Gedrag in het verkeer.
-
Het idee om dit topic op te zetten is omdat ik hele rare dingen zie als ik op de weg zit en hele rare dingen heb mee gemaakt met mensen die ik ken.
Ik ben werkzaam bij van Marwijk in Leiden een Renault dealer.
Een collega van mij Dillon Koster rijdt Clio Cup is een ervaren coureur kan hierover meepraten deze jongen praat met een apparaatje omdat hij geen stembanden meer heeft iemand heeft een vislijntje over de weg gespannen en daar is hij met de scooter tegenaan gereden.
Een vriend van Dillon, Robert van Os heeft ook onder meer in de Clio Cup en Toyota Yaris Cup gereden heeft zich 4 october j.l. doodgereden met een BMW M3 vlakbij zijn ouderlijk huis.
Dit ongeluk heeft met zeer hoge snelheid plaatsgevonden er zaten drie vrienden van Robert in 1 jongen heeft het overleeft.
Deze jongen had dus veel circuit ervaring maar dit zegt dus eigenlijk ook niks wij zijn allemaal ook maar mensen en maken ook fouten.
Wij als Renault liefhebber rijden ook in snelle maar vaak ook kleine auto's en wij hebben op een enkeling na geen circuit ervaring zoals Robert van Os.
Mijn collega Dillon Koster vindt het daarom helemaal niks dat wij als jonge jongens in bijv. een 5GT Turbo of een Clio 16V rijden dit zijn snelle auto's die hele rare dingen kunnen doen met een mens zeker op hoge snelheid.
Ik werk samen met mijn vader deze man werkt al meer dan 30 jaar in het autovak, waaronder ong. 25 jaar bij Renault.
Ik ben met mijn vader afgelopen zomer naar het Franse autosport festival geweest, mijn vader is zijn eigen daar rot geschrokken over de staat van sommige voertuigen zoals een Twingo Turbo met achter trommelremmen, willen wij ook soms tussen 6 plankjes eindigen.
Ik rij zelf in een Renault 5 1.4 en heb sinds kort ook een 5GT Turbo ik dacht dat valt wel mee hoe snel zo'n 5je is maar ik ben daar toch wel van geschrokken en dan kan ik het me voorstelen hoe een ervaren coureur erover denkt.
Ik heb die 5 GT Turbo gekocht van een jongen waarvan een vriend zich eigen dood gereden heeft met een 5GT Turbo.
Ik heb nu zelf bijna een jaar mijn rijbewijs en ik dacht dat ik wel een beetje kon rijden maar ik heb zelf het tegendeel bewezen, met de gladheid ben ik tegen een paal aangereden en gisteren 19-01-2004 ben ik achterop iemand gereden die abrupt remde voor Oranje!!!
Dit was dan met mijn Renault 5 1.4, gelukkig niet met de GT Turbo
Zo leer je van je fouten.
Ik zou wel ervaringen en rare stunts die jullie meegemaakt hebben in het verkeer willen weten, want er rijden een hoop gekken rond met een rijbewijs.
Greetz.
Rob
Ik ben werkzaam bij van Marwijk in Leiden een Renault dealer.
Een collega van mij Dillon Koster rijdt Clio Cup is een ervaren coureur kan hierover meepraten deze jongen praat met een apparaatje omdat hij geen stembanden meer heeft iemand heeft een vislijntje over de weg gespannen en daar is hij met de scooter tegenaan gereden.
Een vriend van Dillon, Robert van Os heeft ook onder meer in de Clio Cup en Toyota Yaris Cup gereden heeft zich 4 october j.l. doodgereden met een BMW M3 vlakbij zijn ouderlijk huis.
Dit ongeluk heeft met zeer hoge snelheid plaatsgevonden er zaten drie vrienden van Robert in 1 jongen heeft het overleeft.
Deze jongen had dus veel circuit ervaring maar dit zegt dus eigenlijk ook niks wij zijn allemaal ook maar mensen en maken ook fouten.
Wij als Renault liefhebber rijden ook in snelle maar vaak ook kleine auto's en wij hebben op een enkeling na geen circuit ervaring zoals Robert van Os.
Mijn collega Dillon Koster vindt het daarom helemaal niks dat wij als jonge jongens in bijv. een 5GT Turbo of een Clio 16V rijden dit zijn snelle auto's die hele rare dingen kunnen doen met een mens zeker op hoge snelheid.
Ik werk samen met mijn vader deze man werkt al meer dan 30 jaar in het autovak, waaronder ong. 25 jaar bij Renault.
Ik ben met mijn vader afgelopen zomer naar het Franse autosport festival geweest, mijn vader is zijn eigen daar rot geschrokken over de staat van sommige voertuigen zoals een Twingo Turbo met achter trommelremmen, willen wij ook soms tussen 6 plankjes eindigen.
Ik rij zelf in een Renault 5 1.4 en heb sinds kort ook een 5GT Turbo ik dacht dat valt wel mee hoe snel zo'n 5je is maar ik ben daar toch wel van geschrokken en dan kan ik het me voorstelen hoe een ervaren coureur erover denkt.
Ik heb die 5 GT Turbo gekocht van een jongen waarvan een vriend zich eigen dood gereden heeft met een 5GT Turbo.
Ik heb nu zelf bijna een jaar mijn rijbewijs en ik dacht dat ik wel een beetje kon rijden maar ik heb zelf het tegendeel bewezen, met de gladheid ben ik tegen een paal aangereden en gisteren 19-01-2004 ben ik achterop iemand gereden die abrupt remde voor Oranje!!!
Dit was dan met mijn Renault 5 1.4, gelukkig niet met de GT Turbo
Zo leer je van je fouten.
Ik zou wel ervaringen en rare stunts die jullie meegemaakt hebben in het verkeer willen weten, want er rijden een hoop gekken rond met een rijbewijs.
Greetz.
Rob
VLK Groep
ik rijd elke dag voor mn werk in de auto, en sta er elke dag weer van te kijken hoe raar mensen zich gedragen in het verkeer, sommige denken inderdaad dat ze heilig zijn en voor hen de verkeersregels niet bestaan, waardoor ze de veiligheid van hun zelf en van andere in gevaar brengen. ik noem maar een paar voorbeelden-> kijken, je knipperlicht gebruiken,gebruik van je verdere verlichting(stadlichten bijv.), ritsen, verkeerslichten,kleven, maximum snelheid enz.....
daarom vind ik ook dat de mensen die de regels aan hun laars lappen ook strenger gestraft mogen worden... of misschien de regels om je rijbewijs te halen strenger te maken.
Gr, Arnoud
daarom vind ik ook dat de mensen die de regels aan hun laars lappen ook strenger gestraft mogen worden... of misschien de regels om je rijbewijs te halen strenger te maken.
Gr, Arnoud
Mensen die hun knipper niet gebruiken zie ik idd ook zo vaak
Of mensen die 60 gaan rijden waar je 80 mag ofzo, dan lok je gevaarlijke acties uit vind ik.

-
- Moderator
- Car: Megane
poehe wat een verhaal, wel kut zeg wat er gebeurd is
.
BTW. van marwijk roeleerd
muh pa werk in zoetermeer en muh broertje ken je misschien wel die werkte in leiden (jeffrey) en nu in leidschedam

BTW. van marwijk roeleerd

muh pa werk in zoetermeer en muh broertje ken je misschien wel die werkte in leiden (jeffrey) en nu in leidschedam

-
- Contacteer:
Ik rij elke dag minimaal 100 km.
ik kom elke dag wel rare stunts tegen, toen ik net m`n rijbewijs had vond ik al snel iets raar.
Maar nu kijk ik van weinig dingen meer op.
Onnodig links rijden is geloof ik heel normaal aan het worden
.
80km/h op de middelste baan kan ook gewoon
.
Ik ben gelukkig nog geen vrienden kwijt geraakt door het verkeer en dat hoop ik ook zo te houden.
En als je veilig door het verkeer heen wilt gaan kun je beter geen gtt nemen.
Je kunt zelf nog zo netjes rijden maar als er een maloot met een klere gang op je gtt komt rijden dan rijdt die hem aan stront.
Maar dat geldt denk voor elke kleine auto.
ik kom elke dag wel rare stunts tegen, toen ik net m`n rijbewijs had vond ik al snel iets raar.
Maar nu kijk ik van weinig dingen meer op.
Onnodig links rijden is geloof ik heel normaal aan het worden

80km/h op de middelste baan kan ook gewoon

Ik ben gelukkig nog geen vrienden kwijt geraakt door het verkeer en dat hoop ik ook zo te houden.
En als je veilig door het verkeer heen wilt gaan kun je beter geen gtt nemen.
Je kunt zelf nog zo netjes rijden maar als er een maloot met een klere gang op je gtt komt rijden dan rijdt die hem aan stront.
Maar dat geldt denk voor elke kleine auto.
Ze moeten eens wat meer video-auto's in gaan zetten en minder langs de weg gaan staan met hun flits-apparatuur. Die snelheid zegt niks over iemands rijgedrag. Tuurlijk, hij/zij rijdt te hard, maar bumperkleven, onnodig linksrijden, snijden, risicovol inhalen is veel gevaarlijker. Maar daar wordt zelden iemand voor gepakt! 
Ik rijd 's ochtends een sluiproute naar mijn werk, aangezien ik er anders een dik half uur langer over doe. Ze hebben daar veel drempels neergelegd om de snelheid eruit te halen. Telkens als ik op de rem ga voor de drempel, stuift er een lease-rijder me met 100 voorbij. Vaak komen er dan ook tegenliggers aan, waarbij soms echt levensgevaarlijke acties uitgevoerd worden. Ik kan me hier echt aan ergeren en zou willen dat ik bevoegd was om dat soort mensen op de bon te slingeren!
Ik probeer me zoveel mogelijk aan de regels te houden. Ik haat bumperkleven, onnodig links rijden, snijden, etc, dus dat doe ik gewoonweg niet. Heel af en toe haal ik rechts in, maar alleen als er een linksrijder voor me zit. Tussen de 10 en 20 km/u te hard op een 3/4 baans snelweg buiten de spits wil ik ook nog wel eens doen, maar meer ook niet. In mijn ogen is daar ook niks mis mee, maar daar denken ze bij de politie heel anders over.
Maar goed, laten we eens wat meer met ons hoofd gaan rijden en wat meer respect voor mede-weggebruikers hebben. Misschien dat we dan wat minder gefrustreerd achter het stuur zullen zitten!

Ik rijd 's ochtends een sluiproute naar mijn werk, aangezien ik er anders een dik half uur langer over doe. Ze hebben daar veel drempels neergelegd om de snelheid eruit te halen. Telkens als ik op de rem ga voor de drempel, stuift er een lease-rijder me met 100 voorbij. Vaak komen er dan ook tegenliggers aan, waarbij soms echt levensgevaarlijke acties uitgevoerd worden. Ik kan me hier echt aan ergeren en zou willen dat ik bevoegd was om dat soort mensen op de bon te slingeren!

Ik probeer me zoveel mogelijk aan de regels te houden. Ik haat bumperkleven, onnodig links rijden, snijden, etc, dus dat doe ik gewoonweg niet. Heel af en toe haal ik rechts in, maar alleen als er een linksrijder voor me zit. Tussen de 10 en 20 km/u te hard op een 3/4 baans snelweg buiten de spits wil ik ook nog wel eens doen, maar meer ook niet. In mijn ogen is daar ook niks mis mee, maar daar denken ze bij de politie heel anders over.

Maar goed, laten we eens wat meer met ons hoofd gaan rijden en wat meer respect voor mede-weggebruikers hebben. Misschien dat we dan wat minder gefrustreerd achter het stuur zullen zitten!
als je iemand rechts inhaalt dan rijd een ander te lang links, natuurlijk is rechts inhalen gevaarlijk maar pak dan diegene aan die te lang links rijdt!!! want die kijkt te weinig in zn spiegels of lapt ook dat aan zn laars!
dit topic mag van mij nog heel lang doorgaan!!
gr, Arnoud

dit topic mag van mij nog heel lang doorgaan!!

gr, Arnoud
Mee eens, maar het lijkt erop alsof links rijden niet strafbaar is. Het is natuurlijk ook moeilijk te constateren. Rechts inhalen is een stuk makkelijker. En aangezien ze voor easy-money gaan in NL, pakken ze de inhalende partij meestal. 

-
- Car: Renault Clio III RS
Ik heb een hekel aan bmw's en mercedesen enz. die schijnbaar allemaal nieuwe remblokken hebben.Waardoor ze om de 20 sec de rem moeten aanraken ook als er geen aanleiding voor is.Ik ga meestal in de file lekker rechts rijden,dit rijd een stuk relaxer dan links.Lekker achter de vrachtwagens aan
.Auto's die op een smalle wegen 'snel' (zonder af te remmen of gas loslaten) fietsers in gaan halen die snappen het denk ik ook niet allemaal. 

Ik zag vrijdag iemand die een rotonde, waarschijnlijk per ongeluk, andersom nam. Gelukkig dat ik er nog niet op zat.
Het is absoluut waar dan mensen de meest vreemde actie's uithalen als ze [meestal te laat] een mobiele flitser zien. Dat de oplossing video wagens zijn vind ik onzin omdat:Merijn schreef:Ze moeten eens wat meer video-auto's in gaan zetten en minder langs de weg gaan staan met hun flits-apparatuur. Die snelheid zegt niks over iemands rijgedrag.
1) je vaak genoeg hebt gezien op TV; "laten we eens kijken wat hij/zij nog meer gaat doen"
2) Ik al een aantal keer heb mogen meemaken dat de civiele auto veel en veel gevaarlijker weggedrag vertoonde dan degene die ze aan het volgen waren,

Verder denk ik wel dat ervaring en uiteindelijk dus leeftijd uitmaakt, hoewel nederlanders wel erg slecht rijden. Maar goed ik mag ook graag snel rijden, en dan in een 21 Turbo, waar een 5je toch echt langzaam bij is, hoewel dit gevaarlijk kan zijn moet je je plezier toch ergens vandaan halen. Waarom kun je gewoon niet ergens racen zonder je blauw te betalen aan circuit kosten[boete is goekoper]??
Daarom is Belgie ook zo geweldig!Arnoud schreef:als je iemand rechts inhaalt dan rijd een ander te lang links, natuurlijk is rechts inhalen gevaarlijk maar pak dan diegene aan die te lang links rijdt!!! want die kijkt te weinig in zn spiegels of lapt ook dat aan zn laars!![]()
dit topic mag van mij nog heel lang doorgaan!!![]()
![]()
gr, Arnoud
-
Heb toch een paar keer op tv gezien dat degene die links blijft rijden de bekeuring krijgt.Arnoud schreef:als je iemand rechts inhaalt dan rijd een ander te lang links, natuurlijk is rechts inhalen gevaarlijk maar pak dan diegene aan die te lang links rijdt!!! want die kijkt te weinig in zn spiegels of lapt ook dat aan zn laars!![]()
dit topic mag van mij nog heel lang doorgaan!!![]()
![]()
gr, Arnoud
De videowagens op zich zijn wel okay, alleen de mensen die ze besturen zouden wat beter opgeleid en in de gaten moeten worden gehouden!Le Mec schreef:Het is absoluut waar dan mensen de meest vreemde actie's uithalen als ze [meestal te laat] een mobiele flitser zien. Dat de oplossing video wagens zijn vind ik onzin omdat:Merijn schreef:Ze moeten eens wat meer video-auto's in gaan zetten en minder langs de weg gaan staan met hun flits-apparatuur. Die snelheid zegt niks over iemands rijgedrag.
1) je vaak genoeg hebt gezien op TV; "laten we eens kijken wat hij/zij nog meer gaat doen"
2) Ik al een aantal keer heb mogen meemaken dat de civiele auto veel en veel gevaarlijker weggedrag vertoonde dan degene die ze aan het volgen waren,![]()
![]()
Verder denk ik wel dat ervaring en uiteindelijk dus leeftijd uitmaakt, hoewel nederlanders wel erg slecht rijden. Maar goed ik mag ook graag snel rijden, en dan in een 21 Turbo, waar een 5je toch echt langzaam bij is, hoewel dit gevaarlijk kan zijn moet je je plezier toch ergens vandaan halen. Waarom kun je gewoon niet ergens racen zonder je blauw te betalen aan circuit kosten[boete is goekoper]??

Ik zie overigens ook wel eens bij Blik op de Weg dat ze iemand aanhouden die op een provinciale weg 110 km/u rijdt, terwijl daar bar weinig te doen is. So what? Ik zie dat probleem niet zo. Laat ze mensen aanpakken die echt gevaarlijke inhaalacties doen! Doen ze soms overigens ook wel, maar als ze daarna in de uitzending de dader aan het woord laten, dan merk je al snel genoeg dat diegene te dom is om er ook maar iets van te begrijpen. Maar goed... Ik kan me hier enorm over opfokken, maar dat doe ik lekker niet!

-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Aah daar kan je zo pissed om worden! Als ik een keer van die gasten zie...Renaultrob schreef:iemand heeft een vislijntje over de weg gespannen en daar is hij met de scooter tegenaan gereden

Ik heb er trouwens één keer een groepje zoiets zien willen doen, maar ik was toen nog maar 14, en als klein jongetje ga je niet hun vertellen wat wel en niet mag (en zeker niet een groep). Ben al vaker bijna in elkaar geslagen als jongetje...
Zelf ben ik wat schuwer geworden voor bochten, nadat ik met mijn express diesel uit de bocht ben gevlogen en m'n auto wel weg kon doen. Had niet veel gescheeld of ik was zelf in het ziekenhuis gekomen...
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ik heb dan nu sinds een dag mijn rijbewijs, maar heb zelf nog geen auto omdat ik dat gewoonweg niet kan betalen. Maar als ik een auto zou kopen, zou het toch een R5GTT worden. Maar het belangrijkste is dat ik zelf gewoon WEET dat die auto snel is en dat ik die echt niet zomaar kan hanteren. Ik zal dan echt geen rare acties uit gaan halen. Maar er zijn zat lui die zo'n auto kopen op hun 18/19e om alleen maar vol gas te rijden, want dat is 'stoer'. Totdat ze om een boom hangen en ze nooit meer een gaspedaal aan zullen raken...ik rijd vaak over de snelweg (niet zelf achter het stuur dan) en dan zie ik zoveel acties waarvan ik denk; dat is toch helemaal nergens voor nodig ??!! Maar toch blijven er mensen die denken dat ze een coureur op de openbare weg zijn...en die moeten ze HARD aanpakken...
Merijn
klopt als een bus
Wat pas echt gevaarlijk is zijn de vrachtwagens, die gasten kijken echt nergens naar. Tot drie keer toe heb ik mogen meemaken dat ik met 1/2 van de lengte v/d auto naast een vrachtwagen reed op de snelweg [ben m dus aan het inhalen] dat die gast gewoon naar links gaat. Je schrikt je de PLEURIS! Boven op de rem al piepend en dus al 3keer, gelukkig 3x ook maar net goed gegaan.
gooi die haven in R'dam dicht!

Wat pas echt gevaarlijk is zijn de vrachtwagens, die gasten kijken echt nergens naar. Tot drie keer toe heb ik mogen meemaken dat ik met 1/2 van de lengte v/d auto naast een vrachtwagen reed op de snelweg [ben m dus aan het inhalen] dat die gast gewoon naar links gaat. Je schrikt je de PLEURIS! Boven op de rem al piepend en dus al 3keer, gelukkig 3x ook maar net goed gegaan.
-
- Contacteer:
Hmmm. Ik denk dat je veel reacties zult zien in de trend van "ik rijd altijd netjes, ja, wel harder dan de maximumsnelheid, maar dat is niet zo erg want andere dingen zijn véél gevaarlijker". De eerste is al langsgekomen.
Het is gewoon een feit dat er een direct verband bestaat tussen snelheid en aard van de verwondingen. Hoe harder je ergens tegenaan rijdt, hoe meer kans je loopt op zware verwondingen, blijvende invaliditeit of de dood.
En wie het daar niet mee eens is, mag mij uitleggen waarom hier op Malta, waar er beroerd gereden wordt (constant rechts rijden, geen richting aangeven, veel te langzaam rijden, jonge gastjes met een minderwaardigheidscomplex die de coureur gaan uithangen, oude wrakken op de weg, geen of ondeugdelijke verlichting, niet kijken, zonder af te remmem een zijstraat uitkomen) relatief gezien het minste aantal verkeersdoden van Europa heeft. Het zij vermeld dat je hier nergens echt hard kunt rijden.
Zelf rijd ik redelijk risicovol. Iedere dag rijd ik naar huis over een vrij brede weg met gescheiden rijbanen maar geen rijstroken. Daar gaat iedereen helemaal rechts rijden (aangezien we hier links rijden, is dat hetzelfde als links blijven rijden in Nederland) en dan 60 km/u. Die haal ik dan links in, met 80 km/u, terwijl er links auto's geparkeerd staan en er niet veel ruimte over is.
Maar goed, dit doe ik iedere dag en ik weet precies waar ik wel en niet geparkeerde auto's kan verwachten, waar de zijstraten zijn, hoe de weg loopt, etc. En de maximumsnelheid van 80 km/u overtreed ik ook regelmatig, maar alleen daar waar ik precies weet waar ik op moet letten en hoe hard ik een bocht kan nemen. Het eiland is niet zo groot, dus je weet nogal eens snel wat je allemaal wel en niet kunt doen.
Neemt niet weg dat ik een aanrijding had op die weg die ik eerder beschreef, omdat iemand zomaar op de weg keerde. Daar was met de beste wil ter wereld niets aan te doen, maar ik rijd er nu altijd langzaam. Het is gewoon een link punt.
Zoals al gezegd, echt hard rijden kun je niet en ik rijd in een Scénic met allerlei actieve en passieve veiligheidsmaatregelen. Maar met een 5 GTT op een Nederlandse snelweg, dan heb je het over iets heel anders. Als ik tegen een 5 aan zou rijden, zou het er slecht uitzien voor diens inzittenden.
- Peter
Het is gewoon een feit dat er een direct verband bestaat tussen snelheid en aard van de verwondingen. Hoe harder je ergens tegenaan rijdt, hoe meer kans je loopt op zware verwondingen, blijvende invaliditeit of de dood.
En wie het daar niet mee eens is, mag mij uitleggen waarom hier op Malta, waar er beroerd gereden wordt (constant rechts rijden, geen richting aangeven, veel te langzaam rijden, jonge gastjes met een minderwaardigheidscomplex die de coureur gaan uithangen, oude wrakken op de weg, geen of ondeugdelijke verlichting, niet kijken, zonder af te remmem een zijstraat uitkomen) relatief gezien het minste aantal verkeersdoden van Europa heeft. Het zij vermeld dat je hier nergens echt hard kunt rijden.
Zelf rijd ik redelijk risicovol. Iedere dag rijd ik naar huis over een vrij brede weg met gescheiden rijbanen maar geen rijstroken. Daar gaat iedereen helemaal rechts rijden (aangezien we hier links rijden, is dat hetzelfde als links blijven rijden in Nederland) en dan 60 km/u. Die haal ik dan links in, met 80 km/u, terwijl er links auto's geparkeerd staan en er niet veel ruimte over is.
Maar goed, dit doe ik iedere dag en ik weet precies waar ik wel en niet geparkeerde auto's kan verwachten, waar de zijstraten zijn, hoe de weg loopt, etc. En de maximumsnelheid van 80 km/u overtreed ik ook regelmatig, maar alleen daar waar ik precies weet waar ik op moet letten en hoe hard ik een bocht kan nemen. Het eiland is niet zo groot, dus je weet nogal eens snel wat je allemaal wel en niet kunt doen.
Neemt niet weg dat ik een aanrijding had op die weg die ik eerder beschreef, omdat iemand zomaar op de weg keerde. Daar was met de beste wil ter wereld niets aan te doen, maar ik rijd er nu altijd langzaam. Het is gewoon een link punt.
Zoals al gezegd, echt hard rijden kun je niet en ik rijd in een Scénic met allerlei actieve en passieve veiligheidsmaatregelen. Maar met een 5 GTT op een Nederlandse snelweg, dan heb je het over iets heel anders. Als ik tegen een 5 aan zou rijden, zou het er slecht uitzien voor diens inzittenden.
- Peter
Dus? Ik heb mn 5 gtt ook gekocht toen ik 18 was. Ik had s'ochtends mn rijbewijs gehaald en s'middags kocht ik mn 5MartijnG schreef: Maar er zijn zat lui die zo'n auto kopen op hun 18/19e om alleen maar vol gas te rijden, want dat is 'stoer'.

En heb tot op de dag van vandaag geen brokken mee gereden waar ik schuld aan had.

5 GT Turbo '88 GT5
volgens mij spreek je je tegen en kijk eens naar Duitsland; kan toch! ALs het kan en mag idd.Peter @ Malta schreef: Het is gewoon een feit dat er een direct verband bestaat tussen snelheid en aard van de verwondingen. Hoe harder je ergens tegenaan rijdt, hoe meer kans je loopt op zware verwondingen, blijvende invaliditeit of de dood.
Het zij vermeld dat je hier nergens echt hard kunt rijden.
- Peter
-
dan zit je volgens mij in de dode hoek van de vrachtwagen?!Le Mec schreef:Merijnklopt als een bus
Wat pas echt gevaarlijk is zijn de vrachtwagens, die gasten kijken echt nergens naar. Tot drie keer toe heb ik mogen meemaken dat ik met 1/2 van de lengte v/d auto naast een vrachtwagen reed op de snelweg [ben m dus aan het inhalen] dat die gast gewoon naar links gaat. Je schrikt je de pl##ris! Boven op de rem al piepend en dus al 3keer, gelukkig 3x ook maar net goed gegaan.
Ga eens een dagje op een vrachtwagen rijden en je bekijkt het ineens heel anders. Die gasten zitten de hele dag op de weg, hebben een strak tijdschema en willen opschieten. Niemand wil achter een vrachtwagen rijden, dus niemand geeft die gasten ruimte om in te halen, met als gevolg dat ze gewoon gaan. Ikzelf ben altijd zeer op mn hoede, en je kan het gewoon voorkomen door niet in de dodehoek te gaan rijden, en goed opletten wat hij gaat doen, 9 van de 10 keer kan je voorspellen wat ze gaan doen, en daar kan je op reageren. (en dat is dus niet nog even er snel voorbij gaan) Ik heb respect voor die vrachtwagenchaffeurs, die mensen doen gewoon hun werk, en dat word knap lastig gemaakt door egoistische automobilisten.Le Mec schreef:Merijnklopt als een bus
Wat pas echt gevaarlijk is zijn de vrachtwagens, die gasten kijken echt nergens naar. Tot drie keer toe heb ik mogen meemaken dat ik met 1/2 van de lengte v/d auto naast een vrachtwagen reed op de snelweg [ben m dus aan het inhalen] dat die gast gewoon naar links gaat. Je schrikt je de pl##ris! Boven op de rem al piepend en dus al 3keer, gelukkig 3x ook maar net goed gegaan.
Wat een onzin! Kijken het dat, hoeveel spiegels heeft zo'n ding wel niet tegenwoordig. En als een het n beetje chauffeur was wist ie dondersgoed dat ik daar reed, jij kijkt tenslotte met regelmaat in je spiegels of niet soms.ant1 schreef:[
dan zit je volgens mij in de dode hoek van de vrachtwagen?!
Dank je!Peter @ Malta schreef:Hmmm. Ik denk dat je veel reacties zult zien in de trend van "ik rijd altijd netjes, ja, wel harder dan de maximumsnelheid, maar dat is niet zo erg want andere dingen zijn véél gevaarlijker". De eerste is al langsgekomen.

Snelheid alleen is geen factor. Het is meestal het verschil in snelheid! Als jij 120 rijdt op een 80-weg in de (semi-)spits, dan kan je er zeker van zijn dat je iemand tegenkomt die langzamer rijdt dan jij. Met als gevolg dat je 'moet' gaan inhalen. Hier begint het gedonder al! Daar gaat het vaak fout en werk je frontale botsingen in de hand, natuurlijk!Peter @ Malta schreef:Het is gewoon een feit dat er een direct verband bestaat tussen snelheid en aard van de verwondingen. Hoe harder je ergens tegenaan rijdt, hoe meer kans je loopt op zware verwondingen, blijvende invaliditeit of de dood.
Op een lege 4-baans weg, mag je van mij best 150 rijden. Niks mis mee...
Maar goed, hoge snelheid neemt inderdaad risico's met zich mee.
-
- Über-Spammer
Ja maar, je weet wel welke doelgroep ik ongeveer bedoel denk ik...vooral (niet allemaal!) mensen met golfjes en kadetjes...Roy schreef:Dus? Ik heb mn 5 gtt ook gekocht toen ik 18 was. Ik had s'ochtends mn rijbewijs gehaald en s'middags kocht ik mn 5MartijnG schreef: Maar er zijn zat lui die zo'n auto kopen op hun 18/19e om alleen maar vol gas te rijden, want dat is 'stoer'.![]()
En heb tot op de dag van vandaag geen brokken mee gereden waar ik schuld aan had.
Moet niet gekker worden, opletten. Waarom zouden ze uberhaupt inhalen, reken dat maar eens uit! Ik ga toch ook niet roepen dat die fietser in mn dode hoek zat, waar leer je rijden in godsnaam!!Bart V schreef:Ga eens een dagje op een vrachtwagen rijden en je bekijkt het ineens heel anders. Die gasten zitten de hele dag op de weg, hebben een strak tijdschema en willen opschieten. Niemand wil achter een vrachtwagen rijden, dus niemand geeft die gasten ruimte om in te halen, met als gevolg dat ze gewoon gaan. Ikzelf ben altijd zeer op mn hoede, en je kan het gewoon voorkomen door niet in de dodehoek te gaan rijden, en goed opletten wat hij gaat doen, 9 van de 10 keer kan je voorspellen wat ze gaan doen, en daar kan je op reageren. (en dat is dus niet nog even er snel voorbij gaan) Ik heb respect voor die vrachtwagenchaffeurs, die mensen doen gewoon hun werk, en dat word knap lastig gemaakt door egoistische automobilisten.Le Mec schreef:Merijnklopt als een bus
-
jij kent Roy duidelijk niet...Roy schreef:? Ik vat m niet helemaal?Merijn schreef:Rij jij alleen maar volgas, omdat dat stoer is, Roy?
ff lezen wat Martijn post. Hij heeft het niet over mensen die op hn 18e een GTT of andere snelle wagen koopt, maar mensen die roekeloos overal maar volgas wegscheuren, zonder ergens bij na te denken. Vandaar mijn vraag...Roy schreef:? Ik vat m niet helemaal?Merijn schreef:Rij jij alleen maar volgas, omdat dat stoer is, Roy?
-
- Über-Spammer
Ik gaf alleen aan dat er SOMMIGE mensen zijn van 18/19 die een snelle auto kopen en daar alleen volgas mee rijden omdat hun dat stoer zouden vinden...de meeste hier (of allemaal) zullen niet zo zijn, maar er zijn genoeg anderen die wel zo doen en denken...en Roy weet wel waar ie mee bezig is...die hoeft niet stoer te doen 

-
agh ja, dit topc zal wel weer op niets uit lopen...
iedereen heeft toch andere meningen en ervaringen.

het jammere is dat heel veel mensen niet weten wat een vrachtwagenchauffeur wel en niet ziet, als jij dicht achter een vrachtwagen rijd, en je schiet er snel langs en misschien zonder richting aan te geven, en je rijd in zn dode hoek(die toch echt groot is) dan ziet hij je over het hoofd!
ik zeg niet dat je dat deed, want dit is maar een schets van een bepaalde situatie, maar wel een die zomaar voor kan komen.nb een vrachtwagen mag nog niet eens op de linkerbaan komen volgens mij, dus dan zat hij misschien ook wel fout. ik weet het niet...
ik zeg niet dat je dat deed, want dit is maar een schets van een bepaalde situatie, maar wel een die zomaar voor kan komen.nb een vrachtwagen mag nog niet eens op de linkerbaan komen volgens mij, dus dan zat hij misschien ook wel fout. ik weet het niet...