[R5GTT] Turbodruk wil niet omhoog

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

serieus probleem, als ik de turbodruk (actuator) bijschroef, dan blijft die gewoon hetzelfde, mijn gtt staat op cupcircuit, zelfs als ik de slang losmaak van de actuator maakt die druk. intercooler is goed en heb de actuator al vervangen. Als ik de turbodruk tot maximum opschroef blijft dit nog hetzelfde!!! :( :( :( (N) (N) (N)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

draai de 2 slangentjes eens om die op je turbo zitten.

dan moet je opzeker wel meer druk krijgen.

misschien wel beetje te veel. maar dan weet je i.i.g dat je wel druk kan krijgen.
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

staat op cupcircuit, dus er is maar eentje aangesloten, ik heb dat al ins gewisselt maar dat maakt niets! zelfs als ik het slangetje van de actuator loslaat rijdt die op dezelfde druk
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

sorry das heelmaal waar je hebt cup stand ..

euh... chips ik gaat ff denken cq zoeken voor je.
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

anybody?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

actuator stuk??
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

misschien koolaanslag op je wastegate? Dan sluit die niet goed meer en blijf je maar 1 druk houden.
There will be plenty of time to rest when your dead
mathijs
Berichten: 709
Lid geworden op: di 19 jun 2001 0:00
Locatie: den haag

heb je een kraantje in de auto? misschien moet je op de slang die lekt hem wat wijder maken
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

't zou ook wel eens luchtlekkage kunnen zijn ergens. bv gescheurde slang, geplofte intercooler, lekker dumpvalve.
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Toch hoor je dat meestal wel als ie extreem lekt toch?
Gezien ie toch wel flink wat druk probeert op te bouwen als ik het zo hoor. Als het wel zo is ben je hard op weg om je turbo te slopen...

Misschien is het wastegate dekseltje gescheurd en in 2 stukken eraf gevallen. Schijnt wel eens voor te komen.
Dan heb je ook niet meer als 0,4 bar (zeg 1/3 van je turbodrukschaal in een GT).
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

kheb daarstraks de actuator vervangen, en die is toch nog goed, wasteklep is ook nog goed maar er zitten wat scheurtje in de turbo, maar het zijn kleintjes, roetaanslag? waar moet ik dat zoeken?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

hoeveel druk heb je?
is de respons bij gasgeven wel normaal, of komt ie pas laat in?
rev it like a rental
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

wel druk komt redelijk vlug op maar dit kan zijn omdat die op cupcircuit staat, turbodruk meter komt tot op de helft te staan, als ik de actuator nu helemaal openschroef of helemaal dichtschroef, maakt niet uit
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

limburgio schreef:wel druk komt redelijk vlug op maar dit kan zijn omdat die op cupcircuit staat, turbodruk meter komt tot op de helft te staan, als ik de actuator nu helemaal openschroef of helemaal dichtschroef, maakt niet uit
draai je wel de goed kant uit,draait de draadstang nie zot
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

kan dit aan de renix liggen? kweetnie, begin op vanalles te denken, intercooler is ook ok, slangen zijn 100% en zitten over goed vast, renix is een 209 zo goed als nieuw, kan ik ergens serieus druk verliezen? bij turbodruk metertje of ergens? dumpvalve is ook vrij nieuw, is groupe A forge van bbtuning, ben echt radeloos aant worden :@
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

nee draadstang is ok, kan ze indraaien en uitdraaien, veer is ook nog sterk van actuator
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

limburgio schreef:kan dit aan de renix liggen? kweetnie, begin op vanalles te denken, intercooler is ook ok, slangen zijn 100% en zitten over goed vast, renix is een 209 zo goed als nieuw, kan ik ergens serieus druk verliezen? bij turbodruk metertje of ergens? dumpvalve is ook vrij nieuw, is groupe A forge van bbtuning, ben echt radeloos aant worden :@
probeer dumpvalve eens te veranderen,maar weinig waarschijnlijk.
is je onstekingsverbreker nog aangesloten?
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

limburgio schreef:nee draadstang is ok, kan ze indraaien en uitdraaien, veer is ook nog sterk van actuator
intercooler veranderen misschien,zeg en als je de slangen van die rode ff monteert,misschien is er wel ergens een lekje he
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Blijft je wastegate niet een beetje openstaan door aanslag, of de veer ervan is niet helemaal top meer? Ik denk dat je 't daar moet zoeken...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

kga zodadelijk de slang vervangen(zonder dumpvalve) en de intercooler , de actuator heb ik al ins vervangen gehad en dat hat geen effect, zijn er plaatsen waar je vlug drukverlies kan hebben?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heb je de elbow er wel es afgehaald en gekeken hoe de wastegate eruit ziet?
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

limburgio net aan de lijn gehad (Y)
hij zat met een scheur in een darm ...
nu loopt hij wel lekker!
Gunther
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jun 2002 17:44
Locatie: Beveren, België

Oef, knap dat hij het gevonden heeft...je kan je zot zoeken naar de oorzaak van zoiets.

In welke darm zat dan precies de scheur???
Hoge bomen vangen...geen konijnen
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

onderkant intercooler darm als ik me niet vergis,die was ingetaped daarmee erover gekeken ....
by the way gunther was jij daarstraks ook niet in olen op de meeting?
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

yupyup de darm van turbo naar intercooler was de DADER, direct gefusioneerd :lol:
was onderkan vlak naast de klip op hem op de intercooler te vijzen. maakt een WERELD van verschil

[img]ftp://a142543:u090x8@users.pandora.be/g ... 0_0805.jpg[/img]
[img]ftp://a142543:u090x8@users.pandora.be/g ... 0_0804.jpg[/img]
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

:lol: :lol: :lol: wat een foto :p
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

en, heb ik nu een halve kip gewonnen? :D :D :D
rev it like a rental
laguna2
Berichten: 328
Lid geworden op: do 13 jun 2002 9:22
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Leuke nagels heb je limburgio :lol: :lol:
ChrisClio16V
Berichten: 145
Lid geworden op: do 24 apr 2003 21:29
Locatie: Oosterhout NB

idd, netjes gelakt :lol:
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Menno schreef:en, heb ik nu een halve kip gewonnen? :D :D :D
en ik de andere helft??? ik zal ze maar zelf braden he :D :D
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

hoe kan je het zover laten komen (N)
Plaats reactie