Williams tunen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Voor de 2.0 denk ik ;)

Zit ook wel in de planning RO een Willi of Megane bak...of de JB3 reviseren met een sper..nog even kijken...
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Wat is eigenlijk de huidige kilometerstand van het blok? Hoe loopt ie? Denk er natuurlijk wel aan dat het verstandiger is met een goed blok te gaan tunen!
Als dit niet het geval is kan je beter nu je geld investeren in het reviseren of eventueel blueprinten.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nou, over die katvervanger: Ik heb wel degelijk resultaat gemerkt en dan vooral in de hoge toeren. Hij wil beter weg en trekt ook harder vanaf 4000 rpm. Ik heb voorheen altijd met katvervanger gereden, maar voor de APK heb ik 3 weken lang met kat gereden. Nu is die er weer onderuit en ik vind het wel degelijk merkbaar!
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

maar is dat niet het geluid wat harder is waardoor het lijkt alsof je harder gaat?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nee, want hij maakt amper meer herrie...

Tja, ik kan het me verbeelden, maar dat lijkt me toch wel sterk!
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Robert dB. schreef:Wat is eigenlijk de huidige kilometerstand van het blok? Hoe loopt ie? Denk er natuurlijk wel aan dat het verstandiger is met een goed blok te gaan tunen!
Als dit niet het geval is kan je beter nu je geld investeren in het reviseren of eventueel blueprinten.
De kilometerstand van het blok is 185000, maar ik heb er een rekening bij dat ie gereviseerd is op 150000 (maar dat ga ik nog eens natrekken). Voor de rest loopt de motor gewoon prima, alleen een snaartje dat af en toe piept.
En wat is blueprinten nou eigenlijk precies, wat wordt er dan gedaan? En dat kost wel veel zeker?
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

even een search >

Blueprinten

Blueprinten 2
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Okee bedankt, ik kan alleen zo nog niet echt een prijsindicatie vinden. Maar dat zal ik wel vinden.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

hmzzz....dan is mijn nieuwe blok ook een beetje geblueprint dus! :p
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Maar als je het bewijs hebt dat alles gereviseerd is 35d km geleden dan kan je er wel vanuit gaan dat het blok nu goed in orde is.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Merijn schreef:Nou, over die katvervanger: Ik heb wel degelijk resultaat gemerkt en dan vooral in de hoge toeren. Hij wil beter weg en trekt ook harder vanaf 4000 rpm. Ik heb voorheen altijd met katvervanger gereden, maar voor de APK heb ik 3 weken lang met kat gereden. Nu is die er weer onderuit en ik vind het wel degelijk merkbaar!
Voor de F7R motor, de F7P is iets anders.
Meestal door het geluid lijkt het harder te gaan.
Algemeen genomen leverd ie voor de 3000 rpm iets van max. 4 pk meer, boven de 4500 rpm blijft het vermogen gelijk of neemt het met 5 pk af. Hij kan op hoge toeren wel meer pk's gaan leveren maar dan moet dat in de computer aangepast worden, dus dan zit je met de apk, dan zou je dus de kat. terug moeten hangen en de chip veranderen of je moet heel veel geluk hebben en op de juiste emissie uitstoot uitkomen.
Dus ook al zou je winst in hoge toeren hebben, dan zou dat zo minimaal zijn dat het niet voelbaar/merkbaar is.
Wat wel helpt is een race kat. maar die kosten grof weg een 650 euro.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb geen idee wat eronder hangt... Het heeft een vorm van zo'n langwerpige ballon, en heeft binnenin aan de zijkanten allemaal van die gaatjes. :s
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Dan is dat een katvervanger met demper, een race kat merk je vooral in hoge toeren, dan wordt het geluid ook meteen angst aanjagend. :worship:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Racekat is gewoon een recht pijpje wat je bij elke lasboer wel kan fixxen denk?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Steven schreef:Racekat is gewoon een recht pijpje wat je bij elke lasboer wel kan fixxen denk?
Nop, want de werking is bijna hetzefde als een orginele kat, anders waren die krengen niet zo duur.
Erik de Bruijn
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03

PATRICK-CLIO wrote:
Quote:
nou chip erbij is niet duur, toch circa 170-175 pk (in combinatie met uitlaat en luchtinlaat + -filteraanpassing



wat kosten de aanpassingen van je luchinlaat?

Uitlaat is redelijk aan de prijs.

Devil
Katvervanger 100 eur
Middendempervervanger +100eur
Einddemper 80 mm 300eur

en wat is de egte winst?? Als je alleen de einddemper vervangt voor een devil pijpie ofzo.


Met het gene wat jij aangeeft is er haast geen winst, je praat maar over max 5 pk, als je het haald.

Katvervanger haal je geen winst uit, vooral niet op hoge toeren (+4500 rpm).
Wat voor een merk uitlaat je neemt maakt niet uit, als de binnen diameter maar overal hetzelfde is, vooral in de bochten.
De meeste winst behaal je door een chip en een spruitstuk van Devil.

Dus met een motor die in goede conditie is hoef je niet zoveel uit te geven.
1. spruitstuk - 550 euro
2. chip - 150 euro
3. middenpijp - 100 euro
4. einddemper - 200~350 euro
5. vervangingsfilter met aanzuigbuis - max. 150 euro

Resultaat: tussen de 170 en 180 pk
[/code]

heb je enig idee wat dat opbrengt bij een f7p motor?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

RO 16v schreef:
Steven schreef:Racekat is gewoon een recht pijpje wat je bij elke lasboer wel kan fixxen denk?
Nop, want de werking is bijna hetzefde als een orginele kat, anders waren die krengen niet zo duur.
Ah zeker grofmaziger dan origineel waardoor ie niet zoveel tegendruk opbouwt?
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

LEZEN!!!! Erik staat onder op.
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

wouter 16v schreef:LEZEN!!!! Erik staat onder op.
denk dat hij het voor F7P vraagt, ipv F7R (williams) waar et hier om gaat.

Of ben ik nou abuis? :)
Don't walk the grass... smoke it
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Marcel B. schreef:
wouter 16v schreef:LEZEN!!!! Erik staat onder op.
denk dat hij het voor F7P vraagt, ipv F7R (williams) waar et hier om gaat.

Of ben ik nou abuis? :)
Nop.

Voor een F7P motor in goeie conditie (lees bijna nieuw) met die aanpassingen mag je blij zijn als je de 150 pk berijkt, persoonlijk zal ik dan iets bijleggen en het hele blok laten bewerken, alleen kom je dan niet boven de 170 pk te recht en dan gaan we het maar niet hebben over het koppel want dat blijf een lachertje.
Voor dat zelfde bedrag of goedkoper heb je een omgebouwde 1.8 naar 2.0 met leuke pk's en koppel, dit is dus een leuke aankoop.
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

RO 16v schreef: Met het gene wat jij aangeeft is er haast geen winst, je praat maar over max 5 pk, als je het haald.

Katvervanger haal je geen winst uit, vooral niet op hoge toeren (+4500 rpm).
Wat voor een merk uitlaat je neemt maakt niet uit, als de binnen diameter maar overal hetzelfde is, vooral in de bochten.
De meeste winst behaal je door een chip en een spruitstuk van Devil.

Dus met een motor die in goede conditie is hoef je niet zoveel uit te geven.
1. spruitstuk - 550 euro
2. chip - 150 euro
3. middenpijp - 100 euro
4. einddemper - 200~350 euro
5. vervangingsfilter met aanzuigbuis - max. 150 euro

Resultaat: tussen de 170 en 180 pk
Om er meer uit te krijgen wordt het de motor aanpassen.
En wat zal de trekkracht zo ongeveer zijn?
Erik de Bruijn
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03

het is inderdaad een beetje off topic, maar was even benieuwd. Bij mij is dit allemaal ongeveer gedaan. En de mensen die meerijden(hebben clio16v, 1916v) vinden dat het toch best hard gaat. Ze hebben met mij zelfs een keer meegereden met een wedstrijdje tegen een bmw325, wij met zijn drieen erin met 26graden. Op top reden we 235 en het hele stuk was de bmw misschien 10 meter uit gelopen.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

SToRM666 schreef: En wat zal de trekkracht zo ongeveer zijn?
ongeveer 200Nm koppel.
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Robert dB. schreef:
SToRM666 schreef: En wat zal de trekkracht zo ongeveer zijn?
ongeveer 200Nm koppel.
Klinkt goed :D
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Heeft er iemand enig idee of er naast het standaard williams spagetti spruitstuk,ook nog een sneller spruitstuk leverbaar is voor de williams,en wat de eventuele winst hiervan is,Devil misschien???? :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb een RVS spaghetti uitlaatspruistuk van Powerful... Geen idee waar je 'm kan krijgen, want hij zat er al op toen ik 'm kocht.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Powerful is tebestellen bij Autostyle. :s
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

aha... rotzooi dus! ;)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

niet alle autostyle crap is troep :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Maar de meeste wel :p
There will be plenty of time to rest when your dead
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Is er eigenlijk wel een sneller uitlaatspruitstuk voor de williams leverbaar?? :s
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

"sneller"? Er zijn iig wel andere leverbaar. Of ze allen "sneller" zijn is de vraag. nadeel van willi is wel dat het een 4-1 spruitstuk is, 4-2-1 is beter
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Florus schreef:Is er eigenlijk wel een sneller uitlaatspruitstuk voor de williams leverbaar?? :s
Je gaf het zelf al aan Devil, motor pakt sneller op, leverd meer koppel in lager toeren, meer vermogen winst in hoge toeren, een behoorlijk stuk beter dan een Willy spruitstuk. Dan heb je nog Supersprint, leverd alleen vermogen in hoge toeren en koppel komt er haast niet bij.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Tom schreef:"sneller"? Er zijn iig wel andere leverbaar. Of ze allen "sneller" zijn is de vraag. nadeel van willi is wel dat het een 4-1 spruitstuk is, 4-2-1 is beter
Wat houdt dit in eigenlijk? Ja het zijn de cilinders dat snap ik wel , maar wat houdt die volgorde in?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

RO 16v schreef:
Florus schreef:Is er eigenlijk wel een sneller uitlaatspruitstuk voor de williams leverbaar?? :s
Je gaf het zelf al aan Devil, motor pakt sneller op, leverd meer koppel in lager toeren, meer vermogen winst in hoge toeren, een behoorlijk stuk beter dan een Willy spruitstuk. Dan heb je nog Supersprint, leverd alleen vermogen in hoge toeren en koppel komt er haast niet bij.
Enig idee wie er leveransier/importeur van Devil is,klinkt wel interresant (Y) .Dacht altijd dat 4-1 het beste resultaat gaf. :)
Plaats reactie