project clio vr-6 biturbo x 2
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Wat die hydr. handrem betreft:
Heb enkele jaren geleden toen ik dat ding ging installeren met een APK steekproefcontroleur gesproken, en gevraagd of dat nou mag. Hij zei: geen probleem, zolang ie maar zn vertraging haalt.
En een APK steekproefcontroleur werkt ook toch gewoon voor/bij de RDW?
Er stond mij inderdaad iets bij ooit iets gelezen of gehoord te hebben over dat de handrem mechanisch moest zijn. Maar als ik het nalees in een APK boek dan staat er niks van bij.
De hydr. handrem moet inderdaad WEL blokkeerbaar zijn.
Volgens mij moet een auto twee gescheiden remsystemen hebben (dat is al bij een moderne auto, meestal diagonaal gescheiden) en een PARKEERREM.
En ik denk dat een handrem pas mechanisch hoeft te zijn als de (antieke)auto GEEN gescheiden hydraulisch remcircuit heeft.
In DAT geval moet de parkeerrem tevens dienst doen als NOODrem, en kan daardoor niet op hetzelfde (hydraulische)systeem werken.
MAAR NOGMAALS: 100 % zeker weten doe ik het niet.
Mischien mag het bij een RDW keuring wel niet.........
Heb enkele jaren geleden toen ik dat ding ging installeren met een APK steekproefcontroleur gesproken, en gevraagd of dat nou mag. Hij zei: geen probleem, zolang ie maar zn vertraging haalt.
En een APK steekproefcontroleur werkt ook toch gewoon voor/bij de RDW?
Er stond mij inderdaad iets bij ooit iets gelezen of gehoord te hebben over dat de handrem mechanisch moest zijn. Maar als ik het nalees in een APK boek dan staat er niks van bij.
De hydr. handrem moet inderdaad WEL blokkeerbaar zijn.
Volgens mij moet een auto twee gescheiden remsystemen hebben (dat is al bij een moderne auto, meestal diagonaal gescheiden) en een PARKEERREM.
En ik denk dat een handrem pas mechanisch hoeft te zijn als de (antieke)auto GEEN gescheiden hydraulisch remcircuit heeft.
In DAT geval moet de parkeerrem tevens dienst doen als NOODrem, en kan daardoor niet op hetzelfde (hydraulische)systeem werken.
MAAR NOGMAALS: 100 % zeker weten doe ik het niet.
Mischien mag het bij een RDW keuring wel niet.........
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Tja, ik denk ik zeg het maar even, ik heb je al meer rare dingen horen zeggencliomaniac schreef:ALLE VR6-en zijn al DOHC,
joh...! echtwaar?![]()
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
cliomania, jij hebt het anders over OHCcanonballman schreef:ALLE VR6-en zijn al DOHC,cliomaniac schreef:maar ik denk dat ik twee vr6 pak met ohc scheelt een hoop ruimte en kleppen stellen
Dus je kunt er wel een nokkenas uitslopen, maar dan moet je 1 klep gebruiken voor aanvoer van mengsel en afvoer van uitlaatgassen.............wordt lastig...........

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
zoiets:Alleycat schreef:@ cliomaniac....
Hebbie nog een pica voor mij van die clio van jou????
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_DSCF0152.jpg[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQDPAtgR ... 9399071223[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQDVAtkR ... 9410556284[/img]
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64

if it isn't possible it is not impossible
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
blijft wel jammer hoor 

Eeuwig zonde om zo'n mooie wagen te verkopen,en dan nog wel in onderdelen ook 
maarja!! maarja!!,je doet het toch echt zelf,waarom plant je niet gewoon ff een geldboompje
.

Hij is al voor de helft verkocht: tv is verkocht aan bob, velgen aan bart v, en de stoelen inclusief bank aan alleycat. Helaas met het nodige verlies maarja!!
maarja!! maarja!!,je doet het toch echt zelf,waarom plant je niet gewoon ff een geldboompje

Interieurtje is iig super mooi!
Er wordt aan gewerkt om het passend te maken in de gtt, de achterbank zit er al helemaal in en ik ben nu met de schuifrailtjes bezig...
Stoelen kunnen zelf kantelen, dus dat scheelt een hoop gehannes/gelas

Er wordt aan gewerkt om het passend te maken in de gtt, de achterbank zit er al helemaal in en ik ben nu met de schuifrailtjes bezig...

Stoelen kunnen zelf kantelen, dus dat scheelt een hoop gehannes/gelas
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
vet hoor ik denk dat je daaraan een goeie koop hebt gedaan 

zekers, het staat echt supermooi, ik heb nu gelijk weer een beter idee hoe de gtt eruit gaat zien


-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
net spiolertje en hitteshild verkocht etc.
morgen naar de vr6 meeting voor info
morgen naar de vr6 meeting voor info

if it isn't possible it is not impossible
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 27 aug 2003 20:56
Ik heb nu dit hele verhaal gelezen.
Ik ben een mechanieker en carrossier, dus weet ik er wel veel van, maar nog steeds geen genie zoals Robert,speedline,e.a.
Ik zou al beginnen met een buizenframe, is makelijker om het gewenste koetswerk erop te zetten.
Je kunt de motoren monteren zonder dat je overal moet wringen,slijpen,lassen en weer slijpen,....
Dit is al veel werk uitgespaard.
Op 1 punt heeft cliomaniac wel gelijk, alles is te verwezenlijken. Maar niet zoals hij bezig is.
Beginnen op een basis van een golf? Je moet er al een wide-body van maken, en nog zal de plaats beperkt zijn (of er niet zijn) om alle versterkingen erin te krijgen.
Zelfs met een buizenframe zul je geen garantie hebben dat het geheel zal houden. Met de nodige kennis is dit wel te doen.
Ik ben de eerste om aan zo'n zotte werken te beginnen, maar er moet logica inzitten en er moet een begin en een einde zijn, wat ik hier niet echt zie.
Met het budget dat je hebt zal dat zeker niet gaan.
Moest ik zo'n project beginnen, zou ik al kiezen om de V6 Bi-turbo motoren te nemen van Renault, zo moet je die VR6 motoren al niet meer ombouwen. Een VR6 turbo is nog anders van bouw dan een VR6 BI-turbo.De V6 Bi-turbo motoren bestaan en kosten een hoop minder.
Ik hoop voor jou dat je electronica genie bent want dat zul je nodig hebben.
Als je project af is, ik zeg wel ALS,gaat dat monster enorm veel wegen en zal je meer dan 600pk moeten hebben om een goed getunde wagen bij te houden.
Met jou kennis van mechaniek zou ik er niet durven aan beginnen. Ik heb hier in die 6 pagina's heel nuttige info gevonden van mensen die je willen helpen en ook van een paar genies. Gebruik die info, en durf je ongelijk toe te geven.
En in hemelsnaam waarom je clio zo vermoorden???
Toch nog succes en als er iets is waarmee ik kan helpen: You're welcome.
Ik ben een mechanieker en carrossier, dus weet ik er wel veel van, maar nog steeds geen genie zoals Robert,speedline,e.a.
Ik zou al beginnen met een buizenframe, is makelijker om het gewenste koetswerk erop te zetten.
Je kunt de motoren monteren zonder dat je overal moet wringen,slijpen,lassen en weer slijpen,....
Dit is al veel werk uitgespaard.
Op 1 punt heeft cliomaniac wel gelijk, alles is te verwezenlijken. Maar niet zoals hij bezig is.
Beginnen op een basis van een golf? Je moet er al een wide-body van maken, en nog zal de plaats beperkt zijn (of er niet zijn) om alle versterkingen erin te krijgen.
Zelfs met een buizenframe zul je geen garantie hebben dat het geheel zal houden. Met de nodige kennis is dit wel te doen.
Ik ben de eerste om aan zo'n zotte werken te beginnen, maar er moet logica inzitten en er moet een begin en een einde zijn, wat ik hier niet echt zie.
Met het budget dat je hebt zal dat zeker niet gaan.
Moest ik zo'n project beginnen, zou ik al kiezen om de V6 Bi-turbo motoren te nemen van Renault, zo moet je die VR6 motoren al niet meer ombouwen. Een VR6 turbo is nog anders van bouw dan een VR6 BI-turbo.De V6 Bi-turbo motoren bestaan en kosten een hoop minder.
Ik hoop voor jou dat je electronica genie bent want dat zul je nodig hebben.
Als je project af is, ik zeg wel ALS,gaat dat monster enorm veel wegen en zal je meer dan 600pk moeten hebben om een goed getunde wagen bij te houden.
Met jou kennis van mechaniek zou ik er niet durven aan beginnen. Ik heb hier in die 6 pagina's heel nuttige info gevonden van mensen die je willen helpen en ook van een paar genies. Gebruik die info, en durf je ongelijk toe te geven.
En in hemelsnaam waarom je clio zo vermoorden???

Toch nog succes en als er iets is waarmee ik kan helpen: You're welcome.
Hoeveel centen heeft die sjap eigenlijk? 
Een goed 'plan van aanpak' maken zouden ze op de HTSA zeggen

Een goed 'plan van aanpak' maken zouden ze op de HTSA zeggen

-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
vakman voor jou sjappie en een plan van aanpak laat me niet lachen, dus jij hoort ook thuis in het rijtje van mevrouw janssen?
if it isn't possible it is not impossible
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Nee jij hebt het wiel uitgevonden, dat scheelt. 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
cliomaniac je hebt pm!!!!!!!!!!!
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 27 aug 2003 20:56
Bestudeer eerst waar je mee moet beginnen en wat daar de beste keuze voor is. Enkel een advies.
Oei, dat zou mij lichtelijk verontrusten als ik op het punt sta om veel geld weg te gooien.Als je project af is, ik zeg wel ALS,gaat dat monster enorm veel wegen en zal je meer dan 600pk moeten hebben om een goed getunde wagen bij te houden.
ik zal me maar niet uitlaten over mevrouw jansen, maniac weet wel wat ik van haar vind....
@ maniac, je hebt pm
@ maniac, je hebt pm

Ach in een van mijn eerste posts van dit topic heb ik nix negatiefs over je plannen uitgelaten, maar doe 't een beetje professioneel dan. Alles kan wah. Op papier.cliomaniac schreef:vakman voor jou sjappie en een plan van aanpak laat me niet lachen, dus jij hoort ook thuis in het rijtje van mevrouw janssen?
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 27 aug 2003 20:56
Alles kan in de praktijk ook hoor, met de nodige centen en een goed doordacht plan. Weten met wat je eerst begint en hoe..
Ik ben zelf ook zoiets van plan, maar dan met mijn Citroen BX.
[img]http://members.home.nl/mvmeel/bx.jpg[/img]
Daar zit nu een 1.4i motor in maar dat is me toch net iets te langzaam. Daarom wil ik 2 V12's achterin de BX in gaan bouwen. Misschien dat ik er later ook nog turbo's op ga zetten
Ik heb toch geen vrienden dus de achterbank kan er wel uit, dan heb genoeg ruimte.
Ik denk dat de RDW niet zo'n probleem zal zijn. 1 motor kan ik uitschakelen en bij de andere trek ik wat kabels uit de ontsteking zodat die op 4 cylinders loopt.
Aan de vering hoef ik niks te veranderen want hij komt toch vanzelf op de goede hoogte.
De Auto ziet er dan nog niet echt snel uit, dus daarom wil ik de carosserie van een maserati biturbo er omheen gaan lassen. Of ik bouw er een BX4TC carosserie omheen, dat is nog makkelijker.
[img]http://members.home.nl/mvmeel/bx4tc.jpg[/img]
Waar ik nog wel mee zit is dat er voor de BX nog geen lexuslook achterlichten verkrijgbaar zijn bij autostyle, maar als die er zijn kan ik eindelijk met mijn project beginnen!

[img]http://members.home.nl/mvmeel/bx.jpg[/img]
Daar zit nu een 1.4i motor in maar dat is me toch net iets te langzaam. Daarom wil ik 2 V12's achterin de BX in gaan bouwen. Misschien dat ik er later ook nog turbo's op ga zetten

Ik heb toch geen vrienden dus de achterbank kan er wel uit, dan heb genoeg ruimte.
Ik denk dat de RDW niet zo'n probleem zal zijn. 1 motor kan ik uitschakelen en bij de andere trek ik wat kabels uit de ontsteking zodat die op 4 cylinders loopt.
Aan de vering hoef ik niks te veranderen want hij komt toch vanzelf op de goede hoogte.
De Auto ziet er dan nog niet echt snel uit, dus daarom wil ik de carosserie van een maserati biturbo er omheen gaan lassen. Of ik bouw er een BX4TC carosserie omheen, dat is nog makkelijker.
[img]http://members.home.nl/mvmeel/bx4tc.jpg[/img]
Waar ik nog wel mee zit is dat er voor de BX nog geen lexuslook achterlichten verkrijgbaar zijn bij autostyle, maar als die er zijn kan ik eindelijk met mijn project beginnen!





-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Wat een lijpo !!! 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Welke bijdehand zit hier achter? 

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
vriendje van Cliomaniac zeker? 

Het plaatje komt van members.home.nl/mvmeel
M. van Meel, bekend?
M. van Meel, bekend?
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
niet iemand van hier volgens mij (aan het ip nummer te zien).Matijs schreef:Het plaatje komt van members.home.nl/mvmeel
M. van Meel, bekend?
Graag ff voorstellen BX dude, in het Wie is wie topic
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dit is m denk ik
Staat op zijn Parent Directory...
EDIT: dat was hem NIET

EDIT: dat was hem NIET

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Die BX dude heeft zich ook voorgesteld in wie is wie, ik quote hem even.
Mij naam is Marc, en ik ergerde me zo aan cliomaniac z'n VR6-thread dat ik ff moest replyen
'k heb verder geen auto, wel interesse in auto's en vooral turbo's, vandaar dat ik hier regelmatig op het forum rondkijk. en daar zal het ook wel bij blijven zolang ik geen auto kan betalen
<-------So you know don't mess with a Reno------->
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
- Locatie: Belgenland
Mensen met zéér véél fantasie. AAltijd leuk om mun tekst te lezen. Wie doet beter? 
