??turbo stuk???
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
ze slijten bijna niet . maar ze "vallen" eraf, zo heb ik wel eens gehoord van een "specialist" ,achterberg motorsport te vlaardingen .
verder heb ik er geen verstand van en hou dus mijn mond
verder heb ik er geen verstand van en hou dus mijn mond
ik heb nog geen 500 km gereden dus weet nog niet echt wat ie verbruikt.
als ik poosje stil sta en dan 8teruit rij. rij ik door wolkje heen.
hij heeft toch nog niet echt veel druk komt niet boven de 4(deed ander blok wel). kan dit door lekke turbo komen(als ie kapot is)?
als ik poosje stil sta en dan 8teruit rij. rij ik door wolkje heen.
hij heeft toch nog niet echt veel druk komt niet boven de 4(deed ander blok wel). kan dit door lekke turbo komen(als ie kapot is)?
gisteren kom ik van de snelweg word de auto ineens heel snel warm en weinig olie druk (op snelweg nix geen last van) liet hem in de 1 rijden zonder gas gaf die maar 1 aan.
paar uurtjes later weer rijden nix aan de hand. wat is een gtt toch een rare auto.
denk niet dat ik het probleem in de turbo moet zoeken. hij zou natuurlijk wel zijn druk daar kunnen verliesen maar dan zou hij toch gigantisch moeten roken toch?
is er een plekje bij de 5 waar die zijn druk kan verliesen zonder olie te lekken?
er komt geen olie meer in het water dus daar kan het niet heen.
paar uurtjes later weer rijden nix aan de hand. wat is een gtt toch een rare auto.
denk niet dat ik het probleem in de turbo moet zoeken. hij zou natuurlijk wel zijn druk daar kunnen verliesen maar dan zou hij toch gigantisch moeten roken toch?
is er een plekje bij de 5 waar die zijn druk kan verliesen zonder olie te lekken?
er komt geen olie meer in het water dus daar kan het niet heen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Dat is op zich al goed nieuws!!red_Turbo schreef:er komt geen olie meer in het water dus daar kan het niet heen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Beter dan dadelijk heel je auto kapot !!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Pascal, no offence, maar waar had je die auto ook alweer vandaan? Waarom kijk je niet eens uit naar een andere?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
red_Turbo schreef:gisteren kom ik van de snelweg word de auto ineens heel snel warm en weinig olie druk (op snelweg nix geen last van) liet hem in de 1 rijden zonder gas gaf die maar 1 aan.
paar uurtjes later weer rijden nix aan de hand. wat is een gtt toch een rare auto.
denk niet dat ik het probleem in de turbo moet zoeken. hij zou natuurlijk wel zijn druk daar kunnen verliesen maar dan zou hij toch gigantisch moeten roken toch?
is er een plekje bij de 5 waar die zijn druk kan verliesen zonder olie te lekken?
er komt geen olie meer in het water dus daar kan het niet heen.
hallo zeg, als jij van de snelweg afkomt met en warme motor en je stopt dan bij een stoplicht dan kan de druk maar zo terug vallen tot 1 bar hoor, daar is niets mis mee. Geef je dan een beetje gas in zijn vrij dan moet je wel het metertje meteen op zien komen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
en als jij koelsysteem al niet 100% is en je stopt dan na een lange rit bij het stoplicht dan zal de koelvloeistof snel naar het tweede streepje stijgen (dan moet je fan aanspringen). Bij stilstand lopen ze allemaal wel wat op, ook de clio 16v en willi
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
He - je druk is goed, dus je krukaslagers zullen wel ok zijn. ok druk is heel iets aan de lage kant dan, verse olie doet wonderen. Maar lage oliedruk geeft geen rookwolken.
luister: je zuigerveren en je klepgeleiders zijn versleten. Nieuwe zuigers en/of veertjes, bussen laten honen, koprevisie en klaar. Of weg met dat ding. Beter nog: sloopblokkie uit schadeauto!
Nog minder dan 500 km gereden? Heb je dan niet even flink proefgereden? eigen schuld.
Of stel de vorige eigenaar aansprakelijk. Zon rook is giga olieverbruik en dat is zeker niet "loopt prima". Hij auto terug en jij geld terug.
luister: je zuigerveren en je klepgeleiders zijn versleten. Nieuwe zuigers en/of veertjes, bussen laten honen, koprevisie en klaar. Of weg met dat ding. Beter nog: sloopblokkie uit schadeauto!
Nog minder dan 500 km gereden? Heb je dan niet even flink proefgereden? eigen schuld.
Of stel de vorige eigenaar aansprakelijk. Zon rook is giga olieverbruik en dat is zeker niet "loopt prima". Hij auto terug en jij geld terug.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
@robert.
auto komt een jaar geleden van de sloop. dus daar willen ze hem altijd wel terug maar niet de kosten die er aan zijn gemaakt.
Je begint je toch af te vragen of je hem niet beter had kunnen laten staan dan.
Gr.frits
auto komt een jaar geleden van de sloop. dus daar willen ze hem altijd wel terug maar niet de kosten die er aan zijn gemaakt.
Je begint je toch af te vragen of je hem niet beter had kunnen laten staan dan.
Gr.frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Bovendien zit er net een ander blok in. Uit de GTT van Mrtn.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
JL doet overigens ook je auto ophalen op een auto ambulance. (betaal je we iets voor uiteraard).
Drive it like you stole it
hebben jullie niet goed gelezen in het topic van maarten.
zijn blok ligt nu in me auto. dit blok is uitelkaar geweest(overal nieuwe pakkingen) en er zijn lagers vervangen.
nieuwe koppakking. ook iets met klepppen veranderd(zag er als nieuw uit). blok loopt verder goed.
hij rookt niet constant tijdens rijden. heb gisteren de turbo slang er af gehad en zat wel wat olie in.
wil toch altijd al watergekoelde turbo erop hebben dus ff vervangen en dan maar weer kijken. hij gebruikt haast geen olie. zie hem niet zakken.
zijn blok ligt nu in me auto. dit blok is uitelkaar geweest(overal nieuwe pakkingen) en er zijn lagers vervangen.
nieuwe koppakking. ook iets met klepppen veranderd(zag er als nieuw uit). blok loopt verder goed.
hij rookt niet constant tijdens rijden. heb gisteren de turbo slang er af gehad en zat wel wat olie in.
wil toch altijd al watergekoelde turbo erop hebben dus ff vervangen en dan maar weer kijken. hij gebruikt haast geen olie. zie hem niet zakken.
toen het blok uit elkaar lag kan je mooi even kijken wat de zijdelingse speling is van de kleppen. Daar check je de slijtage van de klepgeleiders mee. Moet je natuurlijk wel even de veer erafhalen.
(< 1.5 mm beweging van de klepschotel is wel ok, nieuw plm 0.5 mm)
Wat was de slotspeling van de zuigerveren. Daar check je de zuigerveerslijtage mee.
(< 2 mm slotbreedte is nog wel ok, nieuw plm 1 mm)
hebbie dat ook gechecked?
Kan natuurlijk zijn dat je ineens een gebroken zuigerveer hebt. Zeker in combinatie met pingelen, wat weer heel makkelijk kan komen door een defecte ontstekingsverstelling.
(< 1.5 mm beweging van de klepschotel is wel ok, nieuw plm 0.5 mm)
Wat was de slotspeling van de zuigerveren. Daar check je de zuigerveerslijtage mee.
(< 2 mm slotbreedte is nog wel ok, nieuw plm 1 mm)
hebbie dat ook gechecked?
Kan natuurlijk zijn dat je ineens een gebroken zuigerveer hebt. Zeker in combinatie met pingelen, wat weer heel makkelijk kan komen door een defecte ontstekingsverstelling.
ik heb het blok zelf niet uitelkaar gehad. is bij reno gebeurt zei maarten.
voordat maarten zijn gtt heeft gekocht(toen nog niet in zijn bezit was)
maar het blok loopt voor de rest perfect dus ik vervang de turbo gewoon en als het daar niet aan ligt dan maar verder zoeken.
dus heb van het weekend weer iets te doen.
niemand een foto van de ontsteking? voor die draden?
voordat maarten zijn gtt heeft gekocht(toen nog niet in zijn bezit was)
maar het blok loopt voor de rest perfect dus ik vervang de turbo gewoon en als het daar niet aan ligt dan maar verder zoeken.
dus heb van het weekend weer iets te doen.
niemand een foto van de ontsteking? voor die draden?
Jouw vacuum vervroeger is er af geweest en ik durf te wedden dat niemand dat heeft gedaan en die ontsteking weer is gaan gebruiken.red_Turbo schreef:ik heb het blok zelf niet uitelkaar gehad. is bij reno gebeurt zei maarten.
voordat maarten zijn gtt heeft gekocht(toen nog niet in zijn bezit was)
maar het blok loopt voor de rest perfect dus ik vervang de turbo gewoon en als het daar niet aan ligt dan maar verder zoeken.
dus heb van het weekend weer iets te doen.
niemand een foto van de ontsteking? voor die draden?
Zoek een andere en ga dan pas weer rijden met je auto. Voor dat je hem naar de maan rijd.
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Ik heb er nog een liggen die ik voor een redelijke prijs wel wil verkopen. Deze is goed. Dat kan je checken bij Ben (die nu een Clio rijd) Hij heeft namelijk die ontsteking een paar maandjes van me geleend.
Drive it like you stole it
nou ben druk bezig met de ontsteking gaat wel lukken.
hij gaat alleen soms ineens uit. ook direct de ontsteking maar aan de andere kant zetten.
ben naar een paar garages geweest en zeiden allemaal het zijn je klepgeleiders. nix aan de hand als het zo blijft. gewoon olie en water goed in de gaten houden.
hij gaat alleen soms ineens uit. ook direct de ontsteking maar aan de andere kant zetten.
ben naar een paar garages geweest en zeiden allemaal het zijn je klepgeleiders. nix aan de hand als het zo blijft. gewoon olie en water goed in de gaten houden.
Ben je bij reno garages geweest of bij onafhankelijke garages??
mijn ervaring met reno garages is (bij tenminste 3 verschillende), dat ze een hoop geld vragen voor werk waar ze geen zin in hebben en ook niet zorgvuldig verrichten wat ze dan wel doen.
Zullen misschien wel goede zijn, maar ik heb ze nog niet gevonden. Ga maarlangs bij JL-tuning. Hoor niks anders dan goede berichten over hem en hij is aangesloten bij de rtc, dus dat is echt wel een goede en waarop je kan vertrouwen.
mijn ervaring met reno garages is (bij tenminste 3 verschillende), dat ze een hoop geld vragen voor werk waar ze geen zin in hebben en ook niet zorgvuldig verrichten wat ze dan wel doen.
Zullen misschien wel goede zijn, maar ik heb ze nog niet gevonden. Ga maarlangs bij JL-tuning. Hoor niks anders dan goede berichten over hem en hij is aangesloten bij de rtc, dus dat is echt wel een goede en waarop je kan vertrouwen.

toet doet mijn toeter
denk dat het met schroevendraaier iets makkelijker gaat.
als je motor raar geluid maakt kun je dan daardoor precies weten waar het vandaan komt. bij de garage hebben ze zo'n dokter ding daarvoor met zo'n pen eraan.
maar als ie lek is dan is de rook echt super veel en goed blauw??
als je motor raar geluid maakt kun je dan daardoor precies weten waar het vandaan komt. bij de garage hebben ze zo'n dokter ding daarvoor met zo'n pen eraan.
maar als ie lek is dan is de rook echt super veel en goed blauw??