Klein ongelukje met cabrio + foto's

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Emiel

Stond mijn auto vandaag bij mijn werk aan de weg geparkeerd. Hoor ik ineens een knal in de verte. Ik kijken, is er iemand een oprit achterwaats uitgereden, en heeft mijn linkerdeur meegepakt.

Degene had niet eens door dat die me ramde (was een Jeep Grand Cherokee), maar het was gelukkig een bekende. Dus met de verzekering gaat zeker goedkomen.

Ik heb meteen even een digitale foto met de telefoon gemaakt, en later eentje met een goede camera, zie hieronder het resultaat. Gelukkig is het alleen de deur, en geen dorpel o.i.d. Geluk bij een ongeluk dus. Alleen een andere deur, en een nieuw raam.

[img]http://www.renaultfreak.nl/emiel/schade ... eur_01.jpg[/img]
Wat zooi zeg dat glas heb de auto al 2 keer uitgezogen.

[img]http://www.renaultfreak.nl/emiel/schade ... eur_02.jpg[/img]

Emiel
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

SJeez... Niet in de gaten? Ik vind dat toch altijd vreemd om te horen, gezien je schade. Klote voor je, maar gelukkig wordt het goed opgelost, zo te horen.

Succes!
Ron RS

Zo zonde,maar wees blij dat dat het een bekende is en dat hij niet is doorgereden.
Mrtn
Car: R5GTT

Je hebt vet geluk dat het echt alleen je deur is >-)

dat het is gebeurd is klote natuurlijk, maar je had het echt veel slechter kunnen treffen.
Nu wordt het zoeken naar een cabriodeur, bel 's naar Holtrop in Oudehaske (achter Joure)

succes :)
Mrtn = Maarten
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

wel sux maar gelukkig word het weer gerepareerd :D
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Het zou inderdaad stukken erger zijn geweest (voor reparatie enzo) als hij (op de foto) iets meer naar rechts was gegaan, scheelt maar 5 cm ofzo!

Ik ben benieuwd of je ook nog een deur in dezelfde kleur krijgt, en dat je ook geen tintverschil hebt, zou ook jammer zijn natuurlijk!
bartuitlauwe
Contacteer:

echt wel balen voor je zeg.

Staat ie in de garage om te maken, krijg je dit.

Succes met het zoeken naar een nieuwe deur.
mark -19- 16v

gvd echt vet klote voor je man

ik hoor je nog zeggen zie je dat krasje daar op die kofferbak? en ik zo:"ehh nee zie ik niet" nou daar word ik echt niet goed van zei je nog .

en dan gebeurt er dit nou dit zie ik wel hoor

ps bel veban anders die heeft echt wel een deur voor je

suc6 met weder opbouw

deuren zijn er zat
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Robert Turbo

Echt wel zonde.

Dat met niet in de gaten, dat snap ik nooit, je voelt toch wel iets.

maar het komt allemaal wel weer goed, hoop ik (Y)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
edwin19
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Het zou inderdaad stukken erger zijn geweest (voor reparatie enzo) als hij (op de foto) iets meer naar rechts was gegaan, scheelt maar 5 cm ofzo!

Ik ben benieuwd of je ook nog een deur in dezelfde kleur krijgt, en dat je ook geen tintverschil hebt, zou ook jammer zijn natuurlijk!
bij een goede schadeherstelbedrijf is dat kleurverschil helemaal niet nodig! 8)
Emiel

Owdan! Ga maandag maar even langs bij een schadeherstelbedrijf, een rapport op laten maken.

Ik ga het zowieso verder zelf maken, haal een deur van de sloop, en heb hier nog een extra set spiegels liggen die al in kleur waren, alleen niet de goede. Die laat ik dan meteen met de deur spuiten. Enige wat ik zoek is dan nog een raam, maar die vind ik ook wel.

Emiel
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

zo dan!

en hij heeft het niet eens gemerkt??

:s
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Wazig dat die niks hoorde of voelde.

sterkte met de afhandeling.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Bart V

Emiel was vandaag niet de enige die aan de beurt was :( :( :evil: :evil: :evil:

Ik sta dwars achter mn pa met mn auto, RIJD HIJ NAAR ACHTEREN omdat hij me niet ziet. :evil: :evil: :evil Ik heb de hele buurt bijelkaar gegodvert omdat ik ernaast stond doen het gebeurde, en hij zag het gewoon niet.

De auto heeft een trekhaak, dus ik heb nu een hele vieze vette deuk in mn auto, alleen NAAST mn deur, en niet erin. Dus hele deurstijl is ontzet en omgevouwen, en halve achterscherm naar binnengedeukt. Fotos volgen. Deur zelf is niks mis mee, dus je kan wel naagaan dat de deurstijl flink naar de klote is.

HIER vind je vast wat fotoz, heb ze net in het donker genomen, dus het is nog erger dan tezien is.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Balen! Jij boos op je pa natuurlijk!
Klinkt erg, deurstijl uitdeuken is wel errug lastig lijkt me! Suc6!
chris-mc
Contacteer:

Echt balen,ziet er lelijk uit

veel sterkte
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
bartuitlauwe
Contacteer:

Balen voor je Bart.

hopen dat het weer allemaal goed komt.
-Ray-
Contacteer:

morrie :(:(

het is grab-the-19-day :evil:
Immer wieder die verdammte Holländer
Emiel

Zit niet mee nee. Ik had s'middags Bart gebeld om het te zeggen. Belt die vanavond op, ik zo ja leuk geintje hoor. Maar was dus geen geintje :@

De S van schade zit in de maand he 8)

Emiel
mark -19- 16v

echt vet klote zeg 2 op 1 dag hmmmmmmmmmmmmmm
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Emiel

Net even bij Schadebedrijf langsgeweest, heeft even het een en ander opgeschreven, en een schatting gemaakt. Kwam rond €2000,- uit.

Emiel
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Damn, dat is minder prettig om te horen...en alles komt nu goed met de verzekering ??

Veel succes nog met de reparatie... :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Emiel

Of het via verzekering of onderling word geregeld is nog niet bekend. Ik denk als de andere partij het bedrag hoort dat het wel verzekering word. Dus het komt zowieso weer goed.

Emiel
Ollie

Damn, is voor veel autootjes hier al een total-loss schade :(
Suc6 ermee man! (Y)
Emiel

mmm balen, dacht dat in die cabrio in Zwolle nog een goede deur zat. Maar dat was niet het geval.

Dus maar even verder zoeken, ik kan natuurlijk altijd nog een nieuwe deur nemen, maar kijk eerst liever even naar een 2e hands, houd ik misschien nog wat geld over voor mijn winterprojectje :wink:

Zal Holtrop nog even proberen, alleen is dat zo'n end weg voor mij, maar misschien loont het.

Nog meer mensen die toevallig een 19 cabriolet op de sloop weet te staan ergens?

Emiel
chris-mc
Contacteer:

ik heb voor de verandering weer eens een richtingaanwijzer (schakelunit) nodig,zal ff kijken of er wat staat.
Bart V

Edit:

Ik ben net bij de schadeboer geweest, schade was rond de 3500 euro. Dat is helaas zekerweten meer dan de dagwaarde voor de verezekering :@
Laatst gewijzigd door Bart V op ma 29 sep 2003 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
canonballman

Ga jij in principe al voor een andere carrosserie Bart?
Bart V

canonballman schreef:Ga jij in principe al voor een andere carrosserie Bart?
Ik ga voor een andere carros, zeker nu ik net te horen heb gekregen dat de schade 3500 euro is, er zou een heel nieuw zij-paneel in moeten.
canonballman

Tja, dan is de keus simpel.

Ik weet nog wel een koets op de sloop te staan. blauwe fase 1 16v. Kweet alleen niet of ie schade of roest heeft.

En kun je niks met een gewone 19?. Die zijn er zat.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Emiel schreef:Nog meer mensen die toevallig een 19 cabriolet op de sloop weet te staan ergens?
Probeer anders de http://www.onderdelenlijn.nl eens. er zijn er meer die er goede ervaringen mee hebben. dus wie weet kunnen ze je helpen.

GR.Frits

@ bart. ik weet in westervoort en arnhem nog fase1 19 16vŽ2 op de sloop staan. staat carrosorie onbekend.
Bart V

Tja, ik zoek een carros in perfecte staat, geen roest en goede lak. Ik ben bang dat dat op een sloperij lastig gaat worden:

@canonballman: Normale carros heb ik niks an, die zijn er sowieso niet in de kleur die ik wil, en ik zit weer met gezeik dat het dan geen echte 16V is, dus moet echt een carros hebben van een 16V. Afhankelijk van het schadebedrag wat ik uitgekeerd krijg koop ik mischien een complete 19, en kan ik alle onderdelen die ik ove hou verkopen. Zie wel hoe het loopt.
Steven
Car: M536

Als je toch een overbouw wilt doen zou ik gelijk de hele carros opnieuw laten spuiten?

Hoef je gelijk ooknie meer op kleur te zoeken.
Bart V

nope, opnieuw spuiten is veel werk, en kost veel geld aangezien je het altijd beter wilt doen dan je je gaat voornemen. Ik heb daar geen geld en geen tijd voor, dus dat is helaas geen optie. Ik heb die auto elke dag nodig, dus kan er geen jaarproject van maken (al zou ik dat het liefst wel doen) enige wat ik eraan doe is alles van mn eigen 19 overzetten, motorruimte opknappen/spuiten, alles erin en rijden, en dan ben ik al een dikke maand verder.

Gr Bart
bartuitlauwe
Contacteer:

Balen voor jullie jongens.

@ emiel, hoop voor je dat je een andere deur vind.

@ bart, klote voor je dat je nu opzoek moet naar een nieuwe. Dat wordt weer veel werk.

Succes
Plaats reactie