Helemaal mee eens, maar dit soort dingen moeten dan ook duidelijk gemaakt worden bij je rij-opleiding. Ik heb hier mijn instructeur nog nooit iets over horen zeggen. Mensen rijden niet rond met hun hoofd, maar ze hebben zich iets aangeleerd en voeren dat uit. Als iedereen echt zou nadenken bij wat hij deed (en daar ook echt over na zou denken!!!) dan zouden we heel anders rijden, denk ik.Maus schreef:Je moest eens weten hoeveel automobilisten geen benul hebben hoelang de remweg is van een vrachtwagen. Die duiken dan ff vrolijk tussen jou en je voorganger en gaan dan dikwijls boven op hun rem staan. Wat ze vergeten, is dat ze de stopafstand voor de vrachtwagen ff met de helft verkleind hebben......da-goof schreef:Dat er automobilisten zijn die vrachtwagens snijden is een feit, maar ook als een vrachtwagen vol in de ankers moet, zou het allemaal toch goed moeten blijven gaan. Tenzij ze te zwaar beladen zijn of de chauffeur meer uren heeft gemaakt als toegestaan, of er haast in het spel is.
En dan nog zo'n leuke ergenis; van de mensen die vrolijk in je dooie hoek blijven rijden....
Of van die zondagsrijders die met net geen 80 voor je neus zitten (en je mag dan niet inhalen...)
Als die mensen nou wat meer rekening houden met de beperkingen van een vrachtwagen, dan zou dat al een heleboel ellende schelen.
Van mij mogen ze zaken als bellen (ook hands-free) en roken verbieden achter het stuur. Je bent niet geconcentreerd met autorijden bezig en dat is natuurlijk gewoon gevaarlijk!