[R5GTT]Lassen dorpels en achterbalk

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Ahameter
Berichten: 36
Lid geworden op: di 18 feb 2003 12:06
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Zoals de titel al zegt, de dorpels en achterbalk van een gtt moeten gelast worden. Kan iemand mij vertellen of dit een intensief karwei is? en/ of dit gemakkelijk, dan wel, moeilijk gaat.

ben van plan het zelf te doen :p
ETE [Endure The Elements]
PIOT [Pain is only temporary]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dorpels is immitatie voor in de handel. Als je alles zelf kunt is het wel te doen, anders is het een geld rovend karweitje
Laatst gewijzigd door Tom op di 11 mar 2003 6:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Met een korte ei
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik geloof dat hier al een heel lang topic van is geweest...van Spiral geloof ik. Ik zou even een search doen op dit forum...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Dorpels heb ik idd laten lassen.

Achterbalk niet.

maar ik heb het laten doen.
ik weet dus niet of dit erg lastig is.


lijkt mij niet heel bijzonder, zolang je kan lassen.

maar dit laat ik liever over aan de mensen die er verstand van hebben.....


iig succes ermee!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

let op !!!

als je imitatie dorpels enz gebruikt dat het resultaat weleens niet helemaal passend kan zijn of dat je veel werk moet gaan verzetten om het wel helemaal passend te krijgen .
gewoon orgineel is wel duurder maar beter
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Ik heb onder mijn (niet eeuwige) project ook imitatie dorpels zitten en dat paste perfect. En deze dorpels zijn nog beter dan de originele waar zo`n klote naad zit waar de dorpels altijd beginnen te roesten. Tja niet alle imitatie is slecht
There will be plenty of time to rest when your dead
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zonder die orninele naad wil het niet he. Daar zitten de buitenkant plaatdelen tegen elkaar gepuntlast. Dit is natuurlijk Shit. omdat er nog ruimte tussen de plaatwerk blijft zitten zo. :(
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Tuurlijk wil het wel. Ik heb ze er zelf onder weg gezaagd en de spuiter heeft alles er onder gelast. Wil prima als je maar weet wat je doet.
There will be plenty of time to rest when your dead
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Abel schreef:Dit is natuurlijk Shit. omdat er nog ruimte tussen de plaatwerk blijft zitten zo. :(
En dat gaat roesten, zoals bij mij :(
Overigens weer weggewerkt inmiddels :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik bedoel dat renault het niet zonder die naad kan maken. Om dat daar de buitenkant plaatdelen tegen/aanelkaar word gezet. Dus uiteindelijk gaan al zulke plekken roesten. :( tenzij ze dit ding direct na het lassen eens goed gingen galvaniseren. Maar ja $$$
Plaats reactie