Vraag r5turbo & corrado

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

hallo-logica-hallo

bij 1900 rpm heeft de motor ook minder lucht nodig.

kijk de g-lader zit aan de krukas vast.
Zeg dattie per 2 krukomwentelingen 4 liter lucht verplaatst, en je hebt een 2 liter motor.
Dan heb je dus in principe 1 bar overdruk, ongeacht het toerental. zijn we der nog??
Maar natuurlijk is het niet exact zo, want bij lage rpm heeft de g-lader wat last van inwendige lek, en ook de motor haalt niet altijd hetzelfde naar binnen, dat hangt wat af van de nokkenas en kleppentiming.
GTI1-G60
Berichten: 290
Lid geworden op: za 25 aug 2001 0:00
Locatie: Capital of Friesland

Riël schreef:
180nm van de 230? Is dus net als bij de turbo. Glader draait ook minder toeren bij 1900 toeren dus levert ie daar vast geen maximale druk. Dat bedoel ik. Pure logica, toch, we hebben het over een compressor neem ik aan?
Bij 1900rpm vul ik met de Glader al ongeveer 0,45bar overdruk.
En nee geen 230nm, dat is max bij een standaart motor, maar 290nm heb ik tot beschikking.
:wink:

Oja en vergeet de Mercedes compressor optie.
Die kun je tot een 200pk gebruiken daarna is de koek op.
Of je draait deze na 5000km kapot.
En ze zijn NIET te reviseren.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

/me is getting wiser :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

De moderne Golf 1.8 20VT motors worden bij flinke tuning gevuld met 3bar of meer!
Hoe krijg je dat voor elkaar zonder pingelen? Bij een diesel kan ik me er nog iets bij voor stellen.

Of wordt er dan gereden met een gigantische klepoverlap en late inspuiting?

Derby
GTI1-G60
Berichten: 290
Lid geworden op: za 25 aug 2001 0:00
Locatie: Capital of Friesland

Als je voldoende benzine inspuit is er niks aan de hand.
De 20VT motor heeft bytheway dubbele pingelsensors.
Pingelen dus is geen probleem.
300pk is vrijsnel haalbaar bij deze motoren, met standaard nokkenassen!
Het is denk ik de mooiste turbo motor op dit moment.
Het komplete inlaat traject en kop zijn klaar voor race!!
Plaats reactie