Vraagje

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
SwooP
Contacteer:

Ik zal me eerst ff voorstellen. Mijn naam is Maarten aka SwooP en ik heb nu ongeveer een jaar een Renault 5TL (1.1 :(). Nu is hij vandaag door de APK gekomen, wat voor mij toch wel de doorslag gaf om een beetje te gaan klooien met die bak. Ik wil in eerste instantie een beetje optisch gaan tunen (velgen, ander stuurtje, grill, uitlaat/zwaarder geluidje) en misschien ook nog een beetje motorisch. Ik zie het niet gebeuren om van deze bak een GT te maken aangezien ik absoluut geen technisch inzicht heb als het aankomt op auto's, maar ik zeg nooit nooit en wil ook wel wat technische kennis op doen op het gebied van auto's.

Dus nu vroeg ik me af of mensen tips voor me hebben om mijn autootje wat te gaan tunen.

Alvast bedankt!
Christian

Swoop Stel je hier nog een voor welkom op het forum
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... .php?t=183
Jasper16v

niet tunen of wat ook maar
geld opsparen en een gtt of gte kopen

echt veel kan een tl niet meer waard zijn en dat geld wat jij erin zou stoppen krijg je er nooit meer uit

motorisch tunen moet je al helemaal niet doen, je basis is daarvoor te laag

je zou er misschien een 1.4 blokkie in kunnen gooien, scheelt al redelijk wat :)
Christian

haha ja dat kun je beter doen ja of als 2de auto der bij :D WIl ik ook !!!!!!!!! eerst maar man clio af maken
Jasper16v

had vandaag bijna een tl gekocht...was een half uur te laat :(
Christian

Jasper clio 16v schreef:had vandaag bijna een tl gekocht...was een half uur te laat :(
waarom dat dan
Jasper16v

was al iemand wezen kijken die nog telefonisch contact op zou nemen, ik er in de tussentijd snel heen

ff omheen gelopen, wilde eigenlijk net proefrit maken, komt die kerel net naar buiten, hij is verkocht zegt ie

hadden die mensen dus net gebeld en besloten hem te kopen
SwooP
Contacteer:

Kijk ik wil binnenkort gewoon een keertje bij de sloop langs hoppen en kijken wat ze hebben liggen, maar voordat ik dat doe moet ik wel weten wat ik zoek. :)

Een nieuwe auto heb ik aan zitten denken, maar ik heb momenteel echt geen geld om uit te geven (arme student die van de zomer ook nog eens op kamers gaat) en aangezien mijn huidige bakkie op de één of andere manier zich door de APK is gekomen (echt.. vraag me niet hoe of waarom.. probeer ik zelf ook nog achter te komen) wil ik hem gewoon een beetje personaliseren...

Aan wat voor een bak moet ik btw denken bij een andere 5? Zie allemaal namen als GTX en GTT voorbij zeilen maar dat zegt me geen reet. 8)
Riël
Über-Spammer

Vanaf de leuke versies:

GTS - 1.4, niet snel, niet langzaam
GTX - 1.7 is al wat rapper, fijne auto
GTE - 1.7 injectie, snel, voor als je geen gtt durft te rijden
GTT - 1.4 turbo, is de keus snel gemaakt hé

Idd nix aan je tl doen, een gtx koop je voor hetzelfde geld wel ergens, en dat rijdt al heel fijn.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Als je echt iets wil doen aan die TL, zou ik niet verder gaan dan een paar leuke velgjes. Geven altijd een ander sportiever uiterlijk...Geen gekke dingen gaan doen in ieder geval. Het geld wat je er allemaal voor uitgeeft kun je nog hard nodig hebben als je op kamers gaat :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
SwooP
Contacteer:

Oke zo langzamerhand begin ik te twijfelen of ik dan wel niet met een GTX beter uit ben ... Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij de koop (naast standaard zaken als APK e.d.)? En wat is de gemiddelde prijs? Op internet variëren ze nogal.

[edit]Oh ja, vergeet ik bijna iets cruciaals... Hoe zit het met de verzekering voor iemand van 19 jaar? Iemand ervaring daarmee? €100 ,- pm heb ik er niet voor (over). Is bijv. dit een leuk bakkie;R5 GTT?
[/edit]
MartijnG
Über-Spammer

R5GTT wordt lastig voor de verzekering denk ik. Auto met veel vermogen verzekeren ze bijna niet onder de 21/24 (ligt er ook aan welke maatschappij)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Marcel B.

SwooP schreef:Oke zo langzamerhand begin ik te twijfelen of ik dan wel niet met een GTX beter uit ben ... Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij de koop (naast standaard zaken als APK e.d.)? En wat is de gemiddelde prijs? Op internet variëren ze nogal.

[edit]Oh ja, vergeet ik bijna iets cruciaals... Hoe zit het met de verzekering voor iemand van 19 jaar? Iemand ervaring daarmee? ?100 ,- pm heb ik er niet voor (over). Is bijv. dit een leuk bakkie;R5 GTT?
[/edit]
Als ik zou kunnen kiezen tussen een GTE of een GTX, zou ik voor een GTE gaan, ze zijn wat sneller en hebben de looks van een GTT... een GTX niet helemaal
Don't walk the grass... smoke it
SwooP
Contacteer:

Ik had het ff met Chrisv over het importeren van een GTE vanuit Duitsland. Iemand een site voor me waarop ik kan kijken/heeft iemand ervaring hiermee met een R5?
SwooP
Contacteer:

[edit]
Dubbele post :/
[/edit]

iig wil ik jullie wel alvast bedanken voor alle hulp, heeft een leek als ik echt nodig! 8)
Laatst gewijzigd door SwooP op do 3 apr 2003 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer

Plaats reactie