Gedrag in het verkeer.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Maus schreef:
da-goof schreef:Dat er automobilisten zijn die vrachtwagens snijden is een feit, maar ook als een vrachtwagen vol in de ankers moet, zou het allemaal toch goed moeten blijven gaan. Tenzij ze te zwaar beladen zijn of de chauffeur meer uren heeft gemaakt als toegestaan, of er haast in het spel is.
Je moest eens weten hoeveel automobilisten geen benul hebben hoelang de remweg is van een vrachtwagen. Die duiken dan ff vrolijk tussen jou en je voorganger en gaan dan dikwijls boven op hun rem staan. Wat ze vergeten, is dat ze de stopafstand voor de vrachtwagen ff met de helft verkleind hebben......
En dan nog zo'n leuke ergenis; van de mensen die vrolijk in je dooie hoek blijven rijden....
Of van die zondagsrijders die met net geen 80 voor je neus zitten (en je mag dan niet inhalen...)
Als die mensen nou wat meer rekening houden met de beperkingen van een vrachtwagen, dan zou dat al een heleboel ellende schelen.
Helemaal mee eens, maar dit soort dingen moeten dan ook duidelijk gemaakt worden bij je rij-opleiding. Ik heb hier mijn instructeur nog nooit iets over horen zeggen. Mensen rijden niet rond met hun hoofd, maar ze hebben zich iets aangeleerd en voeren dat uit. Als iedereen echt zou nadenken bij wat hij deed (en daar ook echt over na zou denken!!!) dan zouden we heel anders rijden, denk ik.

Van mij mogen ze zaken als bellen (ook hands-free) en roken verbieden achter het stuur. Je bent niet geconcentreerd met autorijden bezig en dat is natuurlijk gewoon gevaarlijk! :(
Sander101

Van mij mogen ze veel meer vrachtwagenstroken aanleggen net als bij bv. de Brienenoord.
Dan zul je zien dat al die mensen die hier beweren dat de vrachtwagens (meestal) de schuld zijn van de files, eens flink met hun neus op de feiten gedrukt wordt. Want die files blijven, met of zonder vrachtwagens!
Alleycat
Contacteer:

Oké, ander vervoermiddel:
Fietsers!!!!!
Dat zijn de rodeoclowns van het verkeer, als ik voor iedere fietser die ik heb moeten ontwijken, omdat ie rare capriolen uithaalt, of geen licht aanheeft,of door rood rijdt etcetc. een euro kreeg, was ik dubbel en dwars miljonair.
roeland twingo
Contacteer:

Alleycat schreef:Oké, ander vervoermiddel:
Fietsers!!!!!
Dat zijn de rodeoclowns van het verkeer, als ik voor iedere fietser die ik heb moeten ontwijken, omdat ie rare capriolen uithaalt, of geen licht aanheeft,of door rood rijdt etcetc. een euro kreeg, was ik dubbel en dwars miljonair.

sooooo, dan ben je zeker niet de enige!!! :worship:

maakt niet uit waar of in welke stad, overal hetzelfde (~)
Twingo te koop!!!!
Marcel B.

vergeet onze geliefde brommer en scooterrijders niet :)
Don't walk the grass... smoke it
roeland twingo
Contacteer:

Marcel B. schreef:vergeet onze geliefde brommer en scooterrijders niet :)
eerst de fietsers, zijn ook goed voor minimaal 4 pagina's... :D :p

Scooters is ook zoiets.... :lol:

maar idd je hebt gelijk over die dingen, erg irritant ook in de stad als ze een beetje aan het bumperkleven zijn als jij weer eens achter een oude opa hangt...
Twingo te koop!!!!
Sander101

roeland twingo schreef:
Alleycat schreef:Oké, ander vervoermiddel:
Fietsers!!!!!

sooooo, dan ben je zeker niet de enige!!! :worship:

maakt niet uit waar of in welke stad, overal hetzelfde (~)
Nou, dat zeg je nou wel, maar toevallig reed ik vanochtend met mijn truck (heel netjes :) ) over een weggetje waar een hoop jongelui reden dienaar school gingen met de fiets en het viel mij op dat ze allemaal erg goed verlicht waren.
Een duim voor de fietsers in Hoevelaken! (Y)
Alleycat
Contacteer:

kom maar niet in arnhem dan, want dan schrrik je je een ongeluk!
Steven
Car: M536

roeland twingo schreef:
eerst de fietsers, zijn ook goed voor minimaal 4 pagina's... :D :p

maar idd je hebt gelijk over die dingen, erg irritant ook in de stad als ze een beetje aan het bumperkleven zijn als jij weer eens achter een oude opa hangt...
Nou sorry hoor, maar hoe reed jij vroeger op je fiets als je bijv. uitging?
JIJ moet ook opletten voor fietsers, ze zijn ook nix voor nix beschermt.

Scooters en brommers zijn idd een hoop acrobaten onder, maarja dan stel ik weer dezelfde vraag.
Hoe reed jij toen je net 16 was en je net je eerste opgevoerde brommertje/scootertje had?

Ik geef eerlijk toe dat ik toen ik 16 was echt af en toe heb gereden alsof ik levensmoe was.
Pas ergens toen ik 17 was geworden ben ik wat meer gaan opletten en pas sinds m'n 18e (rijbewijs) ben ik ook echt gaan opletten op de brommer/fiets.
Toen ik ook net me GT had reed ik ook veel erger als nu.
Je kan wel lekker afgeven op anderen, maar kijk eerst es naar jezelf!
Marcel B.

Als jeugdige fietser/brommerrijder ga je je ook pas realiseren hoe lomp je bezig bent geweest als je achter het stuur van een auto hebt gezeten.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Marcel B. schreef:Als jeugdige fietser/brommerrijder ga je je ook pas realiseren hoe lomp je bezig bent geweest als je achter het stuur van een auto hebt gezeten.
Zo is dat! Een paar maanden geleden als fietsertje had ik nooit licht op mn fiets. Eigenlijk best lomp blijkt achteraf. Want toen ik daarna rijlessen nam kwam ik zat fietsers tegen zonder licht en die zijn dan toch knap lastig te zien. Voor je het weet ligt er 1 op de motorkap...dat heeft me toch wel na laten denken en ik was van plan om dus voortaan mijn licht aan te zetten op de fiets...maarja als ze je fiets jatten heeft dat ook geen zin meer :(
Steven

Idd, maar velen beseffen dus niet hoe lomp ze zelf wel niet geweest zijn.
Ik heb jarenlang op een simpele standaard vespa si chinees bezorgt en daar heb ik toch ook de debielste dingen meegemaakt met overspannen automobilisten terwijl er nix aan de hand was.

En dan heb ik het dus over: middelvingers, toeteren, bumperkleven(of spatbordkleven in dit geval), achtervolgingen of zelfs serieuze bedreigingen.
En waar het dan om ging? Nou ik reed 45 en niet helemaal langs het randje van de weg bijvoorbeeld. Echt hele simpele dingetjes die niet eens fout zijn.

Dat bewijst maar weer eens watvoor megolen er in het verkeer zijn.
Iedereen kan prima afgeven op een ander, maar als je goed nadenkt heb je het zelf ook 9 van de 10x wel es gehad.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb ook 2 daar op een Si chinees bezorgd... :) Ik heb daar wel degelijk rare dingen mee gedaan en daar ook middelvingers voor gekregen. Maar toen ik op mijn 18e in de auto mocht bezorgen kwam ik erachter dat die automobilisten toch 9 van de 10 keer gelijk hadden... :S
Robert-Jan

Dit is denk ik niet helemaal de bedoeling van dit Topic.
We zitten elkaar voor rotte vis uit te maken en geven de truckers maar overal de schuld van.
Die jongen die met die BMW M3 is verongelukt is met 190 km/h gaan aquaplannen en tegen een boom geklapt dan maakt het niet uit of je F-16 piloot of coureur bent dan ben je gewoon dood.
De gebeurtenissen in het verkeer tussen truckers en auto's is toch vaak de schuld van de auto omdat die niet durven in te halen of niet met voldoende snelheid zodat jij als auto bestuurder een tijd lang in de dooie hoek van een vrachtwagen zit en dan zien de heren en dames truckers de auto's, fietsers of voetgangers niet.
Brommers, scooters en fietsers overal de schuld van geven werkt ook niet dit ligt of aan justitie of aan de bestuurders welke debiel verzint nou dat een brommer 30km/h tussen auto's moeten rijden die 50km/h rijden.
Fietsers zonder licht moeten gewoon uitkijken dat ze niet voor hun flikker worden gereden want ze vragen erom.
Waar wij autorijders ook erg voor moeten uitkijken zijn loslopende huisdieren en kleine kinderen want die hebben het bessef niet van het gevaar van het verkeer.
Wie een slip cursus wil volgen kan dat gewoon bij Rob Slotenmaker bij het circuit van Zandvoort maar als je die cursus volgt wordt er wel bij verteld dat het niet meer helpt als je veels te hard rijdt.
wat wel zou helpen als je je race licentie haalt en nog een paar cursussen erbij doet bijv. een driftcursus.
Begin eerst bij je eigen fouten en kijk dan pas naar een andere bestuurdersgroep want hoe sommige mensen hun rijbewijs hebben gehaald is onbegrijpelijk.

greetz Rob
VLK Groep
Thierry

Pas als je gaat autorijden besef je hoe dom je vroeger deed op de fiets en scooter :)
catrinus

Renaultrob schreef: Die jongen die met die BMW M3 is verongelukt is met 190 km/h gaan aquaplannen en tegen een boom geklapt dan maakt het niet uit of je F-16 piloot of coureur bent dan ben je gewoon dood.
Precies. Dan maakt het niets meer uit of je jos verstappen bent of jan de rooy. Wat mijn rijschoolhouder vertelde onder het lessen was dit:

Je mag nog wel zoveel slip ervaring hebben opgedaan op het circuit maar als je op de weg rijd en je raakt onverwachts in de slip is het een heel ander verhaal. Dan helpen die slipcursussen vaak niet veel. Op het circuit heb je de ruimte en weet je dat je gaat slippen. Je zal ook niet snel verongelukken of iets beschadigen op het circuit.

Toen kwam de rijschoolhouder met een verhaal van een leraar van een slipschool die verongelukt was. Hoe is hij verongelukt? Juist in de slip geraakt op de weg. Zo`n cursus steek je wel veel van op (ik heb hem ook gedaan) Maar als het onverwachts op de weg gebeurd reageer je heel anders dan op het circuit
There will be plenty of time to rest when your dead
lauw

Renaultrob schreef: Die jongen die met die BMW M3 is verongelukt is met 190 km/h gaan aquaplannen en tegen een boom geklapt dan maakt het niet uit of je F-16 piloot of coureur bent dan ben je gewoon dood.

Hoe erg het ook is, had ie maar niet zo hard moeten rijden, eigen schuld.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Zonder verlichting andere fietsers tegenkomen is best iritant, ben zo al bijna tegen een fietser (met mijn fiets) opgeknald. Ik rij op de fiets net zoals ik met de turbo rij (redelijk hard en snel optrekken :p ), dus veel inhalen, en tegenliggers zonder licht zijn dan niet prettig.

Maar ik rij zelf ook zonder licht dus ik ga ze niet afkafferen ofzo. Mijn licht is kapot, en daarnaast: het rijdt voor geen meter met dynamo. Je moet 2 keer zo hard trappen (of iig te hard), en voor mij is dat niet handig. Zeker niet omdat ik elke ochtend kranten bezorg, dus constant optrekken. En daar krijg je best wel lamme benen van als je je dynamo op je wiel hebt plakken.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Joost (DoubleYou) schreef: Je moet 2 keer zo hard trappen
rare dynamo heb jij zeg :s
Sander101

Ik heb liever lamme benen van het harde trappen dan dat er een auto overheen gereden is die mij niet zag.
Peter @ Malta
Contacteer:

Merijn schreef:Snelheid alleen is geen factor. Het is meestal het verschil in snelheid! Als jij 120 rijdt op een 80-weg in de (semi-)spits, dan kan je er zeker van zijn dat je iemand tegenkomt die langzamer rijdt dan jij. Met als gevolg dat je 'moet' gaan inhalen. Hier begint het gedonder al! Daar gaat het vaak fout en werk je frontale botsingen in de hand, natuurlijk!

Op een lege 4-baans weg, mag je van mij best 150 rijden. Niks mis mee...

Maar goed, hoge snelheid neemt inderdaad risico's met zich mee.
Het probleem van hard rijden is dat de weg, vangrails, viaducten en bomen altijd 0 km/u gaan. Natuurlijk speelt relatieve snelheid mee, maar ik rijdt liever met 30 km/u tegen een stilstaande auto dan met 150 op een auto die 140 rijdt.

Ik vergat nog te melden dat over dronken achter het stuur zitten hier op Malta echt niet moeilijk gedaan wordt. Desondanks vallen er erg weinig doden in het verkeer. Misschien iets van 20 per jaar? Op een bevolking van 400.000.

Ik moet overigens bekennen dat ik de laatste tijd iets rustiger ben gaan rijden. Niet veel, maar toch iets. En als mijn baby (bijna een jaar nou) en/of mijn vrouw in de auto zitten, rijd ik zeker rustiger. Maar ja, ik ben inmiddels 34.

Om nog even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp: ik denk zeker dat een aantal jonge gastjes die net rijbewijs en een tweedehands GTI hebben zich schuldig maakt aan onverantwoord rijgedrag. En te zien aan de verhalen hier rijdt een aantal van deze jonge gastjes een Renaultje.

Ik weet ook zo niet wat je daar aan zou kunnen doen. Autorijden is (meestal) gewoon leuk en als je dan met allerlei beperkingen en automatisch sturen aankomt, gaat de lol er wel van af. Dan kun je net zo goed met de bus gaan.

Ik denk dat, als iemand moedwillig roekeloos wil zijn, hij altijd wel een manier zal vinden om dat te zijn. Wel, wat helpt is dat iedere fabrikant nu vijf sterren bij de EuroNCAP probeert te scoren.

En dan rijden wij, als Renault-rijders, met het juiste merk. :)

- Peter
Marcel B.

Joost (DoubleYou) schreef:en daarnaast: het rijdt voor geen meter met dynamo. Je moet 2 keer zo hard trappen (of iig te hard), en voor mij is dat niet handig. Zeker niet omdat ik elke ochtend kranten bezorg, dus constant optrekken. En daar krijg je best wel lamme benen van als je je dynamo op je wiel hebt plakken.
wat ben jij een mietje zeg! ;)
Robert Turbo

Steven schreef:
roeland twingo schreef:

Scooters en brommers zijn idd een hoop acrobaten onder, maarja dan stel ik weer dezelfde vraag.
Hoe reed jij toen je net 16 was en je net je eerste opgevoerde brommertje/scootertje had?
Ja, ik was vroeger helemaal brommergek.
Eerst scooter, toen Honda MTX, toen Honda MB5.
Heb mijn Laatste brommer met pijn in mijn hart verkocht.

Was een honda MB5
Orginele 4bak, 50cctje erop, orgineel carburateurje(12mm)

Toen moest het toch maar wat sneller.
4bak vervangen voor 6bak(uit MBX)
70cc hoogtoerige cilinder.
70cc afgevlakte Hogedrukkop.
70cc raceuitlaatje (hoogtoerige cilinder, dus hoogtoerige uitlaat.

Ging op top 110kmph, kon 110cc brommers bijhouden. :worship:

Ik reed alleen hard waar het kon, reed niet in het centrum volgas , want dat vond ik niet kunnen.

Ding reed echt ziekelijk.
Had daarna andere cilinder erop en toen moest ik op de rollerbank, had maar 1.4KW was 86 euro, met die andere cilinder er nog op was ik wel 226euro kwijt geweest, ding liep dan de vermogensbank uit.(2.0KW)

Maar toen maar de brommers opzij geschoven voor de Renaults.

Brommertijdperk was leuk, maar ik groeide er uit.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
edwin19
Contacteer:

RobertR19 schreef:
Steven schreef:
roeland twingo schreef:

mijn scooter ging lekker 120 km/h :lol: :p
Robert Turbo

edwin19 schreef:
RobertR19 schreef:
Steven schreef:
roeland twingo schreef:

Ja, hoe heb je dat gemeten op je scooterteller?
Die wijken wel 15kmph af.
Heb wel eens naast een scooter gereden die had 100kmph op zijn teller en ik maar 80kmph.
Heb mijn snelheid geklokt met motor.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
edwin19
Contacteer:

voor een auto :p
Robert Turbo

edwin19 schreef:voor een auto :p
ZO, wat was je setup dan?
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Marcel B. schreef:
Joost (DoubleYou) schreef:en daarnaast: het rijdt voor geen meter met dynamo. Je moet 2 keer zo hard trappen (of iig te hard), en voor mij is dat niet handig. Zeker niet omdat ik elke ochtend kranten bezorg, dus constant optrekken. En daar krijg je best wel lamme benen van als je je dynamo op je wiel hebt plakken.
wat ben jij een mietje zeg! ;)
Danku, kom me maar even helpen. Ben elke ochtend om 6 uur hier in Enschede te vinden. Kom dan eens op zaterdag, is de tas extra zwaar :D
Robert Turbo

Ik heb wel een bewijs van de snelheid.
Foto is niet gemaakt door mij, maar door andere jongen, die wou er eens op rijden en heeft toen foto gemaakt, hij had het gas net losgelaten, daarom staat hij ook niet op de top, maar een paar kilometer lager.

[img]http://ralf.nd4spdworld.com/bm2k3/barry ... 89_IMG.JPG[/img]
Edit: Beetje groot :( , kan er niks aandoen, wie wil die ff resizen. :wink
Laatst gewijzigd door Robert Turbo op do 22 jan 2004 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Bart V

blijft mooi spul :worship:
Steven

edwin19 schreef:
Mijne 150 :p

+/-130 in het echt, me bobinekabel stoorde mijn fietsteller die radigrafisch was vanaf het wiel.

Als ik harder dan 115 ging was hij uit de vario en liep ie puur verder in toeren en dan op het gegeven moment kon ie het niet meer bijhouden.

Op de teller van een Toyota MR2 was 140 al dik 120...

Maar dit verhaal had ik al es verteld :p
Chris@R5

Ik mis mijn Benelli 491RR eigenlijk best wel (U) .
Ging ook leuk, zo'n 95km/u digitaal.
Lekker koppel had dat dingetje :P.

Voor Steven:

Setup:

Malossi: 70 Sport, kevlar snaar, ventilvar, speedclutch

Dell'orto: 19mm

Hebo: vario

Gianelli: reverse

en een hoop andere zooi ;)
Steven

-Runner 97
-Malossi MHR 70 (normaal, oude model)
-Jollymoto
-22mm Dellorto
-Overrange
-Hebo klutz
-Yamashi krukas

Kep 2x een MHR gehad, de eerste liep hard tot ie een x warmliep. De 2e liep helemaal ziek hard maar helaas zipte ie weer op top :)
Jolly gaf wel het mooiste geluid wat ik onder scooters heb gehoord zeg :worship:

En ik ben nog bestwel eens op meetings als klaaswaal geweest.
Razkin heeft em trouwens na mij nog een tijdje gereje.
Riël
Über-Spammer

Hee bromfietsclub, maak het topic nog saaier :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V

mwa je begint met de titel "gedrag in het verkeer" en je eindigd bij iemand zn brommersetup gnagna :D

Toch grappig.. :p
Gesloten