[Clio16V]Advies nodig, Help me out.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Tune2burn

Beste leden,

ik ben momenteel bezig met de aanschaf van een Renault Clio 16V. Ik zit te twijfelen of hij de
vraagprijs wel waard is. Ik hoop dat jullie me bij mijn besluit kunnen helpen. Hier volgen de specificaties:

Bouwjaar: 1993
Kleur: Metallic Zwart
Km-stand: 159.000 km
Velgen: Zeer mooie 16" vijf spaaks
Banden: 205 breed en in perfecte staat.

Hij heeft orgineel leder interieur. Tevens elektrische ramen, schijfdak en spiegels en orgineel renault alarm. De carroserie ziet er ontzettend goed uit en de auto is nooit betrokken geweest bij een ongeval.Daarnaast heeft hij een sportuitlaat en een k&N open luchtfilter en is hij mooi verlaagd. Ik
hem heb op alle mogelijkepunten gecontroleerd
via checklisten en tips die jullie op dit forum
gaven. Hij lekte alleen een beetje olie, dit komt waarschijnlijk van de ontsteking af. Het olie verbruik is echter prima. Dit is de tweede eigenaar en het orginele factuur zit erbij. Daarnaast is de geschiedenis van de auto de laatste vier jaar bekend bij mij. Hij is goed dealer onderhouden. De orginele schoepenvelgen zitten erbij en tevens de orginele veren en luchtfilter. Het blok en de versnellingsbak zijn bij geheel vernieuwd en er zit ook een nieuwe koppeling in. Dit is zo'n twee jaar geleden gebeurd. Hij reed ook perfect tijdens de proefrit. En olie temp en druk waren normaal.

De auto moet worden ingevoerd uit Belgie. Met invoeren en keuringen kom ik uit op een prijs van:
€ 4000,-.

Ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen want ik wil de knop nu echt doorhakken.

Greetz Tune2burn! 8)
Laatst gewijzigd door Tune2burn op di 28 jan 2003 17:57, 3 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Klinkt goed, normale Clio 16V kost nu ook rond zo'n 3500 Euro. En van deze weet je dat hij gewoon goed is en dat is altijd weer mooi meegenomen. Dus als er verder niks op aan te merken is, zou ik er voor gaan...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Anonymous

Laat ik beginnen met zeggen dat je van een beschrijving nooit een auto kunt kopen, je moet er altijd naar kijken. Maar het gevoel wat mij bekruipt is het volgende:

Waarom wil iemand die er net een nieuwe versnellingsbak + koppeling in heeft laten zetten zijn auto verkopen ? Ik heb het vorige maand laten doen en het is echt niet goedkoop, waarom een auto in zo'n goeie staat verkopen ?

Probeer dat te achterhalen.
Tune2burn

Het blok is gereviseerd en er is een nieuwe versnellingsbak en koppeling ingezet. Dit is zo'n 2 jaar geleden gebeurd. Rede van verkoop is dat hij wat anders wil voor zijn werk. Hij moet ver rijden. Hij wil een diesel.
Mrtn
Car: R5GTT

Als je denkt dat de auto eerlijk is, dus niet gepiemeld met schade's oid, je hebt €4000 en je kan niet slapen 's nachts omdat je aan die auto denkt, dan zeg ik DOEN. Heb je één van deze (soms zeer irritante) symptonen niet, dan moet je het niet doen. Bij twijfel nooit oversteken :wink:
Mrtn = Maarten
mdmx

klinkt goed!!! errug goed zelfs met al die originele spullen erbij!, heb je twijfel doe een aanbetaling en laat hem bekijken door iemand die er VEEL verstand van heeft, desnoods ANWB keuren....denk ook nog even aan de zwarte clio die in "verboden in te rijden" was pas geleden, op eerste gezicht strakke bak, maar verder......
Als dit niet het geval is: Ik zou hem nog wel willen kopen voor dat geld, en ik heb er al een, mooi en goed......kenjenagaan!!!!haha
DOEN succes
Mrtn
Car: R5GTT

mdmx schreef:klinkt goed!!! errug goed zelfs met al die originele spullen erbij!, heb je twijfel doe een aanbetaling en laat hem bekijken door iemand die er VEEL verstand van heeft, desnoods ANWB keuren....denk ook nog even aan de zwarte clio die in "verboden in te rijden" was pas geleden, op eerste gezicht strakke bak, maar verder......
Als dit niet het geval is: Ik zou hem nog wel willen kopen voor dat geld, en ik heb er al een, mooi en goed......kenjenagaan!!!!haha
DOEN succes
Uiteraard wel laten keuren natuurlijk, door de ANWB oid. T gaat om een hoop €Žs
Mrtn = Maarten
Anonymous

"Lekte olie bij de ontsteking" ???Waar precies want de bobine zit los van de motor. Is het in de schachten van de bougies of bij de verdelerkap??
canonballman

ik neem aan als ik dat lees een lekke nokkenaskeerring bij de verdelerkap. Lijkt me geen groot, duur probleem, maar wel vreemd als die motor nog maar 2 jaar oud is.

Heb je bonnen gezien van de revisie van de motor en bak?
Ollie

Ik ben zo vrij om effe in te haken in dit verhaal met mijn eigen vraagjes:

ik ben vandaag ook wezen kijken voor een '93 clio 16V. Heeft deze altijd interieur met groene motiefje? En staat er op de achterklepstrip alleen Renault en Clio (dus géén 16V)? Anders is het misschien een andere klep was ik namelijk aan het denken. En is het mogelijk om de achterklep te stellen, dwz. dichter of verder van de carroserie te monteren dmv de twee schroeven waarmee hij vastzit?
Jasper16v

Ollie schreef:Ik ben zo vrij om effe in te haken in dit verhaal met mijn eigen vraagjes:

ik ben vandaag ook wezen kijken voor een '93 clio 16V. Heeft deze altijd interieur met groene motiefje? En staat er op de achterklepstrip alleen Renault en Clio (dus géén 16V)? Anders is het misschien een andere klep was ik namelijk aan het denken. En is het mogelijk om de achterklep te stellen, dwz. dichter of verder van de carroserie te monteren dmv de twee schroeven waarmee hij vastzit?
groen motiefje heb ik ook (ph.1)
kan ook blauw met geel zijn meen ik, ligt aan de kleur van de auto
en die strip heb ik ook (zonder 16v), is dacht ik omdat het een van de laatste is van fase 1
en die strip kun je ook zo omwisselen, dus zegt niets
Jesper16v
Contacteer:

Ollie schreef:Ik ben zo vrij om effe in te haken in dit verhaal met mijn eigen vraagjes:

yep :wink:
is allemaal waar!
Ollie

Dat zijn nog eens snelle antwoorden zeg :)

Maar die klep kan ik dus gewoon een losschroeven en een stukje naar voren schuiven. Eerste reactie was namelijk schade! Vooral in combinatie met die strip, maar dat klopt dus?!
Ander vraagje nog...de tankdop, ligt die helemaal gelijk met de carroserie of kan ie ook wat dieper liggen?
Deze clio heeft namelijk nog perfecte achterschermen, ziet er over het algemeen nog toppie uit (afgezien van de velgen :-*), loopt motorisch lekker, is recent genoeg aan gedaan én heeft nog een mooi prijsje ook!
Jasper16v

mijn tankdop ligt gelijk aan de carrosserie
Patrick L.

Ollie, je moet alleen bedenken dat toen ik de bekleding wegtrok van de kofferruimte, het net leek of er iets met de vloer aan de hand is geweest, mischien toch schade. Maar zag er verder wel strak uit, alleen die achterklep sloot niet nauw aan.
Marc

TTB, wat je zegt klinkt allemaal goed. Ik zal je mijn verhaal even geven. Ik kocht mijn 16V op aanraden van een vriend die Renault monteur is en die auto + eigenaar kende en dus ook wist hoe de eigenaar ermee omging. Voor het kleinste dingetje stond die jongen in de garage, altijd onderhoud gehad, kon niet beter dacht ik. Toch heb ik vanaf het moment dat ik hem kocht problemen gehad, het ene groter dan het andere (koppakking, startmotor, dynamo, koudstartinjector, radiator, injectiesysteem). Hiermee wil ik aangeven dat, hoe goed een auto ook lijkt het niet altijd alles zegt, want ik kon op dat moment geen betere 16v kopen als die. Maar het blijft een auto en die kunnen kapot. Ik heb het laatste jaar bijna probleemloos gereden en dat maakt een hele hoop goed en ik zou ook geen andere auto dan een Clio willen.

Ik zou ook nog even naar de riem informeren want die moet geloof ik om de 80000km verevangen worden, met het oog op de 159000km van deze auto, en dat is een duur klusje. Het zou jammer zijn als je dat meteen zou moeten doen na je aankoop.

succes, cheers 8)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Marc schreef: Ik zou ook nog even naar de riem informeren want die moet geloof ik om de 80000km verevangen worden, met het oog op de 159000km van deze auto, en dat is een duur klusje. Het zou jammer zijn als je dat meteen zou moeten doen na je aankoop.
Dit is eventueel ook zelf te doen maar kost je ongeveer een halve dag. en je moet even weten/ uitvinden hoe en wat.

maar een motor die 2 jaar oud is dan is de riem ook vervangen. kijk even hoeveel hij gelopen heeft in die 2 jaar en dan weet je of dat vervangen moet worden.

Gr. Frits
[rsi]peerke

Tune2burn,

Als ik je nog een adviesje mag geven...

Staar je niet blind op de verkoopprijs alleen. Hou gewoon rekening met komende kosten.

Als je budget erg krap is, dan zou ik zowiezo nog eens goed nadenken over de koop van zo'n 16V.

Mocht je toch een 16V kopen, dan wens ik je in ieder geval veel rijplezier (want het blijven heerlijke autootjes)!!
Tom
Moderator
Car: MB

als ik dat verhaaltje zo eens lees dan lijkt hij erg op de auto van Niels (mooie bak overigens)

[img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc329/usericon.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tune2burn

Inderdaad Tom, zo ziet ie er ongeveer uit. In ieder geval wil ik iedereen bedanken die zo vriendelijk is geweest zo snel te reageren. Ik heb besloten om hem te gaan kopen. En inderdaad marc het blijft natuurlijk een risco ook al weet je de afkomst. Laten we hopen dat ik meer geluk als jouw heb.

Thx to everyone. Greetz Tune2burn
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Succes en veel plezier ermee! :D
Jasper16v

PICS !!

(als je hem hebt :) )

en suc6 ermee
Chrisv

Mooi karretje man.
Vooral dat interieur hmmm
some people are alive only because it's illegal to kill them
Nielske

Chrisv schreef:Mooi karretje man.
Vooral dat interieur hmmm
thnx >-)

enne tune... veel succes met je mogelijke aankoop!

greetz Nielske (die helemaal wild wordt van pos. commentaar over zn' auto :D gimme more)
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Mrtn schreef:
mdmx schreef:klinkt goed!!! errug goed zelfs met al die originele spullen erbij!, heb je twijfel doe een aanbetaling en laat hem bekijken door iemand die er VEEL verstand van heeft, desnoods ANWB keuren....denk ook nog even aan de zwarte clio die in "verboden in te rijden" was pas geleden, op eerste gezicht strakke bak, maar verder......
DOEN succes
Waar kun je een auto laten keuren door de ANWB?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Rene (Mr. TX) schreef:
Mrtn schreef:
DOEN succes
Waar kun je een auto laten keuren door de ANWB?
Er zijn nog 4 zogenaamde techno centrums in Nederland.
Waaronder één in Utrecht. Keuring kost 136 Euro.
Bel anders ff de ANWB voor een vestiging bij jullie in de buurt. Je moet overigens wel lid zijn, anders kan het tegenwoordig niet meer.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Den Haag vond ik op de site van ANWB.
Dit zijn de enigen? Het lijkt mij toch logisch dat je ze verspreid door heel Nederland? En sowieso 1 in Apeldoorn en omstreken ;)
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Je zal toch ook vast naar een lokale garage kunnen? Geef je die 50 euro om de auto ff grondig te controleren.
Tom
Moderator

een Dekra keuring is ook mogelijk http://www.dekra.nl

Deze komen naar de plaats waar de auto te koop staat en keuren hem zeer grondig.
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Ook bij particuliere occasions denk je? Ze hebben namelijk geen brug bij de hand.
Tom
Moderator

ik denk wel particuliere ja, maar dan zul je mischien even wat af moeten spreken met een garage op de hoek
Plaats reactie