Goeiedag, even een paar vraagjes, ik wil zuiniger/goedkoper gaan rijden omdat ik op me zelf ga wonen. ik rij nu in een punto HGT (135pk) Deze wagen gaat de deur uit en wil er voor max 1750 euro een wagen voor terug kopen.
Mijn eisen aan een wagen:
- zuinigrijden (min 1 op 14 op de snelweg)
- goedkoop in aanschaf
- goedkope tuning
- maar toch op z'n tijd door kunnen rijden
Zit ik dan goed bij een 5'tje GT Turbo? Ik heb namelijk geen ervaring met renault en wil graag ervaringen horen.
Alvast bedankt!!
Is het slim om een 5 te kopen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En hoe bedoel je tuning ?? Echt motorisch opfokken of gewoon leuk bodykitje ofzo ?? Misschien is een twingo wel leuk, zijn best leuk met een spoilertje hier en daar...weet alleen niet of die rond de 1750 euro kosten...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
wat ik heb begrepen is een gtx makkelijker in onderhoud en wat stabieler.
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
Hoeveel pk hadden ze ookalweer. Heb het nu al 100 keer gelezen maar vergeet het steeds.en die zijn ook zeker niet langzaam
Gtt lijkt me wel leuker, als ik er nog iets bij zou moeten kopen dan een gtt

Maar voor practisch zal ik eerder voor een gtx gaan
GTX is 90 pk (1.7 carburateur)
GTE is 95 pk (1.7 multipoint injectie)
GTXi is 75 pk (1.7 monopoint injectie)
Voor zo'n klein rothok al veel vermogen, andere instappers van andere merken toendertijd hadden dat nog niet hoor (uitgezonderd enkele andere franzosen)
en van CV+AB en elek.ramen al hélemaal niet
GTE is 95 pk (1.7 multipoint injectie)
GTXi is 75 pk (1.7 monopoint injectie)
Voor zo'n klein rothok al veel vermogen, andere instappers van andere merken toendertijd hadden dat nog niet hoor (uitgezonderd enkele andere franzosen)
en van CV+AB en elek.ramen al hélemaal niet

Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
90 pk meer dan zat 

En dan zijn GTX-jes nog makkelijk te krijgen voor onder de 1750 euro, zoals die van mij!!1
http://www.student.kun.nl/h.stevens
Een beetje reclame maken mag toch wel?
GTX is 90 pk op 815 kg, das toch 1pk per 9 kg! Vind maar eens een andere relatief goedkope auto die je dat na doet! En ze zien er natuurlijk ook nog super uit.
http://www.student.kun.nl/h.stevens
Een beetje reclame maken mag toch wel?
GTX is 90 pk op 815 kg, das toch 1pk per 9 kg! Vind maar eens een andere relatief goedkope auto die je dat na doet! En ze zien er natuurlijk ook nog super uit.

Ik zou gaan voor GTX/GTE
Een vijfje wel natuurlijk!

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
idd die van hugo is een goede optie
met een leuk bedrag dat je gelijk overhoud voor de tuning
met een leuk bedrag dat je gelijk overhoud voor de tuning
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
SLIM ? nee natuurlijk niet . 

Maar wel leuk

Maar een lichte Renault-tik is wel aan te raden denk ik, anders ben je alle gebreken wel snel zat. It needs a lotta love


Maar een lichte Renault-tik is wel aan te raden denk ik, anders ben je alle gebreken wel snel zat. It needs a lotta love
zuinig > neelostcore schreef:Mijn eisen aan een wagen:
- zuinigrijden (min 1 op 14 op de snelweg)
- goedkoop in aanschaf
- goedkope tuning
- maar toch op z'n tijd door kunnen rijden
goedkope aanschaf > ja
goedkope tuning > bestaat niet
door rijden op zijn tijd > ja
Maar:
goedkoop onderhoud > nee
Paul, 1 op 14 op de snelweg 120KMH dat haalt hij wel op langere afstanden hoor...Ploegah schreef:zuinig > neelostcore schreef:Mijn eisen aan een wagen:
- zuinigrijden (min 1 op 14 op de snelweg)
- goedkoop in aanschaf
- goedkope tuning
- maar toch op z'n tijd door kunnen rijden
goedkope aanschaf > ja
goedkope tuning > bestaat niet
door rijden op zijn tijd > ja
Maar:
goedkoop onderhoud > nee
dus als de criterea zuinig = 1 op 14 op de snelweg
dan zeg ik zuinig = ja
Twingo? Hoe kom je erop...Martijn G (Turbo) schreef:En hoe bedoel je tuning ?? Echt motorisch opfokken of gewoon leuk bodykitje ofzo ?? Misschien is een twingo wel leuk, zijn best leuk met een spoilertje hier en daar...weet alleen niet of die rond de 1750 euro kosten...
