ie meer vermogen.

C16 heeft een RON van 118 en een MON van 117.
Hoe dichterbij de MON (Motor Octane Number) en RON (Research Octane Number) bij elkaar zijn des de stabieler de brandstof is door het toerengebied, dit is cruciaal wanneer je hoger dan 7500 rpm gaat draaien.

C18 is weer met een lager Octane gehalte maar daar zijn de MON en RON beide gelijk namelijk 116 dus nog beter geschikt voor hoog toerige motoren.
michel 16v
Contacteer:

ro, misschien hebben ze het hier

http://www.dvandijck.nl/htm/benzine.htm
speedline

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Bedankt Speedline (Y)
Maar is dit niet schadelijk voor de katalysator dan?
Loodhoudende brandstof is schadelijk voor je katalysator...
RenaultclioII16v (Peter) schreef:b.t.w. Een vermogenswinst van 5 pk lijkt me heel reëel bij een 1600 motor :p
Met alleen een chip voor een betere brandstof is dat een reële waarde. Maar voor ons performance pack wil ik minimaal naar 100kW/136pk ipv de standaard 80kW/109pk.

Maar dan moet er wel wat meer veranderd worden aan de motor als alleen een filter, einddemper, koude luchtinlaat en chip.
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Ben je zo'n kit momenteel aan het samenstellen?
Ik heb wel intresse in zoiest aangezien er geen turbo conversie kit voor mijn motor is :p
Cleaned Style
Projecttopic
speedline

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Ben je zo'n kit momenteel aan het samenstellen?
Ja. Een compleet pakket. Uit te breiden met wielophanging en remsysteem. Maar in 1ste instantie het opvoerpakket voor de motor.
RenaultclioII16v (Peter) schreef:Ik heb wel intresse in zoiest aangezien er geen turbo conversie kit voor mijn motor is :p
Misschien komt die er wel aan... :wink:

>-)
PtrGte
Contacteer:

Met alleen een chip voor een betere brandstof is dat een reële waarde. Maar voor ons performance pack wil ik minimaal naar 100kW/136pk ipv de standaard 80kW/109pk.
Maar dan moet er wel wat meer veranderd worden aan de motor als alleen een filter, einddemper, koude luchtinlaat en chip.[/quote]

zoals??? :wink:
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Is zoiets op korte termijn beschikbaar :p :p
Hebben jullie een proefexemplaar nodig? :smoke:
Cleaned Style
Projecttopic
speedline

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Is zoiets op korte termijn beschikbaar :p :p

Performance Pack => Ja. Investering bedraagt € 2000,- + !

De doelstelling is hier meer als 100kW/136pk en 160Nm over een relatief breed toerengebied. Dus een rijdbare vlottere auto. Geen toerenmachine die "onderin" niet "trekt".

Kitinhoud:
  • snelle chip
    4-1 uitlaatspruitstuk
    compleet uitlaatsysteem met katvervanger
    absorptie einddemper
    vervangingsfilter
    koude luchtinlaat
    snelle in en uitlaatnokkenas
    oliekoeler
Tegen meerprijs:
  • bewerkte cilinderkop
    bewerkt onderblok
Turbokit => Ja. Investering bedraagt € 4000,- +...

De doelstelling is hier 118kW/160pk <-> 160kW/218pk en meer als 200-280Nm over een breed toerengebied. De prestaties moeten die van een RS ruim overtreffen.

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Hebben jullie een proefexemplaar nodig? :smoke:
Ja, en dus een klant die wel zijn onderdelen wil betalen. JL Tuning is geen synoniem voor filantropie :wink:

Dus auto beschikbaar stellen en tegen kostprijs een pakket motortuning waar je U tegen zegt...

Auto moet dus op gezette tijden ter beschikking gesteld worden en ingezet kunnen worden voor een enkele show hier en daar. Maar dat is allemaal wel af te spreken.
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Ik stel me hierbij serieus beschikbaar, op een voorwaarde dat al de techniek betrouwbaar en duurzaam blijft.
Mijn clio heeft nu net 30.000 km op de teller, ik ik wou er graag nog wat langer mee doen :p
De investering in de onderdelen is begrijpelijk (Y)
Cleaned Style
Projecttopic
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

De chat wordt voortgezet via pm, anders is er teveel forum vervuiling :smoke:
Cleaned Style
Projecttopic
Clio 1.6-16V

Emad schreef:Nou ik heb me auto dus een tijdje trug laten chiptunen (menno) en dus nu hoor ik hier en daar verschillende verhalen over wat voor brandstof ik nou het beste kan gebruiken. Ik denk zelf euro 98. Maar dit wordt natuurlijk warmer dan euro 95. Dus ik zou er andere bougies bij kunnen gebruiken maar misschien hoeft dat niet. Dus het is nog niet helemaal duidelijk voor mij. Zou best andere bougies in willen doen maarjah welke? Zou iemand met ervaring of kennis hierover mij kunnen helpen. Zekerheid gaat voor :wink: laterzzz
Ik heb mijn Clio laten tunen bij Digitune,deze schrijft superplus98 voor en gebruik zelf 2 punts bougie van NGK.
speedline

Emad schreef:Nou ik heb me auto dus een tijdje trug laten chiptunen (menno) en dus nu hoor ik hier en daar verschillende verhalen over wat voor brandstof ik nou het beste kan gebruiken. Ik denk zelf euro 98. Maar dit wordt natuurlijk warmer dan euro 95. Dus ik zou er andere bougies bij kunnen gebruiken maar misschien hoeft dat niet. Dus het is nog niet helemaal duidelijk voor mij. Zou best andere bougies in willen doen maarjah welke? Zou iemand met ervaring of kennis hierover mij kunnen helpen. Zekerheid gaat voor :wink: laterzzz
Euro 98 "warmer" dan Euro 95? Dan heb je het niet helemaal begrepen. Als je motor begint te pingelen met 95 omdat de afstelling voor 98 is, wordt ie warmer als technisch goed voor hem is. Met als mogelijk gevolg motorschade.
Clio 1.6-16V schreef: Ik heb mijn Clio laten tunen bij Digitune,deze schrijft superplus98 voor en gebruik zelf 2 punts bougie van NGK.
Prima.
Clio 1.6-16V

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Wat zou ik moeten tanken als ik mijn auto zou chippen?
Superplus 98 ongelood is het advies van Digitune, motor loopt rustiger stationair en trekt beter vind ik zelf.
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Heeft Digitune ook een www adres?
Cleaned Style
Projecttopic
tyberium
Contacteer:

Die V-Power vervangt straks de Super 98 helemaal, Dus we moeten met de GTT's toch zowieso wel die V-power tanken. Andere sportieve (al dan niet carb)auto's rijden er ook wel mee, dus dat zal vast wel goedkomen.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

hmmmz, tankt er al iemand vpower met de GTT?
ik wil wel eens weten of ie goed loopt enzo
Riël
Über-Spammer

Clio 1.6-16V schreef:
Superplus 98 ongelood is het advies van Digitune, motor loopt rustiger stationair en trekt beter vind ik zelf.
Jaah, maar jouw motor is daar ook voor gechipt!!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

dennisvr schreef:hmmmz, tankt er al iemand vpower met de GTT?
ik wil wel eens weten of ie goed loopt enzo
De duitse 100 oktaan ging wel goed me de gtt op een beetje meer druk >-) De v-power hier heeft minder oktaan als 98 dus lijkt me niet verstandig te tanken. Heb ook niet gehoord dat de 98 vervangen wordt, dit zou dan alleen de Shell aangaan ofzo :s
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre

V-power ?

Tja, dan scheuren we die porsches allemaal voorbij,...als het onderstel toch eens wat beter was.

Ik ken ongeveer 4 merken bougies voor de 5 gt
- N3G Champion (zilver)
- 805 LP Eyquem (platina)
- W4Dp0 Bosch ( dubbelplatina)
- B8EVX NGK (platina)

vind zelf de champion wel fijn.
Marcel B.

tyberium schreef:Die V-Power vervangt straks de Super 98 helemaal, Dus we moeten met de GTT's toch zowieso wel die V-power tanken. Andere sportieve (al dan niet carb)auto's rijden er ook wel mee, dus dat zal vast wel goedkomen.
dit lijkt me nogal lulkoek
Don't walk the grass... smoke it
Dennis VK

GTE 16v schreef: alleen het volgende, het is zo agresief spul! dat het echt plastic wegvreet! wij hadden namelijk een jerrycan staan met wat v-power erin, en de volgende dag gewoon de hele dop van die jerrycan vervormt!! dus ze raden ook aan! gebruiken voor auto's NA 1995!!!

je kan het natuurlijk in je oude renaultje gooien, maar! pas op! ik had namelijk zelf ook al problemen, stonk in ene naar benzine in de auto, was gewoon de retour slang stukje weggesmolten(als het ware) dus sinds dien tank ik het niet meer!
Sterk verhaal lijkt me....shell zegt hier niks over in hun folders, dus dan zou je ze altijd aansprakelijk kunnen stellen voor eventuele schade.
Marcel B.

Marcel B. schreef:
tyberium schreef:Die V-Power vervangt straks de Super 98 helemaal, Dus we moeten met de GTT's toch zowieso wel die V-power tanken. Andere sportieve (al dan niet carb)auto's rijden er ook wel mee, dus dat zal vast wel goedkomen.
dit lijkt me nogal lulkoek
Hier kom ik nu op terug ;)
Don't walk the grass... smoke it
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

ik tank toch niet bij de shell
Michel S.
Contacteer:

nog steeds niet geprobeerd met de suub. ding pingelt boven de 6000 rpm. dus kijken of dat helpt.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Droes

kan iemand me snel uitlegge wat pingelen is, heb een vermoeden maar ken het woord niet.
Michel S.
Contacteer:

ontbranden van het mengsel ongecontrolleerd op verkeerd tijdstip.
In ergste geval is je motor dan Kakka
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Calle

Michel S. schreef:ontbranden van het mengsel ongecontrolleerd op verkeerd tijdstip.
In ergste geval is je motor dan Kakka
En dan vooral te vroeg is erg schadelijk, je kunt je wel voorstellen wat voor krachten er ontstaan als het mengsel ontbrandt als de zuiger nog met de compressie slag bezig is... "Ik wil omhoog!" "Je moet naar beneden, kreng" "Maar dan ga ik kapot!" "Jammer dan!"

(liet me even met mijn schizofrenie meeslepen :D )
shift00

wie heeft er een goed(koop) adresje om een clio 1.8 16v te laten chippen?

Ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten. Zit nu ook nog met de katalysator, maar daar wil ik dan ook maar afscheid van nemen... Geeft dit merkbaar verschil?

Alvast bedankt!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

shift00 schreef:wie heeft er een goed(koop) adresje om een clio 1.8 16v te laten chippen?

Ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten. Zit nu ook nog met de katalysator, maar daar wil ik dan ook maar afscheid van nemen... Geeft dit merkbaar verschil?

Alvast bedankt!
PM menno maar eens voor een chip, en voor vragen over je kat kan je beter ff een search doen hier op de site. Is al veel vaker besproken.

GR.Frits
Plaats reactie