Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Ben inmiddels ook op de hoogte! >-)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

...... :lol: :lol: :lol:

|:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

hey ık nog nıet . ık heb ook nog zoon oud rokertje op mıjn 5 zıtten dus ben wel nıeuwsgıerıg .

best lastıg zoon turks typeboard , nıet alle leters zıtten het zelfde .
Dr.Turbostein
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
Locatie: Belgenland

ik heb gewoon een turbo van een R21 erop gezet, en de collector aangepast. Meer pk's en een stuk betrouwbaarder, vind ik
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Een T3? Zozo wanneer spint die dan op, 4000 toeren ofzo? :p
Dr.Turbostein
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
Locatie: Belgenland

Steven schreef:Een T3? Zozo wanneer spint die dan op, 4000 toeren ofzo? :p
Neen, rond de 3000tr
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zow das laat, mijn hybride T2 is al bij 1700rpm in the house :p
SimonBalk
Berichten: 732
Lid geworden op: ma 24 feb 2003 8:32
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Steven schreef:Zow das laat, mijn hybride T2 is al bij 1700rpm in the house :p
die van mij bij de 2100 ongeveer
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

@Steven: lekker vroeg dus :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dikkere elbow en downpipe werken ook wel mee hoor, maar hijs wel lekker vroeg aanwezig en gaat lekker lang door :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

kijk, dat moet je hebben :D
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

SimonBalk schreef:
Steven schreef:Zow das laat, mijn hybride T2 is al bij 1700rpm in the house :p
die van mij bij de 2100 ongeveer
Ik hoor mijn turbo ook oplopen rond de 2000, volgens de vermogensmeting zit hij bij 2400 al op z'n max turbodruk, en dat is 0,35 bar :(. Zou dit een teken zijn van een defecte actuator, dat hij zo vroeg begint te turbo-en? Of is de wastegate gewoon wat meer aan te draaien zodat ik meer druk krijg? Ik wil de turbo niet in de vernieling rijden off course, dus ben zuinig met m'n spulletjes voordat ik iets doe...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hoezo waste gate aan het draaien?? Die draait niet, maar die laat juist druk ontsnappen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hij zla wel bedoelen, dat hij denkt dat de wastegate te vroeg open gaat en of hij m strakker kan zetten of een moertje aan kan draaien zodatie langer dicht blijft en dus hogere druk...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat gijntje moet je met een bleed valve doen. als je actuator stangetje goed staat moet ie normaal gesproken gewoon 0,6 a 0,7 bar leveren
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik bedoel hetzelfde als jij, maar jij weet beter hoe t in elkaar zit, vandaar dat jij denkt dat ik denk dat ik het begrijp, maar dat dat niet zo is...denk ik...begrijp je ? :lol:
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

@Haas: dat bedoelde ik inderdaad ook. Beetje kort gezegd inderdaad.
@Tom: Actuator stangetje is waarschijnlijk niet veranderd sinds inbouwen, en ik heb er zelf ook niet aan gedraaid, maar toch rijdt hij op 0,35 bar. Vandaar mijn vraag.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heb je ervoor wel mee gereden dan? Je hebt dat blok toch van hotshot? Die werkte zover ikw eet veel met bleedvave's dus kan best zijn dattie em terug geschroefd heeft.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Steven schreef:Heb je ervoor wel mee gereden dan? Je hebt dat blok toch van hotshot? Die werkte zover ikw eet veel met bleedvave's dus kan best zijn dattie em terug geschroefd heeft.
Ow, dat weet jij dan beter dan ik, zou best wel kunnen inderdaad. Maar morgen komt hij naar de Oldenzaal meeting, zal ik het hem wel even vragen.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

tadaa :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

jochem de haas schreef:hey ık nog nıet . ık heb ook nog zoon oud rokertje op mıjn 5 zıtten dus ben wel nıeuwsgıerıg .

best lastıg zoon turks typeboard , nıet alle leters zıtten het zelfde .
Ja. Dat je begint met de puntjes op de i te zetten. Wazig ... :s
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Steven schreef:Zow das laat, mijn hybride T2 is al bij 1700rpm in the house :p
en dan doorgaan tot eind rode gebied (+7000 trn)....

En zo hoort het :smoke: :smoke: :smoke:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Joost (DoubleYou) schreef:@Haas: dat bedoelde ik inderdaad ook. Beetje kort gezegd inderdaad.
@Tom: Actuator stangetje is waarschijnlijk niet veranderd sinds inbouwen, en ik heb er zelf ook niet aan gedraaid, maar toch rijdt hij op 0,35 bar. Vandaar mijn vraag.
Zeg joost......
wat is er nou zooo moeilijk om je druk wat hoger te zetten (S) , in iedere post die jij zowat maakt, staat dat eeuwige gezeur over die lage druk van je, en je actuator / wasgate....

Pak een punt tang, trek die wasgate (stangetje) uit zn vergrendeling(als ie die nig heeft), draai je moertje een stuk los, en geef een paar slagen aan dat stangetje, en draai alles weer vast.......

Klaar :wink:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

gewoon effe korter zetten dat stangetje idd!!! Mocht je turbo echt gaar zijn en je moet toch een nieuwe hebben dan kun je het stangetje ook een flinke beuk geven. Krom is namelijk ook korter :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

@Tom..."Krom is namelijk ook korter..."

:lol: Dan is er bij jou een hoop kort of niet ;)
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

:lol: :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

~Haas~ schreef:@Tom..."Krom is namelijk ook korter..."

:lol: Dan is er bij jou een hoop kort of niet ;)
Owow dat doet technische bedrijfskunde, dies zeker meer gespitst 'bedrijf' dan het technische gedeelte ;)
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Turbo was gewoon te laag, bleek vanavond. Ik rijd dus nu op goede turbodruk, en mocht ik het nog hoger willen kan dat gewoon :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

waar haal je op het moment je hybride turbo vandaan?
heb namelijk een mailje naar turboworld gestuurd en
krijg bericht terug van ene Olaf Velthuis dat dit
produkt wel in hun leverings programma heeft gezeten
maar nu niet meer geleverd wordt.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

mark 5t schreef:waar haal je op het moment je hybride turbo vandaan?
heb namelijk een mailje naar turboworld gestuurd en
krijg bericht terug van ene Olaf Velthuis dat dit
produkt wel in hun leverings programma heeft gezeten
maar nu niet meer geleverd wordt.
JL tuning?? voor adres zie boven aan de pagina
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tubohoet dus
KennyGTT
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:08
Locatie: Belgium

Turbo Service Belgium. Dé raceturbo specialist. :worship:
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

KennyGTT schreef:Turbo Service Belgium. Dé raceturbo specialist. :worship:
TURBO SERVICE BELGIUM
industrieweg 1014,daelemveld
B-3540 HERK-DE-STAD
telefoon/013/554950 fax/013/550050
vanuit nederland is dat dan 0031/13/554950
prijs gemiddeld 20% lager dan in nederland


gr s :D nder
KennyGTT
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:08
Locatie: Belgium

Ik kom hier al te laat zie ik. :)
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

KennyGTT schreef:Ik kom hier al te laat zie ik. :)
:p

gr s :D nder
Plaats reactie