KennyGTT schreef:Crx had te veel wheel-spin. Ik had betere grip met michelin pilot sv R15/195/50 opliggen. We gingen erg gelijk op. Stond toch v-tec op zijn kar en had een vlakke motorkap, een "normale" 16 klepper heeft een hobbeltje op zijn motorkap.
een 1.4 16V heeft ook een vlakke motorkap,kan goed zo ene zijn hé
KennyGTT schreef:Crx had te veel wheel-spin. Ik had betere grip met michelin pilot sv R15/195/50 opliggen. We gingen erg gelijk op. Stond toch v-tec op zijn kar en had een vlakke motorkap, een "normale" 16 klepper heeft een hobbeltje op zijn motorkap.
V-teccen zijn er toch ook alleen in dat azuurgroene?
V-teccen zijn er toch ook alleen in dat azuurgroene?
nope,blauw,rood weet ik zeker maar kan nog meer kleuren zijn
Geert Claes schreef:misschien een domme vraag, maar wat is de tijd van 0-100 voor een GTT fase 2 op standaard turbodruk?
topsnelheid 204 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,0 s
(Dat zegt autotrader.nl) Maar volgens mij klopt heel autotrader ook niet qua prestaties van de auto, volgens mij is een GTT ff wat sneller, ik schat tussen de 7.4 a 7.6 sec. van 0 - 100 (Standaard)
Paar weken geleden had ik een sprintje met een Mercedes SL230 volgens mij zo'n 2 zitter. Samen naast elkaar voor de stoplicht. beetje gassen natuurlijk en toen op groen en we bleven netjes naast elkaar . Volgende stoplicht nog een keer weer netjes naast elkaar haha hij stond raar te kijken en best opgefokt, was zo'n dikke kamper, maar hij had ook een automaat dus vandaar bleef ik mooi naast hem .
Zijn die Vtecs nou alleen maar zo snel vanwege dat gedoe dat bij 6 a 7000 toeren losbreekt?!?!?
Op papier ben ik namenlijk helemaal niet zo onder de indruk van die dingen.
CRX 1.6Vtec:
150pk (echt geen 160 standaard hoor!)
144Nm
1010Kg
GTT:
120pk
165Nm(!)
848Kg
(Deze waarden heb ik uit meerdere bronnen)
En uiteindelijk gaat het toch VOORAL om de Power to Weight ratio?
Geeft mij een pk/kg verhouding van +- :
Vtec: 0,15pk/Kg.
GTT: 0,14pk/Kg
Haal je uit die GT de achterbank, krik, reservewiel
dan zit je op zo'n 800Kg en zit je ook PRECIES op diezelfde pk/kg als de Vtec!(mag je zelfs van de Vtec ook nog 10kilo afhalen! Zit je van beide PRECIES op 0,15pk/Kg)
Doe je daar nog een beeeeetje extra druk bij....
Dan mag het toch geen probleem zijn???
Je hebt dan een betere pk/gewichts verhouding EN meer koppel!
Zie je niet helemaal juist. Gaat meer om het koppel bij de acceleratie. Maar eigenlijk kun je ook daaraan niet alles zien, je moet de complete krommes hebben. Dan kun je aan het oppervlak hieronder vrij goed zien hoe snel een wagen is met zijn acceleratie...
Ik denk dat je het inderdaad iets te zwart wit ziet. In een crx vtec ligt een B16a blok 160 pk bij 7600 rpm. En hij trekt echt van 0 tot 100 onder de 7,4 seconden. Uiteraard zitten de meeste jongens met die Vtecjes ook niet stil net zoals ons en proberen zij ook zo veel mogelijk eruit de halen. De kans is dus groot dat die nog meer als 160 pk heeft.
Wat niet weg neemt dat een Gt Turbo niet van crx vtec kan winnen. Het ligt aan de rijder en de staat van de auto.
conclusie is dus ,een standaard 5 gtturbo wint niet van een standaard crx vtec als de rijders gelijk zijn.[/quote]
Al die vergelijkingen zijn leuk, maar je kunt de praktijk er niet bij nemen. Een slechte rijder is makkelijk een seconde langzamer dan de specs an zijn wagen aangeven. Waarschijnlijk is de VTEC idd sneller, maar ja, welke rijder houdt zijn wagen goed op toeren?
Jeroen Lubking schreef:De v-tec`s presteerde op de maasvlakte en dergelijke ook niet erg best.
Behalve dan degene met superchargers
Die hield je echt niet bij als ze eenmaal opgang waren.
Met name de crx-jes waren echt dweilen. Zijn ook echt ideaal om jezelf in dood te rijden, body is veel te slap. Bij een goeie klap scheuren ze allemaal langs het dashboard in twee. Het V-tec op zich is natuurlijk wel echt leuk. Ik kan de variabele kleppentiming in de rally clio ook enorm waarderen, heerlijk gevoel en goeie power...
Ik met me fiets naar me werk kijkt een oud omatje op een snorbrommer me aan ze daagt me uit om te gaan sporten dus ik schakel m'n hoogste versnelling in en fiets me de t*ring en jahoor 20meter verder op haal ik der in!!!hoera!!
Haha da's maar gein. Ik heb er ook eens achter gehangen en die vtec kwam mij niet weg. Kwam er ook niet echt langs maarja, ze zijn idd erg rap maar best een gokje waard aan't stoplicht!
Riël schreef:Haha da's maar gein. Ik heb er ook eens achter gehangen en die vtec kwam mij niet weg. Kwam er ook niet echt langs maarja, ze zijn idd erg rap maar best een gokje waard aan't stoplicht!
je moet de bochten eens proberen riel,misschien dat het je daar wel lukt
Nou het is toch echt 150 pk.... alleen die nieuwe, de del snols hebben 160.. maar een maatje van mij heeft een civic v-tec.. met 150, en we waren even snel ik ben sneller weg maar als hij op toeren komt zit tie weer naast me... en zo gaat het door moeten alleen nog een op een heel lang stuk gaan.. maar als het goed is, is een clio 16v dan sneller..
Ik kan me nog een sprintje herinneren tussen mijn 16V (blueprinted + chipped by Achterberg) en een civic v-tec. Die civic was dus gewoon sneller.
Effe raampje open voor het verkeerslicht, en hij liet me weten dat de zijne helemaal standaard was (hij kan natuurlijk ook een leugenaartje geweest zijn)
CRX een dweil? pardon.. ze hebben een beetje overstuur op standaard onderstel, thats it!..
en het is geschreven als VTEC!! en de EE8 2de generatie CRX VTEC heeft standaard 150pk. de Del Sol VTi heeft er standaard 160.
Civic VTEC (EE9) Heeft standaard 150pk.
2de generatie CRX 1.6 16v heeft er standaard 124. Er is echter een tussenmodel geweest zonder kat en die heeft er 130.
Koppel staan de wagens niet bekend om, TURBO motoren echter wel, vandaar dat de GTT sneller is dan de CRX 1.6 16v. Met verhoogde turbodruk ben je ook nog wel sneller als een standaard VTEC.
Ken alleen ook iemand bij de CRX Club die een Turbo op zijn VTEC heeft zitten. naar schatting 220pk en 180Nm koppel. Die moet je dus voor laten gaan!
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus