Thursday Nightmeeting Maastricht. I

Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gesloten
Ollie

Patrick L. schreef:
Ollie schreef:Ziet er leuk uit, prijs valt mee...alleen die velgen :(
dat zijn de originele 5GTT Cup velgen, voor als het je wat interesseert :wink:
Wist ik niet ouwe, bedankt :p
Maar vind ze toch foeilelijk :D
Ollie

Patrick L. schreef:ja , je kunt beginnen met olie, oliefilter, bougies, verdelerkap en rotor, mischien koelvloeistof, remmen controleren, dikte van de remblokjes , voor het luchtfilter heb ik hier nog een inlegfliter liggen van ram-air, kun je hebben voor 25 euro.
Dat zeg ik :D :wink:
(Geleerd van een ouwe rot (Y) )
Michel S.
Contacteer:

Patrick L. schreef:@ Rob met de Clio:
En dan neem je een goeie olie, bijv Kroonoil Emperol 10w40 of 5w40, zijn allebei volsyntheet.
@Rob.

Kijk of je kunt nagaan wat er voor olie in heeft gezeten.

Als het ding reeds al zijn jaren op half synth. olie heeft gelopen, kan vol synth. problemen gaan leveren.
De olie (indien de juiste visco/kwaliteit enz enz) hele goede smeer eigenschappen en ook een groot oplossend vermogen voor vuil. Kan zijn dat je keeringen gaan lekken.

Nogmaals kan. Sommige hebben het probleem wel, sommige niet.

Wat je ook voor olie pakt, ga er niet op besparen. Hema olie is inderdaad goedkoper, maar goedkoop kan duurkoop worden. Wederom KAN.
Kijk even naar de voorgeschreven eissen en bekijk de aangeboden smeermiddelen in de autozaak. Lees anders even het meesterlijk stukje van speedline over oliën in motor.techniek.
Wat betreft 140 graden. Hoop dat je meter afwijkt, want dat is echt teveel. Effectief gebied van olie zit tussen de 75 en 110 graden als ik me niet vergis.
140 is echt teveel

Geld trouwens voor al het onderhoud. Besparen wil wel eens leiden tot grotere uitgaven.
Laatst gewijzigd door Michel S. op wo 7 jan 2004 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
voske

mensen morgen komt er zeker te weten nog un clio rsi wat er netjes uitziet die jongen heeft hem nu un paar dagen en is leuk dingetje. En heel misschien dat er un clio 16v komt un williams blauw ziet er ook leuk uit is grijs kenteken. Weet het alleen nie zeker of die komt hij zit bij mij op school en had het hem snel gevraagd. Alleen 1 ding over hem toen k het hem gevraagd had zat die in de auto en trok vollop weg met koude motor dus alvast wees voorbereid :)

tot morgen mzzltjes
Patrick L.

mbt het olie verhaal heeft Michel gelijk, overstappen van half naar volsyntheet kan problemen (lees lekkende kerringen)geven.
De mijne had daar geen problemen mee, ben overgestapt van pennzoil (semi-syntheet 10w40) naar kroonoil emperol 10w40.

RobH , is er niets bekend van de onderhoudshistorie?
Riël
Über-Spammer

Was toch pas gereviseerd? Neem eens contact op met die gast, wat hij erin gegooid heeft :)

@the saint, inbraakschade.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
The Saint

@Riel: Inbraakschade is altijd k*t. Of was het al??
Riël
Über-Spammer

Ik heb hem zo gekocht hoor. 2 gesloopte deuren en een kapotte voorruit. Verder toppie!
Bram (vospower)

Voor mij vanaaf de laatste keer met de 5........
Rob.H

Ik denk dat ik de hoofdoorzaak al heb gevonden. De ventilator was niet aan gesprongen. Maar ik kan hem ook automatisch aanzetten (had ik niet aangedacht). Maar ik zal die gast ff bellen wat hij erin heeft gegooid. Maar ik ververs de olie en de rest toch morgen ff. Weet ik tenminste dat het gebeurt is.
Om de hoeveel km moet dit allemaal gebeuren?
Patrick L.

Rob.H schreef:Ik denk dat ik de hoofdoorzaak al heb gevonden. De ventilator was niet aan gesprongen. Maar ik kan hem ook automatisch aanzetten (had ik niet aangedacht). Maar ik zal die gast ff bellen wat hij erin heeft gegooid. Maar ik ververs de olie en de rest toch morgen ff. Weet ik tenminste dat het gebeurt is.
is wel handig als de ventilator ook "uitzichzelf" aan zou springen....
de olie met filter om de 10.000 km verversen.
Bram (vospower)

Rob.H schreef:Ik denk dat ik de hoofdoorzaak al heb gevonden. De ventilator was niet aan gesprongen. Maar ik kan hem ook automatisch aanzetten (had ik niet aangedacht). Maar ik zal die gast ff bellen wat hij erin heeft gegooid. Maar ik ververs de olie en de rest toch morgen ff. Weet ik tenminste dat het gebeurt is.
Ik wilde het nog vragen of je van wel aan sloeg omdat he hem met de hand kun bedienen :lol:
Rob

Vospower schreef:Voor mij vanaaf de laatste keer met de 5........
En vanaf nu? De Subaru? :wink:
Bram (vospower)

misschien fftje met die van m ma maar daarna een goedkope roestbak :) liefst renault (Y)
Rob

Vospower schreef:misschien fftje met die van m ma maar daarna een goedkope roestbak :) liefst renault (Y)
Roestbak? Renault? Goedkoop?
Klink als die van jou :wink: :D :p
Bram (vospower)

tsssss, goedkoop, maar wel GOEDE koop. Kun je niet van iedereen zeggen he robke :lol: :wink:
Rob.H

Hoe kan ik aan boekjes komen van Clio 1.8 16V of Clio williams, ik denk dat er niet zoveel verschil in zit. :worship:
maurice

Mensen helaas, na 2 1/2 jaar gesleuteld te hebben en 4 dagen intens te hebben genoten van de 5, heeft de vriend van mn zus hem 30 cm korter gereden...total loss.

Ik was graag een keertje langs gekomen, maar het is me niet gegund.

dusss.....iemand nog onderdelen nodig :@ :@ :@
Ollie

Dat meen je niet!!! Hendig balen man :( Zo zie je maar, nooit iemand anders in je autooke laten rijden.

Onderdelen zijn hier trouwens altijd wel liefhebbers voor...
maurice

helaas is het echt waar...
Bram (vospower)

Ik kan met weinig dingen voorstellen die vervelender zijn dan dit :( . Suc6 ermee.
maurice

Ik baal echt enorm, weet iemand toevallig wat de dagwaarde is van een gtt? Ik weet dat ik haar had moeten laten taxeren, maar die afspraak stond gepland voor komende zaterdag....(wet van murphy)
Rob.H

Geheel medeleven, en dat na 2,5 jaar werk! Het is niet te geloven.
Is er een speciale sleutel om het carter loste draaien? Want die heb ik niet.
Tot vanavond :smoke:
Ollie

maurice schreef:Ik baal echt enorm, weet iemand toevallig wat de dagwaarde is van een gtt? Ik weet dat ik haar had moeten laten taxeren, maar die afspraak stond gepland voor komende zaterdag....(wet van murphy)
Dagwaarde standaard gtt is 0komma0 helaas. Vandaar dat het wel aan te raden is om een opgebouwde GTT te laten taxeren. Maar zoals je al zei, Wet van Murphy :(
Bram (vospower)

Rob.H schreef:Geheel medeleven, en dat na 2,5 jaar werk! Het is niet te geloven.
Is er een speciale sleutel om het carter loste draaien? Want die heb ik niet.
Tot vanavond :smoke:
Ik heb die wel voor je (Y) 8:15 bij mij met je van aan!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ongeveer 4 jaar geleden had mijn standaard maar nette GT een dagwaarde van 9.000 Gulden. Geen taxatierapport, auto komt uit 1988.

Ik moet wel zeggen dat de Renault garage erg goed bemiddeld heeft toen.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
maurice

Ik hoop het ten zeerste en ik heb ook al een goed bevriende schade-expert ingelicht, maar toch...aan een vastgestelde dagwaarde is toch weinig te sleutelen..? En ik weet zeker dat de verzekeringsmaatschappij zo min mogelijk wil betalen. Hoe kan ik die mensen dan in hemelsnaam overtuigen dat het karretje meer waard is?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Dagwaarde word bepaald door een expert die de auto komt bekijken.

Hoe ben je verzekerd? Is het een verhaal schade? Die dingen zijn wel ff belangrijk om te weten.

BTW, ben jij nou Maurice P.? Ook mee geweest naar Engeland vorrig jaar?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Riël
Über-Spammer

Hier ook nog maar eens: condoleances maurice :(

Wat een zeik, heb zelf nog goede herrinneringen aan de auto ook nog hehe kratje warsteiner was goed bevallen :)

Gr.
maurice

Ze is "gewoon" WA+ verzekerd bij centraal beheer (al twee weken om precies te zijn :@ )
De vriend van mn zus had hem meegenomen naar zn werk bij Vialle in Eindhoven om de auto op de testbank af te stellen. Toen hij 's avonds een meid naar het station bracht, draaide er voor zijn neus een alfa zijn weghelft op. Het was een gescheiden 4-baans weg buiten de bebouwde kom en die alfa kwam hem tegemoet en draaide zijn weghelft op om naar de mac te rijden, zonder te kijken.
Zelf zegt de vriend van mn zus dat hij echt niet meer uit kon wijken en daar geloof ik hem wel in. De alfa is ook total loss. De bestuurder verklaarde ook nog ff snel naar de mac te willen.
Politie heeft een sporenonderzoek gedaan en heeft vastgesteld dat hij niet schuld was en niet te hard gereden heeft...er zijn getuigen die officieel gemeld hebben dat de alfa te hard reed.
Ik ga zowiezo een tweede schade-expert erbij halen om er zoveel mogelijk uit te halen. Incl. letselschade ed.
Dus ja helaas..

Ik heb de auto ook nog steeds niet gezien, ik werd vanochtend wakker gebeld met het nieuws...

ps Ik ben Maurice v H.
Marcel J.

Dus is dus ook weer niet te geloven zeg...wat een F*CK zooi :@ :evil: :@ Maurice idd gecondoleerd khoop dat de zaak goed geregeld kan worden...khoop ook dat je nog zin hebt in een nieuwe vijf

BTW ook lullig voor de vriend van je zus :( tzal je maar gebeuren, daarom rijd ik niet graag in iemands auto als de eigenaar er niet bij is, snel gebeurt zoiets...blijft erûg k*t
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

maurice dit meen je niet man wat een vette klote zooi is dat. :( :( :( .Echt man dit is een van de ergste dingen wat een auto freak kan gebeuren z'n auto verliezen.Effe bij komen en dan weer een nieuwe hoop ik
Patrick L.

@Maurice, sorry jongen, maar wat vind ik dat zwaar kl.te voor je, na dik 2 jaar je GTT klaar en in no-time total-loss buiten jouw schuld om. succes met de afhandeling, sue the bastard in the Alfa!

@RobH, zo`n dop of sleutel kun je halen bij heuts, die zou ik gewoon ff kopen, heb je toch vaker nodig in de toekomst.
maurice

Thnx voor de steun, maar ik vrees dat ik me ff rustig zal houden betreffende de renault projectjes....dit maakt je echt moedeloos. (daar helpt zelfs mn fles wiskey niet tegen)

Hopelijk kan ik mn voordeel halen uit de verzekering, zo ja dan staat er binnen no-time weer een mooie 5 op de oprit.
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

als we kunnen helpen helpen we je graag .
Gesloten