Wat wij van plan zijn is de G-Lader van het blok te halen, en de drukvulling van dat ding te laten gebeuren door een turbotje. De turbo zal afkomstig zijn van de renault 5, deze levert minstens zo veel druk als een G-Lader kan leveren, misschien nog wel wat extra, maar daar zijn we even niet op uit.
De plaatsing van de turbo zal geen problemen opleveren. Enige waar ik mee zit is de reactie
van de motor op die druk. Ik weet bijna nix van de regeling van het corrado-blok en het drukgebeuren van de G-lader. Ik vraag me af of de computer de toch variabelere geleverde druk van de turbo wel aankan. De druk is hier nl. niet toerental-afhankelijk. Ik neem zelf aan dat de hoeveelheid lucht en druk toch gemeten wordt en dat de computer zich hierop regelt, maar het kan ook anders zijn.
Mensen die opmerkingen hebben en eventueel kunnen zeggen aan welke dingen ik MOET denken bij het installeren van een turbo ipv een g-lader (bepaalde sensoren etc), graag!! Zou iemand het om een of andere reden AFraden, aub goede redenen erbij. Ben redelijk vastbesloten het te gaan doen, maar moet nix vergeten natuurlijk

Groeten,
Riel Notermans