ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
-
Groningen, damsterdiep richting AZG.
Ik sta links op de baan naar het Academisch Ziekenhuis Groningen. Eigenlijk moet in rechtsstaan omdat ik niet naar het AZG moet. Maaaaaaaar daar staat al een golf 4 T rooie D rooie I. Had ik eerst niet gezien... Moest mijn broertje naar huis brengen. Hij zag die vent in zijn golf al kijken. Echt zo'n yuppie!!
Licht gaat op groen!! Ik weet dat ik over een aantal meters moet afremmen om weer in te voegen. Maar die eerste meters was die golf nergens. Hij probeerde het maar hij kwam niet naast me!! Hehehehehe!! Helaas reed ik af op een vluchtheuvel, dus dat werd afremmen en achter hem invoegen...
Toen zag ik zijn achterkant met die rooie d en die rooie i.
Ik sta links op de baan naar het Academisch Ziekenhuis Groningen. Eigenlijk moet in rechtsstaan omdat ik niet naar het AZG moet. Maaaaaaaar daar staat al een golf 4 T rooie D rooie I. Had ik eerst niet gezien... Moest mijn broertje naar huis brengen. Hij zag die vent in zijn golf al kijken. Echt zo'n yuppie!!
Licht gaat op groen!! Ik weet dat ik over een aantal meters moet afremmen om weer in te voegen. Maar die eerste meters was die golf nergens. Hij probeerde het maar hij kwam niet naast me!! Hehehehehe!! Helaas reed ik af op een vluchtheuvel, dus dat werd afremmen en achter hem invoegen...
Pure Clio Driver....
bmw z3 3.0i versus 21turbo,hij moest het afleggenmaar liet me er pas langs bij 210,hij wist van geen opgeven,jammer maar helaas maar dat bakkie van 16 jaar oud was toch sneller 

5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Gisteren tegen een Chrysler Neon SE. We stonden allebei links. Hij trekt redelijk op maar kan allang naar rechts en blijft links rijden. Ik een beetje drukken tot de 160, toen ging hij naar rechts en voegde ik maar achter hem in (je mag daar 100 en bij de stoplichten 70). Tijdje achter hem blijven rijden tot het volgende stoplicht, toen haalde ik hem in (nog rijdend, sprong net op groen). Hij meteen volgas erachter aan tot de 150, toen vondt ik het genoeg en ging hij weer voorbij. Bij het laatste stoplicht kon ik nog net rechts naast hem invoegen om er naast te komen staan. Hij deed erg zn best, maar kon er niet voor komen!
Direct bij groen al een halve auto voorsprong die uitliep op zo'n 3 autolengtes. Toen moesten we allebei weer afremmen. Was toch ff leuk.
Wat voor motor ligt er eigenlijk in zo'n Chrysler?

Wat voor motor ligt er eigenlijk in zo'n Chrysler?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Je heb een uitvoering met een 1.6i 16V >> 115 pk en een 2.0i 16V>>133 pkjeroen.k schreef:Wat voor motor ligt er eigenlijk in zo'n Chrysler?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Die rooie D en rooie I zegt helemaal niets bij een type 4 (dit staat er tegenwoordig altijd op)! De type aanduiding is namelijk gewijzigd, dit kan dus een standaard diesel zijn met 95pk.Pure Clio Driver schreef:Groningen, damsterdiep richting AZG.
rooie D en I,is een 130 pkJW schreef:Die rooie D en rooie I zegt helemaal niets bij een type 4 (dit staat er tegenwoordig altijd op)! De type aanduiding is namelijk gewijzigd, dit kan dus een standaard diesel zijn met 95pk.Pure Clio Driver schreef:Groningen, damsterdiep richting AZG.
-
Whatever, het gaat om het gevoel. En geloof me, deze golf had zeker meer dan 95pk. Zoals al gezegd komt ie dichterbij de 130pk.JW schreef:Die rooie D en rooie I zegt helemaal niets bij een type 4 (dit staat er tegenwoordig altijd op)! De type aanduiding is namelijk gewijzigd, dit kan dus een standaard diesel zijn met 95pk.Pure Clio Driver schreef:Groningen, damsterdiep richting AZG.
Pure Clio Driver....
ja...afgelopen zondag heb ik wel gemerkt wat ik motorisch nou precies mis toen ik achter jesper en merijn aanreed terug vanuit utrecht...Best deprimerend. Toen ik eindelijk op de 170 zat, waren zij volgens mij al lang weer rustig aan aan het doen...Tom schreef:toen ik de GTT nog had was het wel altijd stevig door stampen om een 150PK golf te klieren. Met de willi is dat wat makkelijker

het was niet echt een sprintje ofzo, maar wel leuk om te zeggen..
ergens in overschie tegen een opel/bmw kadett.. ik had eigenlijk niet eens zin om een sprintje te trekken tegen een opel kaddet
maar ik zag dat hij op de motorkap een bmw teken had i.p.v een opel teken
dus ik dacht, hey misschien de eerste bmw/opel kadett die een beetje weerstand kan bieden.. maar helaas was het gewoon typisch een opel/bmv kadett 

ergens in overschie tegen een opel/bmw kadett.. ik had eigenlijk niet eens zin om een sprintje te trekken tegen een opel kaddet

klopt, ik had ook al het idee, dat ik iets later aanwezig was dan de heren voor mijTom schreef:haha, tegen die tijd dat je de 170 aantikt zijn wij al naar de 215 geweest en weer terug aan de koffie

Gisteren 2x een mooie sprint mogen houden.
Voor de mensen die er bekend zijn, bij het provincie huis bij DenBosch richting Schijndel.
Eerst een Seat Leon TDI (weet niet welke motorinhoud) maar die stond ff heel stoer te gluren door zn geblindeerde raampjes met zn kampsnolletje ernaast, eerste versnelling zwarte walm achter me van de Leon, 2e versnelling zag ik alleen de Leon nog met zn neus de lucht in proberende snelheid te maken. 3e versnelling (130 ofzo) was de Leon nergens meer te bekennen, volgende stoplicht keekie toch wat sip naar mn auto
Tevens reed ik op de terugweg op dezelfde weg, toen ik rustig 80 reed (soms rij ik wel netjes
) toen er een of andere onverlaat in zn nieuwe Opel Vectra kwam langsscheuren, sneed me gruwelijk af en blaasde kei hard door, ff doorhalen in zn 4 tot 150 en dan er voorbij in zn 5 en ff doorhalen tot 180, bij het stoplicht kwam hij toeterend voorbij met zn middelvingertje omhoog...... achjah sommige mensen 
Voor de mensen die er bekend zijn, bij het provincie huis bij DenBosch richting Schijndel.
Eerst een Seat Leon TDI (weet niet welke motorinhoud) maar die stond ff heel stoer te gluren door zn geblindeerde raampjes met zn kampsnolletje ernaast, eerste versnelling zwarte walm achter me van de Leon, 2e versnelling zag ik alleen de Leon nog met zn neus de lucht in proberende snelheid te maken. 3e versnelling (130 ofzo) was de Leon nergens meer te bekennen, volgende stoplicht keekie toch wat sip naar mn auto

Tevens reed ik op de terugweg op dezelfde weg, toen ik rustig 80 reed (soms rij ik wel netjes

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
1.9, gok ik.................Rory schreef:Gisteren 2x een mooie sprint mogen houden.
Eerst een Seat Leon TDI (weet niet welke motorinhoud)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Seat is (nog) niet uitgerust met 2.5 V6en TDI's, gelukkig maar..Martijn *Baccara* schreef:1.9, gok ik.................Rory schreef:Gisteren 2x een mooie sprint mogen houden.
Eerst een Seat Leon TDI (weet niet welke motorinhoud)

Mrtn = Maarten
D'rs wel weer het één en verandert ja, alles rood is 150PK (zie je amper) DI rood is 130pk, I rood is 110pk en alles zilver is.......?? 100PK is er niet meer volgens mij...of toch wel 100pk dan??JW schreef:NEE Gille, dit is niet waar!!! Bij de oude types was dit zo, bij de nieuwe niet!
Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
vorig jaar met speed in rosmalen (ha, tis weer bijna zover ) een bmw 320 eruit gereden.
Wij naast elkaar bij het stoplicht, allebei in een race-bui hij in z'n eentje en ik met volle bak (4 man).
daaahaaaag bmw

daaahaaaag bmw

the power of goodbye
Smasher schreef:vorig jaar met speed in rosmalen (ha, tis weer bijna zover ) een bmw 320 eruit gereden.Wij naast elkaar bij het stoplicht, allebei in een race-bui hij in z'n eentje en ik met volle bak (4 man).
daaahaaaag bmw
BMW 320,dan noem je ook wat op zeg,die zijn niet vooruit te branden die bakken.
die z3 wilde wel,en ging ook aardig,maar is het gewoon net niet.
maar ik weet wel dat die diesels van bmw behoorlijk rap zijn,weet niet hoe die prengelen heten maar die gaan als de brandweer,dan heb ik het niet over de 320 diesel he

ik meen 330x of zoiets
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Moderator
- Car: MB
en als klap op de vuurpeil hebben we dan nog de SDIMrtn schreef:D'rs wel weer het één en verandert ja, alles rood is 150PK (zie je amper) DI rood is 130pk, I rood is 110pk en alles zilver is.......?? 100PK is er niet meer volgens mij...of toch wel 100pk dan??JW schreef:NEE Gille, dit is niet waar!!! Bij de oude types was dit zo, bij de nieuwe niet!

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nou heb ik laatst eens me mogen rijden met een Leon TDI 180pk...
Maar laat ik 1 ding zeggen....geef ze geen voorsprong.
Want tot de 225km/h gaat het gewoon door!
Daarna is het afgelopen met de trekkracht.
De techniek gaat steeds verder, bij VW worden nu al TDI's afgeleverd met 150pk die worden getuned tot 220pk!!
Ik vraag me af hoe lang ik ze nog kan afschudden met mijn eigen golfje 1.
De techniek gaat steeds verder, bij VW worden nu al TDI's afgeleverd met 150pk die worden getuned tot 220pk!!
Jah die diesels worden vervelendGTI1-G60 schreef:Nou heb ik laatst eens me mogen rijden met een Leon TDI 180pk...