Vraagje, is een openlucht filter zelf makkelijk schoon te maken??
Greetz Bennie
Filter schoonmaken
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Daar is als het goed is speciale spray voor...van K&N geloof ik, maar het zal wel van meer merken komen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
alles is te cleanenfurious_tuning schreef:Vraagje, is een openlucht filter zelf makkelijk schoon te maken??
Greetz Bennie
K&N verkoopt cleaning dingen waar je je luchtfilter mee kan cleanen
want wat ik begreep is dat als je hem wast dat de beschermlaag ofzo weg gaat en die laag houd het vuil tegen. Maar met dat setje breng je ene nieuwe laag op. AUto-style catalogus pagina 237 rechts boven de bon

18.95

ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle
Get used to it
or else ......... 
Get used to it

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Zal ook wel bij Halfords of Brezan zoeiets te krijgen zijn...furious_tuning schreef:En waar hebben ze die?MartijnG schreef:Daar is als het goed is speciale spray voor...van K&N geloof ik, maar het zal wel van meer merken komen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Car: Renault Clio III RS
gt autoparts in bergeijk .Ik dacht 14 eurofurious_tuning schreef:En waar hebben ze die?MartijnG schreef:Daar is als het goed is speciale spray voor...van K&N geloof ik, maar het zal wel van meer merken komen...
Volgens de beschrijving die K&N bij zo'n filterreinigingskit (scrabble) stopt, moet je hem aan de buitenlucht laten drogen en absoluut niet droog föhnen. Vraag me niet waarom...Ivo8hoven schreef:Je kan hem ook heel makkelijk schoonblazen met een luchtpostooltje, en dan even met wat water en een bordteltje schoonschrobben, dan goed droog fohnen, en weer eff invetten...

Wat moet je verder doen met die kit...eerst grof vuil van het filter borstelen, inspuiten met dat spul, ff laten intrekken, schoonspoelen met water (niet hoge druk ofzo), laten drogen en invetten. Belachelijke prijs trouwens voor dat setje...maar dat terzijde.
juist niet uitblazen met drukpistool, dan sloop je je filter, gewoon met een K&N kit schoonmaken, werkt perfect 

Ja iedere fabrikant probeert uiteraard zn schoonmaak setjes te verkopen, maar ik geloof het allemaal wel.....
Ik heb pas een onwijs goor Green Air filter weer helemaal in nieuwstaat gekregen, en heb m daarna op de auto gemonteerd, nix mis mee hoor.....

Ik heb pas een onwijs goor Green Air filter weer helemaal in nieuwstaat gekregen, en heb m daarna op de auto gemonteerd, nix mis mee hoor.....

zo'n schoonmaaksetje koop je ook voor een knaak en een wortel, een luchtdrukpistool en compressortje kost meer 

precies! En mooi ingevet