Zuiderzee rally -
Van de week eens zien hoe de fotos zijn geworden,heb op de laatste keer de Brug geen foto van Tijn en Marcel gemaakt,er was namelijk een dronken mafkees met een trekker aan het stunten vlak bij onze auto's,hij heeft nog een impreza geraakt,later zijn er twee gasten aangehouden.
even een wat uitgebreider verslagje....
we gingen zaterdagochtend dus werkelijk snoeihard van start, getuige de tijden die al eerder hier te lezen waren, na 4 proeven 4e algemeen met zelfs nog een Lancer EVO achter ons.
In de service die op KP4 volgde werd dit door een top-serviceteam tijdelijk gerepareerd door een dikke bout door de restanten heen te maken die het geheel bij elkaar hield in afwachting van een nieuwe steun die ergens vandaan gehaald moest worden. Dit leverde wat vertraging op wardoor wij wat verder achter in het veld moesten starten , maar dat heeft in de rally voor de klassementen weinig gevolgen.
KP 5 en 6 (van een serie van 5 proeven zonder service) gingen weer super (respectievelijk een 5e en een 6e tijd op de proef) maar op KP 8 bleek dat de achterste motorsteun (kantelsteun) van de eerdere problemen tevel last gehad had en deze brak in tweeen waardoor de motor wederom een eigen leven ging leiden in de motorruimte. Lastig schakelen was het meest vervelende gevolg hiervan en marcel heeft een groot deel van de proeven 8 en 9 met 1 hand moeten sturen om de pook in bedwang te houden.
Op deze proeven werd dan ook tweemaal een 9e tijd neergezet, waardoor wij in het algemeen klassement terugvielen naar een 7e plaats algemeen. De voorsprong op de overige N3 rijders was gelukkig nog groot genoeg om de 1e plaats in het N3 klassement vast te houden.
Na KP 9 mocht er weer geserviced worden en in een klein kwartier werd de achterste motorsteun vervangen door een ander exemplaar.
KP 10 wilde ons niet lekker lukken gisteren en dit maal werden we gehinderd door laaghangende zon waardoor we een klein uitstapje maakten van het dijkje af. Ietsje verderop konden we de weg weer op maar toen ook de hairpin (extreem krap) niet wilde lukken aan het einde van deze proef en de motor daar afsloeg was het kwaad geschied: een 11e tijd.....
De proeven hierna werd echter de vorm weer terug gevonden en de laaste proeven gingen weer ouderwets lekker
KP11 2:35 = 5e tijd
KP12 4:08 = 5e tijd
KP13 2:18 = 7e tijd (weer die hairpin
)
SERVICE
KP14 2:25 = 4e tijd
KP15 2:24 = 5e tijd
En dan de afsluiter van het evenement, de GTI-ring op industrieterrein de Munt in Emmelloord. Vooraf bij de verkenning staan de chicanes aangegeven met gele verf op het wegdek, echter hoe dit in de praktijk precies uitpakt en hoe krap alles daadwerkelijk is zie je pas als je er 's avonds voor de echte proef komt. Ook deze afsluiter ging echter goed op snelheid:
KP16 5:14 = 7e tijd
KP17 5:08 = 5e tijd
Al met al dus goed voor een 6e plaats algemeen en een verwinning in de Klasse. Wij hebben nu al zin in het volgende evenement
we gingen zaterdagochtend dus werkelijk snoeihard van start, getuige de tijden die al eerder hier te lezen waren, na 4 proeven 4e algemeen met zelfs nog een Lancer EVO achter ons.
einde KP 4 echter begon de ellende voor ons. De bovenste motorsteun was afgebroken en dit maakte de auto onstabiel in de bochten.1 106 Bolderheij Evert Roling Sander Mitsubishi Lancer Ev N4 4.23 4.43 4.23 4.40 0u18.09
2 107 Smits Ad Boertje Arie Ford Escort Cosworth A8 4.23 4.47 4.21 4.49 0u18.20
3 104 Pasman Abel Strooper Ruud Mitsubishi Lancer Ev N4 4.30 4.57 4.28 4.48 0u18.43
4 114 Cats Marcel Linden Martijn vd Renault Clio N3 4.46 5.11 4.43 5.07 0u19.47
5 105 Moree Adri Keller William Mitsubishi Lancer Ev N4 4.53 5.17 4.35 5.04 0u19.49
In de service die op KP4 volgde werd dit door een top-serviceteam tijdelijk gerepareerd door een dikke bout door de restanten heen te maken die het geheel bij elkaar hield in afwachting van een nieuwe steun die ergens vandaan gehaald moest worden. Dit leverde wat vertraging op wardoor wij wat verder achter in het veld moesten starten , maar dat heeft in de rally voor de klassementen weinig gevolgen.
KP 5 en 6 (van een serie van 5 proeven zonder service) gingen weer super (respectievelijk een 5e en een 6e tijd op de proef) maar op KP 8 bleek dat de achterste motorsteun (kantelsteun) van de eerdere problemen tevel last gehad had en deze brak in tweeen waardoor de motor wederom een eigen leven ging leiden in de motorruimte. Lastig schakelen was het meest vervelende gevolg hiervan en marcel heeft een groot deel van de proeven 8 en 9 met 1 hand moeten sturen om de pook in bedwang te houden.
Op deze proeven werd dan ook tweemaal een 9e tijd neergezet, waardoor wij in het algemeen klassement terugvielen naar een 7e plaats algemeen. De voorsprong op de overige N3 rijders was gelukkig nog groot genoeg om de 1e plaats in het N3 klassement vast te houden.
Na KP 9 mocht er weer geserviced worden en in een klein kwartier werd de achterste motorsteun vervangen door een ander exemplaar.
KP 10 wilde ons niet lekker lukken gisteren en dit maal werden we gehinderd door laaghangende zon waardoor we een klein uitstapje maakten van het dijkje af. Ietsje verderop konden we de weg weer op maar toen ook de hairpin (extreem krap) niet wilde lukken aan het einde van deze proef en de motor daar afsloeg was het kwaad geschied: een 11e tijd.....
De proeven hierna werd echter de vorm weer terug gevonden en de laaste proeven gingen weer ouderwets lekker

KP11 2:35 = 5e tijd
KP12 4:08 = 5e tijd
KP13 2:18 = 7e tijd (weer die hairpin

SERVICE
KP14 2:25 = 4e tijd
KP15 2:24 = 5e tijd
En dan de afsluiter van het evenement, de GTI-ring op industrieterrein de Munt in Emmelloord. Vooraf bij de verkenning staan de chicanes aangegeven met gele verf op het wegdek, echter hoe dit in de praktijk precies uitpakt en hoe krap alles daadwerkelijk is zie je pas als je er 's avonds voor de echte proef komt. Ook deze afsluiter ging echter goed op snelheid:
KP16 5:14 = 7e tijd
KP17 5:08 = 5e tijd
Al met al dus goed voor een 6e plaats algemeen en een verwinning in de Klasse. Wij hebben nu al zin in het volgende evenement

there is no spoon.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Gefeliciteerd Tijn! Ik heb het niet meer gered. Ik kon me sowieso pas 's middags bij het team voegen, maar voor die tijd had Kruit de bak er al uit geblazen. Weer problemen met het schakelen (we hebben de bak in de winter drie keer helemaal uit elkaar gehad en gereviseerd), nu ging hij steeds in zijn 2 ipv 4. Kp2 deed hij het rustig om problemen te voorkomen, zat hij op een snel stuk toch weer in zijn 2 ipv 4, 11.000 rpm, bak ploft en strijd is over. Er zijn delen van de koppeling zelfs door het huis heen gekomen, dus we kunnen op zoek naar een nieuwe
Ook echt slecht nieuws voor onze studenten-collega's van de HTS, even je nieuwe wagen rollen, dat wens je niemand toe, sterkte jongens...
Gijs

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik heb m zien staan jah (op school)...ten minste alleen het frame met de ophangingen stond er nog geloof ikclio_rally schreef:Ook echt slecht nieuws voor onze studenten-collega's van de HTS, even je nieuwe wagen rollen, dat wens je niemand toe, sterkte jongens...
Gijs


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Om heel eerlijk te zijn, wij hebben het hier al een keertje met een paar van jullie jongens over gehad. Het is heel mooi dat bij jullie elk jaar nieuwe jongens instappen, maar met een dergelijk rallykanon neem je dan wel risico's. Je zag het vorig jaar ook, veel te veel schade aan het rijden. Maar ok, dit wens je, zoals ik al zei, niemand toe. Ik ken toevallig iemand die twee jaar geleden reed en we hebben allemaal best bewondering voor de kerel, rijdt verdomd goed. Hij zou een leuk seizoen in een dergelijk wagen kunnen rijden. Maar ok, da's natuurlijk ook niet jullie insteek en da's ook te bewonderen...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Gerben Soeteman bedoel je ? die gaat lekker hard met zijn 309 nu inmiddels 

there is no spoon.
Ik hoorde dat hij net verkocht was...Martijn G (Turbo) schreef:maar we hebben de Megane ook nog staan
there is no spoon.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Idd, niet verkeerdTijn schreef:Gerben Soeteman bedoel je ? die gaat lekker hard met zijn 309 nu inmiddels

Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
je komt ook alleen in RTL rally report als je betaalt: 1200 euro per minuut. Maakt niet uit wat je rijdt of wat je wint. Heeft dus ook niets met sportverslaggeving te maken, maar alles met commercie.
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Tijn schreef:je komt ook alleen in RTL rally report als je betaalt: 1200 euro per minuut. Maakt niet uit wat je rijdt of wat je wint. Heeft dus ook niets met sportverslaggeving te maken, maar alles met commercie.


nee, alleen de heren die met dikke sponsoring een nieuwe auto kapot hebben, een paar andere dure dingen die met lichten aan doen alsof ze hard over een bosweggetje gaan en helemaal geil zijn ze van die jan van winkel dude met ze golf kitcar.
money makes the world go round.
money makes the world go round.

Immer wieder die verdammte Holländer
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
:-* :-* :-*Tijn schreef:je komt ook alleen in RTL rally report als je betaalt: 1200 euro per minuut. Maakt niet uit wat je rijdt of wat je wint. Heeft dus ook niets met sportverslaggeving te maken, maar alles met commercie.
Heb ook nog zitten kijken, maar niks terug kunnen vinden idd. Beetje jammer hoor.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Wat boeit het nou? Dat Jan de Winkel zijn zendtijd krijgt maakt toch niks uit? Kerel is een prima coureur en rijdt ook buiten Nederland, zo veel zijn er daar niet van, verder ook een aardige kerel trouwens...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hij is vandaag achterop een trailer weggevoerd....Tijn schreef:Ik hoorde dat hij net verkocht was...Martijn G (Turbo) schreef:maar we hebben de Megane ook nog staan
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ik vind het jammer dat er alleen zendtijd vrijgemaakt wordt voor zij die grof geld betalen. Dat het dus zoals Tijn al aan gaf puur om commercie draait en niet om het verslaggeven van een rally. Als dat laatste het geval zou zijn, dan zou je verwachten dat er meerdere equipes in beeld gebracht worden, wat het vervolgens voor de kijker ook weer leuker maakt. Tis jammer dat het alleen in beeld gebracht wordt wanneer je geld hebt... zo hebben de minder gefortuneerde equipes minder snel de kans om in de picture te komen, met dus als gevolg dat zij grote sponsoren minder makkelijk binnen kunnen halen...clio_rally schreef:Wat boeit het nou? Dat Jan de Winkel zijn zendtijd krijgt maakt toch niks uit? Kerel is een prima coureur en rijdt ook buiten Nederland, zo veel zijn er daar niet van, verder ook een aardige kerel trouwens...
Gijs
Of Jan een goed rijder is staat buiten kijf, dat is ie zeker.
Denk alleen dat er velen hadden gehoopt, gezien het goede resultaat dat er behaald is, dat er wel eea over de Clio in beeld gebracht zou worden...
Het zou zo leuk zijn als het soms eens niet om geld zou draaien, maar puur omdat het een leuke sport is die onder de aandacht gebracht wordt...
Laatst gewijzigd door Janine op ma 31 mar 2003 14:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Een beetje vreemd is best lekker
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
jeroen ook korfbal??? zijn er nu 2 hier die het spelen.jeroen.k schreef:Is overal zo... om op te :-* is het. Ook bij korfbal (jah ik weer met mn korfbal jah!) Wordt er van het NK heel weinig uitgezonden omdat hier geen geld in zit!
Gr.frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Jammer dat ik het gisteren niet gezien heb. Maar normaal verslaan ze de rally's toch wel. En ja, dan verslaan ze meestal de grote teams die rijden voor het INRK, niet vaak de rijders voor het NRK. En trouwens, onze sponsors heeft nog gekeken naar het kopen van wat zendtijd (gaat wellicht nog door, toch een Clio op tv), maar dat geldt alleen voor de reportages. Dus bij het verslaan van de rally's wordt hier niet echt naar gekeken, alleen bij de stukjes tussendoor...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Ja, hier geef je het inderdaad zelf ook al aan... Het is de sponsor die kijkt naar de mogelijkheden voor zendtijd... Wanneer je dus geen grote sponsoren hebt, veel kleine rallyteams betalen bijna alles uit eigen zak, heb je dus echt geen schijn van kans...
Een beetje vreemd is best lekker
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe het allemaal betaald wordtJanine schreef:Ja, hier geef je het inderdaad zelf ook al aan... Het is de sponsor die kijkt naar de mogelijkheden voor zendtijd... Wanneer je dus geen grote sponsoren hebt, veel kleine rallyteams betalen bijna alles uit eigen zak, heb je dus echt geen schijn van kans...

Wij kunnen het ook niet betalen, maar ik zou het anders ook niet doen. Ik vind dat er veel te veel mensen zeuren over het vele geld, de sponsors enzovoorts...
Wij zijn met niks begonnen en kunnen nu aardig rondkomen van ons sponsorgeld. En dat komt pas nadat je echt lange tijd (jaartje) elke week achter bedrijven aan gaat, het komt niet aanwaaien... Ik heb mijn hoop niet gevestigd op een shotje op rtl5, maar vertrouw liever op het harde werken voor de centen...
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Gelukkig is de rally-wereld collegiaalclio_rally schreef:Gefeliciteerd Tijn! Ik heb het niet meer gered. Ik kon me sowieso pas 's middags bij het team voegen, maar voor die tijd had Kruit de bak er al uit geblazen. Weer problemen met het schakelen (we hebben de bak in de winter drie keer helemaal uit elkaar gehad en gereviseerd), nu ging hij steeds in zijn 2 ipv 4. Kp2 deed hij het rustig om problemen te voorkomen, zat hij op een snel stuk toch weer in zijn 2 ipv 4, 11.000 rpm, bak ploft en strijd is over. Er zijn delen van de koppeling zelfs door het huis heen gekomen, dus we kunnen op zoek naar een nieuwe

Jullie nieuwe bak en koppeling liggen al klaar bij ons.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
??? Details???StevenK schreef:Gelukkig is de rally-wereld collegiaalclio_rally schreef:Gefeliciteerd Tijn! Ik heb het niet meer gered. Ik kon me sowieso pas 's middags bij het team voegen, maar voor die tijd had Kruit de bak er al uit geblazen. Weer problemen met het schakelen (we hebben de bak in de winter drie keer helemaal uit elkaar gehad en gereviseerd), nu ging hij steeds in zijn 2 ipv 4. Kp2 deed hij het rustig om problemen te voorkomen, zat hij op een snel stuk toch weer in zijn 2 ipv 4, 11.000 rpm, bak ploft en strijd is over. Er zijn delen van de koppeling zelfs door het huis heen gekomen, dus we kunnen op zoek naar een nieuwe![]()
Jullie nieuwe bak en koppeling liggen al klaar bij ons.
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Ik heb uit België een zgan bak + koppeling voor jullie meegebracht. Die komt JD (of iemand anders) binnenkort ophalen.clio_rally schreef:??? Details???StevenK schreef:Gelukkig is de rally-wereld collegiaal![]()
Jullie nieuwe bak en koppeling liggen al klaar bij ons.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
NiceStevenK schreef:Ik heb uit België een zgan bak + koppeling voor jullie meegebracht. Die komt JD (of iemand anders) binnenkort ophalen.clio_rally schreef:??? Details???StevenK schreef:Gelukkig is de rally-wereld collegiaal![]()
Jullie nieuwe bak en koppeling liggen al klaar bij ons.


Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Dan heeft 'ie je waarschijnlijk ook nog niet het verhaal van de uitlaat verteld ?clio_rally schreef: Nice, heb ik wat te doen
, onwijs bedankt, had het nog niet van Jan Dirk gehoord...
Gijs
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
NeeeeeeeStevenK schreef:Dan heeft 'ie je waarschijnlijk ook nog niet het verhaal van de uitlaat verteld ?clio_rally schreef: Nice, heb ik wat te doen
, onwijs bedankt, had het nog niet van Jan Dirk gehoord...
Gijs




Ach, dat is de ellende als je er een jaartje uit stapt. Ik mis mijn Clio-tje alleen wel echt enorm. Je houdt toch een band met het bakkie waar we zoveel tijd in hebben gestokken
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
[img]http://www.target-racing.nl/ZZR/catszzr1.JPG[/img]
toch nog een foto gevonden van tijn
gr antoine
toch nog een foto gevonden van tijn
gr antoine