Online:
-
gtacars.zip (een stuk of 15 auto's onder de juiste namen)
-
gtaconfig.zip: met daarin
-- carcols.dat
-- default.dat
-- default.ide
-- handling.cfg
-- nowheels.dff
en:
- GTA car editor (tool om handling.cfg aan te passen als je je autoŽs een andere setup wil geven)
- ImgEd02.zip: heb je nodig om de autobestanden aan de GTA3.img toe te voegen.
AutoŽs:
Ik stel voor dat je eerst één voor één alle auto bestanden invoert (dwz. voor elke auto 2 bestanden .dff en .txd) met Image Editor. Maak eerst een kopie in dezelfde dir van GTA3.img.
Daarbij moet je de originele auto even hernoemen naar OLDxxxxxx.txd en OLDxxxxx.dff.
Elke auto die je invoert even testen (je moet m effe tegenkomen, als het fout is dan kapt het spel op het moment dat je m ziet).
Mocht een auto niet lukken dan kun je de oude files weer terugnoemen.
Als je in het spel zit kan het zijn dat een auto geen wielen heeft (en hij zal waarschijnlijk raar rijden vor dat model), dat komt later bij de andere files.
Config:
Als je alle autoŽs in de zip ingevoerd hebt (dat moet lukken want bij mij zitten ze allemaal in me game) dan moet je alle bestanden in deze zip - behalve ImgEd en Car editor - opzoeken in je GTA directory (zie de subdirs die in de zip opgeslagen zitten) en allemaal even een kopie maken in dezelfde dir als backup.
Daarna alle bestanden readonly uitzetten zodat ze vervangen kunnen worden.
Daarna kun je alle bestanden vervangen door die uit de zip.
Als alles goed gaat hebben je autoŽs nu bijbehorende kleuren, wielen, setups. Als dat niet goed gaat (meestal blijft GTA dan met een beep hangen halverwege het laden) kun je de originele bestanden terugzetten en moet je zelf maar aan de bak