Bart V schreef:martin rs schreef:nog erger van 80 naar 50 en dan meteen achter het 50 bord een camera.

Dat had ik dus laatst, net na het bord 50 stonden ze te laseren, en je komt dan van een lange rechte weg waar je 80 mag. Ze stonden zeker 300 meter van dat bord, maar ik werd vlak na dat bord gelaserd, want ik heb een detector, dus dat hoorde ik. Ik VOL in de remmen (gevaarlijk???) maar was al te laat. Ik reed 72 toen er gemeten werd, echt FUCKING BELACHELIJK, want ik laat BIJ dat bord waar je 50 moet gewoon mn gas los, ga niet eerder remmen, ook niet later, gewoon gas los, dat is het veilligst, en dta verwachten achterliggers ook van je. Deze situatie is dus gewoon KROM, en ik ga bezwaar aantekeken hiertegen. Heb al een paar digitale pics gemaakt van de situatie.
Oja, grapje kost dus 92 euro

Ik kan er wel inkomen, ik doe het zelf ook.
Toch ben je wettelijk in overtreding.
Je ziet dat bord al staan en bent dan in de gelegenheid om vaart te minderen zodat je met 50 voorbij dat bord rijdt.
Het is vanaf daar 50. En niet 80 -> 50. Punt.
Er zijn plaatsen waar vrijwel gelijk na dat bord een oversteekplaats is voor fietsers/voetgangers/etc. als jij dan nog 70 rijdt, want je hebt net je gas los, is dat natuurlijk gevaarlijk. Dat bord staat niet voor niets daar.
Nogmaals, het is geen verwijt, ik doe het zelf ook, maar wettelijk gezien ben je nat.
Laat maar even horen hoe het afgelopen is.
Succes er mee