project clio vr-6 biturbo x 2
klink allemaal wel leuk, ik ken de soort projecten die van mij zijn al in volle gang. maar je wilt dus 2 bi turbo motoren in een clio bouwen, dan gaat zeker hard, maar ik ga je nu al vertellen dat na 1 keer het gas opentrekken alles maar dan ook alles krom is, zelfs je rolkooi! maar oke. waarom haal je niet een nissan skyline motor uit japan. van een r32 of r33? deze motoren zijn daar niet zo duur en je hebt standaart al 280 pk. deze motoren kunnen tot 1500 pk getunend worden en zijn ijzersterk. desnoods eentje van een supra, 3.0 6 cil bi turbo? hier haal je meer uit dan twee van die hitlermotoortjes.... schande voor de franse fanaten.. maar als het je lukt, mijn zege heb je succes!
Be original! Be different!
-
Boeit me niet speedline die heiligschennis gaat nergens over, ik ben die renault-motoren en v.bak en remmerij beu dus vandaar. Ik wil "gewoon" een vanuit de buitenkant clean uitziende en niet al te opvallende clio16v hebben met daarin 760 pk super remmen en een soepele motorkarakteristiek is dat te veel gevraagd
. Ik wil iemand uit kunnen lachen in een lamborghini.
. Maakt mij niet uit of het nu vag motoren zijn of supra motoren maar een vr6'je is nu eenmaal eenvoudiger in te bouwen en ik heb een goedkoop adres voor biturbo conversies vandaar!

if it isn't possible it is not impossible
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Dit lijkt allemaal veel op het 5je uit engeland met 2 GTT motoren. 500pk bij elkaar en versloeg een Diablo Jota versie op de 1/4 mile. met 1 tiende geloof ik, maar toch !! De 5 deed het in 2 pogingen, de Diablo in 10 ofzo en hij kwam er maar niet aan !!
Maar toch, kun je ook niet een iets realistischere manier vinden om zoiets voor elkaar te krijgen ?? Ik zeg niet dat het je niet leukt hoor, maar toch lijkt het me iets te 'overdone' Het lijkt me alleen maar rechtdoor gaan en alles naar de neuk helpen...
Maar toch, als je het wel gaat doen hoop ik voor je dat het echt werkt. Veel succes kerel
Maar toch, kun je ook niet een iets realistischere manier vinden om zoiets voor elkaar te krijgen ?? Ik zeg niet dat het je niet leukt hoor, maar toch lijkt het me iets te 'overdone' Het lijkt me alleen maar rechtdoor gaan en alles naar de neuk helpen...
Maar toch, als je het wel gaat doen hoop ik voor je dat het echt werkt. Veel succes kerel

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
Ok, deze wagen wordt natuurlijk nooit onopvallend, dus dat is een beetje onzin. Als je een clio over een golf denkt te knallen, gaat dit altijd opvallen. Verder wordt de aandrijving een duur grapje. En je kiest de vr6, omdat je een goedkoop adresje hebt voor turbo conversies hiervan?cliomaniac schreef:Boeit me niet speedline die heiligschennis gaat nergens over, ik ben die renault-motoren en v.bak en remmerij beu dus vandaar. Ik wil "gewoon" een vanuit de buitenkant clean uitziende en niet al te opvallende clio16v hebben met daarin 760 pk super remmen en een soepele motorkarakteristiek is dat te veel gevraagd. Ik wil iemand uit kunnen lachen in een lamborghini.
. Maakt mij niet uit of het nu vag motoren zijn of supra motoren maar een vr6'je is nu eenmaal eenvoudiger in te bouwen en ik heb een goedkoop adres voor biturbo conversies vandaar!

Ik vind het allemaal hartstikke leuk klinken, maar denk er eens wat verder over na, zorg dat je een idee hebt van het kostenplaatje, want je legt op deze manier veel te veel geld neer vopor wat je krijgt. Ga dan eens heel lief vragen aan RO waar hij mee bezig is, is een stukje realistischer en gaat zekers beter rijden, wellicht alleen niet in de rechte lijn, maar de rest wel...
Mijn voorstel zou eerder zijn een mooi torretje in de clio te passen (twin turbo uit de supra?) en een 4wd uit een ander type passend te maken. Dit is ook een megaklus en moeilijk haalbaar, maar al een stukje realistischer...
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Contacteer:
PS: Waar wil je de wagen voor gaan gebruiken? Enkel sprints?? Denk dat een goeie wegligging nogal moeilijk te realiseren wordt...
Bezemer Rally Team
Begin dan gewoon met een echte cliov6 sport, daar nog een blokje voorin lijkt me beter haalbaar, niet?
Nog altijd succes, maar dat clio op een golf lassen klinkt als kut. Heb je ook een lekker scheve auto, beetje zoals een ... ja wtf weet ik veel zoals wat 

hoe denk je m door de RDW heen te krijgen?
Immer wieder die verdammte Holländer
met een aanloopje moet dat wel lukken 

Een auto met 2 motoren komt per definitie niet door de Nederlandse keuring!
Blijkt wel een Corsa te zijn in NL met 2 Claibra turbo motoren en 660 pk, maar deze wordt op een trailer naar meetings e.d. gereden en rijdt alleen tijdens sprints als ik het goed heb...misschien dat Xedrah daar meer over weet via het opelforum
Blijkt wel een Corsa te zijn in NL met 2 Claibra turbo motoren en 660 pk, maar deze wordt op een trailer naar meetings e.d. gereden en rijdt alleen tijdens sprints als ik het goed heb...misschien dat Xedrah daar meer over weet via het opelforum

-
Druk op zoek naar een nederlands schade vr-6. Wil uiterlijk half october mijn clio16v verkocht hebben anders gebruik ik die als "host" en verkoop ik de onderdelen. Volgens een a.p.k. meester bij mij in de buurt komt hij door de a.p.k. mits het motorblok achterin loskoppelbaar is, dus in zijn vrij en de middenas los. Dan rekent de rdw voorschriften het als bagage. 

-
- Moderator
- Car: Megane
persoonlijk vind ik het zonde voor elke clio om hem dit aan te doen.
Maar andere kant ik het wel lekker extreem en heel appart hou ons dus op de hoogte
Maar andere kant ik het wel lekker extreem en heel appart hou ons dus op de hoogte
-
- Contacteer:
Via schadeautos.nl al een golfje III v6 (ik denk dat ze vr6 bedoelen, volgens mij was er geen v6) voor 2900 euro... Verder staat daar ook nog een mooier IV v6 4-motion, ook een leuke basis voor een projectje...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
waar wil je die voor gebruiken? 600 pk op de voorwielen, of heb je d'r uberhaupt nietover nagedacht?cliomaniac schreef:dus in zijn vrij en de middenas los. Dan rekent de rdw voorschriften het als bagage.

rev it like a rental
-
hoe bedoel je 600 pk op de voor wielen?
de middenas is nodig om de motoren te synchroniseren
-
hier heb ik niets aan verklaar u nader, 2.9vr-6 biturbo voor heeft "slechts" 380 pk en alles wordt natuurlijk doorgelast en verserkt of er is iets wat ik nog niet weet help me daaraan graag
zit je nog steeds met twee overtollige cylinders voorin ...cliomaniac schreef:Druk op zoek naar een nederlands schade vr-6. Wil uiterlijk half october mijn clio16v verkocht hebben anders gebruik ik die als "host" en verkoop ik de onderdelen. Volgens een a.p.k. meester bij mij in de buurt komt hij door de a.p.k. mits het motorblok achterin loskoppelbaar is, dus in zijn vrij en de middenas los. Dan rekent de rdw voorschriften het als bagage.
Een beetje vreemd is best lekker
-
goed lezen he het gaat om een golf drie chassis met een clio16v opbouw 

-
clio-rally thnxs voor de tip gaat om een zaakje in rotterdam ga morgen ff kijken prijs was al gezakt naar 2500 dusa ik ga 1700 bieden hehe
(vr6 automaat met schade)

Vermaak is het inderdaad 

kijk, als je zo'n grondig project in gedachten hebt, maar de eerste de beste basics al niet snapt of er niet over nadenkt, is 't voor de rest ook een beetje tijdverspilling om mee te denken.cliomaniac schreef:hoe bedoel je 600 pk op de voor wielen?
Straks ga je ook nog vertellen dat je niet kan lassen

rev it like a rental
hey dat is niet leuk om je post aan te passen.... Nu slaat die van mij nergens meer opJasper clio 16v schreef:wel geinig om dit te volgen...

-
Luister je kunt wel replyen maar als je deze topic ziet als "laten we maar iets zeggen" of "waar slaat dit op" wat ik me voor kan stellen, zeg dan niets en laat ruimte voor diegene die meedenken en er zinnige dingen over te melden hebben over aub. O.k. je kunt zoiets hebben van "en wat doe je dan op het gebied van bv. stijfheid" ga dan niet blij zitten replyen van "hij snapt of weet dit of dat niet" maar leg even in het kort uit wat je bedoelt. BVD
-
Hoe wou je het op gaan lossen met de koeling van de twee motorblokken, voorin lijkt mij al een probleem gaan worden om over achterin nog maar niet te praten.
-
Ik zit te denken om dus vóór de radiator van de golf te gebruiken. Achter weet ik het nog niet. Misschien een dakradiator met fan. Ik zat eerst te denken aan één circuit met dan dus voor twee radiatoren achter elkaar. Of wat kleine crossmotor radiatortjes achter de mistlamp gaten.
-
En oliekoelers zul je ook wel nodig hebben, en nog een intercooler. Dat wordt dan een beetje erg druk denk ik in een clio.
Schermen uitbouwen Zoals bv de clio v6,,Dan heb je dus van die koelsleuven aan de zijkant,waardoor hij regelrechte rijwind koeling heeft,,Wel meerdere sportwagens met de motor achterin hebben dit.