*FLITSende topic* bij het CJIB

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
rasit..

martin rs schreef:klinkt ernstig allemaal. hoop niet dat het zover komt. ik ga gewoon betalen en knal er een paar bezwaarschriften tegenaan wie weet zie ik het geld dan weer es terug. maar voorkomen nee dank je.
jij heb geen mogelijkheid om een bezwaarschrift in te dienen, wel lezen wat er geschreven wordt..

ALS JIJ JE TRANSACTIEVOORSTEL BETAALT IS DE ZAAK AFGEDAAN :D
rasit..

catrinus schreef:als je niet zo hard had gereden dan had je je nu ook niet zo druk gemaakt :wink:
jij rijd natuurlijk altijd 50
martin rs

achteraf ook niet??? das wel raar. dacht dat dat altijd kon namelijk.
Rory

rasit.. schreef:
catrinus schreef:als je niet zo hard had gereden dan had je je nu ook niet zo druk gemaakt :wink:
Staat ook een :wink: bij... maargoed dat heilige gedoe is nooit leuk.

Martin relax, die bon komt heus wel aan. Mijne kwam ook toen 52km te hard reed. Enigste is dat je direct moet betalen, geen herinneringen maar meteen dagvaarding. Hoefde me ook niet te verantwoorden op het buro. (het was 52 na meetcorrectie :D )

Reed 122 op een plek waar je 70 mocht :(
martin rs

oke dan maar goed alleen een bedrag amar dat valt me nog mee.
Rory

martin rs schreef:oke dan maar goed alleen een bedrag amar dat valt me nog mee.
Bedrag bij mij was voor 52km €323,- niet te zuinig maarja goed, eigen schuld zeggen we dan maar :p

Kan er nu wel om lachen, want ze hebben me gelukkig niet geflits waar ik 200 reed waar je 120 mocht :D
catrinus

rasit.. schreef:
Nee tuurlijk niet. Ik rij ook altijd hard maar als ik een boete krijg ga ik mij er niet druk om maken. Heb wel andere dingen waar ik me druk om maak. En als je te hard hebt gereden en je krijgt een boete dan moet je dat maar accepteren. Tis in principe je eigen schuld.

[offtopic]En als iemand een boete krijgt omdat hij te hard bij wegwerkzaamheden reed dan heb ik totaal geen medelijden met hem of haar. Ik zou die boete dan nog duurder maken als ik de justitie was.[/offtopic]
There will be plenty of time to rest when your dead
martin rs

ja dat ik te hard heb gereden is ook mijn eigen schuld en ik betaal de boete ook wel. maar hoeveel is het dat is de vraag en de gevolgen.

en ik reed niet bij werkzaamheden te hard. ik ken dat want heb er zelf ook gestaan en het is kuttig als auto's hard voorbij cruisen
catrinus

ik zeg ook niet dat je bij wegwerkzaamheden reed. Daarom staat er offtopic voor :wink: .
There will be plenty of time to rest when your dead
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

luitjes,

Ik (een medewerker van Flitsservice) zou jullie aanraden een goede detector te kopuh :)

Ik rijd al tijden met een detector en heb nog nooit VET hoge boetes gehad.

en rijd altijd 30 a 40 km per uur te hard.

:D :D

Flitsservice heeft de meest actuele en echte meldingen van nederland.

je kan hem vinden op http://www.flitsservice.nl :)

:wink: :wink:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Haas
Car: Megane RS

Nog meer mensen buiten Rob en mij om die er een gehad hebben op de heen- of terugweg van de tourtocht 25 mei?
Weet dat er voor steven een op weg is in de auto van Ray,maar verder niet...

Iemand?
Marcel B.

Niet dat ik weet, kon 1x net op tijd remmen :)
Don't walk the grass... smoke it
martin rs

itdanger schreef:luitjes,

Ik (een medewerker van Flitsservice) zou jullie aanraden een goede detector te kopuh :)

Ik rijd al tijden met een detector en heb nog nooit VET hoge boetes gehad.

en rijd altijd 30 a 40 km per uur te hard.

Flitsservice heeft de meest actuele en echte meldingen van nederland.

je kan hem vinden op http://www.flitsservice.nl :)

:wink: :wink:
maar eh een goede detector is dat zo een 500 euro ding wat permanent erin wordt geboord??

ze zijn nu toch verboden in nederland???
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

he martin,

effe een quote van flitsservice.
Radardetectorverbod goedgekeurd

--------------------------------------------------------------------------------
11/04/2003 De ministerraad heeft vrijdagmiddag op voorstel van minister De Boer van Verkeer en Waterstaat besloten het verbod op radardetectoren op 1 oktober te laten ingaan. Radardetectoren, oftewel radarverklikkers, zijn apparaten die bestuurders van voertuigen waarschuwen voor snelheidscontroles. Het gebruik van radarverklikkers ondermijnt deze snelheidscontroles waardoor de verkeersveiligheid negatief wordt beïnvloed. Een verbod op radardetectoren geldt al geruime tijd in België, Frankrijk en Zwitserland.

Het verbod richt zich zowel op de handel in deze apparaten als op de aanwezigheid ervan in voertuigen. Dat betekent dat ook de verkoop van radardetectoren per 1 oktober 2003 is verboden. De betrokken ministeries werken op dit moment nog aan een ruimer verbod. In de toekomst worden waarschijnlijk ook apparaten verboden die lasergun-metingen van de politie verstoren.

Bron: BVOM

--------------------------------------------------------------------------------

Commentaar Flitsservice:

Wij wachten met smacht op de tekst van het komende verbod en op de eerste rechtzaken. Wij blijven bij het standpunt dat het verbod kansloos is.

Ook vragen wij ons af hoe men denkt dit te kunnen becontroleren. De pakkans met een slok alcohol is al minimaal. Diegenen die een verborgen detector in de auto hebben laten zich hier niet door afschrikken. Ook voor diegenen die een raamplakker hebben bestaan creatieve methodes om de detector te verbergen. Het is prachtig om een regel te introduceren, het is belachelijk als je bestaande regels al niet eens kan en wilt handhaven, zoals rijden onder invloed of zoals laatst die 78 jarige man die zijn hele leven al zonder rijbewijs rijdt.
om gelijk je verhaal van 500 euro uit de lucht te helpen:
Beltronics 975 Remote
De opvolger van de Bel 915. Een uitstekende detector voor schappelijke prijs. Voor minder dan Fl 1000,- te bestellen via SBHcorp in de Verenigde Staten. Via info@sbhcorp.com voor ongeveer $ 359. Daar komen nog ongeveer $ 49,- verzendkosten bij. U dient deze zelf te bestellen via SBHcorp met behulp van een credit card. Voor info, zie ons forum.

De prestatie's zijn gelijk aan die van een Stinger Ventura of Target 966R. Bovendien zitten er bij de Bel 975 standaard 2 lasersensors.

Prijs/st € 450,00 Aantal: Bedrag:
en tweede hands zijn ze ook wel ana te komen

en dat weg bouwen? MAKKIE ;)

Hier paar foto's :)

:-* op de cops en die graaiers langs de weg :evil:

[img]http://www.clioclub.nl/temp/det1.jpg[/img]

[img]http://www.clioclub.nl/temp/det2.jpg[/img]

martin rs

toppie er komt in mijn asbak een paneel met 4 schakelaars. daar kan deze ook wel bij. niemand die het ziet. denk toch om er een aan de schaffen. je remt dan toch want zo een raamkleef dinkie toy doet geen moer. die piept als je ernaast bent of er al aan voorbij. deze zullen hopelijk beter werken.
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

ik rijd nu al 3 jaar met detector.

Reed in me bedrijfswagen met een Target 550 de duurste raamplakker en ook de beste.

En in me prive auto rijdt ik met een beltronics
Zonder laser sensor want voro laser ben je toch al vaak te laat

EN ja goed je ogen op de weg en berm houden :)
Een raamplakker is goed als je binnen de bebouwde kom 10 km te hard rijd. Een inbouw model (afhankelijk van auto) reageerd ongeveer 200 a 300 meter VOOR een snelweg controle (mn6f). Dan heb je nog tijd om te remmen.

voor vragen kom ook gerust langs op FS ;)
Zijn meerdere mensen dan ik die je vakkundig uitleg over alles kunnen geven :) en goed op marktplaats kijken :)

DeNzo
Contacteer:

Derby schreef:Officieel is het zo dat als er zo bord staat dat je daarna pas van het gas hoeft. REMMEN mag nieteens op de snelweg.
Het 2de deel ben ik het mee eens. Onnodig remmen op de snelweg mag niet. Dat kun je ook als goed argument gebruiken als je een file rechts inhaalt, hoewel het snelheidsverschil weer niet groter mag zijn dan 20kmph.

Maar ik ben erg benieuwd waar je het eerste deel hebt gevonden.
Als er een bord 100 staat dan betekent het dat je vanaf dat bord maximaal 100 mag. Wel eens opgevallen dat verkeersborden op de snelweg groter zijn dan dezelfde borden op 80-wegen, die vervolgens weer groter zijn dan de borden binnen de bebouwde kom?
Dat heeft alles te maken met de rijsnelheid en leesafstand. Dus als je netjes 120 rijdt en je ziet in de verte het bord "100" dan heb je ruim voldoende tijd om je gas los te laten om op deze manier aan de maximum snelheid van 100 te voldoen voordat je dat bord passeert.

Zoals jij het stelt zou je met 80 de bebouwde kom in mogen rijden omdat je pas vanaf het bord 50 hoeft te remmen. Beetje vreemd...
Don't Take Life Too Seriously. No One Gets Out Alive Anyway
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

martin rs schreef:precies en dat wil ik ff zeker weten.
ik vraag gewoon jongens als ik geflitst ben, tot welke datum kan de bekeuring binnen komen tot ie is verlopen. ik wil er een beetje zekerheid over natuurlijk
Vervolgingstermijn: Hoe lang mag het duren voor ik een bekeuring toegestuurd krijg ?
In beginsel 16 weken. Deze termijn mag eenmalig verlengd worden met 8 weken, mits u daar schriftelijk binnen die tijd van op de hoogte wordt gebracht. AWB, Art. 7-24: "Het beroepsorgaan beslist binnen zestien weken na ontvangst van het beroepschrift. Het beroepsorgaan kan de beslissing voor ten hoogste acht weken verdagen. Van de verdaging wordt schriftelijk mededeling gedaan. Verder uitstel is ook nog mogelijk voor zover de indiener daarmee instemt en andere belanghebbenden daardoor niet in hun belangen kunnen worden geschaad of ermee instemmen."

_Martijn_
Contacteer:

DeNzo schreef: Zoals jij het stelt zou je met 80 de bebouwde kom in mogen rijden omdat je pas vanaf het bord 50 hoeft te remmen. Beetje vreemd...
Je moet dus BIJ dat bord al 50 rijden. dus ervoor al remmen. of je moet heeeeel snel kunnen remmen :)
He! nu is die weer rood.
Marcel B.

nog meer fantastische werkzaamheden

[img]http://home.planet.nl/~hondi108/ffv20030620.jpg[/img]
Haas
Car: Megane RS

:lol:
Marcel B.

Derby

DeNzo schreef:
Derby schreef:Officieel is het zo dat als er zo bord staat dat je daarna pas van het gas hoeft. REMMEN mag nieteens op de snelweg.
Het 2de deel ben ik het mee eens. Onnodig remmen op de snelweg mag niet. Dat kun je ook als goed argument gebruiken als je een file rechts inhaalt, hoewel het snelheidsverschil weer niet groter mag zijn dan 20kmph.

Maar ik ben erg benieuwd waar je het eerste deel hebt gevonden.
Als er een bord 100 staat dan betekent het dat je vanaf dat bord maximaal 100 mag. Wel eens opgevallen dat verkeersborden op de snelweg groter zijn dan dezelfde borden op 80-wegen, die vervolgens weer groter zijn dan de borden binnen de bebouwde kom?
Dat heeft alles te maken met de rijsnelheid en leesafstand. Dus als je netjes 120 rijdt en je ziet in de verte het bord "100" dan heb je ruim voldoende tijd om je gas los te laten om op deze manier aan de maximum snelheid van 100 te voldoen voordat je dat bord passeert.

Zoals jij het stelt zou je met 80 de bebouwde kom in mogen rijden omdat je pas vanaf het bord 50 hoeft te remmen. Beetje vreemd...
Goed op gelet, maar draaien we het om. Je ziet ver van te voren een bord einde 100 en net voor dat bord zeg tien meter staat een statief. Als jij gas geeft voor het bord zodat je 120 rijdt ben je gewoon het haasje. andersom dus ook. als ik een bord zie 50 en ik rijd 80 ga ik pas na het het bord van het gas. nu mag je wel remmen binnen de bebouwde kom dus maakt het nks uit. Maar ook op de snelweg geld het bord pas na dat je r VOORBIJ bent. Ik zal het opzoeken maar het staat (uit het hoofd) in mijn boek van het theorie-examen.

Derby

Oh en dat remmen op de snelweg is puur gedaan van wege de vele pedaal ridders in NL.
_Martijn_
Contacteer:

voorbeeld:

van 50 naar 80. je mag pas na het bord 80, 80 rijden.

van 80 naar 50. je moet bij het bord 50, 50 rijden.
He! nu is die weer rood.
Marcel B.

HOe krom :)
martin rs

nog erger van 80 naar 50 en dan meteen achter het 50 bord een camera. :(
DeNzo
Contacteer:

Er is niks kroms aan die regel. Ter plaatse van het bord geldt gewoon de regel of beperking die erop staat. Dus staat er 50, dan is het 50 vanaf dat bord. Staat er einde 50, dan mag je pas harder vanaf dat bord.
Als je een STOP-bord nadert ga je toch ook niet pas remmen als je het bord gepasseerd bent?
En bij het bord "verboden in te rijden" geldt het toch ook vanaf dat bord? Als het anders was had er wel een onderbord met afstandsaanduiding op gezeten.

Dus als je een bord ziet "50" met daaronder een rechthoekig wit bord met zwarte tekst "300m" dan mag je nog 300m doorrijden voordat je ook daadwerkelijk 50 mag rijden. Hoewel ik die combinatie nog nooit gezien heb :D
Bart V

martin rs schreef:nog erger van 80 naar 50 en dan meteen achter het 50 bord een camera. :(
Dat had ik dus laatst, net na het bord 50 stonden ze te laseren, en je komt dan van een lange rechte weg waar je 80 mag. Ze stonden zeker 300 meter van dat bord, maar ik werd vlak na dat bord gelaserd, want ik heb een detector, dus dat hoorde ik. Ik VOL in de remmen (gevaarlijk???) maar was al te laat. Ik reed 72 toen er gemeten werd, echt FUCKING BELACHELIJK, want ik laat BIJ dat bord waar je 50 moet gewoon mn gas los, ga niet eerder remmen, ook niet later, gewoon gas los, dat is het veilligst, en dta verwachten achterliggers ook van je. Deze situatie is dus gewoon KROM, en ik ga bezwaar aantekeken hiertegen. Heb al een paar digitale pics gemaakt van de situatie.

Oja, grapje kost dus 92 euro :(
DeNzo
Contacteer:

Dat is idd erg flauw ja.
Afgelopen week stond er tussen Zutphen en Apeldoorn (iets voor Voorst) een onopvallende flits-auto een paar 100m voorbij een flitspaal. Erg zielig vind ik dat.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

catrinus schreef:
rasit.. schreef:
Nee tuurlijk niet. Ik rij ook altijd hard maar als ik een boete krijg ga ik mij er niet druk om maken. Heb wel andere dingen waar ik me druk om maak. En als je te hard hebt gereden en je krijgt een boete dan moet je dat maar accepteren. Tis in principe je eigen schuld.

[offtopic]En als iemand een boete krijgt omdat hij te hard bij wegwerkzaamheden reed dan heb ik totaal geen medelijden met hem of haar. Ik zou die boete dan nog duurder maken als ik de justitie was.[/offtopic]
Ik ben het met m'n broertje eens. Ik rij ook regelmatig te hard en als ik een boete krijg baal ik wel even maar ik betaal 'm wel. Ik maak me er ook niet druk om. Je hebt zelf te hard gereden en dus moet je de consequenties aanvaarden en dat is dus een boete betalen.
iMAGE

Bart V schreef:
martin rs schreef:nog erger van 80 naar 50 en dan meteen achter het 50 bord een camera. :(
Dat had ik dus laatst, net na het bord 50 stonden ze te laseren, en je komt dan van een lange rechte weg waar je 80 mag. Ze stonden zeker 300 meter van dat bord, maar ik werd vlak na dat bord gelaserd, want ik heb een detector, dus dat hoorde ik. Ik VOL in de remmen (gevaarlijk???) maar was al te laat. Ik reed 72 toen er gemeten werd, echt FUCKING BELACHELIJK, want ik laat BIJ dat bord waar je 50 moet gewoon mn gas los, ga niet eerder remmen, ook niet later, gewoon gas los, dat is het veilligst, en dta verwachten achterliggers ook van je. Deze situatie is dus gewoon KROM, en ik ga bezwaar aantekeken hiertegen. Heb al een paar digitale pics gemaakt van de situatie.

Oja, grapje kost dus 92 euro :(
Ik kan er wel inkomen, ik doe het zelf ook.

Toch ben je wettelijk in overtreding.

Je ziet dat bord al staan en bent dan in de gelegenheid om vaart te minderen zodat je met 50 voorbij dat bord rijdt.

Het is vanaf daar 50. En niet 80 -> 50. Punt.

Er zijn plaatsen waar vrijwel gelijk na dat bord een oversteekplaats is voor fietsers/voetgangers/etc. als jij dan nog 70 rijdt, want je hebt net je gas los, is dat natuurlijk gevaarlijk. Dat bord staat niet voor niets daar.

Nogmaals, het is geen verwijt, ik doe het zelf ook, maar wettelijk gezien ben je nat.

Laat maar even horen hoe het afgelopen is.

Succes er mee
Derby

nog even over dat voorkomen. een collega van me heeft 1.5 jaar geleden te hard gereden 75km ofzo en die mag nu al voorkomen. Hij had al dood kenne wezen.

Lekker snel

Derby
martin rs

Derby schreef:nog even over dat voorkomen. een collega van me heeft 1.5 jaar geleden te hard gereden 75km ofzo en die mag nu al voorkomen. Hij had al dood kenne wezen.

Lekker snel

Derby
anderhalf jaar geleden??????
hoe krijgen ze et voor mekaar?
dat zo iets mag ik zou daar staan en alles al lang en breed vergeten zijn.
wanneer heeft ie zijn boete dan gehad??
Rémi clio ph3

Even over die radar detectie app. ik geloof dat ze in frankrijk app. hebben om de detectie op te sporen. En als ze je daarmee pakken dan schijn je veel zuurder te zijn dan met hard rijden :evil: .
Ik ben onlangs pas de eerste keer geflits, met een mooie glimlach op mijn gezicht van voor, in Duitsland. Rechts naast me reed een busje, die ging opeens vol in de ankers, ik kijk naar rechts waarom en Blitz, het was op de autoweg bij werkzaamheden, ik reed waarschijnlijk ergens tussen de 60 en 70 waar 60 was toegestaan. ik heb tot op heden nog geen post gehad, maar dat zal waarschijnlijk wel wat langer duren vanuit het buitenland. Natuurlijk rij ik vaak harder dan toegestaan, maar ik probeer me in te houden op wegen waar ik van denk dat ze flits gevoelig zijn, en nog heel veel geluk en alert opletten en je kunt met veel fun snel rondrijden. :wink:
One clio to rule them all
jef

jullie moeten gewoon niet zo hard rijden :)
je hebt het zlef allemaal in de hand! :smoke: :beer:
Plaats reactie