compo setje in deuren Clio inbouwen (deel 2)

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

met een box in de deur heb je die 10 cm speakers helemaal niet meer nodig. dus heb je daar ook ruimte. :wink:
Marcel B.

Is zo'n deurpaneel er nou makkelijk af te krijgen, durf et niet echt aan...
Don't walk the grass... smoke it
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Tom schreef:
-Ray- schreef:mijn clio had toch echt doorvoerrubbers!
de mijne niet
mijne ook :D
Tom
Moderator
Car: MB

lijkt wel of alleen de 16v en willi stekkers hebben
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Patrick RS
Moderator

Tom schreef:lijkt wel of alleen de 16v en willi stekkers hebben
dat zou best is kunnen
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:lijkt wel of alleen de 16v en willi stekkers hebben
Nope ik heb ze ook in allebei zitten (nou ja een ligt er in de schuur dan...)
Patrick RS
Moderator

wat heb je nu dan?
Robert dB.

Frits schreef:met een box in de deur heb je die 10 cm speakers helemaal niet meer nodig. dus heb je daar ook ruimte. :wink:
juist, je moet natuurlijk niet een scheidingsfilter tegen een speaker aanplakken.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

P@TB@D schreef:wat heb je nu dan?
ehh laat ik het anders zeggen. ik heb mn eigen clio gewoon. en ikheb van de zomer een andere RT gesloopt. en de meeste onderdelen daarvan liggen nog hier in de schuur. en toevallig zitten bij beide de voorbereiding er wel in.
Anonymous

Erix schreef:Ik lees dat je je scheidingsfilter achter je 10cm mid-speaker gaat plaatsen. Let hierbij wel op dat de magnetische fluxdichtheid in de buurt van deze speaker een stuk hoger ligt. Dit zal ook de spoelen en condensatoren van je wisselfiltertje beinvloeden. Doordat de inductie eigenschappen van je spoelen veranderen door de speaker zal ook je kantel frequentie van je wisselfilter veranderen. Ook zal het wisselfilter op deze manier anders omspringen met impendantie pieken....... dus, je filtertje klopt niet meer voor je composetje. Op die manier had je dan net zo goed zo'n nep droom filtertje kunnen kopen bij elektroboer voor paar euro ;)
zoals gezegt, het is wel de bedoeling die 10cm eruit te halen, die heb je toch niet meer nodig...

deurpanelen zijn makkelijk eraf te halen.
een paar torxjes (handvat, deuropener..oid en kaartenbak, wel ff de stekkers van de elec. ramen er af halen voordat je het gehele paneel er af trekt)
dan nog voor het gemak het kapje van het spiegelverstelpookje eraf halen.. rest zit vast met soort van drukknopen oid.
Rolando

okdan allemaal, kga zo beginnen.. :p ff langs de Gamma MDF halen, ga 2x 18 mm doen. Heb een plaatje van de Phonocar site gehaald met voorgemaakte MDF deurpanelen die je kan bestellen. Het inbouwcenter waar ik info heb gekregen zou ze ook van Phonocar bestellen als ik het bij hem zou laten doen.
Ziet er netjes uit en is goed stevig. Achter die panelen is het volgens hem ook alleen zinvol om wat te bekleden met dat dempings kleed. Anders krijg je idd dat als er vocht in komt en je het in je hele duerpaneel hebt gedaan, het zeiknat wordt.
Alleen achter je speaker paneel niet volgens hem.

2 BasRSi & Tom : waar kan ik dat steenslag coating soul halen dan? Hoe wert dat precies met aanbrengen enzo?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Waar heb je mdf voor nodig???

En hou er rekening mee dat MDF gekke dingen gaat doen als het nat wordt. dan heb je er niets meer aan.

GR.Frits
Tom
Moderator

bij speakers met forse magneten heb je MDF nodig (anders kan je raam er niet langs). De meeste passen echter zonder en is het dus onnodig en lelijk om MDF te gebruiken
Rolando

waar ik MDF voor nodig heb ?

kijk hier maar eens, zo heb ik het gemaakt.

http://admin.winnet.it/phonocar/easysit ... /3_703.jpg

kostte wat tijd maar het is is wel 10x beter dan je speaker rechtstreeks in je deur te gaan schroeven/boren want nu heb ik een beetje klankkast en meer stevigheid. De conus steekt nu ook nauwelijks de deur in waardoor er dus weinig kans op vocht contact kan plaatsvinden. Met zelfde kleur dempings materiaal ga ik het bekleden en het staat dus echt wel mooi en professioneel vind ik. :wink:

kzal wel foto's maken en hier plaatsen als het klaar is (Y). ga zaterdag en ev.t zondag verder en danmoet het toch echt wel klaar zijn :p
-Ray-
Contacteer:

die dingen waren toch maar 40 euro een setje?? als je nie zo handig bent zou ik niet gaan tobben
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator

hoezo meer klankkast? Die paar cm ten opzichte van een volledige deur zal dan ook niet meer zoveel boeien
Rolando

bij dat inbouwcenter waren ze 46 euro per setje ex BTW...is best de moeite waard om ze zelf te maken vind ik, en m'n pa en ik zijn handig genoeg daarvoor :D
Bas Blue Sport

Rolando schreef:okdan allemaal, kga zo beginnen.. :p ff langs de Gamma MDF halen, ga 2x 18 mm doen. Heb een plaatje van de Phonocar site gehaald met voorgemaakte MDF deurpanelen die je kan bestellen. Het inbouwcenter waar ik info heb gekregen zou ze ook van Phonocar bestellen als ik het bij hem zou laten doen.
Ziet er netjes uit en is goed stevig. Achter die panelen is het volgens hem ook alleen zinvol om wat te bekleden met dat dempings kleed. Anders krijg je idd dat als er vocht in komt en je het in je hele duerpaneel hebt gedaan, het zeiknat wordt.
Alleen achter je speaker paneel niet volgens hem.

2 BasRSi & Tom : waar kan ik dat steenslag coating soul halen dan? Hoe wert dat precies met aanbrengen enzo?

Steenslagcoating kun je gewoon in een autoshop halen (hele binnenkant inspuiten, 2 lagen). Spuitbus van Motip of dempingscoating van Caliber (is de duurste).
Floris
Contacteer:

ziet er goed uit man! :)
Plaats reactie