hallo-logica-hallo
bij 1900 rpm heeft de motor ook minder lucht nodig.
kijk de g-lader zit aan de krukas vast.
Zeg dattie per 2 krukomwentelingen 4 liter lucht verplaatst, en je hebt een 2 liter motor.
Dan heb je dus in principe 1 bar overdruk, ongeacht het toerental. zijn we der nog??
Maar natuurlijk is het niet exact zo, want bij lage rpm heeft de g-lader wat last van inwendige lek, en ook de motor haalt niet altijd hetzelfde naar binnen, dat hangt wat af van de nokkenas en kleppentiming.
Vraag r5turbo & corrado
Bij 1900rpm vul ik met de Glader al ongeveer 0,45bar overdruk.Riël schreef:
180nm van de 230? Is dus net als bij de turbo. Glader draait ook minder toeren bij 1900 toeren dus levert ie daar vast geen maximale druk. Dat bedoel ik. Pure logica, toch, we hebben het over een compressor neem ik aan?
En nee geen 230nm, dat is max bij een standaart motor, maar 290nm heb ik tot beschikking.
Oja en vergeet de Mercedes compressor optie.
Die kun je tot een 200pk gebruiken daarna is de koek op.
Of je draait deze na 5000km kapot.
En ze zijn NIET te reviseren.
/me is getting wiser 

Hoe krijg je dat voor elkaar zonder pingelen? Bij een diesel kan ik me er nog iets bij voor stellen.De moderne Golf 1.8 20VT motors worden bij flinke tuning gevuld met 3bar of meer!
Of wordt er dan gereden met een gigantische klepoverlap en late inspuiting?
Derby
Als je voldoende benzine inspuit is er niks aan de hand.
De 20VT motor heeft bytheway dubbele pingelsensors.
Pingelen dus is geen probleem.
300pk is vrijsnel haalbaar bij deze motoren, met standaard nokkenassen!
Het is denk ik de mooiste turbo motor op dit moment.
Het komplete inlaat traject en kop zijn klaar voor race!!
De 20VT motor heeft bytheway dubbele pingelsensors.
Pingelen dus is geen probleem.
300pk is vrijsnel haalbaar bij deze motoren, met standaard nokkenassen!
Het is denk ik de mooiste turbo motor op dit moment.
Het komplete inlaat traject en kop zijn klaar voor race!!