serieus probleem, als ik de turbodruk (actuator) bijschroef, dan blijft die gewoon hetzelfde, mijn gtt staat op cupcircuit, zelfs als ik de slang losmaak van de actuator maakt die druk. intercooler is goed en heb de actuator al vervangen. Als ik de turbodruk tot maximum opschroef blijft dit nog hetzelfde!!!
staat op cupcircuit, dus er is maar eentje aangesloten, ik heb dat al ins gewisselt maar dat maakt niets! zelfs als ik het slangetje van de actuator loslaat rijdt die op dezelfde druk
Toch hoor je dat meestal wel als ie extreem lekt toch?
Gezien ie toch wel flink wat druk probeert op te bouwen als ik het zo hoor. Als het wel zo is ben je hard op weg om je turbo te slopen...
Misschien is het wastegate dekseltje gescheurd en in 2 stukken eraf gevallen. Schijnt wel eens voor te komen.
Dan heb je ook niet meer als 0,4 bar (zeg 1/3 van je turbodrukschaal in een GT).
kheb daarstraks de actuator vervangen, en die is toch nog goed, wasteklep is ook nog goed maar er zitten wat scheurtje in de turbo, maar het zijn kleintjes, roetaanslag? waar moet ik dat zoeken?
wel druk komt redelijk vlug op maar dit kan zijn omdat die op cupcircuit staat, turbodruk meter komt tot op de helft te staan, als ik de actuator nu helemaal openschroef of helemaal dichtschroef, maakt niet uit
limburgio schreef:wel druk komt redelijk vlug op maar dit kan zijn omdat die op cupcircuit staat, turbodruk meter komt tot op de helft te staan, als ik de actuator nu helemaal openschroef of helemaal dichtschroef, maakt niet uit
draai je wel de goed kant uit,draait de draadstang nie zot
kan dit aan de renix liggen? kweetnie, begin op vanalles te denken, intercooler is ook ok, slangen zijn 100% en zitten over goed vast, renix is een 209 zo goed als nieuw, kan ik ergens serieus druk verliezen? bij turbodruk metertje of ergens? dumpvalve is ook vrij nieuw, is groupe A forge van bbtuning, ben echt radeloos aant worden
limburgio schreef:kan dit aan de renix liggen? kweetnie, begin op vanalles te denken, intercooler is ook ok, slangen zijn 100% en zitten over goed vast, renix is een 209 zo goed als nieuw, kan ik ergens serieus druk verliezen? bij turbodruk metertje of ergens? dumpvalve is ook vrij nieuw, is groupe A forge van bbtuning, ben echt radeloos aant worden
probeer dumpvalve eens te veranderen,maar weinig waarschijnlijk.
is je onstekingsverbreker nog aangesloten?
kga zodadelijk de slang vervangen(zonder dumpvalve) en de intercooler , de actuator heb ik al ins vervangen gehad en dat hat geen effect, zijn er plaatsen waar je vlug drukverlies kan hebben?
onderkant intercooler darm als ik me niet vergis,die was ingetaped daarmee erover gekeken ....
by the way gunther was jij daarstraks ook niet in olen op de meeting?
yupyup de darm van turbo naar intercooler was de DADER, direct gefusioneerd
was onderkan vlak naast de klip op hem op de intercooler te vijzen. maakt een WERELD van verschil