Lexuslook voor de 5

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gideon B
Contacteer:

Ik heb zulke units wel gezien, was op een Franse GTT, deze hadden een beetje dezelfde "look" als die van de clio, het zou ook kunnen dat het eigenbouw is geweest, maar dat kon ik zo snel niet zien
Tijn
Contacteer:

Robert dB. schreef:Probeer maar eens bij helder glas de boel te buigen en tevens ervoor zorgen dat alles helder blijft. Wordt lastig denk ik.
:( hmm...

damn.
there is no spoon.
Tom
Moderator
Car: MB

wordt denk ik idd lastig, je krijgt snel van die witte buig vlekken zeg maar. Van de andere kant is een 5 licht maar op een plek gevouwen zeg maar (clio phase 1 ook), dus is het misschien het proberen waard. Je hebt overigens ook speciale buigmachines voor plexiglas ed. Die hadden wij op school ook een, werkte best leuk
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marco V

verwarmen met een verf brander????
Tijn
Contacteer:

Tom schreef:wordt denk ik idd lastig, je krijgt snel van die witte buig vlekken zeg maar. Van de andere kant is een 5 licht maar op een plek gevouwen zeg maar (clio phase 1 ook), dus is het misschien het proberen waard. Je hebt overigens ook speciale buigmachines voor plexiglas ed. Die hadden wij op school ook een, werkte best leuk
buigmachines ? vertel... verwarmen en buigen die tegelijk ofzo ?

ik heb wel eens iemand meubilair zien maken van 10mm lexan (tafels enzo) maar daar zaten vrij ruime bochten in ... deedie gewoon met een verfstripper en heel veel geduld....
there is no spoon.
Tom
Moderator

die machine die wij hadden die verwarmde op een bepaalde manier op een bepaalde -zelf te kiezen- plek. Weet niet precies hoe dat ding technisch in elkaar zat maar je kon daarna heel goed met de hand de juiste vouw maken. Wij gebruikten dat ding voor elektronika behuizingen. Maar die machines bestaan iig zeker wel!
Tijn
Contacteer:

en dat bleef ook goed transparant dus ?
there is no spoon.
Tom
Moderator

is inmiddels een jaar of 6 geleden (MTS) dat ik dat ding gebruikt heb maar voor zover ik me kan herinneren bleef het materiaal gewoon dezelfde eigenschappen houden
Rémi clio ph3

Ik ben benieuwd hoe zo'n zelfbouw lamp unit gaat uit zien?
Natuurlijk even foto's posten als het klaar is :foto:
One clio to rule them all
Ad van Haperen
Contacteer:

Tom schreef:is inmiddels een jaar of 6 geleden (MTS) dat ik dat ding gebruikt heb maar voor zover ik me kan herinneren bleef het materiaal gewoon dezelfde eigenschappen houden
Ik heb ze idd ook gebruikt en dat was gewoon een gloeidraad. dan kon je zelfs bochten maken vanminder dan een cm zonder dat ze troebel werden.

werte gewoon goed dus het moet idd kunnen. maar als je het met een verf fohn doet moet het volgens mij ook lukken alleen niet te koud en niet te warm buigen
Merijn.V
Contacteer:

Volgens mij heb ik die R5-Lexus-look dingen op de messe in Essen gezien vorig jaar december.

Ik heb die krengen volgens mij echt gezien.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Marco V schreef:verwarmen met een verf brander????
Da's een goedkopere manier van een compleet buigapparaat :) 't zal vast wel kunnen. Ik heb tenminste alle materialen ervoor in huis, het enige wat ik nog moet kopen zijn twee andere achterlichten en het witte glas/plastic. Wie weet dat ik ook wel compleet doorzichtig ga uitproberen, 't is toch niet duur :D
dyna clio ph2 schreef:Ik ben benieuwd hoe zo'n zelfbouw lamp unit gaat uit zien?
Natuurlijk even foto's posten als het klaar is :foto:
Off course :p
-Ray-
Contacteer:

witte achterlichten voor de 5 namaken is al door meerdere mensen geprobeerd maar haast niet te doen. dit komt omdat de lampen 3dimensionaal gebogen zijn en niet 2 dimensionaal.

desondanks, veel succes als je het zelf gaat proberen. laat je het resultaat ook ff zien hier dan?
Immer wieder die verdammte Holländer
Mrtn
Car: R5GTT

-Ray- schreef:witte achterlichten voor de 5 namaken is al door meerdere mensen geprobeerd maar haast niet te doen. dit komt omdat de lampen 3dimensionaal gebogen zijn en niet 2 dimensionaal.
dat wilde ik net melden, ik ben één vd knuppels die het geprobeerd heb, een hoop tijd en moeite voor nix :(
Mrtn = Maarten
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

-Ray- schreef:witte achterlichten voor de 5 namaken is al door meerdere mensen geprobeerd maar haast niet te doen. dit komt omdat de lampen 3dimensionaal gebogen zijn en niet 2 dimensionaal.

desondanks, veel succes als je het zelf gaat proberen. laat je het resultaat ook ff zien hier dan?
Express is 2-dimensionaal :p
Mrtn

wij hadden het over een 5 :wink:
Mrtn = Maarten
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Heb jij daar nog foto's van?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Mrtn

van dat ik het heb geprobeerd??

nee, ik heb de unit en alles weggeflikkers uit frustraties :wink:

als m'n geduld (bijna onuitputtelijk) dan ook echt op is..... :gun:
Mrtn = Maarten
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Zeer jammer, was benieuwd waar het misging
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Mrtn

het ombuigen al :lol:
Mrtn = Maarten
Mrtn

oja.... ben weer opnieuw begonnen met zoiets :p
Mrtn = Maarten
catrinus

Ik heb het ook geprobeerd en net zoals maarten alles weggeflikkerd. Wou niet en ga het ook niet weer proberen. Doe liever iets anders met die tijd :)
There will be plenty of time to rest when your dead
Gideon B
Contacteer:

ik weet dat het over een 5 ging, het was alleen een vergelijking. Of je hebt mij niet bedoeld kan ook natuurlijk. (Y) [/u][/b]
Mrtn

Gideon B schreef:ik weet dat het over een 5 ging, het was alleen een vergelijking. Of je hebt mij niet bedoeld kan ook natuurlijk. (Y) [/u][/b]
bedoel je mijn uitspraak bovenaan??? die was gericht tot het hok van DU :wink: :lol:
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator

hmmmz, ik dach eigenlijk dat een 5 lichte maar 2 dimensies had, zal toch nog een kleine bolling bijzitten dan. Dat maakt het idd een heeeeeel stuk moeilijker voor hobby bob (bijna niet te doen).
Mrtn

yep, zowel horizontaal ALS verticaal een bolling, waarbij de verticale bolling maar heel licht is, maar net weer tè :(
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator

dat is klote dan ja,
Gideon B
Contacteer:

Gideon B wrote:
ik weet dat het over een 5 ging, het was alleen een vergelijking. Of je hebt mij niet bedoeld kan ook natuurlijk. [/u][/b]

bedoel je mijn uitspraak bovenaan??? die was gericht tot het hok van DU

oke, ik heb niks gezegd (F)
Gideon B
Contacteer:

Het is trouwens wel beter dat we met z'n allen zoveel moeite moeten doen om de auto's aan te kleden, als je namelijk een auto wilt hebben als bijvoorbeeld een Golf of Kadett, dan kun je op elke straathoek terecht. Het is toch veel leuker om zelf te hobby-en? Het valt me op dat iedereen goeie ideeen heeft over het verzinnen van zelfbouw accessoires. Ik vind dit een goede kracht van de club!

groeten Gideon
Mrtn

Gideon B schreef:Het is trouwens wel beter dat we met z'n allen zoveel moeite moeten doen om de auto's aan te kleden, als je namelijk een auto wilt hebben als bijvoorbeeld een Golf of Kadett, dan kun je op elke straathoek terecht. Het is toch veel leuker om zelf te hobby-en? Het valt me op dat iedereen goeie ideeen heeft over het verzinnen van zelfbouw accessoires. Ik vind dit een goede kracht van de club!

groeten Gideon
Ik zou het niet beter kunnen formuleren (Y)
Mrtn = Maarten
Plaats reactie