Thursday Nightmeeting Maastricht. I

Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gesloten
dikkeknodel
Contacteer:

Damn

Ik ben wel ondertussen beroemd (of moet ik zeggen berucht?)... Door dat ANWB akkefietje :smoke: . Als een RTCer me in het vervolg ziet denkt ie natuurlijk gelijk, ohh daar heb je die met die sleutel in de auto :S

Er staan trouwens niet echt veel 'Babes' in de vorm van lekkere meiden tussen, bij die GSi club... Hebben wij eigenlijk veel meiden bij de RTC (geen aanhang natuurlijk)?
Bij mij mag die Babe ieg niet in de auto, dan komen de velgen aan de achterspatborden vrees ik :)

@Rob.H
Hoe krijg je in godsnaam je versnelling in de 1 bij 100 km/h? :s Dan moet je 'm toch wel der in rossen, niet? Bij mij gaat het met 40 al moeilijk, 100 heb ik nooit geprobeerd en was ik eigenlijk ook niet van plan.
Werner

aaaaaaaaaaaaaargh! mensen wat doen jullie me aan! ik ben nu aan het bedenken wie er wint qua lelijkheid: de opels of die wijven |:

@ dikkeknodel: hoe krijg je het in godsnaam klaar om je sleutel in je auto te laten liggen als je m afsluit? :D :lol:
Patrick L.

@ dikkeknodel: hoe krijg je het in godsnaam klaar om je sleutel in je auto te laten liggen als je m afsluit? :D :lol:[/
alleen dikkeknodels kunnen dat >-)
die zitten liever ook wat "hoger" ......
alexgt

Werner schreef:aaaaaaaaaaaaaargh! mensen wat doen jullie me aan! ik ben nu aan het bedenken wie er wint qua lelijkheid: de opels of die wijven |:
Ik vind ze wel bij elkaar passen :wink: niet?
dikkeknodel
Contacteer:

Patrick L. schreef:
@ dikkeknodel: hoe krijg je het in godsnaam klaar om je sleutel in je auto te laten liggen als je m afsluit? :D :lol:[/
Nou het heeft toch meer een praktische reden momenteel, maar om dan maar gelijk met de deur in huis te vallen....
Heeft nog iemand een GTT achteras liggen, dan zou het beter moeten gaan dan met die Clio achteras...
Bram misschien? Jij ging toch de GTE slopen meen ik ergens opgevangen te hebben, of zit ik nou helemaal mis :S ?
Patrick

dikkeknodel schreef:
Patrick L. schreef:
Nou het heeft toch meer een praktische reden momenteel, maar om dan maar gelijk met de deur in huis te vallen....
Heeft nog iemand een GTT achteras liggen, dan zou het beter moeten gaan dan met die Clio achteras...
Bram misschien? Jij ging toch de GTE slopen meen ik ergens opgevangen te hebben, of zit ik nou helemaal mis :S ?

dat is fijn,heb er een twee jaar liggen gehad en heb em nu weggegooid :(
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Patrick

Michel S. schreef:
Frits schreef:
kijk die bedoelde ik..

en ja, wat moet ik verder zeggen.

[img]http://geenstijl.nl/mirrors/www.opelgsi ... indy01.jpg[/img]Deze heeft zeker geen zandzakken meer nodig. instappen is voldoende :p

Maar het testen van je link werkt goed zo (Y)

Gr.Frits
Is dit zo een tover foto? Als je lang genoeg kijkt, zie je een opel?
Want dan werkt die niet. Zie meteen een opel met een babe" ervoor. Wel die babe van die film-serie. Dat biggetje. Maar ja, babe is babe zeggen we dan maar.

dit is gewoon een promo auto van"hoe verlaag ik mijn gsi het snelst en het makkelijkst" :lol:
alexgt

vooral makkelijkst :D
dikkeknodel
Contacteer:

en hoe krijg je het gemakkelijkst een enorme deuk in je motorkap

@Patrick 21turbo
ehh, das behoorlijk ehh kut
Patrick

dikkeknodel schreef:en hoe krijg je het gemakkelijkst een enorme deuk in je motorkap

@Patrick 21turbo
ehh, das behoorlijk ehh k#t

wat is behoorlijk kut?
voske

@pat21/19: hoest met de 19?? en staat de 21 nu op stal??
Rob.H

Na informatie hebben op gedaan bij verschijdene monteurs zou het de kleppenstoter moeten zijn. nu moet ik een of ander chemisch goed bij de olie gooien.

mijn koppakking schijnt ook bijna aan zijn einde te zijn gekopen. er komen een paar belletjes in het koelvloeistof reservaar. michel zou jij mij daar bij willen helpen. het heeft nog niet echt haast als het maar binnen nu en 5000 km gebeurt.
Patrick

voske schreef:@pat21/19: hoest met de 19?? en staat de 21 nu op stal??
ja de 21 staat nu op stal,het is nu sparen geblazen,maar een aantal onder jullie weten dat ik nog heel veel andere dingen moet regelen wat het proces behoorlijk trager zal laten verlopen dan dat ik graag had gewild.
met de 19 gaat het goed,heel goed zelfs,een vrouw die gaat vaker lopen als je haar een week niet bekijkt maar zij blijft staan.
en ja dat is gewoon fijn :D
oftewel ik heb er nog geen ruk aan gedaan,ben er gewoon nog niet aan toegekomen,maar ja te weinig tijd en dat is vervelend als je het zelf moet doen.
Patrick L.

dikkeknodel schreef:
Patrick L. schreef:
Ik vraag me af :Waarom koop je gewoon niet meteen een echte sportieve 5, dan heb je dit soort problemen niet, nu ga je een andere achteras zoeken en wat schiet je ermee op?
je kunt 15inch er onder schoppen, maar verder heb je er niets aan, tis ook leuk als je wat meer onder de kap hebt niet?
Ollie

Zo begon het bij mij ook en mijn Sje...Pat zegt wat en je raakt geobsedeerd :D (Y) :p
Michel S.
Contacteer:

Rob.H schreef:Na informatie hebben op gedaan bij verschijdene monteurs zou het de kleppenstoter moeten zijn. nu moet ik een of ander chemisch goed bij de olie gooien.

mijn koppakking schijnt ook bijna aan zijn einde te zijn gekopen. er komen een paar belletjes in het koelvloeistof reservaar. michel zou jij mij daar bij willen helpen. het heeft nog niet echt haast als het maar binnen nu en 5000 km gebeurt.
Ik wil er best na kijken. Ben je donderdag daaro. Dan kijken we even of we iets vinden.

Zijn vandaag begonnen aan de clio. Blok hang nog alleen maar aan de 2 steunen en de assen moeten er nog uit. Voor de rest is alles al afgebouwd. En dat in 2.5 uur :D.

Maar wat ik tot nu toe heb gezien is dat het inlaat traject bezaaid is met Zwarte troep. Ook de inlaatkanalen zitten vol. Dus kijken in hoeverre we dat fatsoenlijk schoon krijgen, en anders draaien we het blok uit elkaar. Maar dan gaan er nog wat dingen aan veranderen. Denk aan balanceren, uitwegen, polijsten, hogere compressie verhouding, nog nog wat leuke geintjes. Maar even afwachten totdat het blokje eruit is.

En dan kijken naar de bak. Deze is nog heel mooi schoon en ook het schakelmechanisme is zo goed als nieuw. Ik vermoed dus dat de bak al eens vernieuwd is geworden maar dat er toch nog het 1 en ander niet aan klopt. En hij heeft alleen maar problemen met versnelling nummero 2. Dus we gaan de bak eens uit elkaar draaien en kijken wat we tegen komen.

Vandaag nog even gesport ermee, maar wat een machinetje. Vermogen en koppel heeft die te weinig. maar de wegligging is heerlijk. Ik krijg zoveel feedback in mijn poten dat ik enorm hard door de bochten kan gaan zonder ook maar te denken, dat halen we niet. Heel leuk speelgoed.

Maar rob. Ik kijk of ik donderdag iets mee kan nemen waarmee we kunnen vaststellen of je koppakking kaduuk is.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Patrick L.

Ollie schreef:Zo begon het bij mij ook en mijn Sje...Pat zegt wat en je raakt geobsedeerd :D (Y) :p
ja , ik heb je op het goede pad gebracht :wink: .

maar wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat het best zonde is geld te te spenderen om een niet sportieve auto, sportief te maken, dat geld kun je beter apart leggen om een sportieve auto te kopen, en die met tijd en wijlen naar je smaak te maken, zoals jij hebt gedaan olliver(Y)

met vriendelijke groet,
verblijf ik,
3x11
Michel S.
Contacteer:

idd. Het is gewoon een onweerlegbaar feit dat je nooit krijgt wat je erin steekt als je de auto naar je wens gaat maken. Dikke velgen, andere uitlaat, betere remmen, ander onderstel enz enz. Je geet zonder dat je er stil bij staat opeens 1400 euro uit aan styling en tuning. En wat heb je, nog steeds een tl, tr, s weet ik wat. Het wordt er zeker mooier en sneller van, maar een standard GTE of GTT veegt de vloer 33 duizend keer met je aan. Zowel op uiterlijk, motorisch als technisch.
En als je al dat geld erin hebt gestopt en je verkoop hem, zet je gewoon een hele mooie tr, tl, gtl gtx of wat dan ook te koop. En daar krijg je ook voor betaald. Oftewel, je ziet geen ene ruk terug van je geld.
Dus doe jezelf een lol, en laat het ding zoals het is, en gebruik dat geld om een sportive auto te kopen.

Dat is mijn visie tenminste. Ik wilde ook een 2.0 16V turbo in de Hyundai leggen. Maar het is en blijft een coupe. Hoe snel die ook was geworden.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Rob.H

zo is het ook met mij gegaan toen van uit mijn Clio 1.4 RN in Ollie's clio stapte wist ik ook niet wat ik zag en wilde de ook meteen dat gevoel kunnen voelen. Ik had er al spijt van dat ik een Remus onder die RN had gelegt. Allemaal weggegooid geld.

Gisteren avond was bram nog ff langs gekomen. Heb ik hem stationair laten lopen. Niks aan de hand, geen rare geluiden meer. Hij bleef wel dampen ook nog na 10 min warm draaien. Maarja bram was weg. Ik start de auto. Duw de koppeling in en jawel hoor weer dat geluid. :(
dikkeknodel
Contacteer:

dikkeknodel schreef:en hoe krijg je het gemakkelijkst een enorme deuk in je motorkap

@Patrick 21turbo
ehh, das behoorlijk ehh k#t
Dat je die achteras net weg hebt gegooid
Patrick L. schreef: Ik vraag me af :Waarom koop je gewoon niet meteen een echte sportieve 5, dan heb je dit soort problemen niet, nu ga je een andere achteras zoeken en wat schiet je ermee op?
je kunt 15inch er onder schoppen, maar verder heb je er niets aan, tis ook leuk als je wat meer onder de kap hebt niet?
Het is niet zo dat ik geen GTT wil, maar het voordeel van mijn TR is dat hij betrouwbaarder is dan de gemiddelde GTT.
Ik ben zowiezo meer een 'styling' persoon, hard gaan is leuk, maar niet per se noodzakelijk. En ik probeer zoveel mogelijk dingen te maken die ik later zo mee over kan nemen naar een GTT, als ik zover ben. Of ik gooi gewoon een turbomotortje erin.
Ik weet zelf ook dat je nooit voor de auto terugkrijgt wat je er ingestoken hebt.
Als je het dus echt goed wil doen dan koop je nou een nieuwe Clio 2.0 16v RS, die tune je helemaal en verkoopt hem nooit meer...

Stel ik koop nou een GTT, dan heb ik geen geld meer voor extra's en daar heb ik geen zin in. Ik heb gewoon geluk gehad dat ik voor weinig geld een best goede auto heb kunnen kopen en voor nu ben ik daar wel tevreden mee.

Zo, nou ga ik maar eens leren voor mijn tentamen over 45 min... :D :D :D
Laatst gewijzigd door dikkeknodel op di 9 mar 2004 8:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ollie

Toen je de koppeling induwde? Druklager dan misschien?
Patrick L.

Gisteren avond was bram nog ff langs gekomen. Heb ik hem stationair laten lopen. Niks aan de hand, geen rare geluiden meer. Hij bleef wel dampen ook nog na 10 min warm draaien. Maarja bram was weg. Ik start de auto. Duw de koppeling in en jawel hoor weer dat geluid. :([/
toch lijkt mij het probleem meer aan de bak/differentieel te liggen dan aan het motorblok eerlijk gezegd.
Ollie

Mocht nu donderdag niemand je verder kunnen helpen, dan weet ik nog wel iemand voor je die kan achterhalen wat het probleem is!
Patrick L.

Of ik gooi gewoon een turbomotortje erin.
met alle respect, maar volgens mij heb je van het verhaal van michel en mij niets begrepen,

succes met je tentamens! :)
Riël
Über-Spammer

@Robh: Lekkere monteurs, na je autosnelwegactie kan ik een gemolde bak best voorstellen, ze zijn al niet zo stevig. Als je erg veel toeren daardoor hebt gemaakt kan een klepstoter het ook begeven. Maar als 't reageert op de koppeling zit 't ook bij je bak in de buurt hé.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ollie

Zoals jij het zegt is het een beetje van alles Riël, want met 100 in de 1 zijn me nogal wat toeren hè ! :(
Hoop niet dat het een hele rits van problemen is Rob!
Marcel J.

@RobH: Kzou er niet meer teveel mee rijden, klink niet al te best. En iemand er naar laten kijken en luisteren die er verstand van heeft, voordat je "nog" meer sloopt.
Trouwens wel knap dat je bij honderd Kilometertjes per uur de bak in zun één krijgt :worship: :@
dikkeknodel
Contacteer:

Patrick L. schreef:
Of ik gooi gewoon een turbomotortje erin.
met alle respect, maar volgens mij heb je van het verhaal van michel en mij niets begrepen,

succes met je tentamens! :)
Och ja, ik weet het allemaal nog niet, misschien dat ik ook beter een GTT kan kopen en die helemaal opknap. De velgen heb ik dan tenminste al :d, het lederen interieur, en de neon... Dan moet ik wel nog ff sparen. Heeft iemand een idee wat een redelijke GTT kost?
Michel S.
Contacteer:

een GTT wat netjes onderhouden wordt en netjes behandeld is echt niet minder betrouwbaar dan een tr.

En anders is er nog altijd een GTE. Turboloos.

Misschien dat iets anders.

In die TR kun je het beste tanken en rijden. Geen geld in stoppen. Is zinloos. Dat is mijn mening dan
Rob.H

In die TR kun je het beste tanken en rijden. Geen geld in stoppen. Is zinloos. Dat is mijn mening dan
Daar sluit ik me bij aan.
Egid
Contacteer:

hehehe, ik ben eindelijk weer bezitter van een r5 gt turbo chassis wat helemaal in orde is :) :) ! Nu nog alles omschroeven. :( das een heel karwei!!! maar ja, het begin is er al. de dodo turbo is eraf, nu alleen nog de goede turbo eraf. Maar jeemienee wat zit dat hitteschild toch klote in de weg. En dan hopen dat hij weer rijd zonder olie eruit te spuiten.!!!

Hoe was het op de meeting??? Jammer dat ik die gemist heb, maar ik had storingsdienst + mijn nieuwe gtt kwamen ze brengen.
Iets nieuws om mee te spelen!!!!
Patrick L.

Succes met je nieuwe car Egid :)
Rob.H

Egid heb je foto's van je nieuwe 5. Succes ermee. :foto: (Y)
Ollie

Ja jung, laat die sjaaibak van je eens zien! Een digicam heb je, dus schieten maar :D (Y)
Veel succes en plezier ermee!
Marcel J.

Succes Egid met je nieuwe voiture (Y) En die meeting da was geen ruk aan >-) :wink:
Gesloten