Als ik rustig rem, is er nix aan de hand. Als ik nou iets stevigers rem (en echt niet overdreven hard) trilt de auto. Een maand terug is mijn homokineethoes rechtvoor vervangen en er zat toen vet op mijn remschijf rechtsvoor. Ze hebben het toen wel schoongemaakt met een of ander goedje. Zou het kunnen zijn dat het trillen hierdoor word veroorzaakt? Dus zeg maar het happen en glijden van de blokken op de schijven? Ik weet ook niet meer of hij het daarvoor ook al deed en frequentie verschillen in trillingen bij verschillende snelheden kan ik ook niet echt ontdekken.
Dinsdag gaat hij naar de garage voor banden, maar dan vraag ik hier meteen ff naar. Iemand een idee wat het kan zijn? Dan weet ik iig of ze het over hetzelfde hebben als ik....
ps. owja: clio1.4, schijven en blokken zijn niet aan vervanging toe, kromme schijven lijkt me niet waarschijnlijk...
Ik zou toch misschien denken aan dat vet. Zoek even wat remmenreiniger op en maak je remschijf schoon...
Ik weet niet of het helpt, maar dan heb je dat probleem tenminste uitgesloten.
marco schreef:voel je deze trilling ook in je pendaal?????
zo ja heb je kans dat de schijven iets krom zijn
greetz marco
Ik voel de trilling wel, maar komt denk ik doordat de hele auto trilt, niet doordat de schijf krom is. Weet je of ze dat snel na kunnen meten bij de garage?
Ik voel de trilling wel, maar komt denk ik doordat de hele auto trilt, niet doordat de schijf krom is. Weet je of ze dat snel na kunnen meten bij de garage?[/quote]
nou dit heb je zelf ook zo gecontroleert,wiel eraf en dan rustig draaien met de schijf,als op een bepaald punt de blokjes aanlopen is de schijf daar krom,heb je zo gecontroleerd dus
Maar ze worden toch meestal alleen krom als de auto lang stil staat??? Mijne rijd al tien jaar lang, hooguit een week, anderhalf stil...zou niet weten waarom ze dan krom zouden zijn...
~Haas~ schreef:Ik voel de trilling wel, maar komt denk ik doordat de hele auto trilt, niet doordat de schijf krom is. Weet je of ze dat snel na kunnen meten bij de garage?
nou dit heb je zelf ook zo gecontroleert,wiel eraf en dan rustig draaien met de schijf,als op een bepaald punt de blokjes aanlopen is de schijf daar krom,heb je zo gecontroleerd dus
greetz marco
Dan zou ik ze dus ook moeten horen als de auto rolt...maar dat hoor ik niet...
Laatst gewijzigd door Haas op wo 13 nov 2002 9:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Je schijven kunnen toch ook kromtrekken als je bij stilstaan je rem in blijft drukken. En dan zeker als die schijven heel heet zijn dan trekt alle warmte naar die blokken (heb ik ooit ergens gehoord, weet niet zeker hoor) En dan kunnen ze krom trekken.
Dit had mijn oom toen hij terug kwam uit Italië met zijn R5 TL. Had hij door de bergen gereden met een zware aanhanger met motorer erop. Toen waren zijn schijven dus veel te heet geworden en krom getrokken. Als je nu remt lijkt het net alsof hij ABS heeft
Weet je zeker dat het van voor komt ?
Want als je achter trommelrem hebt dan kan het wel kloppen.
Want soms dan laat er in de trommelrem een laag los waarop je remt. En dan gaat het ook trillen. Heel raar is dat. En dan trilt de hele auto. laguna was het trouwens.
Ik weet ff niet meer hoe dat heet....uuhhhh :-*
Iets van trommelhoes ofzo ??
Serge1916V schreef:Weet je zeker dat het van voor komt ?
Want soms dan laat er in de trommelrem een laag los waarop je remt. En dan gaat het ook trillen. Heel raar is dat. En dan trilt de hele auto. laguna was het trouwens.
Als ik erop kom dan laat ik het wel weten.
Ik weet idd niet of het van mijn schijven komt en heb idd trommels achter....Ik zal t eens vragen dinsdag tnx
Kan het niet zijn dat de remklauwen zelf een beetje lek of smerig zijn ,dan blijven ze hangen en remmen ze niet tegelijk waardoor het ene blokje meer slijt soms al kaal is dan het andere en dan trillen de remmen ook .
fabio schreef:Kan het niet zijn dat de remklauwen zelf een beetje lek of smerig zijn ,dan blijven ze hangen en remmen ze niet tegelijk waardoor het ene blokje meer slijt soms al kaal is dan het andere en dan trillen de remmen ook .
zou kunnen...maar ik heb niet het idee dat dat t is, want ik kan niets visueels herkennen. Ik maak ze binnenkort wel schoon, hoop dat t dan over is.
Als ik erop kom dan laat ik het wel weten.
trommelschoen klinkt wel grappig
Ik bedoel niet de remschoentjes daar was ik nog wel opgekomen.
Maar..... ??? $^$#@^%$#!!!
Ik weet het echt niet meer.....
Als je het vraagt bij een garage dan weten ze het wel.
Want bij mij wisten ze het ook gelijk, ze reden weg en remde en ja... toen wist ie al dat er iets losgelaten had.
niet alleen door lang stilstaan kunnen je schijven krom worden, maar ook als je imitatie blokjes erop hebt gezet. Dat is namelijk bij mij aan de hand. Ik dacht goedkoper uit te zijn met imitatie blokken, maar ben nu duurder uit met nieuwe schijven!!!!
ik gebruik ook immitatie blokjes heb nooit last gehad.Volgens mij ligt het ook aan de rijstijl,ik bedoel erg flink remmen is ook niet goed,maar ja sportief rijgedrag is ook leuk
Kunnen schijven ook niet krom trekken van met heel warme remmen door een plas te rijden. Ik dacht zo iets te hebben opgevangen van de plotse temperatuursverandering,......
EgidClioGrey schreef:niet alleen door lang stilstaan kunnen je schijven krom worden, maar ook als je imitatie blokjes erop hebt gezet. Dat is namelijk bij mij aan de hand. Ik dacht goedkoper uit te zijn met imitatie blokken, maar ben nu duurder uit met nieuwe schijven!!!!
Kan je niet de schijven van een andere clio van de sloop halen?? moet je alleen naar de dia meter kijken? ik roep nu ff wat er in me op komt hoor.