Welk brandstof en bougies bij chiptuning???
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Wat zou ik moeten tanken als ik mijn auto zou chippen?
1.6 16v uit 2002 met katalysator....
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Fastchip "chip" (eigenlijk re-flash) -> 98 octaan ongelood (uiteraard)RenaultclioII16v (Peter) schreef:Wat zou ik moeten tanken als ik mijn auto zou chippen?
325,-
Zijn bezig met performance pack voor de K4M en de K4J waaronder een snelle chip...

-
- Contacteer:
Bedankt Speedline
Maar is dit niet schadelijk voor de katalysator dan?

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Contacteer:
b.t.w. Een vermogenswinst van 5 pk lijkt me heel reëel bij een 1600 motor 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Wat is dat voor brandstoff?? EN wat moet je er mee?? Gewoon benieuwd.RO 16v schreef:Niemand die C16 of C18 brandstof weet te vinden in Nederland??RO 16v schreef:Weet iemand misschien een adres in Nederland waar je vp-C18 of vp-C16 brandstof kan kopen?
Mvg, Ro
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
Race brandstof, is voor een motor die erg pingel gevoelig is op hoge toeren en met deze brandstof genereert ie meer vermogen.
C16 heeft een RON van 118 en een MON van 117.
Hoe dichterbij de MON (Motor Octane Number) en RON (Research Octane Number) bij elkaar zijn des de stabieler de brandstof is door het toerengebied, dit is cruciaal wanneer je hoger dan 7500 rpm gaat draaien.
C18 is weer met een lager Octane gehalte maar daar zijn de MON en RON beide gelijk namelijk 116 dus nog beter geschikt voor hoog toerige motoren.
C16 heeft een RON van 118 en een MON van 117.
Hoe dichterbij de MON (Motor Octane Number) en RON (Research Octane Number) bij elkaar zijn des de stabieler de brandstof is door het toerengebied, dit is cruciaal wanneer je hoger dan 7500 rpm gaat draaien.
C18 is weer met een lager Octane gehalte maar daar zijn de MON en RON beide gelijk namelijk 116 dus nog beter geschikt voor hoog toerige motoren.
-
- Contacteer:
Loodhoudende brandstof is schadelijk voor je katalysator...RenaultclioII16v (Peter) schreef:Bedankt Speedline![]()
Met alleen een chip voor een betere brandstof is dat een reële waarde. Maar voor ons performance pack wil ik minimaal naar 100kW/136pk ipv de standaard 80kW/109pk.RenaultclioII16v (Peter) schreef:b.t.w. Een vermogenswinst van 5 pk lijkt me heel reëel bij een 1600 motor
Maar dan moet er wel wat meer veranderd worden aan de motor als alleen een filter, einddemper, koude luchtinlaat en chip.
-
- Contacteer:
Ben je zo'n kit momenteel aan het samenstellen?
Ik heb wel intresse in zoiest aangezien er geen turbo conversie kit voor mijn motor is
Ik heb wel intresse in zoiest aangezien er geen turbo conversie kit voor mijn motor is

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Ja. Een compleet pakket. Uit te breiden met wielophanging en remsysteem. Maar in 1ste instantie het opvoerpakket voor de motor.RenaultclioII16v (Peter) schreef:Ben je zo'n kit momenteel aan het samenstellen?
Misschien komt die er wel aan...RenaultclioII16v (Peter) schreef:Ik heb wel intresse in zoiest aangezien er geen turbo conversie kit voor mijn motor is

Met alleen een chip voor een betere brandstof is dat een reële waarde. Maar voor ons performance pack wil ik minimaal naar 100kW/136pk ipv de standaard 80kW/109pk.
Maar dan moet er wel wat meer veranderd worden aan de motor als alleen een filter, einddemper, koude luchtinlaat en chip.[/quote]
zoals???
Maar dan moet er wel wat meer veranderd worden aan de motor als alleen een filter, einddemper, koude luchtinlaat en chip.[/quote]
zoals???
-
- Contacteer:
Is zoiets op korte termijn beschikbaar
Hebben jullie een proefexemplaar nodig?

Hebben jullie een proefexemplaar nodig?

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
RenaultclioII16v (Peter) schreef:Is zoiets op korte termijn beschikbaar![]()
![]()
Performance Pack => Ja. Investering bedraagt 2000,- + !
De doelstelling is hier meer als 100kW/136pk en 160Nm over een relatief breed toerengebied. Dus een rijdbare vlottere auto. Geen toerenmachine die "onderin" niet "trekt".
Kitinhoud:
- snelle chip
4-1 uitlaatspruitstuk
compleet uitlaatsysteem met katvervanger
absorptie einddemper
vervangingsfilter
koude luchtinlaat
snelle in en uitlaatnokkenas
oliekoeler
- bewerkte cilinderkop
bewerkt onderblok
De doelstelling is hier 118kW/160pk <-> 160kW/218pk en meer als 200-280Nm over een breed toerengebied. De prestaties moeten die van een RS ruim overtreffen.
Ja, en dus een klant die wel zijn onderdelen wil betalen. JL Tuning is geen synoniem voor filantropieRenaultclioII16v (Peter) schreef:Hebben jullie een proefexemplaar nodig?
Dus auto beschikbaar stellen en tegen kostprijs een pakket motortuning waar je U tegen zegt...
Auto moet dus op gezette tijden ter beschikking gesteld worden en ingezet kunnen worden voor een enkele show hier en daar. Maar dat is allemaal wel af te spreken.
-
- Contacteer:
Ik stel me hierbij serieus beschikbaar, op een voorwaarde dat al de techniek betrouwbaar en duurzaam blijft.
Mijn clio heeft nu net 30.000 km op de teller, ik ik wou er graag nog wat langer mee doen
De investering in de onderdelen is begrijpelijk
Mijn clio heeft nu net 30.000 km op de teller, ik ik wou er graag nog wat langer mee doen

De investering in de onderdelen is begrijpelijk

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Contacteer:
De chat wordt voortgezet via pm, anders is er teveel forum vervuiling 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
Ik heb mijn Clio laten tunen bij Digitune,deze schrijft superplus98 voor en gebruik zelf 2 punts bougie van NGK.Emad schreef:Nou ik heb me auto dus een tijdje trug laten chiptunen (menno) en dus nu hoor ik hier en daar verschillende verhalen over wat voor brandstof ik nou het beste kan gebruiken. Ik denk zelf euro 98. Maar dit wordt natuurlijk warmer dan euro 95. Dus ik zou er andere bougies bij kunnen gebruiken maar misschien hoeft dat niet. Dus het is nog niet helemaal duidelijk voor mij. Zou best andere bougies in willen doen maarjah welke? Zou iemand met ervaring of kennis hierover mij kunnen helpen. Zekerheid gaat voor :wink: laterzzz
Euro 98 "warmer" dan Euro 95? Dan heb je het niet helemaal begrepen. Als je motor begint te pingelen met 95 omdat de afstelling voor 98 is, wordt ie warmer als technisch goed voor hem is. Met als mogelijk gevolg motorschade.Emad schreef:Nou ik heb me auto dus een tijdje trug laten chiptunen (menno) en dus nu hoor ik hier en daar verschillende verhalen over wat voor brandstof ik nou het beste kan gebruiken. Ik denk zelf euro 98. Maar dit wordt natuurlijk warmer dan euro 95. Dus ik zou er andere bougies bij kunnen gebruiken maar misschien hoeft dat niet. Dus het is nog niet helemaal duidelijk voor mij. Zou best andere bougies in willen doen maarjah welke? Zou iemand met ervaring of kennis hierover mij kunnen helpen. Zekerheid gaat voorlaterzzz
Prima.Clio 1.6-16V schreef: Ik heb mijn Clio laten tunen bij Digitune,deze schrijft superplus98 voor en gebruik zelf 2 punts bougie van NGK.
-
Superplus 98 ongelood is het advies van Digitune, motor loopt rustiger stationair en trekt beter vind ik zelf.RenaultclioII16v (Peter) schreef:Wat zou ik moeten tanken als ik mijn auto zou chippen?
-
- Contacteer:
Heeft Digitune ook een www adres?
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Die V-Power vervangt straks de Super 98 helemaal, Dus we moeten met de GTT's toch zowieso wel die V-power tanken. Andere sportieve (al dan niet carb)auto's rijden er ook wel mee, dus dat zal vast wel goedkomen.
Jaah, maar jouw motor is daar ook voor gechipt!!Clio 1.6-16V schreef:Superplus 98 ongelood is het advies van Digitune, motor loopt rustiger stationair en trekt beter vind ik zelf.RenaultclioII16v (Peter) schreef:Wat zou ik moeten tanken als ik mijn auto zou chippen?
De duitse 100 oktaan ging wel goed me de gtt op een beetje meer drukdennisvr schreef:hmmmz, tankt er al iemand vpower met de GTT?
ik wil wel eens weten of ie goed loopt enzo

V-power ?
Tja, dan scheuren we die porsches allemaal voorbij,...als het onderstel toch eens wat beter was.
Ik ken ongeveer 4 merken bougies voor de 5 gt
- N3G Champion (zilver)
- 805 LP Eyquem (platina)
- W4Dp0 Bosch ( dubbelplatina)
- B8EVX NGK (platina)
vind zelf de champion wel fijn.
Tja, dan scheuren we die porsches allemaal voorbij,...als het onderstel toch eens wat beter was.
Ik ken ongeveer 4 merken bougies voor de 5 gt
- N3G Champion (zilver)
- 805 LP Eyquem (platina)
- W4Dp0 Bosch ( dubbelplatina)
- B8EVX NGK (platina)
vind zelf de champion wel fijn.
dit lijkt me nogal lulkoektyberium schreef:Die V-Power vervangt straks de Super 98 helemaal, Dus we moeten met de GTT's toch zowieso wel die V-power tanken. Andere sportieve (al dan niet carb)auto's rijden er ook wel mee, dus dat zal vast wel goedkomen.
Don't walk the grass... smoke it
Sterk verhaal lijkt me....shell zegt hier niks over in hun folders, dus dan zou je ze altijd aansprakelijk kunnen stellen voor eventuele schade.GTE 16v schreef: alleen het volgende, het is zo agresief spul! dat het echt plastic wegvreet! wij hadden namelijk een jerrycan staan met wat v-power erin, en de volgende dag gewoon de hele dop van die jerrycan vervormt!! dus ze raden ook aan! gebruiken voor auto's NA 1995!!!
je kan het natuurlijk in je oude renaultje gooien, maar! pas op! ik had namelijk zelf ook al problemen, stonk in ene naar benzine in de auto, was gewoon de retour slang stukje weggesmolten(als het ware) dus sinds dien tank ik het niet meer!
Hier kom ik nu op terugMarcel B. schreef:dit lijkt me nogal lulkoektyberium schreef:Die V-Power vervangt straks de Super 98 helemaal, Dus we moeten met de GTT's toch zowieso wel die V-power tanken. Andere sportieve (al dan niet carb)auto's rijden er ook wel mee, dus dat zal vast wel goedkomen.

Don't walk the grass... smoke it
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
ik tank toch niet bij de shelltyberium schreef:Die V-Power vervangt straks de Super 98 helemaal, Dus we moeten met de GTT's toch zowieso wel die V-power tanken. Andere sportieve (al dan niet carb)auto's rijden er ook wel mee, dus dat zal vast wel goedkomen.
nog steeds niet geprobeerd met de suub. ding pingelt boven de 6000 rpm. dus kijken of dat helpt.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
ontbranden van het mengsel ongecontrolleerd op verkeerd tijdstip.
In ergste geval is je motor dan Kakka
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
En dan vooral te vroeg is erg schadelijk, je kunt je wel voorstellen wat voor krachten er ontstaan als het mengsel ontbrandt als de zuiger nog met de compressie slag bezig is... "Ik wil omhoog!" "Je moet naar beneden, kreng" "Maar dan ga ik kapot!" "Jammer dan!"Michel S. schreef:ontbranden van het mengsel ongecontrolleerd op verkeerd tijdstip.
(liet me even met mijn schizofrenie meeslepen

wie heeft er een goed(koop) adresje om een clio 1.8 16v te laten chippen?
Ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten. Zit nu ook nog met de katalysator, maar daar wil ik dan ook maar afscheid van nemen... Geeft dit merkbaar verschil?
Alvast bedankt!
Ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten. Zit nu ook nog met de katalysator, maar daar wil ik dan ook maar afscheid van nemen... Geeft dit merkbaar verschil?
Alvast bedankt!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
PM menno maar eens voor een chip, en voor vragen over je kat kan je beter ff een search doen hier op de site. Is al veel vaker besproken.shift00 schreef:wie heeft er een goed(koop) adresje om een clio 1.8 16v te laten chippen?
Alvast bedankt!
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport