What to do with 'barbequed' engine? IT'S ALIVE/APK-perikelen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik denk dat het idee van Mickael je enige kans is.
Stuur eens een PM naar canonballman, misschien dat hij een truukje weet...
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik ben ondertussen ook effies aan t searchen.
En nu vind ik dit:
Pieter schreef:Toen ik weg reed bij mijn werk wilde hij alleen niet echt lekker in z'n achteruit...krrrrrrrrrrrr:evil: en ja hoor, onderweg ging ie helemaal niet meer in z'n versnelling. Drukgroep gescheurd, versleten en aan vervanging toe.

Dit is psies wat ik ook heb.
Drukgroep???
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Druk groep zou kunnen maar ik denk eerder dat je plaat vast zit.

Ik weet niet of het bij de GTT ook zo is , maar bij een clio16V zit er bij de bak aan de boven kant een gaatje waaronder de koppelings plaat zit.

Toen er bij mij een koelvloeistofslang was gesprongen was daar dus veel in gelopen. Mijn plaat blijf dus ook plakken/hangen. Na er een litertje cola in te hebben gepleurt, liet ie los. Schakelde nog niet echt fijn, maar kon schakelen. na 100km was het over en merkte ik er niets meer van.

Tja of het verstandig is om te doen durf ik niet te zeggen, maar bij mij werkte het wel.

Maar ik zou eerst de eerste optie die ik zei proberen.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Oke, dit zou er aan de hand kunnen zijn volgens mn uitgebreide search:

1) Koppelingsplaten vast. (smeren met cola oid?)
2) Drukgroep naar de hoeren. (maar dan zou het pedaal zwaar moeten gaan?)
3) iets met het stelmechanisme van de koppelingskabel.(hoe kan dat dan ineens aangezien ik er niet aan ben gekomen?)
4) ???.....(vul maar in)


Ik wil er dus zoiezo al een andere koppeling in, maar ik heb er eigenlijk niet zo'n trek in om mn blok er zelf uit te takelen en zo...
En als mn koppeling zo blijft kan ik hem dus ook nergens naartoe rijden. (Ploegah?!?!?! zin in nog een ritje? :lol: )

ach ja, ik blijf gelukkig :D .
Ik maak me nergens meer druk om.
Uiteindelijk is er voor elk probleem een passende oplossing.

"I just smoke some shit and keep smiling" :)

alle ideeen zijn nogsteeds welkom!


Thank god dat ik nog een beetje geld heb.
Anders was ik waarschijnlijk wat minder :D .
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Even simpel denken:

Als je start in een versnelling met koppeling ingetrapt valt ie met een geschok dood, toch? Dan kan het maar 1 ding betekenen, dat je koppelings plaat vast zit. proberen met de genoemde mogelijkheden.

Stel toestand is makkelijk te checken, namelijk 1 man in de auto en de koppeling in trapt en los laat, 1 man onder de kap die kijkt of er op de bak iets beweegt. Gebeurt er niet onder de kap is dit dus een optie.

He maar je kan wel trots zijn! Je heb hem iig weer draaiende gekregen :)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

-=6!=- :)

oke, gelijk heb je Mickael.

Die aansluiting op de bak beweegt as usual.

Dus, platen aan elkaar vast.
Dat zit dus geroest/gerot.
Dat betekend dat het van elkaar te krijgen moet zijn.
WD40?
Kruipolie?
Etc?

kan ik dit gewoon in de bak/koppeling spuiten?
Of kan ik dat beter uit mn bolle kop laten?
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Tja ik heb toen van een monteur de tip gekregen om er cola overheen te gooien.

Of dat verstandig is/was weet ik nog steeds niet, ik rij nog steeds met die koppelings plaat dus het is wel goed gegaan.

Wacht anders nog ff op reactie van anderen, ik heb het hier ook als tip gekregen van Sven/Sfen.

WD40 en dergelijke zou ik zeker te weten niet doen! het moet juist niet vettig worden, daardoor gaat ie plakken en slippen en dat wil je nu juist niet.

Denk dat je eerder iets van motor reiniger ofzo anders kan gebruiken, maar ik dat het is vast geroest of dat er poeder inzit..............
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

yep.

:evil:

zat ik dus net ook aan te denken.

ALS(!) er een opening inzit...grote kans dat er dan ook poeder inzit! :evil:

Dus effe een fles cola eroverheen.
Als het bij jouw werkte....
En je rijd er nu nogsteeds mee....
Voor de prijs van een fles cola hoef ik t niet te laten. :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Pepsi with a twist, dat doet 't 'm wel :D.

Voel je wel enige weerstand in het pedaal, of is 't 3x nix of gaat ie overdreven zwaar? Gooi er maar wat cola doorheen ja. Zou in principe geen kwaad kunnen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Vroeger als er iets veroest was aan me brommer legde ik het 1 avond in de cola, volgende ochtend was bijna alle roest weg, wonder middel, helpt ook tegen roet. :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dan was ik de volgende keer mijn uitlaat met Cola! :D
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

nou, The Coke has been inserted...

Effe een flessie er doorheen laten sijpelen.
Tussendoor nog een keertje laten lopen en flink op mn koppelpedaal lopen trappen.
Tot op heden nog geen succes.
Maar ik laat t lekker effies een avondje staan en dan kiek ik morgen weer.

Pedaaldruk voelt gewoon goed aan.
Niet te slap, niet te zwaar.


Ik zie t morgen wel weer.
Dan bedenk ik wel wat ik ermee ga doen.
Misschien toch maar weer op een trailer met dat ding.
Als t niet anders kan...
Ik hoef dit keer tenminste niet heen en terug naar Annecy. :lol:


tot later.
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Op zich is het wel zelf te doen, een andere koppeling. Maar ja, dan moet wel het blok er uit.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Daaarom zit ik ook nog te twijfelen.
Het IS zelf te doen.
En ik zou t ook graag zelf doen.
Maar ik zal je eerlijk zeggen, ik durf t niet aan.
Ik zie mezelf al met een takel dat blok eruit hannessen... :(

Aan de andere kant.
Met het uitruimen en inbouwen van de rest ben ik ook gewoon begonnen...


Vereist het nog speciale "vaardigheden" om het blok (+bak) eruit te takelen?
Of is het ook "gewoon te doen?
Of moet ik gewoon niet zo zeiken, een takel huren en dat blok eruit lepelen?(met een beetje hulp van de RTC en de 'holy-Haynes-bible') :)


Ik ga dr is even een nachtje over slapen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik kan wel eens een dagje langstouren, d'r is geen reet aan, alleen moet je even op een aantal puntjes letten.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bedankt voor t aanbod Steven.

Maar ik denk toch dat ik hem wegbreng.
Blok moet toch gereviseerd worden, en als-ie er dan uit is kan de koppeling meteen in een keer meegenomen worden.
Scheelt mij een hoop gedoe en qwa kosten is die koppeling dan niet heel veel extra.
Ben ik ook in een keer klaar.

Ik moet zometeen namenlijk ook uit de schuur waar ik nu in sta. :(

Ik ga nog even bedenken hoe ik dit precies ga doen.
Maar dit is mn plan ongeveer.
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

JL doet het zonder het hele blok er uit te halen.
Vraag me niet hoe ie het wel doet, blok liften ofzo?
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Ik search/citeer nog ff 8)
Jeroen Lubking schreef:Als het je koppeling is vervang ik hem voor de helft van het bedrag,en met een power clutch ben je 50 euro meer kwijt!
Hebbie gelijk garantie op de inbouw en de koppeling.
En kijk ik gelijk de rest van de onderdelen ook ff na.
Het is in een dag te doen en het blok hoeft er NIET uit!!
Maar goed, eerst maar ff de cola checken.... :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

spir@l schreef: Of moet ik gewoon niet zo zeiken, een takel huren en dat blok eruit lepelen?
Precies dat. Als je koppeling echt vervangen moet worden dan. Ik weet zeker dat je, wat je onderhand al zelf gedaan hebt, best je blok eruit kan halen. Beetje nadenken wat je doet en 't is een kippetje.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Koppelingen gaan wel vaker vastzitten als ze erg lang stil staan. De colatruuk zal wat helpen, maar of 't genoeg is.... In ieder geval geen vettigheid er op doen. Wat je het beste kan doen is: ff in z'n 1 starten, rijden, en een tijdje rijden/optrekken met ingetrapte koppeling. Dan schiet ie wel weer los: problem solved.
rev it like a rental
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ooh YES!

Thank god someone invented Coca Cola! :)
Wat een prachtspul.
HEt is EN lekker om te drinken EN je kan er nog een koppeling mee fixen ook. :lol:

Net weer eventjes geprobeerd na een paar avondjes met rust gelaten te hebben.
Et VOILA!
In een keer weer los! :D

Heel erg bedankt voor de tip Mickael!

Tja...ik hoor jullie al denken...."hebbie nou gereden?!?!?!?"......

nee dus.

Want WAT was ik alweer glad vergeten door al mn intensieve arbeid aan de motorruimte????

mn wiel.
Kijk maar een paar pagina's terug....
Mn bestuurderskant achterwiel zit dus NOGSTEEDS muurvast. :evil:
Kwam er pas weer achter toen ik weg wilde rijden.
Want erg ver kwam ik niet.
En toen schoot t me weer te binnen.

Ik ben nu flink in de weer geweest met reinigers en ook heb ik hier nog maar een fles cola overheen gegooid. :) (je weet maar nooit)
Maar ik denk dat ik gewoon dat wiel eraf moet halen.
En da's nogal kloterig (weet ik uit t verleden) aangezien dat ding te laag is voor een krik... :p

Maar ja, daar valt wel weer wat op te bedenken.
Dan kan ik er tenminste goed bij.

Al met al een hele goeie dag geweest.
Heerlijk weer en een auto die (als t goed is) rijdbaar is op een geblokkeerd achterwiel na.
En allemaal verbaasde blikken van de mensen in mijn 'sociale omgeving' wanneer ik vertel dat het ding weer loopt.
De meeste hadden daar namenlijk nogal een hard hoofd in. :)

Allemaal (WEER) bedankt voor de tips.

En als iemand nog goeie ideeen heeft over mn blokkerende achterwiel dan hoor ik dat natuurlijk maar al te graag.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Te laag voor ene krik? Nou dan neem je het lullige orignele Reno-krikje

Dat past er altijd onder, tenzij ie nog maar 3cm bodemvrijheid heeft, maar dat heeft ie ruim :)

Dan moet je even de klauw losmaken en voorizchtig van je schijf aftikken met een hamer.

of proberen de blokken terug te duwen met een schroevendraaier.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Helaas heb ik nooit het lullige originele Reno krikje gehad.... :(


Maar we bedenken er wel iets op.
Het is ook niet zo dat die van mij net zo laag als die blauwe("lower than your grandma's nipples" :lol: ) GT ligt.
Dus dat komt wel goed.
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

MOOI :D

Ohja even over dat krik verhaal, een vriend van mijn zijn G**f is ook zo verschikkelijk laag dat de krik er niet onder past.

Wat wij dan doen is met het voor en achterwiel op een tegel/baksteen rijden en past het er wel onder. Maarja in jou geval wordt dat dus moeilijk....

Wat zit er vast de klauw (lees blokken op schijf) of een lager?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

blokken op schijf natuurlijk!!

krijg je die krik niet ergens onder het subframe??
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Mickael schreef:MOOI :D

Ohja even over dat krik verhaal, een vriend van mijn zijn G**f is ook zo verschikkelijk laag dat de krik er niet onder past.

Wat wij dan doen is met het voor en achterwiel op een tegel/baksteen rijden en past het er wel onder. Maarja in jou geval wordt dat dus moeilijk....

:lol:
Precies!
Dat is wat ik dus ook normaal gesproken doe.
Maar ja, een blokkerend wiel op een baksteen(of wat dan ook) rijden.... :p


Ach ja...anders misschien met een aantal vrienden het hele ding omhoog tillen en dan iets eronder flikkeren.

We bedenken wel wat.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb hier nog wel een lullig renault-krikje liggen :)

Vraag anders eens of Rudo even langskachelt of gebruik de simpele krik van een andere auto (de mijne is ook wel eens gekrikt met ene toyota krik)

Dus kijk even wat er in de megane scenic automaat onder de laadvloer ligt en voila klaar is Krijn :)
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

zet er wel een bokje bij onder(niet alleen krik),ik heb namelijk een keer net kunnen weg rollen toen de auto van de krik schoof :(


tom
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja voor die remklauw hoef je er gelukkig niet onder te liggen :)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Effe maar weer een updatetjuh...


T gaat op dit moment allemaal even op een "tropen-Tempo"... 8) :D

Maaaaaarrrrrr........

HIJ RIJD!

:D

Na de 'Cola-Behandeling'( :) ) effies in zn achteruit gezet en na een beetje gas schoot hij los.

Cola saves the day again! :lol:

Daarna effies een KLEIN stukkie gereden.
Mn temp.meter van mn koelvloeistof doet t nog niet.
En de olietemp heb ik wel maar ook nog niet aangesloten. (remember... 8) , :wink: )

Maar voor mij betekend dit : MISSION ACCOMPLISHED
:)

Dit is wat ik wilde bereiken. (op de tempmeter na dan...)
Hij staat weer, werkend, voor de deur!
Nu laat ik het werk over aan derden die dat werk veel meer meester zijn als ik.

Het blokkie gaat nu namenlijk aangepakt worden.
Even compleet uit elkaar en lekker aan het reviseren slaan.
En misschien (waar gewenst) het een en ander aanpassen cq verbeteren.
En dat is dan meteen even een goede (en misschien hardnodige..) checkup op mijn werk.
Het is immers niet 100% zeker dat alles in orde is.


Maar ik ben er echt helemaal trots op en happy mee.
:D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D

Ik was hem nog even goed en dan komen er even wat fotootjes aan.


cheers!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

who's the man?
Immer wieder die verdammte Holländer
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Gefeliciteerd Krijn !! Eindelijk weer GTT rijden !! :D
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Nou jaaaa.....het ECHTE GTT-gevoel is er nog niet helemaal aangezien ik nog geen turbo-duw heb gehad :( .
Daar kan ik nog niet aan beginnen aangezien ik hem dan eerst warm moet rijden. En tja... dat durf ik dus nog niet zo goed aan zonder werkende meter.

Maar er zullen nog genoeg 'duwtjes' komen... :)

Eerst maar eens even het blokkie helemaal in orde maken. (Dat ding heb er ook alweer een dikke 220K opzitten.)
En dan hoop ik weer even flink te kunnen genieten van mn Gt.

Ik ben er trouwens net optijd klaar mee...
Ik moest nu ook de garage uit waar ik in stond.
Er gaat iemand anders in totdat ze met de verbouwing gaan beginnen.
Die vent gaat er een Porsche(weet nog niet welke) opknappen! :)
Ga ik dus ook even in de gaten houden...

tot later.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

FOTOOOOS! :)


Before the bbq...

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQDiApgT ... 6646538087[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQDiApkT ... 6657794083[/img]



After the bbq.... :(

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgAAAI4U ... 6745836140[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgDiAowU ... 6803027607[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgAAAI0U ... 6814312236[/img]



The GT "Reloaded".... :D

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQDcAqgT ... 5045177029[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQDYAqAT ... 4962729564[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQDcAqET ... 4976230078[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQDiAqUT ... 5108133296[/img]

Alleen de veerpootbrug moet er (opnieuw gespoten) nog in komen.



En na een flinke poetsbeurt ziet het er toch weer fraai uit allemaal. :)

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgCyBGAW ... 1863404592[/img]


Het is weer helemaal :D :p als ik uit het raam naar buiten kijk!


[ hier zijn nog meer foto's: http://groups.msn.com/spiraaltje/shoebox.msnw ]
Laatst gewijzigd door spir@l op za 7 jun 2003 0:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

zozo nice job 8)

strakke kar hoor !
Plaats reactie