Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
cliomaniac

volgend jaar ga ik daar naar toe hoe zit het met sleutelen onder schooltijd?
Anonymous

Geen idee want ik zit in de beveiliging. HAHAHA:wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink:
snelheidsgek

ja ik zit erop
ik kan je in elk geval vertellen dat praktijklessen o komma o is en je heb dus alleen theorie.
maar je leert wel super veel over alles wat met auto,s te maken heeft.
en sleutelen na schooltijd is er niet bij het kon wel dat je hem op een brug zet maar er word vanalles verbouwt en ik denk dat volgend jaar daar geen plek meer voor is voor sleutelen.
als je echt wil sleutelen moet je in een schoolteam
dat is of rally/dragracen/motorracen
alleen je word gekozen door het team uit heel veel anderen die het ook willen.
maar als je er eenmaal bij zit leer je wel veel.
En elk jaar worden er races gehouden door onze school op zandvoort dat is echt lachu en supertof.
ik denk dat je nu aardig wat weet.
mzzl.
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Uhhh, is dat het zelfde als IVA in driebergen??? Of is dat weer wat anders?

Wat kan je met HTS autotechniek? Wat voor soort werk? Waar zitten die opleidingen?

JeTab
Pieter
Contacteer:

Nee,
dat is niet hetzelfde. Ik heb anderhalf jaar op de HTS gezeten. Een heel theoretische opleiding voor de echte techneut.

Volgend jaar ga ik naar de IVA. Dit is een weinig technische commerciele management opleiding in de autobranche. IVA biedt diverse gradaties opleidingen. Van MBO tot HBO niveau.
Michel S.
Contacteer:

Ik zou er ook graag op willen zitten, maar helaas heb ik de verkeerde keuze gemaakt. Heb electronica gekozen. Als ik het nog eens over kon doen ging ik voor de autotechniek, maar dan door totdat ik vet veel diploma's zou hebben. Maar nu maar eens zoeken naar een cursus waar je ook diploma's mee kunt krijgen.

mzzl
Gast

Yep zit erop.

Net vrijdag mijn afstuderen gehad en nu nog in juni een aantal hertentamens. Als het goed is ben ik dan klaar.......
Voor sleutelen aan je eigen auto hoef je er niet heen te gaan, er is inderdaad weinig plaats meer voor en het is ook niet echt makkelijk te regelen omdat anders iedereen wel wil sleutelen en met rond de 800 leerlingen is dat niet echt te doen.
Wat wel heel tof is is dat de docenten zeer geinteresseerd en auto-minded zijn, en je dus altijd wel bij iemand terecht kan als je iets wilt weten over je auto of een vraag hebt over een stukje techniek.
turbo5

ik zit ook op de HTS en je kan niet aan je eigen auto sleutelen tijdens schooltijd! je kan alleen bij een van de teams sleutelen. je kan wel sporadisch na schooltijd aan je auto sleutelen vraag maar aan grossie!!
Menno

Ik heb 'm gedaan, en hij is wel grappig. 't is erg breed, werktuigbouwkunde, informatica, electronica, etc. Van alle richtingen zit er wel wat in, maar daardoor gaat 't niet echt diep, dat is wel jammer
rev it like a rental
Pieter
Contacteer:

Als er een grote plas water onder de auto ligt willen ze inderdaad wel eens een uitzondering maken ja. Maar ja, je hebt inderdaad niet echt lekker de ruimte om een reastauratie-projectje te beginnen.
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Maar uhhh.... wat voor beroepen/werk kan je nou met de hts autotechniek doen??? En waar geven ze deze opleiding????

JeTab
Anonymous

Ik wilde het ook gaan doen, maar later toch voor de IT gekozen. Ik dacht: daar verdien je genoeg om coole wagens te rijden..... (helaas niet genoeg voor eigen garage)
turbo5

het wordt gegevenin arnhem en je kunt er werkelijk van alles mee worden.
speedline

cliomaniac schreef:volgend jaar ga ik daar naar toe hoe zit het met sleutelen onder schooltijd?
Zo maniac dat bijdehandte gedrag zoals in het Clio VR6T :-* :-* :-* opic stampen ze er op de HTS wel uit. Tenminste dat hoop ik voor je...

Als je dit voorstelt bij Renault en Louis Schweitzer himself spuwt zijn cafe au lait over zijn bureau... Dan kun je en persone meemaken wat een fransman nog meer met zijn/ haar stokbrood kan... :D

Met vriendelijke groet,

Zzpeedie (S)
Marcel B.

speedline schreef:
cliomaniac schreef:volgend jaar ga ik daar naar toe hoe zit het met sleutelen onder schooltijd?
Zo maniac dat bijdehandte gedrag zoals in het Clio VR6T :-* :-* :-* opic stampen ze er op de HTS wel uit. Tenminste dat hoop ik voor je...

Als je dit voorstelt bij Renault en Louis Schweitzer himself spuwt zijn cafe au lait over zijn bureau... Dan kun je en persone meemaken wat een fransman nog meer met zijn/ haar stokbrood kan... :D

Met vriendelijke groet,

Zzpeedie (S)
Je verzint wel weer iedere keer iets leuks erbij :lol:
Don't walk the grass... smoke it
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

dat is een niet zo lief berichtje :wink:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik heb 2 jaar HTS gedaan, maar ben daar voor de vakantie afgeschopt...ik miste een half studiepuntje voor mijn propedeuse. (ZUUR!!)

Ik ben nu begonnen met MTS Autotechniek in Apeldoorn. Stuk meer praktijk en toch iets makkelijker om bij te houden...

Maar inderdaad, voor praktijk en sleutelen aan je eigen auto hoef je er niet heen te gaan. Verder als je hem gehaald hebt, kun je inderdaad van alles worden !!

(Haas en Maurice zitten trouwens ook op de HTS Autotechniek)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Car: MB

hoezo vóór de vakantie?? Je hebt aan het einde toch nog herkansings mogelijkheden !
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeroen Lubking
Contacteer:

Je kan beter eerst eens 2 jaar stage gaan lopen bij de kwikfit,daar lopen genoeg lui rond die je wijs kan maken dat je 2 motorige bi-turbo vr6 clio kan bouwen.... :-* (misschien dat je hem daar wel mag bouwen na werktijd :lol: )

Je maakt meer kans om de pispaal op de hts te worden als serieuze student :lol:
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Riël
Über-Spammer

Heb HTS Autotechniek gedaan. Beetje rukopleiding (wil toch sleutelen :)). Niet verkeerd zeker niet, maar ja, veel mensen valt 't inderdaad tegen wat betreft praktijk.

Ik begin dit jaar aan PTH, studie voor 2e graads leraar autotechniek. Deze opleiding is van fontys automotive. De garage daar staat voor jou ter beschikking en er mag tot 22u geknutseld worden. De school heeft maar een beperkt aantal leerlingen (geloof iets van 40 mensen instroom) dus plaats zal er dan ook wel zijn.

Dit jaar is er eenzelfde opleiding als in arnhem daar gestart, Automotive Engineering (dus arnhem is níet meer de enige :)). Samen met een commerciele variant (Automotive Marketing). De opleiding die ik volg ik Automotive Education (banen als leraar autotechniek, maar ook als instructeur voor nieuwe modellen bij importeurs, werkplaatsen en dealers etc). Deze 3 zitten dus in dat gebouw, en de open dag sprak mij veel meer aan dan Arnhem.

De opleidingen HTS Arnhem en de lerarenopleiding liggen wat betreft autotechniek niet ver uitmekaar. Allicht wat minder, maar je kan altijd vakken van Engineering erbij pakken zou je meer willen leren. Een overstap is ook zo gemaakt. Met mijn jaar Autotechniek en een jaar Werktuigbouw (welke allebei net niet waren wat ik wil) hoop ik ook een lekkere volle start van die opleiding te maken :)

Begin net, dus hoop dat 't wel gaat bevallen!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Turbo Tinus
Car: 5 GTT phase 1; R14

jetab schreef:<font color=blue>Uhhh, is dat het zelfde als IVA in driebergen??? Of is dat weer wat anders?

Wat kan je met HTS autotechniek? Wat voor soort werk? Waar zitten die opleidingen?

JeTab
Ga niet schelden he :D

Vinden de meeste HTS-A'ers niet zo leuk
En de meeste IVA'ers ook niet

raar volk :lol:
Lotti

Ik volg deze ook de HTS autotechniek opleiding, toch ben ik er wel tevreden over. Ik denk ook niet dat er een HTS opleiding bestaat is waar veel praktijk gegeven wordt, die moet je gewoon zelf opdoen bij een garage ofzo
PtrGte
Contacteer:

@Lotti: juist!

oh ja...das waar! ik zit er ook op! :)

komende maandag wel stagelopen maar ja, dan heb ik 's avond s wel VEEEEEL tijd om te sleutelen thuis!
oh ja en wat betreft het sleutelen onder schooltijd...
dat kan ECHT WEL goed dus he... :)
moet je gewoon de helft van de lessen skippen...en naar huis gaan en daar gaan sleutelen...want de meeste lessen zijn gewoon allemaal "Quotes" uit je boeken...en die moet je gewoon een dag of twee voor het tentamen open doen en dat gaat ook prima...

kortom: Prima schooltje voor de DOE-HET-ZELVER! :D
Bart V

Zit er veel wis en natuurkunde in???
Riël
Über-Spammer

Lotti schreef:Ik volg deze ook de HTS autotechniek opleiding, toch ben ik er wel tevreden over. Ik denk ook niet dat er een HTS opleiding bestaat is waar veel praktijk gegeven wordt, die moet je gewoon zelf opdoen bij een garage ofzo
Toch wel hoor :D Een met véél stages.
maurice

Gozer, heb je lijm gesnoven of zo??
Marcel J.

maurice schreef:Gozer, heb je lijm gesnoven of zo??
Iets specifieker aub :lol: Kom jij morgen ook? met je 5.
maurice

Hij is tegelijkertijd met mij begonnen op de HTS-A, alleen is hij er na een jaar mee gekapt.
Ik kom morgen wel ff langs, maar zonder 5. De bumpers en skirts heb ik nog niet af :@
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Wie gaat waarnaar toe??? En is er binnenkort nog wat te beleven op HTS-A in Arnhem?? Ja ik weet het ik doe wel bouwkunde maar toch bijna het zelfde gebouw.

Misschien moeten we eens wat afspreken in lokaal 99 (midden op het plein).

Gr.Frits

P.s. Haaz zit/zat ook op HTS-A.
Riël
Über-Spammer

Zeker, een kleine meeting op de hts in arnhem sla ik zeker niet af!!
Derby

he die meeting op de hts dat zou en stunt zijn.

Ik doe nu zelf ook hts-a en het zuigt zwaar. Wordt slecht lesgegeven, uitleg is altijd heel summier en de docenten... ja wat moet je daar van zeggen ambtenaren....

En sleutelen hier noway. en op open dagen maken ze je lekker met de rollen bank die pas in de 2e helft van het 2 jaar gebuikt wordt dus wil je daar wat mee doen moet je een doorzetter zijn.

Ik doe dit puur voor het papiertje.

Derby
Riël
Über-Spammer

Zullen we eens een datum in de ring gooien dan! Wel onder schooltijd, doordeweeks eigenlijk :)
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Zullen we eens een datum in de ring gooien dan! Wel onder schooltijd, doordeweeks eigenlijk :)
Wat dacht je van een donderdagavond. niemand die moeilijk hoeft te doen want we moeten vrijdag toch naar school.

en als het bevalt ff wat drinken in de stad. met de auto op het hts terrein natuurlijk.

Gr.Frits
Riël
Über-Spammer

Mmm... donderdag arnhem rulez wel ! :)
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Mmm... donderdag arnhem rulez wel ! :)
Jij snapt het! :wink: :beer: :beer:
Plaats reactie