Ik heb gister nieuwe banden onder me auto laten zetten in een kleinere maat, ik ben van 195/50/15 naar 195/45/15 gegaan! de banden die ik heb laten vervangen waren nog zeer goed maar ik wil graag een stuk omlaag
Nu komt het, mijn garage kreeg 1 band er niet goed af en die is nu gesloopt weet iemand of dit eigen risico is of kan ik bij de garage een nieuwe band of schade vergoeding vragen?? want ik wilde de banden eigenlijk weer doorverkopen aangezien ze maar een jaartje op me auto hebben gezeten met niet al teveel kilometers (dus nog zeer goed profiel)
Jawel hoor, ik ben van mening dat je naar de garage terug ken gaan en effe flink in discussie ken gaan met die mannen.
Als jij nieuwe banden er onder wil hebben geeft hun niet automatisch het recht om jouw oude banden te slopen. Of je moet gezegd hebben, hou ze maar. Maar dat lijkt me stug aangezien je ze wil verkopen.
Ik heb het dus tegen ze gezegt dat ik ze wil houden en hadden m'n oude banden op me achterbank gegooid alleen maar drie stuks met de mededeling dat ze de vierdegesloopt hebben, ik heb ze net nog een keer gebeld en ze zeiden dat ze het nog effe in de groep zouden gooien!
Maar ik wil zekerheid dat ik zeg maar recht heb op b.v. een nieuwe band (van hetzelfde merk en type)
Thijs RSI schreef:Ik heb het dus tegen ze gezegt dat ik ze wil houden en hadden m'n oude banden op me achterbank gegooid alleen maar drie stuks met de mededeling dat ze de vierdegesloopt hebben, ik heb ze net nog een keer gebeld en ze zeiden dat ze het nog effe in de groep zouden gooien!
Maar ik wil zekerheid dat ik zeg maar recht heb op b.v. een nieuwe band (van hetzelfde merk en type)
nu ik zou iig een aanbetaling voor een nieuwe band van ze willen.
Thijs RSI schreef:Ik heb het dus tegen ze gezegt dat ik ze wil houden en hadden m'n oude banden op me achterbank gegooid alleen maar drie stuks met de mededeling dat ze de vierdegesloopt hebben, ik heb ze net nog een keer gebeld en ze zeiden dat ze het nog effe in de groep zouden gooien!
Maar ik wil zekerheid dat ik zeg maar recht heb op b.v. een nieuwe band (van hetzelfde merk en type)
nu ik zou iig een aanbetaling voor een nieuwe band van ze willen.
Maar dan heb ik nog steeds geen reet aan het doorverkopen denk ik
klopt...of je vraagt korting op je nieuwe banden voor het bedrag dat je misloopt doordat je maar drie banden kunt verkopen ipv vier...
Maar ik zou eerder gaan voor het feit nieuwe eisen...zij slopen de boel toch??? :-*
~Haas~ schreef:klopt...of je vraagt korting op je nieuwe banden voor het bedrag dat je misloopt doordat je maar drie banden kunt verkopen ipv vier...
Maar ik zou eerder gaan voor het feit nieuwe eisen...zij slopen de boel toch??? :-*
SUCCES!!!
Ik zat dus zelf te denken aan een nieuwe (of 2e hands) band van hetzelfde merk
Als jij schade rijdt met jouw auto (je raakt bijv. een stoeprand: band kapot en bumper moet gespoten worden) en je geeft de schade aan de verzekering op, dan wordt er een schadebedrag bepaald.
Met betrekking tot de band wordt dit als volgt bepaald.
Nieuwe band kost 120 euro en heeft nieuw 8 mm profiel
De kapotte band heeft nog 6 mm profiel.
In dit geval wordt er 6/8 deel (75 procent)van de nieuwprijs uitgekeerd, en moet de klant 2/8 deel (25 procent) zelf bijleggen, MAAR DAN HEEFT IE WEL WEER EEN NIEUWE BAND IPV 1 MET MAAR 6 MM PROFIEL.
Oftewel: de klant mag er niet op ACHTERUIT gaan, maar ook niet VOORUIT.
Lijkt me in dit geval ook een redelijk oplossing, bijv. 75 procent van de nieuwwaarde, afhankelijk van het profiel.
Thijs RSI schreef:Ik heb gister nieuwe banden onder me auto laten zetten in een kleinere maat, ik ben van 195/50/15 naar 195/45/15 gegaan! de banden die ik heb laten vervangen waren nog zeer goed maar ik wil graag een stuk omlaag
Nu komt het, mijn garage kreeg 1 band er niet goed af en die is nu gesloopt weet iemand of dit eigen risico is of kan ik bij de garage een nieuwe band of schade vergoeding vragen?? want ik wilde de banden eigenlijk weer doorverkopen aangezien ze maar een jaartje op me auto hebben gezeten met niet al teveel kilometers (dus nog zeer goed profiel)
Wie weet antwoord
Thijs ik ga binnenkort ook die maat 195/45/15 onder mijn RSi zetten. Welk merk heb jij? En hoe bevalt het tot nu toe?
weet het. Heb ze zelf ook. Auto blijft geweldig op de weg in droge bochten. Op nat wegdek gauw last van onderstuur, als je niet ff nadenkt en de bocht net ff te hard neemt. maar dit had ik alleen op nieuw asfalt
ja, die bij de spoorwegbrug over het Spaarne ja. Die is redelijk goedkoop.
Ook qua bandjes en het zijn makkelijke gasten daar. Ken ook twee mensen daar, is altijd makkelijk.
gerjo schreef:ja, die ken ik ja. Laatst nog in Patro gezien (2 weken terug). Hij gaat de popshop waarschijnlijk overnemen he?? Is dat nu al definitief??
DIt gaat wel erg off-topic
Hij is bezig met een aantal banken om de financiering rond te krijgen, mijn zege heeft ie
Kep er 5 jaar gewerkt
Enne toffe gasten bij hendrix ik ken stefan die slopen vast geen banden
canonballman schreef:Gewoon geen genoegen mee nemen ZEKER NIET!!
In de schadewereld werkt het zo:
Als jij schade rijdt met jouw auto (je raakt bijv. een stoeprand: band kapot en bumper moet gespoten worden) en je geeft de schade aan de verzekering op, dan wordt er een schadebedrag bepaald.
Met betrekking tot de band wordt dit als volgt bepaald.
Nieuwe band kost 120 euro en heeft nieuw 8 mm profiel
De kapotte band heeft nog 6 mm profiel.
In dit geval wordt er 6/8 deel (75 procent)van de nieuwprijs uitgekeerd, en moet de klant 2/8 deel (25 procent) zelf bijleggen, MAAR DAN HEEFT IE WEL WEER EEN NIEUWE BAND IPV 1 MET MAAR 6 MM PROFIEL.
Oftewel: de klant mag er niet op ACHTERUIT gaan, maar ook niet VOORUIT.
Lijkt me in dit geval ook een redelijk oplossing, bijv. 75 procent van de nieuwwaarde, afhankelijk van het profiel.
Niet helemaal redelijk dunkt me. Als er nog maar 2 mm op de band zit is die volgens jou 2/8 oftewel 25% nog waard. In werkelijkheid mag je er niet meer mee rijden en is de band dus niets meer waard.
canonballman schreef:Gewoon geen genoegen mee nemen ZEKER NIET!!
In de schadewereld werkt het zo:
Als jij schade rijdt met jouw auto (je raakt bijv. een stoeprand: band kapot en bumper moet gespoten worden) en je geeft de schade aan de verzekering op, dan wordt er een schadebedrag bepaald.
Met betrekking tot de band wordt dit als volgt bepaald.
Nieuwe band kost 120 euro en heeft nieuw 8 mm profiel
De kapotte band heeft nog 6 mm profiel.
In dit geval wordt er 6/8 deel (75 procent)van de nieuwprijs uitgekeerd, en moet de klant 2/8 deel (25 procent) zelf bijleggen, MAAR DAN HEEFT IE WEL WEER EEN NIEUWE BAND IPV 1 MET MAAR 6 MM PROFIEL.
Oftewel: de klant mag er niet op ACHTERUIT gaan, maar ook niet VOORUIT.
Lijkt me in dit geval ook een redelijk oplossing, bijv. 75 procent van de nieuwwaarde, afhankelijk van het profiel.
Niet helemaal redelijk dunkt me. Als er nog maar 2 mm op de band zit is die volgens jou 2/8 oftewel 25% nog waard. In werkelijkheid mag je er niet meer mee rijden en is de band dus niets meer waard.
Als we dan toch pietje precies zijn! Met 2mm mag je nog wel rijden, onder de 1.6 is pas afkeur
Maar het werkt toch echt (ongeveer) zo bij verzekeringen. Alleen hebben hun zo'n rare manier om de restwaarde te bepalen!
Thijs RSI schreef:Ik heb het dus tegen ze gezegt dat ik ze wil houden en hadden m'n oude banden op me achterbank gegooid alleen maar drie stuks met de mededeling dat ze de vierdegesloopt hebben, ik heb ze net nog een keer gebeld en ze zeiden dat ze het nog effe in de groep zouden gooien!
Maar ik wil zekerheid dat ik zeg maar recht heb op b.v. een nieuwe band (van hetzelfde merk en type)
zal ik ff meegaan? ken je lachen, lullen we ze ff omver.
nee nog nie, maar als ik at hoor laat ik het weten
-Ray- schreef:
Thijs RSI schreef:Ik heb het dus tegen ze gezegt dat ik ze wil houden en hadden m'n oude banden op me achterbank gegooid alleen maar drie stuks met de mededeling dat ze de vierdegesloopt hebben, ik heb ze net nog een keer gebeld en ze zeiden dat ze het nog effe in de groep zouden gooien!
Maar ik wil zekerheid dat ik zeg maar recht heb op b.v. een nieuwe band (van hetzelfde merk en type)
zal ik ff meegaan? ken je lachen, lullen we ze ff omver.