ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Pure Clio Driver

Groningen, damsterdiep richting AZG.

Ik sta links op de baan naar het Academisch Ziekenhuis Groningen. Eigenlijk moet in rechtsstaan omdat ik niet naar het AZG moet. Maaaaaaaar daar staat al een golf 4 T rooie D rooie I. Had ik eerst niet gezien... Moest mijn broertje naar huis brengen. Hij zag die vent in zijn golf al kijken. Echt zo'n yuppie!!

Licht gaat op groen!! Ik weet dat ik over een aantal meters moet afremmen om weer in te voegen. Maar die eerste meters was die golf nergens. Hij probeerde het maar hij kwam niet naast me!! Hehehehehe!! Helaas reed ik af op een vluchtheuvel, dus dat werd afremmen en achter hem invoegen...

Toen zag ik zijn achterkant met die rooie d en die rooie i.
Pure Clio Driver....
Patrick

bmw z3 3.0i versus 21turbo,hij moest het afleggenmaar liet me er pas langs bij 210,hij wist van geen opgeven,jammer maar helaas maar dat bakkie van 16 jaar oud was toch sneller :D
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
jeroen.k

Gisteren tegen een Chrysler Neon SE. We stonden allebei links. Hij trekt redelijk op maar kan allang naar rechts en blijft links rijden. Ik een beetje drukken tot de 160, toen ging hij naar rechts en voegde ik maar achter hem in (je mag daar 100 en bij de stoplichten 70). Tijdje achter hem blijven rijden tot het volgende stoplicht, toen haalde ik hem in (nog rijdend, sprong net op groen). Hij meteen volgas erachter aan tot de 150, toen vondt ik het genoeg en ging hij weer voorbij. Bij het laatste stoplicht kon ik nog net rechts naast hem invoegen om er naast te komen staan. Hij deed erg zn best, maar kon er niet voor komen! :D Direct bij groen al een halve auto voorsprong die uitliep op zo'n 3 autolengtes. Toen moesten we allebei weer afremmen. Was toch ff leuk.

Wat voor motor ligt er eigenlijk in zo'n Chrysler?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

jeroen.k schreef:Wat voor motor ligt er eigenlijk in zo'n Chrysler?
Je heb een uitvoering met een 1.6i 16V >> 115 pk en een 2.0i 16V>>133 pk
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jeroen.k

En dan kan ie mij niet bij houden in mn hooguit hooguit 100 pk monstertje! :lol:
JW

Pure Clio Driver schreef:Groningen, damsterdiep richting AZG.

Ik sta links op de baan naar het Academisch Ziekenhuis Groningen. Eigenlijk moet in rechtsstaan omdat ik niet naar het AZG moet. Maaaaaaaar daar staat al een golf 4 T rooie D rooie I. Had ik eerst niet gezien... Moest mijn broertje naar huis brengen. Hij zag die vent in zijn golf al kijken. Echt zo'n yuppie!!

Licht gaat op groen!! Ik weet dat ik over een aantal meters moet afremmen om weer in te voegen. Maar die eerste meters was die golf nergens. Hij probeerde het maar hij kwam niet naast me!! Hehehehehe!! Helaas reed ik af op een vluchtheuvel, dus dat werd afremmen en achter hem invoegen...

Die rooie D en rooie I zegt helemaal niets bij een type 4 (dit staat er tegenwoordig altijd op)! De type aanduiding is namelijk gewijzigd, dit kan dus een standaard diesel zijn met 95pk.
gille
Contacteer:

JW schreef:

Die rooie D en rooie I zegt helemaal niets bij een type 4 (dit staat er tegenwoordig altijd op)! De type aanduiding is namelijk gewijzigd, dit kan dus een standaard diesel zijn met 95pk.
rooie D en I,is een 130 pk
Tom
Moderator
Car: MB

whatever, iedere golf TDI (zelfd 150PK), kun je stront rijden, geen probleem dus :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
JW

NEE Gille, dit is niet waar!!! Bij de oude types was dit zo, bij de nieuwe niet!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ow... dat is nieuw voor mij! Waar kan je dan aan afleiden wat voor blok erin ligt?
Marcel B.

Aan hoe snel hij achter raakt of van je wegrijdt :)
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hou het maar op 'achter raakt'! ;)
red_Turbo

mijn gtt tegen de vr6 type 3 van mijn broer.

tot de 3e-4e versnelling en dan is het broaaaam weg vr6 up naar de 225 ofzo
Pure Clio Driver

JW schreef:

Whatever, het gaat om het gevoel. En geloof me, deze golf had zeker meer dan 95pk. Zoals al gezegd komt ie dichterbij de 130pk.
Pure Clio Driver....
Tom
Moderator

toen ik de GTT nog had was het wel altijd stevig door stampen om een 150PK golf te klieren. Met de willi is dat wat makkelijker
Haas
Car: Megane RS

Tom schreef:toen ik de GTT nog had was het wel altijd stevig door stampen om een 150PK golf te klieren. Met de willi is dat wat makkelijker
ja...afgelopen zondag heb ik wel gemerkt wat ik motorisch nou precies mis toen ik achter jesper en merijn aanreed terug vanuit utrecht...Best deprimerend. Toen ik eindelijk op de 170 zat, waren zij volgens mij al lang weer rustig aan aan het doen...:( :lol:
Tom
Moderator

haha, tegen die tijd dat je de 170 aantikt zijn wij al naar de 215 geweest en weer terug aan de koffie 8)
rasit..

het was niet echt een sprintje ofzo, maar wel leuk om te zeggen.. :D

ergens in overschie tegen een opel/bmw kadett.. ik had eigenlijk niet eens zin om een sprintje te trekken tegen een opel kaddet :lol: maar ik zag dat hij op de motorkap een bmw teken had i.p.v een opel teken :lol: :lol: dus ik dacht, hey misschien de eerste bmw/opel kadett die een beetje weerstand kan bieden.. maar helaas was het gewoon typisch een opel/bmv kadett :lol:
Vos

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Clio 16v.....
Haas
Car: Megane RS

Tom schreef:haha, tegen die tijd dat je de 170 aantikt zijn wij al naar de 215 geweest en weer terug aan de koffie 8)
klopt, ik had ook al het idee, dat ik iets later aanwezig was dan de heren voor mij ;) :D
Rory

Gisteren 2x een mooie sprint mogen houden.
Voor de mensen die er bekend zijn, bij het provincie huis bij DenBosch richting Schijndel.

Eerst een Seat Leon TDI (weet niet welke motorinhoud) maar die stond ff heel stoer te gluren door zn geblindeerde raampjes met zn kampsnolletje ernaast, eerste versnelling zwarte walm achter me van de Leon, 2e versnelling zag ik alleen de Leon nog met zn neus de lucht in proberende snelheid te maken. 3e versnelling (130 ofzo) was de Leon nergens meer te bekennen, volgende stoplicht keekie toch wat sip naar mn auto :D

Tevens reed ik op de terugweg op dezelfde weg, toen ik rustig 80 reed (soms rij ik wel netjes 8)) toen er een of andere onverlaat in zn nieuwe Opel Vectra kwam langsscheuren, sneed me gruwelijk af en blaasde kei hard door, ff doorhalen in zn 4 tot 150 en dan er voorbij in zn 5 en ff doorhalen tot 180, bij het stoplicht kwam hij toeterend voorbij met zn middelvingertje omhoog...... achjah sommige mensen ;)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Rory schreef:Gisteren 2x een mooie sprint mogen houden.
Eerst een Seat Leon TDI (weet niet welke motorinhoud)
1.9, gok ik................. :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Rory

1.9, gok ik.................
Weet niet wat het was, weet wel dat het langzaam was :)
Mrtn
Car: R5GTT

Martijn *Baccara* schreef:
Rory schreef:Gisteren 2x een mooie sprint mogen houden.
Eerst een Seat Leon TDI (weet niet welke motorinhoud)
1.9, gok ik................. :wink:
Seat is (nog) niet uitgerust met 2.5 V6en TDI's, gelukkig maar.. :lol:
Mrtn = Maarten
Mrtn
Car: R5GTT

JW schreef:NEE Gille, dit is niet waar!!! Bij de oude types was dit zo, bij de nieuwe niet!
D'rs wel weer het één en verandert ja, alles rood is 150PK (zie je amper) DI rood is 130pk, I rood is 110pk en alles zilver is.......?? 100PK is er niet meer volgens mij...of toch wel 100pk dan??
Mrtn = Maarten
Marcel B.

Het nadeel van zo'n tdi'tje (naja, eigenlijk het voordeel) is dat het hoge koppel al heel vroeg begint te werken, dus je trekt em vanuit ieder toerental best hard weg
Smasher
Contacteer:

vorig jaar met speed in rosmalen (ha, tis weer bijna zover ) een bmw 320 eruit gereden. :D Wij naast elkaar bij het stoplicht, allebei in een race-bui hij in z'n eentje en ik met volle bak (4 man).
daaahaaaag bmw :)
the power of goodbye
Patrick

Smasher schreef:vorig jaar met speed in rosmalen (ha, tis weer bijna zover ) een bmw 320 eruit gereden. :D Wij naast elkaar bij het stoplicht, allebei in een race-bui hij in z'n eentje en ik met volle bak (4 man).
daaahaaaag bmw :)

BMW 320,dan noem je ook wat op zeg,die zijn niet vooruit te branden die bakken.
die z3 wilde wel,en ging ook aardig,maar is het gewoon net niet.
maar ik weet wel dat die diesels van bmw behoorlijk rap zijn,weet niet hoe die prengelen heten maar die gaan als de brandweer,dan heb ik het niet over de 320 diesel he :lol:
ik meen 330x of zoiets
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Tom
Moderator

Mrtn schreef:
JW schreef:NEE Gille, dit is niet waar!!! Bij de oude types was dit zo, bij de nieuwe niet!
D'rs wel weer het één en verandert ja, alles rood is 150PK (zie je amper) DI rood is 130pk, I rood is 110pk en alles zilver is.......?? 100PK is er niet meer volgens mij...of toch wel 100pk dan??
en als klap op de vuurpeil hebben we dan nog de SDI :lol:
GTI1-G60

Nou heb ik laatst eens me mogen rijden met een Leon TDI 180pk...
Maar laat ik 1 ding zeggen....geef ze geen voorsprong.
Want tot de 225km/h gaat het gewoon door!
Daarna is het afgelopen met de trekkracht.

De techniek gaat steeds verder, bij VW worden nu al TDI's afgeleverd met 150pk die worden getuned tot 220pk!!
Ik vraag me af hoe lang ik ze nog kan afschudden met mijn eigen golfje 1.
Marcel B.

tis idd steeds moeilijker, de gemiddelde lease-pik kan je tegenwoordig bijhouden met ze golfje...
RO 16v

oxje schreef:tis idd steeds moeilijker, de gemiddelde lease-pik kan je tegenwoordig bijhouden met ze golfje...
Nog nooit meegemaakt. :p
marcel16v

Deze week moet ik het met de Renault van m'n broertje doen. Nu hou ik alleen de SDItjes :-* bij. :evil:
rasit..

op de terugweg vanuit leiden richting rotterdam probeerde ik Jeroen Lubking in zijn 21 turbo bij te houden, lukte niet echt :lol:
Steven
Car: M536

GTI1-G60 schreef:Nou heb ik laatst eens me mogen rijden met een Leon TDI 180pk...
Maar laat ik 1 ding zeggen....geef ze geen voorsprong.
Want tot de 225km/h gaat het gewoon door!
Daarna is het afgelopen met de trekkracht.

De techniek gaat steeds verder, bij VW worden nu al TDI's afgeleverd met 150pk die worden getuned tot 220pk!!
Ik vraag me af hoe lang ik ze nog kan afschudden met mijn eigen golfje 1.
Jah die diesels worden vervelend :S kunnen ze niet al dat ontwikkelingsgeld in directe inspuiting steken ofzo ;)
Gesloten