Welk brandstof en bougies bij chiptuning???

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Ollie

VPower, hunderd Oktan, 100 prozent Leistung :lol:

Ze weten het wel mooi te brengen, maar aan deze Duitser komen ze die dure rommel niet meer kwijt :p
Thanx Speedline (Y)
Riël
Über-Spammer

Ik blijf toch aanraden voor dat spul. Als je het nodig hebt doet 't zijn job prima. Ze zeggen toch niets verkeerd met 100% leistung? Als ze nu 101 zeiden dan waren ze wel aan't liegen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ollie

Maar als ie niet pingelt met 98, waarom dan 100. Tja, additieven zouden je dan over de streep kunnen trekken. Maar een blokje met meer dan 2ton erop, heeft dat dan nog nut, of juist extra nut?!
The Cabrio Kid

Ik ben bang dat hier heel veel mensen misleid worden:

Ik lees te weinig over het toevoegen van loodvervanger bij elke tankbeurt van een GTT.
GTT= 98 + loodvervanger (tenzij aangepaste kop)

16v'tjes kunnen prima op 95 ongelood ook na een MILDE chiptuning (en dit heeft 99% van ons)
Heb je echt een hele scherpe chip dan pas komt 98 om de hoek kijken.

100 is een lachertje. Zo hopen de oliemaatschappijen BMW en GTI rijders te strikken met gebakken lucht.

Al jaren rijden alle topsport auto's prima op 98 soms zelfs 95 dus bespaar je het geld.
Michel S.
Contacteer:

The Cabrio Kid schreef:Ik ben bang dat hier heel veel mensen misleid worden:

Ik lees te weinig over het toevoegen van loodvervanger bij elke tankbeurt van een GTT.
GTT= 98 + loodvervanger (tenzij aangepaste kop)

16v'tjes kunnen prima op 95 ongelood ook na een MILDE chiptuning (en dit heeft 99% van ons)
Heb je echt een hele scherpe chip dan pas komt 98 om de hoek kijken.

100 is een lachertje. Zo hopen de oliemaatschappijen BMW en GTI rijders te strikken met gebakken lucht.

Al jaren rijden alle topsport auto's prima op 98 soms zelfs 95 dus bespaar je het geld.
Gebakken lucht. Kunnen beter koude lucht verkopen. Hebben wij turbo eigenaars veel liever :P

Op de rallys waar ik dan mee ga hebben de meeste inderdaad gewoon 98. Maar er zijn er toch veel die met speciale benzine rijden. FIA benzine genoemd.
Vraag me niks erover, want weet alleen dat het heel duur is en dat het heel zoet ruikt.
Maar volgens mij wordt daar wel het nut uitgehaald.

Daarbij is het voor een gedeelte van ons goed te doen. NL kost 98 af en toe 1.24
Als je net als mij net naast de grens woont, of zoals Ollie in Duitsland, kun je voor minder meer tanken van beter spul. Moet het wel van toepassing zijn. 99% van de clios heeft aan 98 ruim voldoende, tenzij je net als Speedline zegt je ding laat afstellen op 100, of je gaat een circuit dag tegemoet.

Binnenkort maar eens testen.. GIMME BOOST :P
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Steven
Car: M536

Het idee van Shell Vpower100 is leuk en je motor ernaartoe laten mappen helemaal top. Maar je zal je wel scheel betalen aan de benzine (ok is nog te overzien) en het zal niet overal verkrijgbaar zijn en dat kan lastig zijn als je jezelf niet goed kan inhouden :p (Als je dus gedwongen 98 moet tanken)

Naja eerst de boel maar es afwachten.
Riël
Über-Spammer

Kon met de gtt wel pingelloos op 1.2+ bar rijden, voor wanneer ik net een extra boost nodig had :) met 98 pingelde ik dan de straat uit, die vpower deed 't net lekker. 't is wat je wil, ik tank 't graag nog es >-)
Robert dB.

Steven schreef:Het idee van Shell Vpower100 is leuk en je motor ernaartoe laten mappen helemaal top. Maar je zal je wel scheel betalen aan de benzine (ok is nog te overzien) en het zal niet overal verkrijgbaar zijn en dat kan lastig zijn als je jezelf niet goed kan inhouden :p (Als je dus gedwongen 98 moet tanken)

Naja eerst de boel maar es afwachten.
VPower NL -> 95 Octaan (Pura met ander logo eigenlijk!)

VPower100 D -> 100 Octaan

Lees maar eens een stukje terug Stevie.
ActionHank
Contacteer:

in etten-leur hebben ze het nu op de pomp!
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Erik de Bruijn

In de nieuwe autovisie staat een stuk geschreven over V-power. Hierin staat vermeldt dat het octaangehalt 97 is, maar op de pompen 95 staat voor de duidelijkheid (geen vragen van onwetende consumenten). Verder hebben ze een vergelijk gedaan met 95 en hieruit bleek dat bepaalde motoren 7% :p meer vermogen hadden in de 5 versnelling.
Verder is de motor binnen 20 tot 40 werkuren compleet roetvrij.

Mijn auto is gechiped en rij daarom altijd op 98, ik vroeg me dan ook af of dat 97 zou voldoen. Iemand enig idee? De prijs is volgens mij gelijk aan 98, dus daarom hoef je het niet te laten.
Riël
Über-Spammer

Misschien daarom ook niet te doen.

Het blijft een risico, we zullen dat niet zo kunnen zeggen, dit kun je alleen zeker weten door het op de bank te testen met een goede pingelsensor. Ik raad 't nog af, weet de resultaten nog niet.
Erik de Bruijn

Ik heb in het begin altijd op 95 gereden. De verkoper, brakke autohandelaar, wist namelijk niet dat de auto gechiped was. Toen ik eenmaal 98 ging tanken merkte ik wel dat de auto daar een stuk beter opliep.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Erik de Bruijn schreef:Verder hebben ze een vergelijk gedaan met 95 en hieruit bleek dat bepaalde motoren 7% :p meer vermogen hadden in de 5 versnelling.
Hoe willen ze dat voor elkaar krijgen als de computer gelijk blijft. lees boven even het stuk van speedline over vermogen en brandstof, en je ziet dat er ergens iets niet klopt......

GR.Frits
Ollie

Dat willen ze dus halen door hun wonderbaarlijke additieven die de wrijvingsweerstand verminderen :D
speedline

Voor meer acceleratie heb je meer vermogen en koppel nodig.

Die additieven voor een lagere wrijving hebben daar niet zo heel veel mee te maken. (Margewerk!)

Stel je neemt een auto die op 98 octaan brandstof hoort te lopen en dan bijvoorbeeld 240Nm levert. Deze auto heeft een ontsteking met pingelsensor en een ECU met programma die de ontsteking kan terugregelen voor brandstof met een octaangetal van 95. Dan levert deze motor opeens 235Nm. (Dat is dus de VR6 motor van VW!)

Als je in vergelijking met de 95Octaan brandstof dus V-Power met een octaangetal van 97 gaat tanken loopt de auto dus harder. Want meer koppel en dus meer vermogen.

Maar eigenlijk ben je met 98 Octaan gewoon het beste af.

Het enige alternatief is Duitse 100Octaan V-Power. Maar dan moet er wel een stukje software in je EPROM zitten wat hier wat mee kan. Voor een maximaal effect zou je zelfs een hogere compressieverhouding moeten hebben.

Mijn advies is gewoon de voorgeschreven reguliere brandstof van een goede kwaliteit te tanken. Dus de oude situatie. En laat V-Power in hemelsnaam zijdelings liggen!

Bij sterk vervuilde motoren kan je er wat mee om de motor schoner te krijgen. En daar moet het dan ook bij blijven. Maar uiteraard zijn er in dit geval veel betere reinigingsadditieven te krijgen.

Laat Shell maar lekker zitten met deze zooi en laat ze maar snel de 100 Octaan versie gaan verkopen. Dan ligt er (zeker voor turboauto's) weer wat extra koppel en vermogen in het verschiet na herprogrammering.
Laatst gewijzigd door speedline op vr 9 apr 2004 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ollie

Wat raad je aan als reinigingsadditief voor een blokje met 217k? :D
Jordi - Clio 16V

wil ik ook wel weten
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Riël
Über-Spammer

Uitelkaar halen en schoonmaken :)
ActionHank
Contacteer:

hehe, lekker makkelijk 8)
Jordi - Clio 16V

:lol: :(
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
mark 5t
Contacteer:

weet er ook iemand waar die racebrandstof te koop is?
of zoals ik hier ergens las FIA brandstof?
heb wel eens gehoord dat elf een brandstof heeft met oktaan 124 en dat zoek is dus.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
speedline

mark 5t schreef:weet er ook iemand waar die racebrandstof te koop is?
heb wel eens gehoord dat elf een brandstof heeft met oktaan 124 en dat zoek is dus.
Kost enkele euro's per liter. En het moet wel via de lokale Elf toko te regelen zijn. FIA brandstof is brandstof onderhavig aan FIA regels.
PtrGte
Contacteer:

speedline schreef:
mark 5t schreef:weet er ook iemand waar die racebrandstof te koop is?
Kost enkele euro's per liter. En het moet wel via de lokale Elf toko te regelen zijn. FIA brandstof is brandstof onderhavig aan FIA regels.
deze zat geloof ik wel op 300 euro/60litervat...

worden dure ritjes, wel leuke ritjes :wink:
mark 5t
Contacteer:

denk ik is niet zeker weten he! :lol:
tyberium
Contacteer:

Nog even samenvatten voor de tragere denkers onder ons (zag deze net pas dat deze topic ook over v powerrr ging; R5GTT's rollen beter op Super 98 ongelood dus (of liever met loodvervanger)?
ActionHank
Contacteer:

tja...dat mag je zelf invullen...
GTE 16v
Contacteer:

nou, ff over shell v-power! ik werk namelijk in het weekend ook bij shell :wink:

ok, het werkt! ik heb een hele uitgebreide uitleg plus daarbij een demonstratie gezien dat ze 200ml v-power verhitten tot +- 200 graden en dan een klep in doen, de klep komt echt als nieuw eruit! bij euro 95 gebeurde niets!

alleen het volgende, het is zo agresief spul! dat het echt plastic wegvreet! wij hadden namelijk een jerrycan staan met wat v-power erin, en de volgende dag gewoon de hele dop van die jerrycan vervormt!! dus ze raden ook aan! gebruiken voor auto's NA 1995!!!

je kan het natuurlijk in je oude renaultje gooien, maar! pas op! ik had namelijk zelf ook al problemen, stonk in ene naar benzine in de auto, was gewoon de retour slang stukje weggesmolten(als het ware) dus sinds dien tank ik het niet meer!
mark 5t
Contacteer:

zo even geinformeerd naar die race brandstof van ELF.
niet normaal iets van € 5 nog wat per liter ex btw.
dat kan echt niet uit dus ik ga maar weer gewoon voor
super 98 met loodvervanger en een eigen toevoeging van een blikje octaanbooster van J.B.
Ollie

GTE 16v schreef:nou, ff over shell v-power! ik werk namelijk in het weekend ook bij shell :wink:

ok, het werkt! ik heb een hele uitgebreide uitleg plus daarbij een demonstratie gezien dat ze 200ml v-power verhitten tot +- 200 graden en dan een klep in doen, de klep komt echt als nieuw eruit! bij euro 95 gebeurde niets!

alleen het volgende, het is zo agresief spul! dat het echt plastic wegvreet! wij hadden namelijk een jerrycan staan met wat v-power erin, en de volgende dag gewoon de hele dop van die jerrycan vervormt!! dus ze raden ook aan! gebruiken voor auto's NA 1995!!!

je kan het natuurlijk in je oude renaultje gooien, maar! pas op! ik had namelijk zelf ook al problemen, stonk in ene naar benzine in de auto, was gewoon de retour slang stukje weggesmolten(als het ware) dus sinds dien tank ik het niet meer!
Hmmm :s
Jeroen V
Contacteer:

mark 5t schreef:zo even geinformeerd naar die race brandstof van ELF.
niet normaal iets van € 5 nog wat per liter ex btw.
dat kan echt niet uit dus ik ga maar weer gewoon voor
super 98 met loodvervanger en een eigen toevoeging van een blikje octaanbooster van J.B.

Volgens mij was elf racing fuel octaan 104 ... leuk spul als je failliet wil. Kan je beter eens met een aanhanger vol vaten naar duitsland rijden en even vol gooien met vmax.
mark 5t
Contacteer:

nu de brandstof die ik op het oog had van ELF is gelood en heeft een octaan van 115 en hoger.
wel leuk spul maar gewoon veel te duur (N)
Menno

Vanmiddag nog 108 getankt, voor 35 cent per liter :smoke:
rev it like a rental
Steven
Car: M536

Jaja ouwe gaskoker, dat weten we nu wel ;)

In spanje rijden ze scooterraces met Elf124, kep ooit es prijzen ervoor uitgezocht, dat was via België nog best te doen geloof ik.
Was toen iets van 5 gulden per liter.

Als je daarnaartoe mapt kun je wel een hoop lol hebben op een circuit ofzo :)

Voor straat ist geen doen.
ActionHank
Contacteer:

2,50 per liter...das zeker te doen. nog even en dan is 95 ook zo duur...dusseeuuuhhh
RO 16v

Weet iemand misschien een adres in Nederland waar je vp-C18 of vp-C16 brandstof kan kopen?

Mvg, Ro
Plaats reactie