ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Haas
Car: Megane RS

RRRRRRRRRRRRRenault Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrr

:D:D:D:D:D:D

Denk dat Renault nog wel eens sterker kan zijn, dan iedereen nu verwacht. Denk dat ze sneller zijn dan McLaren en Williams....Dus p3 en p4 voor Renault? Iig de eerste vier plaasten reserveren voor Ferrari en Renault. Hoop ik.....:lol: :D
Priyantha
Contacteer:

Uiteraar Live gekeken naar dit mooie kunstwerkje :D
En heb genoten van de kwalificatie, echt toen sjoemel de finish over kwam en toen zat ik echt de juichen op de bank, EINDELIJK weer een Renault op P1 en P2 in de kwalificatie !
Beire

Inderdaad zéér mooi resultaat van de Renaults !!!!!!!!

Nu afwachten op welke strategie ze staan ....
Beloofd spannend te worden 8)
martin rs

schumacher......je bent een eikel. en nette kwalificatie van renault.
mark -19- 16v

martin rs schreef:schumacher......je bent een eikel. en nette kwalificatie van renault.
daar sluit ik me helemaal mee aan
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

Schumacher sucks :-* . en ja toch nog hulde aan het renault team.
Hans R.

Mooi....Renault in de punten en Verstappen heeft de finish weer gehaald
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Podiumplaats voor zieke Alonso

Renault-rijder Fernando Alonso, die momenteel de griep heeft, eindigde vandaag op de derde plaats in de Grand Prix van Maleisië.

“Alles verliep zoals we verwacht hadden”, aldus Alonso. “In de derde stint had ik wat problemen met de versnellingen, maar gelukkig haalde ik de finish – ik moet het team bedanken, want dit is een fantastisch resultaat voor mij.”

“Ik heb het nog altijd behoorlijk warm en ik voel me momenteel redelijk ziek”, zei de Spanjaard juist na de race.

Bron: f1racing.nl

Respect voor Alonso. Ziek zijn en toch zo'n loodzware race uitrijden en derde worden. 8)
Priyantha
Contacteer:

Het was WEER een race waar echt weer van alles in zat !
Gevechten, problemen bij de start.
Een chaos bij de 1e bocht(helaas met een Renault, en wel Jarno). En natuurlijk de pitstops die soms fout gingen en de mooie strategien die werden uitgevoerd door diverse teams.

Het was echt verschikkelijk jammer dat er ene Michael Sjoemel(Fiat) op de baan reed en dat hij daarbij Jarno Trulli(Renault) tegen kwam, en dat Sjoemel weer zijn ouderwetse trukkedoos moest opgraven en weer eens gezellig erop los beukte zoals we van hem kennen, Australie 1994, Jerez de la Frontera 1997. En Sjoemel kon zich dus weer eens niet beheersen en ramde Jarno en gooide Jarno in de rondte. Gelukkig had Sjoemel zelf later nog een probleem met zijn voorvleugen en kreeg hij een drive-trough-penalty, al was die straf mijn inziens nogal soft.
Gelukkig herstelde Jarno zich nog enigzins en heeft nog een aantal mooie gevechten geleverd met Ralph(Jordan), Jarno zat steeds te zwaaien, dat was toch een beetje voorbarig dacht ik maar goed, het was waarschijnlijk de frustratie. En hij had een mooi gevecht met Jenson Button(B.A.R). Hij had natuurlijk ook pitstops gedaan de 1e ging gewoon helemaal gesmeerd, maar de 2e ging helaas niet goed, de tankklep ging niet open en dat kosten hem verschikkelijk veel tijd, en daardor is nog knapper van het dat hij eindigde op een zeer verdienstelijke 5e plaats, En die 5e plaats kent hij want hij eindigde in Australie ook op plek 5.

Uiteraard heeft Renault niet alleen Jarno rijden voor hen, ze hebben ook nog de jonge Spanjaard Fernando Alonso.

Fernando starten vanaf die fantastische pole-position, en hij had gelukkig geen last van de chaos achter zich in de 1e bocht. En kon rustig door rijden, en sloeg een gat van ongeveer 5 seconden. Om vervolgens dat gat weer prijs te moeten geven aan Kimi(McLaren), maar hield de McLaren netjes achter zich, totdat hij zijn 1e pitstop moest maken. Die pitstop verliep ook erg goed, en hij was weer gauw weg, en kwam als 4e de baan weer op, en was al gauw 3e. Om daar te blijven zitten, want Rubens(Fiat) zat tussen Kimi en Fernando. En iedereen dacht dat Renault overdreven licht was, dat viel dus allemaal erg mee, aangezien de hele top5 2 stops had gemaakt. En de Renaults konden het tempo van de kop goed volgen. Het was natuurlijk helemaal super om eindelijk weer een Renault coureur op het podium te zien(als rijder met een Renault motor was dat Jacques Villeneuve in de Williams in 1997, en als autoconstructeur ergens in de jaren 80).
En het was natuurlijk helemaal knap dat Fernando de race heeft uitgereden op zo'n hoge snelheid terwijl hij griep had.

Het was naar mijn mening weer een top race. Ga hem vanmiddag proberen te capturen op de computer zodat ik wat leuke stukjes eruit kan pikken.

Uiteraard was er meer dan Renault, Jos Verstappen reed ook nog mee, helaas een erg anonieme race met als resultaat de 13e plaats op 4 ronden achterstand.

En natuurlijk was er daar de 1e overwinning voor Kimi(Mclaren).

Het was naar mijn mening echt weer een van de betere races van de laatste jaren.
Robert dB.

Super gedaan Renault!!!
martin rs

hoorde ik nou dat schumacher alsnog een straf krijgt en al strafpunten heeft gekregen????

martin rs schreef:hoorde ik nou dat schumacher alsnog een straf krijgt en al strafpunten heeft gekregen????
Bij mijn weten is Schumacher tijdens de race gestraft d.m.v. een drive through penalty.
martin rs

op het rtl nieuws hadden ze het erover dat ie strafpunten krijgt. maar hoe en wat verder weet ik nu ff niet.

Hmmm...... Dan weet jij meer als ik. Ik zal ff een rondje F1 nieuws sites maken om te checken of hierover iets bekend is.
martin rs

doe dat es. het was trouwens op rtl nieuws

Ik zie niks op de internationale f1 nieuws sites staan.
martin rs

vreemd. ik zal ok nog es ff zoeken.

[img]http://www.f1racing.nl/photo/upload/photot9nT7lb.jpg[/img]

Kheb weer een nieuwe achtergrond gevonden voor m'n pc op m'n werk. :)
Priyantha
Contacteer:

Jaja, ik heb wat delen van de race al gedigitaliseert :D Misschien maak ik er binnenkort wel een clipje van ofzo.

http://priyantha.flexstream.net/downloa ... -small.avi
http://priyantha.flexstream.net/downloa ... -small.avi
Zijn twee filmpjes....de 2e is een heel stuk kleiner trouwens de 1e is 20 MB en is ca 3 minuten en de 2e iets van 30 a 50 sec....

384x284 Maar je kan ze nog wel aardig uitrekken hoor;)

Je hebt de Xvid codec nodig trouwens...anders wil ik het nog wel omzetten naar DivX als dat makkelijker is.

PS. Ik ben bezig om de hele race te digitaliseren :D
mike16v

ik ben weer trots op Renault! :p
martin rs

mooie foto. alleen jammer dat ie niet zo scherp is zodat ie mooi is op je hele bureaublad
Jasper16v

het gaat zo beginnen, de GP van brazilie !!
hopelijk spannende en enerverende race
Marcel B.

gaap, echt spannend :evil:
Don't walk the grass... smoke it
Joost R

Uitgestelde start ivm een beetje water
Jasper16v

tis niet uitgesteld, ze 'racen' al

en over dat beetje water...ze hebben geen regenbanden door die imbeciele nieuwe regels dus acht racen zit er niet in
Tom
Moderator
Car: MB

veld is los :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Boringgggg :(
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

LOL het gaat nu toch wel beginnen :D
Joost R

Ja nu hebben we weer wat te kijken :D
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Ja leuk speelkwatiertje :)
Christian

gelukig zit reno er nog in :D
rasit..

gaat lekker :lol: :lol: :lol:
edwinvr
Contacteer:

wat een pijnzooi! hopen dat alonso nix ernstigs heeft!
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Te koop: verschillende formule 1 auto's. In onderdelen of in (zover mogelijk) complete staat. Weinig km's !!

Ook verschillende velgen met net nieuwe banden...PM voor info

:p :p :D :D :p :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Remco_Rs
Contacteer:

Doe mij dan die Renault F1 maar ,,heeft alleen schade voor :) Hopen dat de motor nog in orde is :p
Gesloten