ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Echt zielig om te zien hoe slecht die K*T presentator tegen commentaar kan. Hij kon Allard Kalff echt niet uitstaan !!!! En dan gaat ie van die loze uitspraken doen tegen Allard en het publiek dat ze 'allemaal een gele vlag krijgen omdat ze daar zo gek op zijn' Loze kerel!! :-*

DIE RUUD DIE !!! Ik :-* op je...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Car: MB

ik meen toch dat meneer kalf in mijn ogen complete onzin zat uit te kramen. Wat een **** zeg!! Een gele vlag vind ik meer iets voor een situatie waarbij er een auto van de baan is geraakt en men dus van verhoogde allertheid mag spreken. In dit geval lag de baan van links tot rechts helemaal vol met onderdelen, banden, zand, grind.........en dit alles in een bijna blinde bocht. Dit noem ik zeker geen gele vlag!!!

En als ik shumacher was dan zou ik het hier zeker niet bij laten zitten. Welke achterlijk zet er nou een shofel op die plek waar je zo onder kunt rijden. FIA FIA FIA toch, ik ben wederom zeer teleur gesteld in ze
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
RO 16v

Wat een puinhoop, maar toch een Renault op de 3e plek. :)

En die gasten van F1 report hebben er echt geen verstand van, hou dan gewoon je b@k dicht kan je ook niks stoms uitkramen.
Beire

Wat een autokerkhof !!! Dit doet me weer denken aan die famueze "race" in Franchorchamps, waar het weliswaar in de eerste bocht al 'prijs' was !!

Toch weer een Reno op het podium yipeeee 8)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Tom schreef: Welke achterlijk zet er nou een shofel op die plek waar je zo onder kunt rijden.
Hoe had jij in vredesnaam die F1 auto's weg willen krijgen. Met een knip van je vingers of zo?

Martijn G (Turbo) schreef:Echt zielig om te zien hoe slecht die K*T presentator tegen commentaar kan. Hij kon Allard Kalff echt niet uitstaan !!!! En dan gaat ie van die loze uitspraken doen tegen Allard en het publiek dat ze 'allemaal een gele vlag krijgen omdat ze daar zo gek op zijn' Loze kerel!! :-*

DIE RUUD DIE !!! Ik :-* op je...
Die Ruud ter Weijde kon het echt niet hebben dat Allard Kallf hem uitlulde. Wat een zielig figuur zeg. Die Ter Weijde moeten ze gelijk maar van de F1 afhalen. Laat hem maar lekker Sunday United presenteren. :(
Tom
Moderator

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:
Tom schreef: Welke achterlijk zet er nou een shofel op die plek waar je zo onder kunt rijden.
Hoe had jij in vredesnaam die F1 auto's weg willen krijgen. Met een knip van je vingers of zo?
duh, je hebt van die dingen die ze KRAAN noemen en die kun je dus ACHTER de vangrail laten staan, is wel zo veilig

Tom schreef:
duh, je hebt van die dingen die ze KRAAN noemen en die kun je dus ACHTER de vangrail laten staan, is wel zo veilig
Tuurlijk, die dingen hadden ze ook daar neer kunnen zetten, maar die stonden er niet. Charly Whiting had gelijk toen Pizonnia er af ging de Safety Car in moeten zetten. 2 auto's die op dezelfde plek er af gaan en op een dusdanig gevaarlijke plek staan, is in mijn ogen een Safety Car situatie.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Tom schreef:
tom een kraan is voor water! :wink:
Tom
Moderator

idd Marcel, ze hebben goed mazzel gehad dat schumi niet achter op die kraan geklapt is, dan hadden ze namelijk stront aan de knikker gehad denk ik.

@ Frits, met een kraan kun je ook best hard slaan hoor :p

Ik denk dat sowieso hier het laatste woord nog niet overgesproken is. Schumacher is voorzitter van 'Driversboard' om het zo maar te zeggen. Ik denk dat er over een aantal dingen wel kritiek gespuit gaat worden door de heren coureurs.
Tom
Moderator

en terecht!!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ach ja... Wat zal ik ervan zeggen... Dat van die tow-truck was niet de allerslimste actie!

Wat ik veel vreemder vind, is dat de bandenfabrikanten geen full-wets hadden meegenomen. Dat maakte alles zo enorm gevaarlijk op sommige delen van de baan.

Wat Alonso betreft: ik denk dat het een combinatie van vele factoren is. Hij had direct geinformeerd moeten worden door de baancommissarissen dat het ging om een wrak dat in delen op de baan stond, maar ook het team had dit moeten doen. Helaas, in beide gevallen niet gebeurd. Alonso kun je dit verder niet aanrekenen. Die is aangenomen om zo hard mogelijk te rijden. Bij een gele vlag ga je er toch meestal vanuit dat er een autootje langs de baan stilstaat met een geplofte motor of iets dergelijks. Da's dus effe liften en daarna weer vol op het gas...
Tom
Moderator

ach ja, ferrari deed het anders zeer goed zonder full-wets
Merijn
Über-Spammer

Op een half natte baan zijn ze inderdaad goed, die intermediates, maar als ze gewoon full-wets hadden, dan hadden we gewoon om 7 uur kunnen starten, meet pitstops gehad en wellicht (nog!) meer spectakel.
Tom
Moderator

de FIA had toch een pers bericht rond gestuurd dat zei niet degene waren die daar iets aan konden doen en daar dus ook geen rekening mee gingen houden. Ik denk dus dat ze toch niet om 19.00 gestart waren
Matijs
Contacteer:

Merijn schreef:Wat Alonso betreft: ik denk dat het een combinatie van vele factoren is. Hij had direct geinformeerd moeten worden door de baancommissarissen dat het ging om een wrak dat in delen op de baan stond, maar ook het team had dit moeten doen. Helaas, in beide gevallen niet gebeurd. Alonso kun je dit verder niet aanrekenen. Die is aangenomen om zo hard mogelijk te rijden. Bij een gele vlag ga je er toch meestal vanuit dat er een autootje langs de baan stilstaat met een geplofte motor of iets dergelijks. Da's dus effe liften en daarna weer vol op het gas...
Alonso gaat zeker niet vrijuit. Eerst al inhalen onder geel en dan ook nog eens tegen brokstukken aanknallen die twee auto's voor hem wel weten te ontwijken. Een beetje op de vlaggen letten kan echt geen kwaad Fernando!
Maar Allard Kalff is echt een lul dat hij daar droog gaat zitten verkondigen dat het Alonso zijn eigen schuld is en dat hij dan maar halve snelheid had moeten gaan rijden omdat er een gele vlag hing. YEAH RIGHT! Dat doet dus geen enkele coureur.
En aan Ruud ter weijden ga ik geeneens woorden vuil maken, die gast erger ik me elke race weer aan :-* :-*
Waarom laten ze Jan Lammers niet gewoon het hele programma presenteren?
Jasper16v

geel betekent gas inhouden

dus dat hij daar misschien 200 reed ipv de normale 230, dan moet je wel heen rap kunnen reageren om die band uit te wijken in een blinde bocht

en hij probeerde ook nog uit te wijken naar links

in mijn opzicht no blaim aan fernando, wel aan het team die wel hadden kunnen waarschuwen
Serge1916V

Alonso 13de in de vrije training en Trulli 16de!!

Ik denk dat alonso het even rustiger aan doet hehehe :) na die dikke crash!!

Ze zullen wel een beetje rustig aan doen tijdens de training en dan tijdens de kwalificatie dan laten ze ineens zien wat ze kunnen...hoop ik :D

Grtzz
Serge

The Man on top!! :)

1 M. Schumacher Duitsland Ferrari 1.22.327
2 R. Schumacher Duitsland Williams 1.22.341
3 R. Barrichello Brazilië Ferrari 1.22.557
4 J.P. Montoya Colombia Williams 1.22.789
5 M. Webber Australië Jaguar 1.23.015
6 K. Räikkönen Finland McLaren 1.23.148
7 J. Villeneuve Canada BAR 1.23.160
8 F. Alonso Spanje Renault 1.23.169
9 J. Button Engeland BAR 1.23.381
10 O. Panis Frankrijk Toyota 1.23.460
11 N. Heidfeld Duitsland Sauber 1.23.700
12 D. Coulthard Schotland McLaren 1.23.818
13 C. da Matta Brazilië Toyota 1.23.838
14 H. Frentzen Duitsland Sauber 1.23.932
15 A. Pizzonia Brazilië Jaguar 1.24.147
16 J. Trulli Italië Renault 1.24.190
17 G. Fisichella Italië Jordan 1.24.317
18 J. Wilson Engeland Minardi 1.25.826
19 R. Firman Engeland Jordan 1.26.357
20 J. Verstappen Nederland Minardi - - -
Beire

Beetje ontgoochelend van Renault ... Maar afwachten wat de strategie is natuurlijk, spanning is er zeker dit jaar 8)

Toch sterk van Schumi, laat terug eens positief zien wat ie kan ...

Alonso vind ik nog wel op een redelijke plek staan. En Webber vind ik de laatste tijd positief (afgezien de crash van de vorige race)
RO 16v

Beire schreef:Beetje ontgoochelend van Renault ... Maar afwachten wat de strategie is natuurlijk, spanning is er zeker dit jaar.
Alonso zei al dat ie zwaar beladen was ter verglijking met de anderen.
Marcel B.

De moeder van Michael en Ralf Schumacher, Elisabeth Schumacher, is vannacht op 55-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een hersenbloeding.

Afgelopen week werd ze als gevolg van een val opgenomen in het ziekenhuis, en lag sindsdien in coma. Zowel Ralf als Michael waren de afgelopen week regelmatig terug naar Duitsland gevlogen, zo ook vannacht, om hun moeder bij te staan.

Een woordvoerder van Michael Schumacher bevestigt dat beide coureurs gewoon zullen deelnemen aan de race van vandaag op Imola. Inmiddels heeft ook de overkoepelende motorsportorganisatie FIA gereageerd op het verlies.

"De FIA wil graag naar aanleiding van de dood van hun moeder haar medeleven betuigen aan Michael en Ralf Schumacher. Vanwege deze gebeurtenis worden Michael en Ralf vrijgesteld van alle ceremonies die vóór en na de race plaatsvinden."

Beiden zijn inmiddels weer terug op Imola, maar hoeven dus geen deel te nemen aan de driver parade. In het geval dat ze de race in de top drie finishen, hoeven ze ook niet op het podium te verschijnen.

Ben benieuwd wat ze er van terecht brengen nu,
overigens verklaar ik ze voor gek dat ze rijden, maar aan de andere kant... the show must go on
Don't walk the grass... smoke it

Respect dat ze toch nog rijden.

Michael Schumacher heeft vandaag zijn eerste zege van het seizoen behaald. Het werd een zeer emotionele gebeurtenis voor de Duitser. Niet enkel omdat het een thuiszege voor Ferrari was, maar vooral omdat de gebroeders Schumacher zaterdagnacht hun moeder verloren hadden.

Er heerste vandaag een hele rare sfeer nadat de finishvlag gevallen was in San Marino. Michael Schumacher schonk het Ferrari-team eindelijk een verdiende eerste overwinning en toch gingen de Italiaanse fans niet uitzinnig uit de bol. In plaats daarvan toonden de tifosi hun respect voor hun Duitse idool wiens moeder zaterdagnacht gestorven was. De laatste zege van de F2002 wordt dan ook opgedragen aan Elizabeth Schumacher en diep respect voor de beide Schumacher broers was zeer op zijn plaats.

Niet iedereen zou het psychologisch aankunnen om enkele uren na het overlijden van je moeder aan de start van een F1-wedstrijd te komen. Michael en Ralf deden het wel en namen de wedstrijd meteen in handen bij de start. Michael liet zich wel verrassen door broer Ralf en moest bijgevolg het eerste deel van de wedstrijd op de achtervleugel van de FW25 kijken. De Ferrari-rijder probeerde Ralf wel in te halen, maar de jongste Schumacher hield het hoofd koel en Michael achter zich.

Achter de beide broers volgden Rubens Barrichello en Montoya in het spoor van beide Duitsers. Kimi Raikkonen en Fernando Alonoso volgden even verderop, maar hadden op hun beurt weer voorsprong op een groepje geleid door David Coulthard. Die kende wel een goede start, maar kwam vast te zitten achter Panis en verloor zo zijn kansen om nog een podium te scoren.

Ook Mark Webber kwam nooit in de buurt van het podium. De Australiër had een slechte start, kreeg ook nog een drive through straf na zijn eerste pitsstop en viel uiteindelijk uit. De Australiër was op dat moment echter maar één paats van de punten verwijderd.

De slechte start van Webber en het matige tempo van Alonso zorgde ervoor dat we deze keer niet op een overwinning van een outsider moesten rekenen. De winnaar zou uit één van de topteams komen en in eerste instantie bleken Ferrari en Williams de beste kansen te hebben. Na de eerste ronde pitsstops leek Ferrari het laken naar zich te te trekken. Michael haalde dankzij enkele snelle rondjes voor zijn bandenwissel Ralf in en Rubens kwam net iets te kort om de Williams rijder in te halen.

De Braziliaan moest tot na de tweede pitstops wachten om Ralf in te halen. Toch leverde ook dat hem de tweede plaats niet op. Raikkonen had voor een tweestopstrategie gekozen en was intussen van de zesde naar de tweede plaats opgeklommen. Met nog één stop te gaan maakt de Fin nog steeds een goede kans op de zege. De WK-leider hield de kloof met Schumacher in eerste instantie beperkt, maar moest hem uiteindelijk toch laten gaan.

Montoya en Ralf waren intussen wat teruggezakt en mochten hun kansen op de zege dan al opbergen. Montoya zakte zelfs nog terug naar de zevende plaats. Al leek hij halverwege de wedstrijd wat problemen te hebben met zijn FW25. Ralf Schumacher leek zich tevreden te moeten stellen met de vierde plaats, maar door een probleem tijdens de laatste pitsstop van Barrichello kwam de Duitser toch nog op de derde plaats te liggen.

Een ontketende Barrichello deed er echter alles aan om de Duitser nog in te halen en met nog een achttal ronden te rijden slaagde hij daar ook in na een mooie inhaalactie. De Braziliaan probeerde het eerst buitenom, dook dan naar binnen en haalde Ralf uiteindelijk in bij de laatste chicane.

De Braziliaan telde dan zo’n 5 seconden achterstand op Raikkonen die een vrij trage stop had gemaakt. De Fin controleerde echter zijn tweede plaats en liet Rubens tot op één seconde naderen. De tweede plaats kwam echter nooit meer in het gedrang en dus doet de Fin een goede zaak in de stand om de titel. Hij verliest slechts twee punten op Michael Schumacher die dankzij zijn overwinning de tweede plaats overneemt van Coulthard. Die raakte niet verder dan de vijfde plaats voor Alonso. Button greep het laatste puntje weg voor BAR.

Weer geen punten dus voor Jos Verstappen die nooit echt in de race voorkwam. De Nederlander was weer ettelijke secondne trager per ronde en viel uiteindelijk ook uit. Dat was ook het lot voor Wilson en de beide Jordans. Die konden hun stunt uit Brazilië dus niet herhalen, zeker niet omdat de voorspelde regen uitbleef. Dat kan niet gezegd worden van het vuurwerk dat Ferrari vooraf beloofd had. Het team hield haar belofte en de titelstrijd lijkt nu pas echt goed begonnen.

Bron: http://www.f1racing.nl

De inhaalactie van Barrichello op Ralf Schumacher was gaaf!! 8) Mooiste actie van de dag! :)
Beire

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:De inhaalactie van Barrichello op Ralf Schumacher was gaaf!! 8) Mooiste actie van de dag! :)
Was inderdaad een zéér knappe actie van Barrichello !!

Respect voor de Schumi's trouwens, knap dat ze met de druk omkunnen en zo goed reden. Dik verdiende zege trouwens voor Michaël !!

De titelstrijd is inderdaad volop begonnen, beloofd spannend te worden...
Matijs
Contacteer:

RTLgrandprix.nl schreef: 2 mei: Uitslag vrijdagtest Spanje
Pos Rijder Motor Banden Tijden Rondes
1. Trulli Renault (M) 1:17.706 43
2. Fisichella Jordan Ford (B) 1:17.991 39
3. Alonso Renault (M) 1:18.048 37
4. McNish Renault (M) 1:18.625 52
...

2 mei: Uitslag vrijdagtraining
POS. COUREUR TEAM MOTOR TIJD
1. R. Schumacher Williams BMW M 1:17.015
2. Trulli Renault Renault M 1:17.138
3. Alonso Renault Renault M 1:17.184
4. Coulthard McLaren Mercedes M 1:17.209
5. Panis Toyota Toyota M 1:17.220
6. Montoya Williams BMW M 1:17.897
...

2 mei: Uitslag vrijdagkwalificatie
POS. COUREUR TEAM MOTOR TIJD
1. M.Schumacher Ferrari Ferrari B 1:17.130
2. Trulli Renault Renault M 1:17.149
3. Barrichello Ferrari Ferrari B 1:17.218
...
10. Alonso Renault Renault M 1:18.100
11. R. Schumacher Williams BMW M 1:18.409
12. Villeneuve BAR Honda B 1:18.461
13. Pizzonia Jaguar Cosworth M 1:18.528
14. Montoya Williams BMW M 1:18.607
15. Fisichella Jordan Ford B 1:18.879
...
Renault doet het zoals verwacht goed in Spanje!! 8)
Jammer dat Alonso het niet waar heeft kunnen maken in de kwalificatie. Fingers crossed voor morgen en dan kijken wat de Ferrari's in de race doen. Kans op een overwinning voor Renault? :p
Priyantha
Contacteer:

Jaja, Renault flikt het weer hoor :)
Top dat Renault goed tegengas kan bieden tegen het geweld van die rode Fiat's met een stijgerend paardje.
En tsja in de Kwalificatie komt de ware Jarno weer naar voren :)
En uiteraard jammer van het foutje van Alonso, maar dan nog steeds 10e staan is superrr.

Nu moet Renault er alleen nog voor zorgen dat ze die motor meer toeren kunnen laten draaien, en daarbij een hoop extra PK's kunnen vinden, dan zou het mij niets verbazen als Renault haar 1e overwinning sinds de jaren '80 halen(uiteraard als motorleverancier in 1997). Want het lijkt erop dat het 'chassis erg goed is, misschien wel het beste van allemaal.

Wel jammer van Jos :( Dat die Minardi niet vooruit te branden is, maar goed gelukkig 3 tiende sneller dan die lange Brit. Jos moet nu gewoon laten zien dat die constant sneller is als Justin, dat zien de andere teambazen ook(zie Webber,Alonso).
Marcel B.

Op dit moment op rtl5...

Wat gaan die cliootjes toch hard he :)
Don't walk the grass... smoke it
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

HA ha, dat missen die gasten in Rosmalen allemaal.

Gaat inderdaad wel hard.

Alonso had een eerste tijd getraint in de 3 de vrij training las ik op http://www.F1crew.nl
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Merijn
Über-Spammer

Renault staat er weer mooi bij morgen op de grid! Toch knap hoe ze voor de zoveelste keer McLaren en Williams achter zich houden! :)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Merijn schreef:Renault staat er weer mooi bij morgen op de grid! Toch knap hoe ze voor de zoveelste keer McLaren en Williams achter zich houden! :)
zeker knap het zou ook leuk zijn als ze op het podium komen :) 8)

======BY THE WAY dit is mijn 2000e post :D =======
Gesloten