compo setje in deuren Clio inbouwen (deel 2)
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
met een box in de deur heb je die 10 cm speakers helemaal niet meer nodig. dus heb je daar ook ruimte. 
Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
- Car: Megane
mijne ookTom schreef:de mijne niet-Ray- schreef:mijn clio had toch echt doorvoerrubbers!

-
- Moderator
dat zou best is kunnenTom schreef:lijkt wel of alleen de 16v en willi stekkers hebben
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nope ik heb ze ook in allebei zitten (nou ja een ligt er in de schuur dan...)Tom schreef:lijkt wel of alleen de 16v en willi stekkers hebben
-
- Moderator
wat heb je nu dan?
-
juist, je moet natuurlijk niet een scheidingsfilter tegen een speaker aanplakken.Frits schreef:met een box in de deur heb je die 10 cm speakers helemaal niet meer nodig. dus heb je daar ook ruimte.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ehh laat ik het anders zeggen. ik heb mn eigen clio gewoon. en ikheb van de zomer een andere RT gesloopt. en de meeste onderdelen daarvan liggen nog hier in de schuur. en toevallig zitten bij beide de voorbereiding er wel in.P@TB@D schreef:wat heb je nu dan?
zoals gezegt, het is wel de bedoeling die 10cm eruit te halen, die heb je toch niet meer nodig...Erix schreef:Ik lees dat je je scheidingsfilter achter je 10cm mid-speaker gaat plaatsen. Let hierbij wel op dat de magnetische fluxdichtheid in de buurt van deze speaker een stuk hoger ligt. Dit zal ook de spoelen en condensatoren van je wisselfiltertje beinvloeden. Doordat de inductie eigenschappen van je spoelen veranderen door de speaker zal ook je kantel frequentie van je wisselfilter veranderen. Ook zal het wisselfilter op deze manier anders omspringen met impendantie pieken....... dus, je filtertje klopt niet meer voor je composetje. Op die manier had je dan net zo goed zo'n nep droom filtertje kunnen kopen bij elektroboer voor paar euro
deurpanelen zijn makkelijk eraf te halen.
een paar torxjes (handvat, deuropener..oid en kaartenbak, wel ff de stekkers van de elec. ramen er af halen voordat je het gehele paneel er af trekt)
dan nog voor het gemak het kapje van het spiegelverstelpookje eraf halen.. rest zit vast met soort van drukknopen oid.
okdan allemaal, kga zo beginnen..
ff langs de Gamma MDF halen, ga 2x 18 mm doen. Heb een plaatje van de Phonocar site gehaald met voorgemaakte MDF deurpanelen die je kan bestellen. Het inbouwcenter waar ik info heb gekregen zou ze ook van Phonocar bestellen als ik het bij hem zou laten doen.
Ziet er netjes uit en is goed stevig. Achter die panelen is het volgens hem ook alleen zinvol om wat te bekleden met dat dempings kleed. Anders krijg je idd dat als er vocht in komt en je het in je hele duerpaneel hebt gedaan, het zeiknat wordt.
Alleen achter je speaker paneel niet volgens hem.
2 BasRSi & Tom : waar kan ik dat steenslag coating soul halen dan? Hoe wert dat precies met aanbrengen enzo?

Ziet er netjes uit en is goed stevig. Achter die panelen is het volgens hem ook alleen zinvol om wat te bekleden met dat dempings kleed. Anders krijg je idd dat als er vocht in komt en je het in je hele duerpaneel hebt gedaan, het zeiknat wordt.
2 BasRSi & Tom : waar kan ik dat steenslag coating soul halen dan? Hoe wert dat precies met aanbrengen enzo?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Waar heb je mdf voor nodig???
En hou er rekening mee dat MDF gekke dingen gaat doen als het nat wordt. dan heb je er niets meer aan.
GR.Frits
En hou er rekening mee dat MDF gekke dingen gaat doen als het nat wordt. dan heb je er niets meer aan.
GR.Frits
waar ik MDF voor nodig heb ?
kijk hier maar eens, zo heb ik het gemaakt.
http://admin.winnet.it/phonocar/easysit ... /3_703.jpg
kostte wat tijd maar het is is wel 10x beter dan je speaker rechtstreeks in je deur te gaan schroeven/boren want nu heb ik een beetje klankkast en meer stevigheid. De conus steekt nu ook nauwelijks de deur in waardoor er dus weinig kans op vocht contact kan plaatsvinden. Met zelfde kleur dempings materiaal ga ik het bekleden en het staat dus echt wel mooi en professioneel vind ik.
kzal wel foto's maken en hier plaatsen als het klaar is
. ga zaterdag en ev.t zondag verder en danmoet het toch echt wel klaar zijn 
kijk hier maar eens, zo heb ik het gemaakt.
http://admin.winnet.it/phonocar/easysit ... /3_703.jpg
kostte wat tijd maar het is is wel 10x beter dan je speaker rechtstreeks in je deur te gaan schroeven/boren want nu heb ik een beetje klankkast en meer stevigheid. De conus steekt nu ook nauwelijks de deur in waardoor er dus weinig kans op vocht contact kan plaatsvinden. Met zelfde kleur dempings materiaal ga ik het bekleden en het staat dus echt wel mooi en professioneel vind ik.
kzal wel foto's maken en hier plaatsen als het klaar is

die dingen waren toch maar 40 euro een setje?? als je nie zo handig bent zou ik niet gaan tobben
Immer wieder die verdammte Holländer
-
Rolando schreef:okdan allemaal, kga zo beginnen..ff langs de Gamma MDF halen, ga 2x 18 mm doen. Heb een plaatje van de Phonocar site gehaald met voorgemaakte MDF deurpanelen die je kan bestellen. Het inbouwcenter waar ik info heb gekregen zou ze ook van Phonocar bestellen als ik het bij hem zou laten doen.
Steenslagcoating kun je gewoon in een autoshop halen (hele binnenkant inspuiten, 2 lagen). Spuitbus van Motip of dempingscoating van Caliber (is de duurste).
ziet er goed uit man!