Had wat info gevraagd aan een elektromonteur bij de plaatselijke Renault dealer en die zei dat in mijn type Clio geen draden al liggen in de deur..helaas..
Maar het draad doortrekken vanuit de auto binnenlangs via het stekkerblok heb ik ff gecheckt en moet te doen zijn. Dus dat is redelijk makkelijk gefixt.
Ik wil 16,5 cm speakers hebben en heb m'n oog laten vallen op een compo setje. Is toch net ff wat mooier geluid voorin dan standaard 16,5 cm speakertjes..

Maar nu vroeg ik me af wie heeft ook een compo setje voorin ingebouwd? Waar heb je je scheidingsfilter gelaten met inbouwen? En waar het aparte tweetertje? Ik zat zelf te denk om het tweetertje bovenin in de hoeken van het dashboard (vlak onder het raam) te plaatsen en het scheidingsfilter daar ook ergens onder het dashboard plastic (als het past..

Ook ga ik een paneeltje van MDF maken om daar de speaker zelf in te laten zakken en zodoende wat extra ruimte tussen de speaker en de deur te houden i.v.m. de nogal grote metalen magneet van deze Hifonics speakers..

Tevens werd dempingsstof aangeraden om tussen het deurpaneel en het deurchassis te plaatsen.
Wie heeft dit ook allemaal (niet) gedaan en hoe klinkt je geluid? Gaan de deuren trillen bij een beetje volume?
Ben erg benieuwd hoe iedereen's ervaring hier mee is!
alvast bedankt voor reacties
grt. Rolando