dat moet er dan toch in, 98? niets van lood of loodvervanger toch?

Oeps ya je hebt helemaal gelijkSteven schreef:Nee tis toch vaak:
98 Superplus (98 ongelood) Meestal groene kleur net als 95
98 Super (98 gelood) vaak rooie of andere afwijkende kleur (zwart/blauw)
Tis juist omgekeerd, beetje vaag.
Edit: voila, de tango:
[img]http://217.18.74.189/images/vulpistolen.jpg[/img]
Idd.ActionHank schreef:98 super en dus GElood moet in de GTT, maakt niet uit welke?
Dan is dat duidelijk. Je kan ook de ongelode doen en dan met zo'n busje loodvervanger erbij gooien. dat deed ik eerst bij mijn oude renault. de TL
Jammer voor je Speedy, tjeck dit:speedline schreef:Zodra dat 100 Octaan V Power op de markt is gaat het in mijn gtt...
Quote:
Shell introduceert zwavelvrije benzine in Nederland: Shell V-Power
03/03/2004
Shell brengt een zwavelvrije benzine op de markt. De nieuwe brandstof, Shell V-Power genaamd, wordt gekenmerkt door een betere verbranding en levert daardoor betere motorprestaties dan Euro 95. Shell V-Power vervangt Shell Pura en is vanaf 18 maart te koop bij zon 60 Shell-stations en vanaf 1 april bij alle Shell verkooppunten. Shell V-Power is ontwikkeld in het Shell-laboratorium in Thornton (Engeland), waarbij werd samengewerkt met de vaste technologiepartner van Shell: Ferrari.
Dat de vier jaar geleden geïntroduceerde Shell Pura nu vervangen wordt, geeft aan dat de technologische ontwikkelingen snel gaan. Zo is Shell V-Power in tegenstelling tot Shell Pura zwavelvrij, wat een positief effect heeft op de werking van de katalysator waardoor er sprake is van minder verontreinigende uitlaatgassen. Met Shell V-Power is Shell de eerste die anticipeert op de strengere milieueisen die de Europese Commissie vanaf 2005 aan brandstoffen stelt. De reinigende werking van Shell Pura op de motor, wat door veel automobilisten als sterk punt werd ervaren, is bij Shell V-Power nog verder verbeterd.
In Shell V-Power worden speciaal geselecteerde componenten gebruikt die zorgen dat de motor vlotter en directer reageert op het gaspedaal. Shell V-Power is geschikt voor alle benzinemotoren die Euro 95 of Shell Pura gebruiken.
De adviesprijs van Shell V-Power is 4,5 eurocent per liter hoger dan de adviesprijs voor Shell Euro 95. In de twee weken volgend op de introductie zullen alle Shell-stations worden aangepast, zodat vanaf 1 april de nieuwe brandstof overal bij Shell verkrijgbaar is. Op het kaartje (link hieronder) is te zien vanaf welk moment een Shell station overschakelt naar...
Op een andere site (gummen.org) heeft iemand gebeld met Shell om helderheid van zaken te krijgen.
Dit was hun antwoord:
"Helaas, helaas, ik heb net even met Shell gebeld, en v-power is geen oktaan 100 zoals in Duitsland. Het is een vervanger voor shell pura en geschikt voor euro 95 rijders."
Robert dB. schreef:Jammer voor je Speedy, tjeck dit:speedline schreef:Zodra dat 100 Octaan V Power op de markt is gaat het in mijn gtt...
Volgens mij is dit een andere V-Power dan in Duitsland, namelijk zwavelarm ipv RON100
Quote:
Shell introduceert zwavelvrije benzine in Nederland: Shell V-Power
03/03/2004
Shell brengt een zwavelvrije benzine op de markt. De nieuwe brandstof, Shell V-Power genaamd, wordt gekenmerkt door een betere verbranding en levert daardoor betere motorprestaties dan Euro 95. Shell V-Power vervangt Shell Pura en is vanaf 18 maart te koop bij zon 60 Shell-stations en vanaf 1 april bij alle Shell verkooppunten. Shell V-Power is ontwikkeld in het Shell-laboratorium in Thornton (Engeland), waarbij werd samengewerkt met de vaste technologiepartner van Shell: Ferrari.
Dat de vier jaar geleden geïntroduceerde Shell Pura nu vervangen wordt, geeft aan dat de technologische ontwikkelingen snel gaan. Zo is Shell V-Power in tegenstelling tot Shell Pura zwavelvrij, wat een positief effect heeft op de werking van de katalysator waardoor er sprake is van minder verontreinigende uitlaatgassen. Met Shell V-Power is Shell de eerste die anticipeert op de strengere milieueisen die de Europese Commissie vanaf 2005 aan brandstoffen stelt. De reinigende werking van Shell Pura op de motor, wat door veel automobilisten als sterk punt werd ervaren, is bij Shell V-Power nog verder verbeterd.
In Shell V-Power worden speciaal geselecteerde componenten gebruikt die zorgen dat de motor vlotter en directer reageert op het gaspedaal. Shell V-Power is geschikt voor alle benzinemotoren die Euro 95 of Shell Pura gebruiken.
De adviesprijs van Shell V-Power is 4,5 eurocent per liter hoger dan de adviesprijs voor Shell Euro 95. In de twee weken volgend op de introductie zullen alle Shell-stations worden aangepast, zodat vanaf 1 april de nieuwe brandstof overal bij Shell verkrijgbaar is. Op het kaartje (link hieronder) is te zien vanaf welk moment een Shell station overschakelt naar...
Fok fok fok fok fok fok fok fok fok fok fok fok fok fok WA...Robert dB. schreef:nog een bevestiging:
Op een andere site (gummen.org) heeft iemand gebeld met Shell om helderheid van zaken te krijgen.
Dit was hun antwoord:
"Helaas, helaas, ik heb net even met Shell gebeld, en v-power is geen oktaan 100 zoals in Duitsland. Het is een vervanger voor shell pura en geschikt voor euro 95 rijders."
Gisteren in Duitsland:Mrtn schreef:kvind de benzine al duur genoegdie speciale dingetjes mogen ze van mij in hun hol steken, daar ga ik geen 5cent xtra per liter aan uitgeven met m'n huis, tuin en keuken gebruik
gister 1.293 per liter betaald![]()
echt niet normaal meer
Dat klopt. De enige manier om voordeel te halen met deze brandstof is je eprom te laten re-mappen voor V-Power.Ollie schreef:Op basis van verhaal van oa Speedline besloten om 98 te gaan tanken in de toekomst ipv 100, bespaart me op jaarbasis dan wel maar slechts 3 tankbeurtjes, maar extra nut heeft 100 niet als ik het verhaal goed begrepen heb.
Ollie schreef:Heel duidelijk
Klopt als een bus...Ollie schreef:Maar ik heb dus een chippie in mijn Clio, dus 98 tanken moet ik toch al. En dan heeft het nog steeds geen nut om 100 te tanken, toch?
Emad schreef:Ik ben ook helemaal in de war met die 98.
Je de ene tankstation heeft alleen superplus en de andere alleen super 98 weer met andere kleuren. Maar welke is nou zonder lood??? super 98 of superplus 98. Want heb dus die chip erin en moet 98 erin pleuren majah beetje verwarrend allemaal.
Dat is geen bullshit. De additieven in de brandstof kun je leuk mee spelen. Een reinigingsmiddel is ook goed mogelijk. Pura had deze feature ook. En het werkt echt! Maar dat is geen reden om het spul ook werkelijk te gebruiken.Jordi - Clio 16V schreef:dit heb ik nog gevonden;
Shell test auto op twee brandstoffen
Noorwegen heeft de primeur van een demonstratiemodel van een auto die op verschillende brandstoffen naast elkaar kan lopen, zowel op conventionele brandstof als op de nieuwe Shell V-Power. V-Power is een schone brandstof vergeleken met normale benzine. Wetenschappers in dienst van Shell ontwerpten de auto zo dat de ene helft van de motor op de ene brandstof draaide en de andere helft op de andere vanuit aparte tanks. Tijdens een testrit van 2000 kilometer werd de afzetting op de injectieklep van de motor in beide helften gevolgd. De kleppen op de kant waar V-Power gebruikt werd was duidelijk schoner. (Shell)
mij lijkt het bs maar zullen we niet eerst afwachten tot er meer bekend is?
In DL maaken ze er reclame mee met octaan 100Marcel B. schreef:in V-power zit geen zwavel meer, maar het woord Power ligt nogal gevoelig, iedereen denkt een hoger octaangehalte maar dat is dus idd niet zo
VPower NL -> 95 Octaan (Pura met ander logo eigenlijk!)Abel schreef:In DL maaken ze er reclame mee met octaan 100 dus dat zal wel niet gelogen zijn.. of vergis ik mij hier in..
Shell schreef: Vraag:
Is V Power in Nederland hetzelfde als in Duitsland?
Antwoord:
Shell heeft uitgebreid marktonderzoek gedaan naar de behoefte van de klant in de diverse Europese landen. Daarnaast houdt Shell rekening met de verschillende rijomstandigheden in de diverse Europese landen en stemt de formulering van Shell V-Power daarop af. Shell V-power in Nederland is daarom specifiek ontwikkeld om aan de behoefte van de Nederlandse klant tegemoet te komen onder Nederlandse rijomstandigheden. In Nederland zorgt het vele start--stop (korte ritten) en het file-rijden voor het feit dat auto's gevoeliger zijn voor vorming van vervuiling op de inlaatkleppen. Dit is de reden dat gekozen is voor een specifieke reinigende eigenschap die er voor zorgt dat de motor schoner blijft.Het vele stoppen en optrekken in de Nederlandse markt vraagt bovendien om een brandstof die er voor zorgt dat de auto snel op het gaspedaal reageert als dat nodig is.
Shell V Power in Duitsland in specifiek afgetemd op de behoefte van de Duitse klanten en de rijomstandigheden in de Duitse markt.
In de praktijk betekent dit dat de twee producten een verschillende samenstelling hebben.
Now you've done it. Nu ga je het krijgen. ÜberOllie on a powertripspeedline schreef:De Duitse Shell V-Power (100 Octaan) reclame...
[img]http://www-static.shell.com/static/de-de/images/de-de_2003/schumi_v_power.jpg[/img]
-> Klik op de foto...