Zit ook wel in de planning RO een Willi of Megane bak...of de JB3 reviseren met een sper..nog even kijken...
De kilometerstand van het blok is 185000, maar ik heb er een rekening bij dat ie gereviseerd is op 150000 (maar dat ga ik nog eens natrekken). Voor de rest loopt de motor gewoon prima, alleen een snaartje dat af en toe piept.Robert dB. schreef:Wat is eigenlijk de huidige kilometerstand van het blok? Hoe loopt ie? Denk er natuurlijk wel aan dat het verstandiger is met een goed blok te gaan tunen!
Als dit niet het geval is kan je beter nu je geld investeren in het reviseren of eventueel blueprinten.
Voor de F7R motor, de F7P is iets anders.Merijn schreef:Nou, over die katvervanger: Ik heb wel degelijk resultaat gemerkt en dan vooral in de hoge toeren. Hij wil beter weg en trekt ook harder vanaf 4000 rpm. Ik heb voorheen altijd met katvervanger gereden, maar voor de APK heb ik 3 weken lang met kat gereden. Nu is die er weer onderuit en ik vind het wel degelijk merkbaar!
[/code]PATRICK-CLIO wrote:
Quote:
nou chip erbij is niet duur, toch circa 170-175 pk (in combinatie met uitlaat en luchtinlaat + -filteraanpassing
wat kosten de aanpassingen van je luchinlaat?
Uitlaat is redelijk aan de prijs.
Devil
Katvervanger 100 eur
Middendempervervanger +100eur
Einddemper 80 mm 300eur
en wat is de egte winst?? Als je alleen de einddemper vervangt voor een devil pijpie ofzo.
Met het gene wat jij aangeeft is er haast geen winst, je praat maar over max 5 pk, als je het haald.
Katvervanger haal je geen winst uit, vooral niet op hoge toeren (+4500 rpm).
Wat voor een merk uitlaat je neemt maakt niet uit, als de binnen diameter maar overal hetzelfde is, vooral in de bochten.
De meeste winst behaal je door een chip en een spruitstuk van Devil.
Dus met een motor die in goede conditie is hoef je niet zoveel uit te geven.
1. spruitstuk - 550 euro
2. chip - 150 euro
3. middenpijp - 100 euro
4. einddemper - 200~350 euro
5. vervangingsfilter met aanzuigbuis - max. 150 euro
Resultaat: tussen de 170 en 180 pk
Ah zeker grofmaziger dan origineel waardoor ie niet zoveel tegendruk opbouwt?RO 16v schreef:Nop, want de werking is bijna hetzefde als een orginele kat, anders waren die krengen niet zo duur.Steven schreef:Racekat is gewoon een recht pijpje wat je bij elke lasboer wel kan fixxen denk?
Nop.Marcel B. schreef:denk dat hij het voor F7P vraagt, ipv F7R (williams) waar et hier om gaat.wouter 16v schreef:LEZEN!!!! Erik staat onder op.
Of ben ik nou abuis?
En wat zal de trekkracht zo ongeveer zijn?RO 16v schreef: Met het gene wat jij aangeeft is er haast geen winst, je praat maar over max 5 pk, als je het haald.
Katvervanger haal je geen winst uit, vooral niet op hoge toeren (+4500 rpm).
Wat voor een merk uitlaat je neemt maakt niet uit, als de binnen diameter maar overal hetzelfde is, vooral in de bochten.
De meeste winst behaal je door een chip en een spruitstuk van Devil.
Dus met een motor die in goede conditie is hoef je niet zoveel uit te geven.
1. spruitstuk - 550 euro
2. chip - 150 euro
3. middenpijp - 100 euro
4. einddemper - 200~350 euro
5. vervangingsfilter met aanzuigbuis - max. 150 euro
Resultaat: tussen de 170 en 180 pk
Om er meer uit te krijgen wordt het de motor aanpassen.
ongeveer 200Nm koppel.SToRM666 schreef: En wat zal de trekkracht zo ongeveer zijn?
Klinkt goedRobert dB. schreef:ongeveer 200Nm koppel.SToRM666 schreef: En wat zal de trekkracht zo ongeveer zijn?
Je gaf het zelf al aan Devil, motor pakt sneller op, leverd meer koppel in lager toeren, meer vermogen winst in hoge toeren, een behoorlijk stuk beter dan een Willy spruitstuk. Dan heb je nog Supersprint, leverd alleen vermogen in hoge toeren en koppel komt er haast niet bij.Florus schreef:Is er eigenlijk wel een sneller uitlaatspruitstuk voor de williams leverbaar??
Wat houdt dit in eigenlijk? Ja het zijn de cilinders dat snap ik wel , maar wat houdt die volgorde in?Tom schreef:"sneller"? Er zijn iig wel andere leverbaar. Of ze allen "sneller" zijn is de vraag. nadeel van willi is wel dat het een 4-1 spruitstuk is, 4-2-1 is beter
Enig idee wie er leveransier/importeur van Devil is,klinkt wel interresantRO 16v schreef:Je gaf het zelf al aan Devil, motor pakt sneller op, leverd meer koppel in lager toeren, meer vermogen winst in hoge toeren, een behoorlijk stuk beter dan een Willy spruitstuk. Dan heb je nog Supersprint, leverd alleen vermogen in hoge toeren en koppel komt er haast niet bij.Florus schreef:Is er eigenlijk wel een sneller uitlaatspruitstuk voor de williams leverbaar??